
Η BMW και άλλες εταιρείες προσφέρουν την ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα ώστε να πετύχει ο οδηγός την ελάχιστη κατανάλωση. Φτάνει όμως αυτό;
Τι κάνετε για να μειώσετε το κόστος χρήσης στο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σας;
14.371 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2013)
Αγοράσατε αυτοκίνητο πριν την απελευθέρωση του ντίζελ; Πολύ πιο πριν; Η μετά αλλά μείνατε σε αυτό που θέλατε νωρίτερα; Δεν είναι το τέλος του κόσμου, καίει όμως περισσότερο. Εσείς τι κάνατε για να μειώσετε αυτό το έξοδο;
autotriti team
Το ντίζελ δεν είναι για όλους. Πρώτα απ όλα δεν είναι για όσους θέλουν να ακούν το μοτέρ να ανεβάζει στροφές και να λειτουργεί στο κόκκινο. Δεν είναι γι αυτούς που θέλουν να φεύγουν γρήγορα στο φανάρι και να σπινάρουν τους τροχούς με την πρώτη ευκαιρία. Πιο ρεαλιστικά όμως δεν είναι για όσους έχουν ήδη ένα αυτοκίνητο βενζίνης και απλά δεν ενδιαφέρονται ή δεν μπορούν να το αλλάξουν τώρα.
Τι κάνετε όμως σε αυτές τις περιπτώσεις για να μειώσετε το κόστος σε ότι αφορά την κατανάλωση; Εντάξει, η βενζίνη έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Ο κινητήρας ακούγεται καλύτερα, είναι πιο ομαλός στη λειτουργία, έχει μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και συνήθως δίνει ιπποδύναμη αν και χωρίς τούρμπο υστερεί σημαντικά σε ροπή.
Το κακό όμως είναι πως καίει περισσότερο. Συχνά αρκετά περισσότερο και το χειρότερο, καίει ακριβότερο καύσιμο. Οι επισκέψεις στο βενζινάδικο είναι συχνές και πλέον οδυνηρές. Η αλλαγή όμως αυτοκινήτου πολλές φορές δεν είναι εφικτή. Ειδικά αν αγοράστηκε με άλλες προτεραιότητες, πριν αλλάξουν τα δεδομένα, και της πετρελαιοκίνησης και της οικονομικής συγκυρίας.
Έτσι ένα αυτοκίνητο 1,8 τούρμπο που πριν πέντε χρόνια ήταν για πολλούς όνειρο ζωής και έγινε πραγματικότητα, σήμερα είναι μια τσουχτερή καθημερινότητα. Τι κάνουμε λοιπόν; Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια σειρά μέτρων αυξανόμενης δραστικότητας. Από τη μία είναι η αραίωση της χρήσης, ειδικά σε συνθήκες υψηλής κατανάλωσης όπως το σταμάτα ξεκίνα της πόλης. Αυτό όμως δεν είναι πάντα εφικτό, και στο κάτω κάτω το αυτοκίνητο υπάρχει για να μεταφέρει, όχι για να κάθεται.
Μετά είναι το στιλ οδήγησης. Αλλάζοντας ταχύτητες νωρίς, κρατώντας μεγάλες αποστάσεις για να ρολάρει και να διατηρεί όσο το δυνατόν πιο σταθερή ταχύτητα, διατηρώντας την ταχύτητα χαμηλή και χωρίς απότομες επιταχύνσεις, μπορεί η κατανάλωση να πέσει μέχρι και 40%. Τίποτα από αυτά όμως δε γίνεται αν η κίνηση είναι στην πόλη.
Και φυσικά υπάρχει η καλύτερη λύση, η αλλαγή καυσίμου σε υγραέριο. Το κόστος είναι σημαντικό, όμως τα οφέλη είναι τεράστια και εφόσον το αυτοκίνητο δεν θα αντικατασταθεί στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια, η απόσβεση είναι σίγουρη. Το καλύτερο της υπόθεσης είναι η αμεσότητα, αφού η εβδομαδιαία αιμορραγία στο πρατήριο κόβεται στο μισό από την πρώτη εβδομάδα.
