
Είναι μία τετρακίνητη 3άρα καλύτερη από μία πισωκίνητη; Η μήπως της "μειώνει" το χαρακτήρα;
Εσείς θα προτιμούσατε το οικογενειακό σας να έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς;
8.448 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2012)
Αν η λογική του «περισσότερο ίσον καλύτερο» ισχύει και στους τροχούς μετάδοσης της κίνησης, είναι τα τετρακίνητα οικογενειακά καλύτερα από αυτά που μεταφέρουν την κίνηση μόνο σε δύο τροχούς; Γιατί;
autotriti team
Δε μιλάμε για SUV εδώ αλλά για κανονικά οικογενειακά αυτοκίνητα. Μεσαία μοντέλα όπως το Audi Α4 έχουν κάνει την τετρακίνηση να θεωρείται πολύ της μόδας, παρότι η έκδοση Quattro προσφέρεται σε δύο μόνο επίπεδα εξοπλισμού (από τα πολλά που έχει). Και έτσι μεσαία τετρακίνητα θα βρει κανείς αρκετά. Οι premium κατασκευαστές φροντίζουν να διαθέτουν τα μοντέλα τους με κίνηση στους πίσω αλλά και στους τέσσερις τροχούς.
Έτσι η Mercedes έχει την τεχνολογία 4ΜΑΤIC και η BMW την Χ-drive που πέραν κάποιων τεχνικών διαφορών, πετυχαίνουν βασικά τη μόνιμη κατανομή της ροπής στους τέσσερις τροχούς για καλύτερη πρόσφυση.
Και υπάρχει μεγάλη αγορά για τέτοια αυτοκίνητα, κυρίως στην κεντρική (ορεινή) Ευρώπη, όπου ο πάγος είναι συνηθισμένος. Το ζουμί όμως είναι πως η τετρακίνηση προσφέρεται σε ισχυρά μοντέλα ώστε η δύναμη να μοιράζεται σε τέσσερις αντί για δύο τροχούς και έτσι να διατηρείται η πρόσφυση, αφού ο κινητήριος τροχός έχει να περάσει λιγότερη ροπή στο δρόμο.
Στην Ελλάδα όμως; Οι πιο θερμοί υποστηρικτές των πισωκίνητων premium εταιρειών θεωρούν πως η τετρακίνηση αλλάζει τελείως το χαρακτήρα μίας BMW ή μίας Mercedes σε σημείο που αλλοιώνουν το στοιχείο αυτό που κάνει αυτές τις μάρκες αυτό που είναι. Μπορεί να είναι ακραία αυτή η άποψη, ειδικά για τα σύγχρονα συστήματα τετρακίνησης, θέτουν όμως το ερώτημα αν είναι πράγματι καλύτερη η τετρακίνηση από την κίνηση στους δύο τροχούς.
Ίσως -και αυτό με πολλά ερωτηματικά- αν η εναλλακτική είναι η κίνηση εμπρός, όπως στα μοντέλα της Audi, η τετρακίνηση αναβαθμίζει τα οδηγικά χαρακτηριστικά. Όταν όμως είναι πίσω; Μία BMW τετρακίνητη για παράδειγμα όσο πιο εύκολη και να είναι στην οδήγηση, δε μπορεί να είναι τόσο απολαυστική όσο μία πισωκίνητη.
Οι κατασκευαστές εξάλλου επιμένουν τις τετρακίνητες εκδόσεις να τις θεωρούν πιο ειδικές.
Τα μοντέλα τους εξάλλου αποδίδουν τον επιθυμητό χαρακτήρα με την κίνηση πίσω. Και αυτό αρκεί.
