
Το νέο Kia Picanto προσφέρεται αποκλειστικά πεντάθυρο με στόχο την χρήση πασπαρτού στην οποία επιδίδεται η μίνι κατηγορία.
Έχουν νόημα τα τρίθυρα μίνι αυτοκίνητα;
10.653 Επισκέψεις στο άρθρο (10/12/2012)
Αν το μίνι αυτοκίνητο προορίζεται για χρήση με ένα ή τέσσερα άτομα, για εναλλακτικό οικογενειακό όταν η κατανάλωση και το πάρκινγκ τσούζουν, ή για δεύτερο με στόχο τα πηγαινέλα στο σχολείο, έχει νόημα να έχει μόνο πόρτες εμπρός;
autotriti team
Αποκλειστικά τρίθυρα μίνι μοντέλα είναι λίγα. Renault Twingo, Ford Ka και Fiat 500 είναι τα μόνα που διατίθενται χωρίς πίσω πόρτες. Και ενώ εκ πρώτης φαίνεται να υστερούν, η προτεραιότητα εδώ φαίνεται να είναι στην προσωπική μετακίνηση και όχι στην λύση που δίνουν σε διάφορες ανάγκες τα άλλα μίνι. Και αυτό το επιδεικνύει και η γενική ωριμότητα των τριών αυτών αυτοκινήτων. Με άλλα λόγια αν θες ένα μίνι αυτοκίνητο για πάρτη σου, θα πάρεις ένα από αυτά τα τρία.
Στο άλλο άκρο είναι τα αποκλειστικά πεντάθυρα μοντέλα. Και εδώ η ωριμότητα είναι το βασικό χαρακτηριστικό με τα Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Chevrolet Spark και τα Suzuki Alto/Opel Agila, Suzuki Alto και Nissan Pixo, και το Daihatsu Cuore να δείχνουν με σαφήνεια το ρόλο τους σαν μικρά οικογενειακά.
Στη μέση βρίσκονται αυτά που διατίθενται με τρεις και πέντε πόρτες. Συνήθως οι πίσω πόρτες είναι λίγο περίεργες, με παράθυρα που δεν ανοίγουν, και πάλι όμως η πρόσβαση είναι εύκολη. Τέτοια μοντέλα είναι τα Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, VW Up, Skoda Citigo και Seat Mii.
Το βασικό αβαντάζ των τρίθυρων εκδόσεων αυτών των μοντέλων είναι η χαμηλότερη τιμή κατά 200-400 ευρώ σε σχέση με τις πεντάθυρες εκδόσεις. Και καμιά φορά μια τέτοια διαφορά σε τιμές στα δέκα χιλιάρικα ή και παρακάτω δεν είναι μικρή. Το αν αξίζει όμως να χάσεις δύο πόρτες για δύο-τρία κατοστάρικα, αξίζει να το δει κανείς.
Γιατί αν μιλάμε για αυτοκίνητα προσωπικής χρήσης, κανένα πρόβλημα, οι εμπρός πόρτες φτάνουν και περισσεύουν, ενώ η έλλειψή τους δείχνει και κάτι για τον οδηγό. Αν όμως μιλάμε για την πιο πιθανή χρήση, δηλαδή να κάνει όλες τις δουλειές και να συμφέρει, τότε οι δύο λιγότερες πόρτες μπορεί να λείψουν.