Εσείς όμως τι κάνετε για να μειώσετε το κόστος της κατανάλωσης στο βενζινοκίνητο αυτοκίνητό σας; Τι μέτρα έχετε πάρει και πόσο δραστικά είναι; Έχετε κοιτάξει το υγραέριο και τι είναι αυτό που μπορεί να σας κάνει να το αναβάλλετε;
απλα απο 35.000 χλμ το χρονο πηγαμε στα 6.000!!!και αυτα λογω δουλειάς ,αντε και μια βολτα τη κυριακη απο δρομο χωρις διοδια......
Εχω ένα Focus 1.6 μοντέλο 2006.Αυτο που μπόρεσα να κάνω είναι προσθήκη υγραερίου, από το περασμένο καλοκαίρι .Εως τώρα έχω μειώσει το κόστος των μετακινήσεων μου στο 65-70%, διατηρώντας παράλληλα τον ετήσιο αριθμό χιλιομέτρων.Πολύ σημαντικό είναι οτι η απόσβεση αρχίζει από την πρώτη κιόλας μέρα ,ενώ υπάρχει και το ψυχολογικό πλεονέκτημα ότι μπορείς να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα χωρίς να τα χρυσοπληρώσεις. Οι μόνη μου επιφύλαξη έχει να κάνει με την αξιοπιστία μετά από μερικές δεκάδες χλμ.,αλλά...ο χρόνος θα δείξει.
Θα ήθελα να μας ενημερώσετε αν επιτρέπεται, από το νόμο αλλά και αν συμφέρει οικονομικά, η αλλαγή κινητήρα ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου με αντίστοιχο κινητήρα Diesel. Δηλαδή αντι να αγοράσεις άλλο αυτοκίνητο, να αλλάξεις τον κινητήρα αυτού που έχεις.
με ελαχιστα χρηματα μπορεις να γλιτωσεις πολλα χρηματα! πηρα ενα παπακι μεταχειρισμενο 500 ευρω. παρκαρισμα κινηση βενζιναδικα τελος. με 5 ευρω 140 κμ. τετοιο κρατος που εχουμε τετοια θελουν. ψαξτε απο αλλου να τα παρετε οχι απο τα αυτοκινητα που παμε στη δουλεια μας.
Λοιπόν, έχω ένα Yeti 1.2tsi αυτόματο μοντέλο του 08/2010. Τα δύο πρώτα χρόνια έκανε 15000 περίπου ανά έτος.Απ τον Αύγουστο του 2012 μέχρι τώρα έχει κάνει 4000χλμ και μέχρι τον επόμενο Αύγουστο άντε να κάνει άλλα τόσα. Λεωφορείο και πάλι λεωφορείο. Μια μηνιαία κάρτα αξίας 10 ευρώ και το αμάξι στο γκαράζ τις καθημερινές. Πλέον, χρησιμοποιείται κατά βάση τα Σαββατοκύριακα και ελάχιστες καθημερινές. Κατά την οδήγηση, τα μέτρα οικονομίας είναι δεδομένα. Μέγιστη ταχύτητα 60χλμ με 1200 στροφές και αβγό στο πόδι. Ρολλάρισμα με ταχύτητα, πρόβλεψη της κυκλοφορίας και συγχρονισμός της ταχύτητας με τα φανάρια (όσο αυτά τα δύο τελευταία είναι δυνατά). Ξεκινώ επίτηδες πιο νωρίς ώστε να μην έχω πίεση χρόνου. Επιλέγω διαδρομές με λιγότερη κίνηση και αποφεύγω τις ώρες αιχμής. Με όλα αυτά καταφέρνω να καίω από 6.8-7.5 λίτρα εντός πόλης, τη στιγμή που η εργοστασιακή μέτρηση είναι 7,8.
Και φυσικά συχνός έλεγχος πίεσης ελαστικών.
Υγραέριο δεν το σκέφτομαι καθόλου. Πρώτον, δε μου περισσεύουν 2-3000 ευρώ για σύστημα κατάλληλο για tsi και που να μην τρυπά την πολλαπλή εισαγωγής για νέα μπεκ (με κίνδυνο να μπουν ρινίσματα μέσα στον κινητήρα), αλλά να χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα (για λύσιμο της πολλαπλής και τρύπημά της εκτός κινητήρα ούτε λόγος, αν είναι να λύσω όλο το μοτέρ να μου λείπει). Δεύτερον, δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα είναι χαμηλή η τιμή του. Τρίτον, με την ξηρή καύση του το υγραέριο δε λιπαίνει με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μακροβιότητα του κινητήρα και τέλος δε θέλω πιθανά προβλήματα με τον 2ο εγκέφοαλο και τη λειτουργία του συστήματος.