Στην Ελλάδα βέβαια ο πάγος δεν είναι τόσο συνηθισμένος, έχουμε όμως λόγους για αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η απαράδεκτη ποιότητα της ασφάλτου κάνει τους δρόμους σα σαπούνια όλο το χρόνο, με ζέστη ή με βροχή. Όμως η τετρακίνηση κοστίζει. Και όχι μόνο στην αγορά. Τα μηχανικά μέρη που «σέρνει» η κίνηση του αυτοκινήτου όσο να ναι αυξάνουν τις τριβές με αντίκτυπο στην κατανάλωση. Αξίζει τον κόπο;
Τι λέτε; Εσείς θέλετε το οικογενειακό σας με τετρακίνηση; Την θεωρείτε απαραίτητη στην Ελλάδα; Από πόσα άλογα και πάνω νομίζετε πως χρειάζεται; Και τελικά βλάπτει τα οδηγικά χαρακτηριστικά μίας BMW ή μίας Mercedes; Και το κόστος; Τι λέτε;
Ναι ,θα επελεγα 4 κινητο και μαλιστα diesel εαν και εφ οσον ημουν κατοικος Πηλιου,Τριπολης κλπ που σημαινει οτι θα το ειχα και πραγματικη αναγκη σε καθε αλλη περιπτωση και μαλιστα για την εποχη μας το θεωρω υπερβολη.
Για εμένα η τετρακίνηση είναι το καλύτερο σύστημα μετάδοσης. Τώρα για τους φαν της οδήγησης νομίζω ότι είναι το ίδιο απολαυστική αρκεί να ξέρεις το αμάξι σου και να έχεις χέρια! Σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ασφάλεια γιατί με αυτό μεταφέρουμε τα παιδιά μας, οπότε θα επέλεγα τετρακίνηση και γιατί είναι το πιο ασφαλές σύστημα και γιατί συγχωρεί λάθη. Για εμένα με την εμπειρία που έχω πιστεύω πως μετά τα 300 άλογα χρειάζεται εκτός αν ξέρεις και παίρνεις ένα RWD. Αλλά γενικά πιστεύω πως σε ένα αμάξι πάνω από 450 άλογα και πάνω είναι απαραίτητη. Μια BMW ή μια Mercedes θα έπρεπε να είναι στο χέρι του αγοραστή τι σύστημα μετάδοσης θα έχει (RWD ή AWD) ειδικά στα M ή AMG μοντέλα που κανένας από εμάς δεν μπορεί να τα οδηγήσει όπως θα έπρεπε (έχω στην κατοχή μου M3 e92 εδώ και 3 χρόνια και δεν βρεί τα όρια της) . Για εμένα μια M5 F10 τετρακίνητη θα ήταν το απόλυτο οικογενειακό!!! Μην είστε απόλυτοι η ζωή είναι γεμάτη επιλογές στο σύστημα μετάδοσης θα κολλήσουμε;;
Πιστευω , χωρις εξιδιων πειρα , πως λογω απωλειων μεταδοσης και αυξημενου βαρους , τεχνολογιες AWD μειωνουν αισθητα τις τελικες επιδοσεις ( πχ. σε ενα τριλιτρο σε επιπεδα 15-20 αλογα περιπου λιγοτερο ) . Για Ελλαδα παντως νομιζω πως ειναι μια περισσοτερο αστοχη επιλογη ...
ΓΙΑ ΧΩΡΕΣ ΤΙΣ Β. ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΟΠΩΣ Η BMW ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ Κ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΚΕΙ ΑΓΟΡΕΣ.ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΩΣ ΣΕ ΕΜΑΣ ΚΑΤΑ 90% ΟΧΙ ΔΙΟΤΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ 4Χ4 ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΤΖΙΠ;ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΣΟΦΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΤΟΤΕ H SUBARU ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΡΕΚΟΡ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΟΥΤΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ.
Ισα ισα...στις βορειες χωρες οι ανθρωποι πανε στα χιονοδρομικα με πισωκινητα E-Class, CLS και 5αρες.. Τα audi ειναι 50-50 προσθιοκινητα-τετρακινητα..
Η τετρακίνηση έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα, αλλά έχει και ένα βασικό μειονέκτημα κι αυτό είναι η αυξημένη κατανάλωση. Οπότε, αν δεν την χρειάζεται κάποιος πραγματικά, λόγω πχ διαμονής σε δύσβατα σημεία, με χιόνια κτλ, καλύτερα ας προσπεράσει.