Τι λέτε; Πόσο αξίζουν οι πίσω πόρτες σε μίνι αυτοκίνητα; Αν θέλετε τρίθυρο μήπως θα κοιτάξετε ένα από τα αποκλειστικά τρίθυρα μοντέλα; Μήπως όμως είναι και αυτό μία λύση για φτηνότερη αγορά; Ή μήπως είναι απολύτως απαραίτητες οπότε και τα πεντάθυρα μίνι είναι μονόδρομος; Τι λέτε;
Μα φυσικά και έχουν νόημα τα τρίθυρα μικρά.Πέραν των όσων ορθών ανάφεραν οι προλαλήσαντες προσθέτω και γω την σπορτιφ αίσθηση που αποπνέουν οι δυό λιγότερες πόρτες. Σε τελική ανάλυση για εμάς τους 40 και κάτι τα αμάξια των παιδικών και εφηβικών ονείρων μας ήταν δίπορτα και τρίπορτα (τότε στα 70 και 80s τα SUV απλως δεν υπήρχαν). Και γω στα 24 μου εκει στη πρωτη απόσυρση έδωσα ένα τριθυρο SEAT 127 και πήρα ενα τρίθυρο SEAT IBIZA 1,5 XL το οποίο προσιδίαζε στο SXI. Μετά μεγάλωσα παντρευτηκα έκανα οικογενεια και τα πενταθυρα αμάξια έγιναν ανάγκη. Τώρα έχω ένα ΑΤΟΣ πενταθυρο με το οποίο πάω τα παιδια σχολειο και κατεβαινω και στη δουλειά μου. Εξακολουθω όμως να λατρεύω τα τρίθυρα αμάξια γιατι πολύ απλά μου θυμίζουν την εποχή της πρώτης μου νιότης
Το νέο Kia Picanto είναι διαθέσιμο και σε 3θυρο αμάξωμα από την πρώτη μέρα της ζωής του. Και μάλιστα είναι και πολύ όμορφο...
3θυρο μικρό μόνο αν η σχεδίασή του είναι σπορ-κουπέ.Αλλιώς το 5θυρο είναι μονόδρομος λόγω πρακτικότητας.
Προς PANOS,για το hyundai ι10 ήθελα να πω,αλλά είχα στο μυαλό μου το άρθρο του auto τρίτη.
Loukia,το Picanto κυκλοφόρησε ταυτόχρονα σε 3θυρο και 5θυρο από το λανσάρισμα του και είναι πανέμορφη η 3θυρη εκδοχή του.Δες το και θα με θυμηθείς.
Για εμένα οι 3θυρες εκδόσεις έχουν νόημα μόνο σε σπορ αυτοκίνητα. Σε καθημερινά χρηστικά αυτοκίνητα θεωρώ τις 5 πόρτες μονόδρομο.
Η μεταπωλητική αξία και η χρηστικότητα των 5θυρων φαίνεται από το ότι σπάνια θα βρεις 3θυρο leasing ή ενοικιαζόμενο.
Αν πρόκειται για το κύριο αυτοκίνητό μας και έχουμε οικογένεια το πεντάπορτο είναι μονόδρομος. Αν είναι το δεύτερο αυτοκίνητο για μετακινήσεις στην πόλη (εργασία,ψώνια ,μεταφορά παιδιών) προτιμότερο είναι το τρίπορτο.
Βεβαίως και έχουν νόημα και ουσία τα 3θυρα οχήματα.Καταρχάς είναι το τι ανάγκες έχουμε και το τι ιεραρχούμε πρώτα.
Αν έχουμε κάποια επιχείρηση,το 3θυρο όχημα για να μετακινεί πωλητή και μικρά δείγματα εμπορεύματος είναι μία λύση.Αν χρειαζόμαστε παραπάνω χώρους θα πάμε σε κάποιο 5θυρό που όμως για εμπορεύματα δεν κάνει την διαφορά,ΑΛΛΑ μόνον στους μικρόσωμους ανθρώπους.
Αν έχουμε μικρά παιδιά το 5θυρο είναι μονόδρομος.
Αν το θέλουμε για εμάς ή και δύο άτομα,και δεν έχουμε μεγάλες ανάγκες για να φορτώσουμε πράγματα,τότε το 3θυρο είναι και πάλι καλό.
Αν έχουμε να μεταφέρουμε παραπάνω άτομα από δύο,συν πράγματα,τότε μονόδρομος είναι το 5θυρο.
Θα ήθελα να υπήρχει μια γκάμα από 3θυρα και 5θυρα οχήματα.Για παράδειγμα μου αρέσει πολύ το νέο kia picanto,αλλά επειδή δεν χρειάζομαι 5θυρο και επειδή δεν μου πολυαρέσει το ότι έχει άλλες δύο πόρτες δεν το αγοράζω.Επίσης πιστεύω πως 3θυρο θα είχε άλλη όψη πολύ πιο ωραία.
Στα μικρά οχήματα,τα 3θυρα είναι σαφώς πιο όμορφα ως όψη.Βέβαια περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.