Ήμουν κάτοχος ενός 308 1.6 THP με 150 άλογα από το 2008, Κάνω περίπου 22.000 χλμ τον χρόνο με περίπου τα 2/3 στην Αθήνα. Το αμάξι ήθελε γύρω στα 12+ λίτρα στα 100 μέσα στην πόλη και περίπου 8/100 στην εθνική με 130-140. Με ένα σύστημα μέσω δορυφόρου ενός φίλου μετρήσαμε 0-100 στα 9,8". Τον περασμένο Οκτώβριο το άλλαξα με ένα 208 1.6 eHDI 115hp. Η κατανάλωση στην πόλη με ίδιες συνθήκες είναι 5,7-5,8 στα 100 και στην εθνική έκαψε 5,1 στα 100 με 130-140. Επίσης μετρήθηκε με το ίδιο σύστημα για το 0-100 με ξερό 10" παρότι ήθελε και δεύτερη αλλαγή για τα 100χλμ ενώ το 308 τα έπιανε με μια αλλαγή. Προσωπικά λοιπόν, έχω το ίδιο και περισσότερο γκάζι, 4 επιπλέον κιλά ροπή, και βάζω 60 ευρώ πετρέλαιο κάθε τρεις εβδομάδες.
Έβαλα πρόσφατα υγραέριο στο αυτοκίνητο και μείωσα τα έξοδα μετακίνησης κατά 20-25% περίπου. Τόση είναι η πραγματική μείωση που αποδίδει το υγραέριο.Με τιμή βενζίνης περίπου 1.70 ευρώ και οδηγώντας οικονομικά και κυρίως στον αυτοκινητόδρομο είχα μέση κατανάλωση 6,5 λτ/100χλμ ή 11ευρώ περίπου ανά 100 χλμ. Για την ίδια χρήση με υγραέριο έχω κατανάλωση 7λτ/100χλμ επί 0,95, άρα 6,7 ευρώ ανά 100χλμ. Σε αυτά όμως πρέπει να προσθέσουμε πάνω από 1,3 ευρώ για βενζίνη (ναι, καίει και βενζίνη, 0,8 lt/100 περίπου) και πάνω από 1 ευρώ για τα σερβις του υγραερίου, λαδιέρες, εκκαθαριστικά.....Άρα το κόστος είναι τουλάχιστον 9 ευρώ/100χλμ με τιμές 25 Ιαν 13. Η συντήρηση του αυτοκινήτου γίνεται κατά άλλα κανονικά όπως και με τη βενζίνη ανά 10000χλμ. Βέβαια υπάρχει πάντα το ρίσκο να καούν οι βαλβίδες ή να χαλάσει η αντλία βενζίνης. Και έχω δώσει σχεδόν 1000 ευρώ για το κιτ υγραεριοκίνησης. Το αμάξι είναι Άξεντ 2001 85 ίππων. Συμφέρει το υγραέριo; Μάλλον μόνο αν η τιμή του είναι κάτω από 80 λεπτά το λίτρο. Αν η τιμή του είναι στο ευρώ και πάνω δεν συζητάμε για οικονομία αλλά για επιπλέον σπατάλη, δεδομένου και του ρίσκου και της εγκατάστασης. Στην εποχή της κρίσης δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε οικονομία πλέον. Ίσως το πετρέλαιο να είναι μια καλύτερη λύση. Αλλά θέλει πολλά λεφτά για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και μέχρι να γίνει η απόσβεση μάλλον θα έχουν μπει τόσοι φόροι στο πετρέλαιο ή στο πετρελαιοκίνητο αμάξι που θα έχουν ανατραπεί εις βάρος μας τα πράγματα. Ας θυμηθούμε ότι στην Αμερική η βενζίνη κάνει 3,8 δολ. το γαλόνι και το πετρέλαιο 4,2 δολ.
