
Αν ένα μοντέλο έχει όλα όσα περιμένετε από ένα αυτοκίνητο, θα κοιτάξετε και αλλού;
Αν ένα αυτοκίνητο τα έχει όλα, έχει σημασία ποιο είναι;
9.158 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2013)
Δυνατό μοτέρ, χαμηλή κατανάλωση, καλοί χώροι σωστό μέγεθος, απίθανος εξοπλισμός και τιμή που σκοτώνει. Λείπει όμως μια λεπτομέρεια: δεν είναι το μοντέλο που σου αρέσει. Πειράζει; Πόσο;
autotriti team
Πρόβλημα για δυνατούς λύτες: Ψάχνεις για αυτοκίνητο. Έχεις στο νου σου το μοντέλο που σου αρέσει, όμως η τιμή, με τον εξοπλισμό και τα χαρακτηριστικά που σου αρέσουν, δεν σου βγαίνει. Και πας παραδίπλα. Το αυτοκίνητο που σου δίνουν εδώ έχει ντίζελ κινητήρα, την ιπποδύναμη που θεωρείς απαραίτητη, δεν καίει, δεν πληρώνει τέλη, έχει ηλεκτρικά τα πάντα, γυάλινη οροφή, ακόμη και δερμάτινα που τα λαχταράς, και χωράει παιδιά-σκυλιά και πεθερά.
Αλλά δεν είναι το αυτοκίνητο που θες. Ή μήπως είναι; Γιατί τι είναι το αυτοκίνητο που θες; Δεν είναι αυτό που σου παρέχει αυτό που σου αρέσει να έχεις στη διάθεσή σου. Όταν όλες οι λεπτομέρειες πέφτουν σαν τουβλάκια τέτρις στη σωστή θέση, πως μπορεί να μην είσαι ευχαριστημένος; Το δίλημμα αυτό δεν είναι τυχαίο. Και δεν είναι γιατί η έρευνα αγοράς αυτοκινήτου δεν ξεκινάει με τη λογική του «τι μου αρέσει σε ένα αυτοκίνητο» αλλά «ποιο αυτοκίνητο μου αρέσει».
Και σαφώς το σχήμα, το ντιζάιν, η μάρκα, η εικόνα, όλα μετράνε. Όμως έτσι ξεκινάς να διαλέξεις ένα αυτοκίνητο που θα προκύψει από μια σειρά συμβιβασμών. Εφόσον έχεις την καψούρα με το συγκεκριμένο, δεν πειράζει που δεν θα έχει ηλεκτρικά παράθυρα πίσω. Που οι καθρέπτες δεν είναι θερμαινόμενοι, ή που δεν κλειδώνουν οι πόρτες μόνες τους όταν κινείσαι. Το σύστημα start/stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι και σε γλιτώνει καύσιμο είναι στο πιο ακριβό μοντέλο, ενώ αυτό που μπορείς να αγοράσεις εσύ έχει και την πιο αδύναμη έκδοση του κινητήρα που θα ήθελες. Και κόβεις μέχρι να δεις πόσο θα φτάσει η τιμή, μήπως το πάρεις.
Αντίθετα όμως, όταν ξεκινάς με το τι θες από ένα αυτοκίνητο το πράγμα είναι αλλιώς. Πας με άλλον αέρα, και άλλες απαιτήσεις. Η απόφαση λαμβάνεται με μία σειρά από χι που βάζεις σε κουτάκια όχι που σβήνεις γιατί δεν μπορείς να πάρεις. Έχει γυάλινη οροφή, έχει πολλά χρόνια εγγύηση, έχει 0-100 τόσο και τελική άλλο τόσο; Καίει 6 λίτρα τα εκατό στην πόλη; Χωράει τα πάντα, έχει δερμάτινα καθίσματα και αυτόματο κιβώτιο; Αν τα έχει όλα, γιατί πρέπει να κοιτάξεις αλλού;
Τι λέτε λοιπόν; Τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Να καλύπτει ένα αυτοκίνητο αυτά τα στοιχεία που θέλετε να έχει; Ή να είναι αυτό που σας αρέσει με ότι παραχώρηση θα χρειαστεί να κάνετε για να το αποκτήσετε στους άλλους τομείς;
Αν ενα αυτοκινητο τα έχει ΟΛΑ δεν εχει σημασια ποιο ειναι. Αλλα ΚΑΝΕΝΑ αυτοκινητο δεν τα έχει ΟΛΑ. ΟΛΑ καπου χανουν: μοτερ, ποιοτητα κατασκευης, οδηγικη συμπεριφορα, ασφαλεια, εξοπλισμός, τιμη, και κοστος συντηρησης (πολυ βασικα στις μερες μας) και αλλα οπως εμφανιση κλπ. ο καθενας μας κανει τους συμβιβασμους του και προχωραει στη διαδικασια αγορας. Μακαρι να υπηρχε τετοιο αυτοκινητο και ας ηταν και λαντα-σκοντα-χιουντάι της δεκαετειας του 80
Φιλοι μου εχοντας μια καλη εμπειρια στα αυτοκινητα μια και το πρωτο μου το πηρα το 1961, FIAT 1100. Εκτοτε εχω αλλαξει 22 αυτοκινητα....απο παλλες μαρκες πλην Γαλλικων.Τα καλυτερα μου?
