
Η πολυτελής κατηγορία -και κυρίως τα μοντέλα άνω των 5 μέτρων- ανήκει στις Γερμανικές μάρκες.
Γιατί έχει γίνει η πολυτελής κατηγορία γερμανική υπόθεση;
6.705 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2012)
Γιατί αν δεν είσαι Γερμανός, δεν έχεις μέλλον στην πολυτελή κατηγορία; Είναι κάτι που κάνουν οι Γερμανοί, ή κάτι που νομίζουμε εμείς ότι κάνουν μόνο οι Γερμανοί καλά;
autotriti team
Η είδηση της εβδομάδας ίσως να αγγίζει ελάχιστα το ελληνικό κοινό από αγοραστικής πλευράς. Το γεγονός όμως ότι η Citroen αποφάσισε να δώσει τέλος στην παραγωγή της λιμουζίνας της, της C6, είναι μία ακόμη παραδοχή πως μερικά πράγματα, θέλουν τον Γερμανό τους.
Από φιλολογικής και συναισθηματικής άποψης λοιπόν, ναι είναι κρίμα, ένα τόσο ξεχωριστό μοντέλο να μην μπορεί να αντεπεξέλθει εμπορικά απέναντι στο γερμανικό ανταγωνισμό. Όμως όταν το πράγμα μετριέται σε χρήμα τα δάκρυα περισσεύουν. Θα πάρει έτσι και η C6 τη θέση της στο μουσείο δίπλα στις υπέροχες XM και CX των προηγούμενων δεκαετιών.
Τρία μοντέλα σε 30 χρόνια. Στο ίδιο διάστημα οι Γερμανοί αλλάζουν τα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας σα να κάνουν facelift σε μίνι αυτοκίνητο. Κάθε τόσο. Γιατί υπάρχει ζήτηση. Υπάρχει αγορά που κλείνει τα μάτια και ψωνίζει γερμανικό αυτοκίνητο. Αποκλειστικά. Και τώρα πια θέλοντας και μη.
Εξάλλου οι υπόλοιποι Γάλλοι έφυγαν νωρίς από την αγορά, τόσο η Renault όσο και η Peugeot έκοψαν τα μεγάλα τους μοντέλα παραχωρώντας ουσιαστικά οτιδήποτε πάνω από μεσαίο στους Γερμανούς. Και οι Ιταλοί το ίδιο, με την αμερικανοτραφή Thema να στέκεται πλέον μόνη στα πέντε μέτρα, ενώ από Ασία μεριά δεν ήρθε ποτέ στην Ευρώπη κάτι τόσο μεγάλο, σα να ήξεραν οι κατασκευαστές αυτοί πως στην πολυτελή κατηγορία οι Γερμανοί δεν έχουν αντίπαλο.
Και ίσως να είχαν δίκιο. Μπορεί η Citroen να κρατούσε το χαρακτήρα και να κέρδιζε έτσι η C6 τους πελάτες που αξίωναν κάτι περισσότερο από απλή πολυτέλεια, όμως τα νούμερα είναι που μετρούν και όχι οι διαθέσεις. Και έτσι πλέον οι Γερμανοί στέκουν μόνοι, χωρίς αντίπαλο δέος στα πέντε μέτρα και πάνω, ενώ και στα άλλα μοντέλα που άπτονται της πολυτέλειας, είτε μεσαία είτε μικρομεσαία και μίνι, έχουν ηγετική θέση.