Εγώ έχω ένα Pajero, 2600 cc, βελτιωμένο με turbo, που στην πιό οικονομική του οδήγηση καίει 18 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σημειώνω εδώ ότι έχει άδεια αγροτικού, οπότε δεν έχει τεκμήριο και πληρώνει τέλη γύρω στα 100 ευρώ. Τι έκανα: Αγόρασα με 3500 ευρώ, ένα μεταχειρισμένο Peugeot 206 1,4lt του 2002, που καίει γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο, οπότε χρησιμοποιώ καθημερινά το 206 και σπανιότερα το Pajero. Έτσι αφού από τα 18 λίτρα (και περισσότερο αν το έτρεχα) έπεσα στα 7, είμαι απόλυτα ευχαριστημένος και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Κατάφερα να μειώσω την κατανάλωση πάνω από 2,5 φορές.
Αυτή την εποχή έχουμε κόψει κάποια πράγματα, για την ακρίβεια μας τα έχουν κόψει. Προσωπικά το αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ σαν αγχολυτικό. Μια και η δουλειά μου είναι τέτοια που εργάζομαι σαββατοκυριακα πιο πολύ. Εχω ένα Scirocco R και ένα IQ για τις μετακινήσεις μου. Και τα δυο είναι μοντ 2010. Τα πήρα μετρητοίς. Δεν χρωστά πουθενά. Πληρώνω τους φόρους που μου βάζουν. Απλά δεν μπορώ να βάζω χρήματα στην άκρη πια.
Κάνω οικονομία απο πολλά και διαφορα (έκοψα τα μπουζούκια, το καπνισμα, τα call girls τα ελάττωσα (δεν κόβεται αυτό)
Αν κάνω και οικονομία στην αυτοκίνηση, θα καταλήξω σε ψυχιατρο. Οπότε καλύτερα να φάω εγώ κάνοντας κάτι που μου αρέσει. Δεν παντρεύτηκα γιατί δεν ήθελα κανένα συνέταιρο στη ζωή μου. Δυστυχώς μας έκατσαν με το έτσι θέλω οι βολευτές και οι .........
Όσον αφορά το άρθρο σας όπως το ξεκινάτε,ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ,ότι πετρελαοκίνητα οχήματα δεν είναι για αυτούς που δεν κάνουνε γρήγορες εκκινήσεις στα φανάρια ή ότι δεν είναι εύηχα.Το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά,πως και γρήγορα μπορούνε να κινηθούνε και να σπινάρουνε και εύηχα μπορεί να είναι ακόμα.Τα έχουμε πει σε ανάλογα θέματα,ας μην τα ξαναλέμε και γινόμαστε κουραστικοί και γραφικοί.Αν δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο,αν δεν έμενες στην Ελλάδα και άλλα πολλά,δεν το χρειάζεσαι.Δεν είναι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πανάκεια.
Το βασικό για να μειώσουμε το κόστος χρήσης και κτήσης,είναι πρωτίστως να κάνουμε μία ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ,βέβαια όσο υπάρχει φραπές και διαδύκτιο,ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ.
Και χρήμα να υπήρχε άφθονο,οι βόλτες έχουνε και κάποιο όριο,αλλιώς καταντάς σαν κάτι έθνη όπως το Μπραχρέιν,που με τα χρήματα που διαθέτεις ΑΥΤΟΞΕΦΤΙΛΙΖΕΣΑΙ.Δεν παίρνουμε κανενός είδους όχημα ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ,όταν πάμε για φραπέ,εσπεσάκι,λατέ,μακιάτο,και άλλα ροφήματα,όπως επίσης και για να ΑΥΤΟΞΕΦΤΙΛΙΣΤΟΥΜΕ επειδή έχουμε όχημα.Τα μ.μ.μ. είναι προτιμότερα,τα ταξί,οι μικρού κυβισμού μηχανές και τα πόδια μας για να ρίξουμε τα ζάχαρα,τις ουρίες,τα τριγλυκερίδια,τις χολιστερίνες και άλλα.Αν εργαζόμαστε μέσα στην πόλη και είναι ανάγκη να μεταφέρουμε πολλά πράγματα παίρνουμε κάποιο όχημα.Μαθαίνουμε να κάνουμε,όσο πιο πολύ το επιβάλλουν οι συνθήκες,οικονομική οδήγηση.Δεν ανεβάζουμε τις στροφές του κινητήρα μας,δεν ξεκινάμε ή επιβραδύνουμε απότομα,κρατάμε αποστάσεις,σταθερή ταχύτητα,δεν εκνευριζόμαστε,δεν δέρνουμε,δεν βρίζουμε,δεν γινόμαστε υπάνθρωποι,επειδή κάποιοι άλλοι τα κάνουνε.Προσπαθούμε με τις κινήσεις μας να μην δημιουργήσουμε ατύχημα.Κάνουμε συζητήσεις με άλλους συνανθρώπους μας και προτίνουμε αυτές τις λύσεις και ας μας χλευάζουνε και ας λένε.Δίνουμε το παράδειγμα στους νέους μας,το πιο βασικό.
