
Αρκετά μικρά αυτοκίνητα έχουν μικρές αποκλίσεις στις τιμές κατανάλωσης, μεταξύ diesel και βενζινοκίνητων εκδόσεων.
Είναι η κατανάλωση το πρώτο κριτήριο για επιλογή μικρού;
5.857 Επισκέψεις στο άρθρο (5/12/2012)
Αν το μικρό είναι σήμερα το αυτοκίνητο που συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να είναι η ιδανική αγορά, πόσο σημαντική είναι η κατανάλωσή του; Τι μετράτε πρώτο λοιπόν όταν διαλέγετε μικρό;
autotriti team
Σίγουρα το πρώτο στοιχείο είναι η τιμή αγοράς. Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα, ειδικά σήμερα που το ρευστό δεν περισσεύει. Όμως τι να το κάνεις το φτηνό μικρό αν το πληρώσεις σε καύσιμο και τέλη κυκλοφορίας σε βάθος χρόνου; Ή όχι;
Υπάρχει η λογική αυτή που λέει ότι καλύτερα να χαλάσει κανείς λιγότερα στην αγορά και ας έχει μεγαλύτερο κόστος χρήσης. Αντίθετα πάλι, άλλοι προτιμούν να έχουν μικρότερη αιμορραγία κάθε εβδομάδα στο βενζινάδικο και κάθε Χριστούγεννα. Υπάρχουν φυσικά και μοντέλα που πετυχαίνουν έναν συνδυασμό τιμής αγοράς με χαμηλή κατανάλωση. Αν και αυτά είναι συνήθως ντίζελ οπότε και έχουν μία διαφορά στην τιμή από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Τα μικρά αυτοκίνητα όμως χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο από τα μεγαλύτερα. Ακόμη και αν τα χιλιόμετρα κάθε χρόνο δεν είναι πάρα πολλά, οι ώρες που περνούν στην κίνηση με το μοτέρ στο ρελαντί να καίει χωρίς να προχωράει, μετράνε αρκετά. Και το σταμάτα ξεκίνα στοιχίζει πολύ. Τόσο που όσοι διαλέγουν μικρό με στόχο την κίνηση στην πόλη, όταν συγκρίνουν καταναλώσεις δεν πρέπει να κοιτούν καν τα μικτά νούμερα αλλά μόνο αυτό που αντιστοιχεί σε αστική χρήση.
Και εδώ το πράγμα τσούζει. Γιατί ενώ στα πετρελαιοκίνητα η απόσταση από την κατανάλωση εντός με εκτός πόλης δεν είναι πάνω από ένα λίτρο, ενώ πολλές φορές δεν ξεπερνάει καν το μισό, στα βενζινοκίνητα η διαφορά φτάνει και πάνω από τα δύο. Ένα νούμερο στα 5 λτ./100χλμ μικτής μπορεί να σημαίνει μια πολύ χαμηλή κατανάλωση εντός, στα 3,8 λτ./100χλμ, και μία υψηλή εντός, στα 6,2 λτ./100χλμ. Μεγάλη διαφορά.
Και ενώ αρχικά πολλά μοντέλα μοιάζουν να έχουν ίδιες καταναλώσεις, όταν τα νούμερα αναλύονται σε εντός και εκτός πόλης, η κατανάλωση που μετράει, αυτή εντός πόλης, έχει σημαντική διαφορά. Ένα μόλις λίτρο διαφοράς στα 100 χλμ. μπορεί να αλλάξει το κόστος καυσίμου κατά 250 ευρώ το χρόνο.
Εσείς όμως πόσο μετράτε την κατανάλωση όταν διαλέγετε μικρό; Πως βλέπετε το ντίζελ που στοιχίζει παραπάνω σε αγορά αλλά έχει σημαντικά χαμηλότερα έξοδα χρήσης; Με ποια νούμερα κατανάλωσης συγκρίνετε, τα μικτά ή τα εντός πόλης; Και τελικά τι απόσβεση κοιτάτε να κάνετε;
Είναι καθαρά θέμα προτίμησης,χαρακτήρα και...τσέπης.Για παράδειγμα,προσωπικά δε θα μπορούσα να αποχωριστώ το δίλιτρο "θηρίο" μου και να συμβιβαστώ με κάτι μικρότερο ή diesel για θέμα οικονομίας.Τα σκάω βέβαια χοντρά σε βενζίνες και τέλη αλλά γεμίζω μέσα μου και τα ξεχνάω όλα απλά με ένα βύθισμα του ποδιού μου στο δεξί πετάλι.Εξάλου η ταχύτητα και η αδρεναλίνη σε κάνει να νιώθεις πάλι 20 χρονών παιδάκι.Είναι τυχαίο που όλοι οι παππούδες κυκλοφορούν με ferrari,Μ6,AMG κλπ... ;p
Τα κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου, είτε μικρού είτε μεγάλου, είναι διαφορετικά για τον καθένα. Συνήθως όσοι αγοράζουν αυτοκίνητα πόλης ενδιαφέρονται κυρίως για την κατανάλωση. ¶λλοι πάλι αγοράζουν με άλλα κριτήρια, όπως το όνομα της μάρκας, το τι τους σύστησαν κάποιοι, το τι πληροφορίες έχουν και πολλά άλλα. ¶λλοι βλέπουν το αυτοκίνητο ως εργαλείο και άλλοι ως μέσο διασκέδασης. Εγώ προσωπικά ότι αυτοκίνητο αγοράζω, το κύριο χαρακτηριστικό που προσέχω είναι η ιπποδύναμη και οι επιδόσεις. Αυτό διότι μου αρέσει να απολαμβάνω την οδήγηση και ακόμη και ένα μικρό αυτοκίνητο, πέρα από την πόλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κάποιο ταξείδι. Όμως ακόμη και μέσα στην πόλη, η μεγάλη ιπποδύναμη παίζει το ρόλο της, επειδή σου επιτρέπει να ελιχθείς γρήγορα, να εκμεταλλευθείς ένα άνοιγμα, που μπορεί να δημιουργηθεί, ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να ξεφύγεις, ή ακόμη και να προλάβεις ένα φανάρι, πριν ανάψει κόκκινο. Έτσι κάθε διαδρομή μπορεί να γίνει πιό ευχάριστη, ακόμη και μέσα στην πόλη.