Γιατί; Το κάνουν καλύτερα; Είναι η πολυτέλεια κάτι που καταφέρνουν καλύτερα σαν κατασκευαστές; Ή είναι ένα στερεότυπο πλέον που θέλει οτιδήποτε πολυτελές (ή και ακριβό) να πρέπει να είναι γερμανικό; Εσείς τι λέτε; Ποιο από τα δύο ισχύει;
Γιατί πολύ απλά οι Γερμανοί προσπαθούνε και οι υπόλοιποι παίκτες της Ευρώπης ΠΑΡΑΔΩΣΑΝΕ ΤΑ ΟΠΛΑ.Τόσο απλό είναι.Λέτε ότι η citroen απέσυρε το c6 ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ,αφού δεν ΝΤΡΑΠΗΚΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.Δηλαδή τόσα χρόνια η citroen και η όποια κατασκευάστρια εταιρεία δεν μπόρεσε να ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ.Απορώ.Αφού δεν ντρέπονται και ρίξανε ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ λευκή πετσέτα στο γήπεδο της κατασκευής οχημάτων,δεν φταίνε οι παίκτες της Γερμανίας.
Και μην θέτετε μόνον την παράμετρο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ,μετράει και το πρεστιζ του κάθε κατασκευαστή.Επιμονή,υπομομή,συνεχείς προσπάθεια με στυλ,πάθος και υπερβολή.Μπορούνε να πάρουνε μερίδιο αγοράς,για παράδειγμα η opel με το omega,η citroen με το c6,και άλλοι κατασκευαστές,με οχήματα κοντά στα 5 μέτρα,με δική τους προσωπικότητα για κάτι το διαφορετικό,ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝΕ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ,ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΔΩΡΟΝ ΑΔΩΡΟΝ.
Οι εκτός παίκτες Ευρώπης κάνουν προσπάθειες,αλλά για εμένα προσωπικά ΟΧΙ ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ,μπορούν και πάρα πολύ καλύτερα.Αλλά.
Πιστεύω πως πάνοτε πρέπει να υπάρχει η διαφορετική νότα,γιατί όταν αφήνεις κάποιους να γιγαντωθούν,τότε δύσκολα τους πολεμάς.Από κοντά και ας είσαι και δεύτερος.
Ωραία και σωστά τα όσα λέγονται υπέρ των Ιαπώνων και Ιταλών και κατά των Γερμανών. Αλλά να επαναλάβω, ότι ουδείς λόγος γίνεται υπέρ των Σκανδιναβών. Για ποιο λόγο? Τι λιγότερο έχουν τα S80 και 95 από τους αντιπάλους τους? Πού υστερούν? Επίσης, πολυτέλεια δεν είναι μόνο από τα 5 μέτρα και άνω. Το coupe - cabriolet C70 - το πρώτο της κατηγορίας, με μήκος "μόλις" 4,62, μια χαρά πολυτελές και αξιόλογο είναι.
lexus ρε... υπάρχουν και οι ιάπωνες...
Νομιζω οτι ο αρθρογραφος ειναι καπως προδιατεθειμένος. Και ΒΕΒΑΙΑ τα Γερμανικά δεν είναι τα πιο πολυτελή αυτοκίνητα και κάθε άλλο μάλιστα. Αν η τελευταία δεκαετία μας δίδαξε κάτι αυτό είναι οτι μάλλον ισχύει το αντίθετο. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι η πολυτέλεια σχεδον πάντα συνεπαγεται με την ποιότητα τοτε υπάρχει ισος μόνο μια Γερμανική μάρκα (Mercedes) που παραγει ακόμα ποιοτικα και αξιόπιστα αυτοκινητα. Όλα τα άλλα (VW, Audi, BMW, Porsche) είναι φορες που νομίζεις οτι σου κάνουν πολεμο νεύρων με τα καθε μορφης μικρα ή μεγαλα προβληματα που θα παρουσιασουν και οι δικαιολογιες των αντιπροσώπων εξίσου αποστομωτικές (τα αυτοκινητα ειναι γερμανικα στα χαρτια αλλα τα κατασκευάζουν στην Ινδια, Κινα, Τουρκια κλπ).