Τογιοτα Τσελικα 2 φορες - Λαντσια - Χοντα Σιβικ 2 φορες - Ολα τα αλλα μικρα....Φορντ εσκορτ - Φιατ - Ωτομπιανκι - Νταιχατσου 2 φορες - Μινι κουπερ 3 φορες - Τογιοτα Αι κιου - Σμαρτ - και αλλα που δεν θυμαμαι....
Συμπερασμα.... Καθε ηλικια εχει το δικο της αυτοκινητο....και μετα απο ολα αυτα αν δεν εχει μεγαλη οικογενεια ....το τελειο αυτοκινητο ειναι αυτο που σαρεσει στην εμφανιση και που το χρησιμοποιεις πιο πολυ μεσα στην πολη. γιατι κακα τα ψεμματα εκτος πολεως ποσα αληθεια χιλιομετρα κανουμε???
Μεχρι 1000 CC και μεχρι 3,60 μηκος...ειναι το ιδανικο αμαξι σημερα!!!!
Εγω εχω ενα σμαρτ καμπριο 600cc 10 χρονια τωρα ονειρο....2,50 μετρα - και ενα τογιοτα 1000 cc αι κιου....3 μετρα...παρκαρω σχεδον οπου θελω και με ενα γεμισμα κανω περιπου 450 - με 500 χιλιομετρα...απλα πραγματα που μας κανουν την ζωη μας πιο ευκολη μεσα στη ζουγκλα της αθλιοτητας που ζουμε.
VW να ειναι και εισαι οκ.
ειδικα το golf δεν εχει αντιπαλο εδω και 35 χρονια.
η αληθεια ειναι πως ολοι θελουν ενα vw αλλα δυστυχως δεν εχουν τα λεφτα να το παρουν ή απλα εχουν πεσει θυμα του μαρκετινγκ και αγορασαν ιαπωνεζικοκινεζικο .... τογιοτακι κτλ
TOYOTA NANA KAI OTI NANAI.I
Να δεις τι μου έρχεται στο μυαλο, ...Octavia5 station (βαλτε οποιο μοτερ άνω των 120 ιππων). Βεβαια, με χαλαει αυτό το skoda. Θα το αλλάξω σε Passat station και 4κινητο μαλιστα! Ναι, αυτο ειναι αμαξαρα. Βεβαια, και λιγο κυρος παραπάνω δεν θα με χάλαγε.... ειναι και οι ....ωραίες τις παρέας που μόλις δουν Audi Α4 (παντα station!) quatro με 211bhp, κάπως με αγαπούν πιο πολυ.
Νεο Focus κυριοι, 1lt και 125 αλογακια σχεδον 20 κιλα ροπη, και τα παντα ολα. Ναι, ειναι λιγο ασχημο... και... Ford ρε παιδι μου.
Αστο, το έχω! Insignia που ειναι και μπανικο, και μη σου πω οτι θα το πάρω TD αυτο με τα 195 αλογα. Αλλα βεβαια... 2λιτρο...θα με ρουφιξουν!
Αυτό ειναι! DS5. Διαστημοπλοιο, τεχνολογια αιχμης, μουρη, με τα έτσι του να το βλεπουν οι passat & A4 να τριβουν τα μάτια τους, γιατι πολλα τους τα έχω μαζεμενα! Τωρα βέβαια τα φοβαμαι αυτα τα πολυπλοκα Γαλλικα....
Lexus κυριοι! CT200. οχι κατι υπερβολικο, με 30 χαρτια, το πήρα. Τεχνολογια απο τον επομενο αιωνα, οικονομία, και αξιοπιστια Ιαπωνα.
Βεβαια..................!!!!
Κάνεις μια λίστα με τις απαιτήσεις-ανάγκες σου (μόνο τις σημαντικές).
Μετά ελέγχεις αν αλληλοσυγκρούονται (πχ επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση).