Εντελως ασχετη λεπτομερεια κατα την αποψη μου.τετρακινηση χρειαζεται καπιος αν εχει χομπυ εκτος δρομου και να εχει απαραιτητα ψηλο αυτοκινητο.διαφορετικα τι την θελεις στην πολη η` και στην επαρχια μια φορα στις τοσες που θα πας.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ SUBARU LEGACY. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. ΥΠΟΤΙΜΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΤΗΝΑ ΣΑΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ.
Η τετρακίνηση στους άθλιους επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας είναι η ιδανική λύση. Σου παρέχει τόσο υψηλά περιθώρια πρόσφησης που ξεχνάς τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και απολαμβάνεις το ταξίδι. Μπορεί στις μέρες μας η αγορά ενός αυτοκινήτου, τόσο μάλλον τετρακίνητου, να έχει κατέβει πολλές θέσεις τιην λίστα αναγκών-αγορών μας, αλλά πρακτικά η τετρακίνηση αναβαθμίζει ένα αυτοκίνητο είτε είναι προσθοκίνητο, είτε πισωκίνητο, χωρίς πιστεύω να αφαιρεί κάτι από την οδηγική απόλαυση. Κάτοχος Αudi Quattro που του έχει "πιεί το αίμα" σε χιόνια, λάσπες, εκτός δρόμου διαδρομές κάτω από άσχημες καιρικές συνθήκες.
στη β.ευρώπη έχουν πάγο, ενώ στην ελλαδάρα μας έχουμε δρόμους-πίστες! δε χρειαζόμαστε τετρακίνηση εμεις. ειμαστε πανέξυπνοι και οδηγάρες! όχι βουρλα και βλακοδηγοί σαν τους βορειο ευρωπαίους. αλλωστε και τα στατιστικά για θανάτους στους δρόμους το αποδεικνύει περίτρανα. μα είναι σοβαρό δίλημμα αυτό που εθεσε ο συντάκτης? τώρα πραγματικά... ειναι θέμα για σχολιασμό?
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΤΩΡΑ;ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ..2013!!ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ;ΑΝΤΕ ΟΥΛΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΓΙΟΥΝΓΚΟ ΚΑΙ ΛΑΝΤΑ!! ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΜΑΣ!!
Δεν υπάρχει τετρακίνηση για δύσκολες καταστάσεις με δύο μόνον διαφορικά,τελεία και παύλα,για να μιλάμε ΕΥΘΕΩΣ.Απλά τα δύο διαφορικά με ηλεκτρουδραυλικά συστήματα ή υδραυλικά ΒΟΗΘΑΝΕ ΣΕ ΒΑΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.Οδηγήστε μία bmw xdrive,mercedes 4matic,audi quattro σε πολλά χιόνια,λάσπες,πάγο,και οδηγήστε και κάποιο Mitsubishi evo10,Subaru impreza,που έχουν 3 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ,ΚΑΠΟΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ,και θα αντιληφθείτε ΑΜΕΣΩΣ.
Στα οικογενειακά η τετρακίνηση σαφώς αλλάζει το χαρακτήρα των οχημάτων,ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΜΕΙΩΝΕΙ.Με τετρακίνηση το όχημα έχει καλύτερη πρόσφυση στις στροφές,σε βροχή,χιόνι,λογικά πλαίσια,σε πεπατημένη λάσπη.Αυτοί που λένε τα αντίθετα είναι οι συμπολίτες μας που αγοράσανε για παράδειγμα bmw 330 από την Γερμανία και θέλουνε να κάνουνε μπάντες,και επειδή οδηγήσανε και τετρακίνητη bmw και δεν τους άφησε να κάνουνε μπάντες λένε αυτά που λένε.