Συγγνώμη, το όνομα Lexus (όπως Toyota...) ή Infinity (όπως Nissan...) σας θυμίζει κάτι;
"Από την Ασία δεν ήρθε τίποτα". Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια είναι προφανής η προσπάθεια υποβάθμισης των ιαπωνικών μοντέλων στην ευρωπαική αγορά, και αυτό φαίνεται με τους νόμους-μέτρα που περνάνε στην ευρωβουλή για να "μένουν" τα λεφτά "μεσα" στην ευρώπη. Δεν είδα πουθενά στο άρθρο να γράφουν τίποτα για Ηonda Legend (V6, 300hp, 5μέτρα), αλλά ούτε για Toyota Camry ούτε και για Νissan Maxima. Τα αυτοκίνητα αυτά κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, εκτός απο την Ευρώπη που για να τα εισάγει κάποιος αντιπρόσωπος πρέπει να δώσει μία περιουσία.
Aυτο που ισχύει και ειναι αληθηνο ειναι ο Ιαπωνας παιδια,και με πιο λιγα λογια TOYOTA,HONDA.Νο 1 σε τεχνολογια αξιοπιστεια,οικονομια και προτοπορια.Και με διαφορα.Δεν αξιζει να συζηταμε για τα υπολοιπα αυτοκινητα.Σορυ αλλα δεν τα λεω εγω αλλα ολες η μελετες που γινονται μεχρι σημερα και τα σχολια χρειστων.Δεν ειμαι χρηστης καποιου απο αυτα αλλα διαβαζω απειρα καθημερινα γιατι μου αρεσει οπως και απο ερωτησεις σε φιλαρακια απο συνεργεια,βαρεθεικα τα συνεργεια με τα Γαλλικα και τα γερμανικα!!!!!!(Οποιος δεν δωκημασε αλλο αυτοκινητο οπως το Ιαπωνικο νωμιζει πως το δικο του ειναι το καλητερο) Ετσι ειναι.Ευχαρηστω Κωστας.
Προσωπικά δε συμφωνώ ότι ο,τιδήποτε πολυτελές πρέπει να είναι απαραίτητα γερμανικό. Εκτός από τις πολυτελείς γαλλικές λιμουζίνες που αναφέρατε και την Thema, υπήρε η ιδιαίτερα αξιόλογη Thesis, όπως και επίσης η Quattroporte εξ Ιταλίας. Επίσης, υπάρχει και η Jaguar. Από την ιαπωνία υπάρχουν τα υβριδικά Lexus (καμία γερμανική λιμουζίνα δε διαθέτει τέτοιο ατριθμό υβριδικών). Και, τέλος, ουδείς λόγος έγινε για τους Σκανδιναβούς, με τα εξαιρετικά S80 και 95. Το ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι στενόμυαλοι και προσκολλημμένοι στο σήμα, αυτό δε σημαίνει ότι όλοι οι υπόλοιποι λειτουργούν έτσι, ούτε ότι οι μη Γερμανοί κατασκευαστες δεν είναι άξιοι.
Το κοινό στην Ευρώπη είναι συντηρητικό γενικά.Απο αυτή την οπτική γωνία και μόνο αυτοκίνητα όπως η C6 είναι καταδικασμένα.Από εκει και πέρα η υπεροχή στο τεχνολογικό υπόβαθρο , την ποιότητα κατασκεύής το σχήμα και πολλά άλλα χαρακτηριστικα των Γερμανικών αυτοκινήτων είναι αδιαμβισβήτητα απο εχθρούς και φίλους.Τέλος πιστεύω οτι περασμένες δεκαετίες είναι αυτες που έχουν διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό την άποψη του αγοραστικού κοινού στη επιλογή της μάρκας.Τα Ιταλικά είναι φινετσάτα αλλά "σπάνε" εύκολα.Τα Ιαπώνικα είναι αξιόπιστα αλλά υστερούν σε design κτλπ κτλπ.Βέβαια να μην ξεχνάμε πλέον οτι στα πλαίσια της παγκοσμιοποιησής είναι πολύ σχετικό να χαρακτηρίζουμε έν αυτοκίνητο Γερμανικο,Ιταλικό η Γαλλικό.