Όσον αφορά περί της χρήση υγραερίου επειδή και αυτά τα είπαμε σε ανάλογα θέματα,μελετάμε διεξοδικά για το αν χρειαζόμαστε πραγματικά μία άλλη μορφή καυσίμου,και μετά προχωράμε.
Συνολικά το θέμα είναι να μπορούμε να κραταμε σε τέτοια θέματα ένα μέτρο και να μην γινόμαστε τζάμπα μάγκες ή να αυτοξεφτιλιζόμαστε.
Καλημέρα σας.
Αδειαζω τελειως το ρεζερβουαρ ή καταπινω το κλειδι.
Αυτα που καποιος μπορει να κανει για να μειωσει την καταναλωση ειναι απλα πραγματα και σιγουρα ειναι αξια να την κατεβασουν εως και 20 τοις εκατο.
Εγώ είμαι εθισμένος στο αυτοκίνητο, τόσο λόγω της ευκολίας και της αμεσότητας στη μετακίνηση που παρέχει, όσο και λόγω του ότι θεωρώ την οδήγηση ως μία από τις ωραιότερες απολαύσεις της ζωής. Προκειμένου να εξοικονομήσω καύσιμα, έχω τοποθετήσει ελαστικά μειωμένης τριβής κύλισης και ελέγχω τακτικά τον αέρα τους, όπως και τη στάθμη του λιπαντικού στο κάρτερ. Υποτίθεται ότι η σωστή πίεση στα ελαστικά και η σωστή λίπανση στον κινητήρα συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση. Επίσης, αλλάζω ταχύτητα γύρω στις 2500 στροφές, όταν ο κινητήρας αρχίζει να δίνει ώθηση. Λένε ότι και η σωστή αλλαγή, όταν ούτε ανεβάζεις στροφές στο κόκκινο, αλλά ούτε αλλάζεις πολύ χαμηλά, ώστε το αυτοκίνητο να σκορτσάρει, ότι κι αυτή συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση. Από την άλλη, έχω τις κακές συνήθειες ότι μου αρέσει η γρήγορη και κάπως νευρική οδήγηση, που σημαίνει ότι δεν αφήνω πολύ μεγάλες αποστάσεις, άρα δεν το αφήνω να ρολάρει χωρίς το γκάζι μέχρι το μπροστινό αυτοκόνητο ή ως το κόκκινο. Για αυτό και πιστεύω ότι, αν οι κακές συνήθειες διατηρηθούν, ό,τι και αν γίνει για μείωση της κατανάλωσης σε βενζινοκινητήρα είναι μάταιο.
ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ;
Εδω και εναν χρονο εχω μειωσει αισθητα τις μετακινησεις μου, προγραμματιζω εκ των προτερων τις δουλειες μου ωστε να κανω περισσοτερα πραγματα χρησιμοποιωντας μια φορα το αυτοκινητο αντι για δυο η παραπανω φορες. Αλλαζω τις ταχυτητες στην ωρα τους. Κραταω σταθερη ταχυτητα στον αυτοκινητοδρομο. Γενικα προσεχω οσο μπορω να κανω οικονομια χωρις βεβαια υπερβολες ωστε να ειμαι αργος στον δρομο και να εκνευριζω τους αλλους οδηγους. Κανοντας το αυτο εχω επιτυχει τουλαχιστον 20% οικονομια. Σιγουρα θα προτιμουσα να βαλω υγραεριο αλλα δυστυχως δεν μπορω να ανοιχτω λογω της οικονομικης αβεβαιοτητας που υπαρχει.