Όσον αφορά στις τιμές αγοράς είναι λίγο πιο ακριβές λόγω του παραπάνω ενεργού διαφορικού και τα υποσυστήματα τους,όπως και ότι η κατανάλωση είναι ελαφρώς αυξημένη,ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΑ ΣΤΥΛ bmw xdrive,mercedes 4matic,audi quattro,σε σχέση με τα δικίνητα.Σε οχήματα με τρία διαφορικά η κατανάλωση λόγω του ότι η τετρακίνηση ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΗ,ενω στα οχήματα με δύο διαφορικά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΗ η τετρακίνηση,η κατανάλωση είναι κατά πολύ αυξημένη και οι φθορές μεγαλύτερες και ακριβότερες.Οι φθορές στα τετρακίνητα με δύο διαφορικά δεν είναι μεγάλες,σε σχέση με τα δικίνητα.
Είναι θέμα προσωπικής ανάγκης και μελέτης για το αν χρειαζόμαστε πραγματικά τετρακίνητο όχημα οικογενειακό.Αν χρειαζόμαστε μεγαλύτερη οδηγική ασφάλεια σε σχέση με το δικίνητο,αν ο τόπος που ζούμε στην Ελλάδα είναι ορεινός και έχει μεγάλο χειμώνα,αν πάμε συχνά σε διαδρομές εκτός άσφαλτου,και άλλα είναι καλύτερο να αγοράσουμε τετρακίνητο,άσχετα αν το κόστος είναι λίγο παραπάνω,γιατί όταν φτάσουμε σε εκείνες τις τιμές,το λίγο παραπάνω δεν πειράζει.Για τα άλογα που λέτε,αυτά είναι δεδομένα στους κατασκευαστές οχημάτων,μιας και από κάποια άλογα και επάνω προσφέρουνε τετρακίνηση και ανάλογα τον κατασκευαστή.Πάντως στα τετρακίνητα με δύο διαφορικά δεν χρειάζονται και μεγάλες ιπποδυνάμεις,σε σχέση με τα τετρακίνητα με τρία διαφορικά,αλλά όσο μεγαλύτερη ιπποδύναμη,τόσο καλύτερη,μεγαλύτερη δύναμη.
Εφόσον μελετήσουμε και δούμε τις ανάγκες μας,προχωρούμε στην όποια αγορά τετρακίνητου οικογενειακού οχήματος.
Η τετρακίνηση αποτελεί ένα συν στη περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει υψηλή ιπποδύναμη γιατί με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται σαφώς καλύτερη οδική συμπεριφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί χαρακτηριστικό οχηματων των λεγόμενων ειδικών κατασκευαστών (βλ. πχ μεταξύ άλλων SUBARU). Τώρα στην Ελλάδα με την απαίσια κατάσταση των δρόμων σε σώζει η μη κίνηση και όχι η τετρακινηση. Σε κάθε περίπτωση το κόστος χρήσης και συντήρησης ενός τετρακίνητου οχήματος είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό ενός συμβατικού και για το λόγο αυτό λίγα τέτοια μικρού και μεσαίου κυβισμού παράγονται και ακόμα λιγότερα κυκλοφορούν. Ειδικά μεσουσης της κρίσεως παρέλκει πάσα συζήτηση για απόκτηση τετοιου οχήματος και όχι μόνο.
Στα πολλά άλογα είναι καλύτερα διαχειρίσιμο το αυτοκίνητο εάν διαθέτει τετρακίνηση.Πάντα μιλώντας για αυτοκίνητα με σπορτίφ προσανατολισμό.
Δεν υπάρχουν λεφτά για ούτε για 4κίνηση ούτε για εμπρός ή πίσω κίνηση. Έτσι όπως μας κατάντησαν μόνο για πατίνι μας βλέπω. Ας την χαίρονται την 4κίνηση οι Γερμανοί που την κατασκευάζουν, Γιάννης κερνά - Γιάννης πίνει....
Αν οδηγήσεις μία φορά μετά δε θέλεις να οδηγήσεις οτιδήποτε άλλο.