Τότε τις ιεραρχείς ή βρίσκεις το σημείο που είναι ικανοποιητικός ο συμβιβασμός για σένα. Αποφασίζεις με βάση την ιεράρχηση που έκανες ποιά αυτοκίνητα είναι μέσα στα πλαίσια που έθεσες. Σβήνεις από τη λίστα αυτά που είναι τόσο άσχημα που δε θα οδηγούσες με τίποτα (όχι αυτά που είσαι έτσι κι έτσι). Διαβάζεις άρθρα και κριτικές, και αποκλείεις αν κάποιο είναι σε κάποιο τομέα απαράδεκτο (πχ κακό αποτέλεσμα στα test παθητικής ασφάλειας). Κάνεις testdrive σε όλα όσα έμειναν ώστε να συγκρίνεις (σε κοντινές ημερομηνίες ή αν γίνεται ακόμα και την ίδια μέρα). Αν δεν έχεις διαλέξει ακόμα... περίμενε θα βγάλουν κι άλλα μοντέλα!
Τα πάντα είναι υποκειμενικά σε αυτή τη ζωή. Λοιπόν για να το εξειδικεύσουμε το θέμα ας πουμε ότι το προηγούμενο SEAT TOLEDO (αυτο το πανάσχημο αμάξι που έμοιαζε με τυριέρα και αντικατέστησε το άκρως επιτυχημένο σενταν της SEAT) προσφερόταν με όλα τα ροκφορ και σε ανταγωνιστική τιμή, θα το αγοράζατε. Μάλον όχι εκτος και αν σας αρέσουν οι τυριέρες με ρόδες. Αντίθετα την Giuletta που ειναι μια γυναίκα με πάθος σιγουρα θα την αγοράζατε ακόμα και με τα απολύτως απαραίτητα προικιά της. Κακά τα ψέματα όταν συμβιώνεις με άνα αμάξι (όπως και με οτιδήποτε άλλο έμψυχο ον και τετοιο ειναι και το αμάξι) κοιτας πρώτιστα να σου αρέσει
στην κατηγορία αυτοκινήτου που περιγραφετε ανήκει το peugeot 3008. Ενα τρισάθλιο εξωτερικά αυτοκίνητο που ομως αν είσαι μπαμπάς, το οδηγήσεις μία φορά και δείς τις ανέσεις και την πρακτικότητα που προσφέρει δεν θες κανένα άλλο. Ουτε κασκάγια, ούτε ασξ, ούτε τίποτα. Γι αυτό και εχει πουλήσει όσο εχει πουλήσει ακόμα και σε νεανικό κοινο! Αλλιώς με τέτοια φάτσα θα ήταν κλαφτα χαράλαμπε....
Το άρθρο "φωτογραφίζει" το Citroen C4.
Το κατάλαβα γιατί είμαι ακριβώς στο ίδιο δίλημμα...!
Πιστευω πως ενα αυτοκινητο θα το βρει ο αγοραστης του πολυ πιο ενδιαφερον οταν θα καλυπτει τις περισσοτερες αναγκες του και οχι το γουστο του.
Είναι υποκειμενικό, προσωπικό θέμα. Εξαρτάται από το χαρακτήρα και την προσωπικότητα του καθενός, αν βάζει πρώτα την ουσία αυτή καθ΄αυτή ή τις προδιαγραφές - δηλαδή αν κοιτάει το δάσος ή το δέντρο - και από την ισορροπία αναγκών - επιθυμίας. Κατά τη δική μου γνώμη, μετρά περισσότερο το ίδιο το αμάξι που μου αρέσει και που θα ήθελα, και λιγότερο τα ανώτερα και περισσότερα χαρακτηριστικά που θα έβρισκα σε κάποιο άλλο με χαμηλότερη τιμή.
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει το τέλειο αυτοκίνητο.Απλά υπάρχουν ευσεβείς πόθοι,όνειρα,πραγματικότητα,δεδομένη χρονική και οικονομική στιγμή,αλλαγή πλεύσης,και άλλοι λόγοι,όταν πάμε να αγοράσουμε αυτοκίνητο.
Ο καθένας και η κάθεμια,κάνει την μελέτη και τις επιλογές του-ης.Άλλα κριτήρια θέτει ο ένας και άλλα ο άλλος.Σε τέτοια πράγματα δεν υπάρχουν ΑΞΙΩΜΑΤΑ.Ιεραρχούμε ότι πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο για την δική μας προσωπικότητα,ΑΛΛΑ,φτάνει οι επιλογές μας να εξυπηρετούν τον ίδιο μας τον εαυτό και όχι να τον εγκλωβίζουν και να τον αυτοεξευτελίζουν.
Βλέπουμε τι μπορούμε να πάρουμε από αυτά που μας αρέσουν,μας εξυπηρετεί την δεδομένη χρονική στιγμή και μπορούμε να το συντηρήσουμε.Τις όποιες υπερβολές μας θα καλεστούμε σύντομα να τις πληρώσουμε,οπότε καλό είναι να μετρήσουμε καλύτερα.
Γνωρίζω ότι κάποιες φορές δεν ξέρουμε τι να ακούσουμε την καρδιά ή το μυαλό,και εγώ πολλές φορές ακροβατώ μεταξύ των δύο,αλλά βλέπω πάντα το συμφέρον του εαυτού μου.