Εννοειται οτι σημερα το βασικο κριτηριο επιλογης ειναι η καταναλωση ,γιατι οταν
Με τις τιμές των καυσίμων στο Θεό θεωρώ πως αυτό που μετράει κατά κόρον είναι η κατανάλωση και δη εκείνη εντός αστικού κύκλου.Οπότε επιλέγουμε αμάξι με χαμηλή κατανάλωση κατά προτίμηση ντίζελ. Επιλέγουμε τρόπος του λέγειν καθόσον λεφτά γιοκ.
Και σε αυτό το θέμα δεν υπάρχουν ΔΙΛΛΗΜΑΤΑ.Η όποιες επιλογές γίνονται κατόπιν μελέτης προσωπικής το τι πραγματικά χρειάζόμαστε βάση των δικών μας αναγκών και μόνον,και όχι βάση των υπολοίπων,της μόδας και άλλα.
Χρυσή τομή δεν υπάρχει στην τεχνολογία,μόνον συμβιβασμοί βάση αναγκών προσωπικών που πρέπει να καλυφθούνε.Μπορεί ένα μικρό ακριβό στην αγορά να έχει φθηνή συντήρηση μετά,μπορεί ένα μικρό να έχει φθηνή αγορά αλλά ακριβή συντήρηση,υπάρχουν και κάποιες μενονωμένες περιπτώσεις ακριβής αγοράς και χρήσης.
Η κατανάλωση είναι ένας σημαντικός παράγοντας,αλλά δεν είναι πανάκεια.Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν καίω παραπάνω 1 λίτρο από κάποιο άλλο μικρό όχημα,ΑΛΛΑ να έχω αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και επίσης να μην μένω στο δρόμο και χάνω χρόνο,διάθεση,χρήματα σε επισκευές.¶λλοι βλέπουνε το αντίθετο να καίνε 1 λίτρο λιγότερο,αλλά σε βάθος χρόνου να μην έχουνε αξιοπιστία.Αυτά είναι επιλογές και το τι οεραρχείς πρώτο,δεύτερο,και άλλα.
Τα πετρελαιοκίνητα σε καύσιμα σαφώς και συμφέρουν,ΑΛΛΑ τα έχουμε ξαναπεί και σε άλλα παρόμοια θέματα,η ποιότητα καυσίμου και οι χρηματικές επισκευές,σε βάθος χρόνου,τα καθιστούν καταδικασμένα στην χώρα μας.Και εδώ κάνουμε επιλογές και ιεραρχούμε.ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Συνολικά πρέπει να βλέπουμε την κατανάλωση και την μικτή,και την εντός και την εκτός πόλης,εκτός αν το όχημα συγκεκριμένα θα κινείται μόνον εκτός ή εντός πόλης ή θα κάνει μικτές διαδρομές.Βάση των αναγκών μας κάνουμε την μελέτη και την όποια επιλογή μας.
Απόσβεση δεν μπορείς να πεις ότι θα κάνεις βάση των όποιων επιλογών.Αν έχω αγοράσει ένα όχημα ακριβό ως αγορά,αλλά με μικρό κόστος συντήρησης,ή αν έχω αγοράσει ένα όχημα φθηνό,αλλά με μεγαλύτερο κόστος συντήρησης και εννοώ συνολική συντήρησηςς,καύσιμα,βλάβες,πως μπορώ να δω από που θα κάνω την όποια απόσβεση.Όπότε η απόσβεση είναι υποκειμενική και για τον καθέναν μας,διαφορετική,σε σχέση με το πως το βλέπει το θέμα.
Το σίγουρο είναι πάντως πως το τέλειο στην όποια τεχνολογία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, και βάση και με άλλους παράγοντες.
Μα χάθηκε επιτέλους το συναίσθημα; Δηλαδή αν πάει κάποιος σε 2 αντιπροσωπείες να δει 2 αυτοκίνητα και του αρέσει το πρώτο αλλά δει ότι το δεύτερο έχει 0,3 λίτρα στα 100χλμ λιγότερη κατανάλωση τότε θα αγοράσει το δεύτερο; Τότε θα είναι άξιος της μοίρας του γιατί δεν θα οδηγάει το αυτοκίνητο που του αρέσει. Και είναι και ακριβό. Βλέπω στο δρόμο κάποιες γυναίκες να οδηγούν το mazda2 ένα αυτοκίνητο που κατά την γνώμη μου είναι πανάκριβο αλλά …….είναι το αυτοκίνητο που έχουν διαλέξει.
πετρελαιο και παλι πετρελαιο.