
Η σειρά Econetic της Ford πετυχαίνει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Τα κλειστά τάσια όμως κάποιους τους ενοχλούν. Εσάς;
Ποια χαρακτηριστικά θα θυσιάζατε για χάρη της κατανάλωσης;
7.453 Επισκέψεις στο άρθρο (11/3/2013)
Η οικονομία καυσίμου κοστίζει. Όχι απαραίτητα σε χρήμα, όσο, κυρίως, σε «κάλλη». Ισχύει ακόμη το «μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος» ή μήπως έχει αντιστραφεί για χάρη της οικονομίας;
autotriti team
Εσείς λοιπόν τι θα «κόβατε» για να έχετε καλύτερη κατανάλωση; Αν δεν το έχετε προσέξει, μοντέλα ή εκδόσεις μοντέλων που εστιάζουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένους ρύπους, έχουν μια σειρά «συμβιβασμών» που μέχρι πριν λίγο καιρό δεν ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε.
Το αισθητικό σκέλος, για παράδειγμα, έχει δεχτεί μια σειρά επεμβάσεων, που δεν είναι πάντα κολακευτικές. Μοντέλα με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση είναι βέβαιο ότι θα έχουν πολύ λιγότερους αεραγωγούς στο εμπρός μέρος. Ακόμη και οι παραδοσιακές γρίλιες του ψυγείου θα είναι κλειστές σε μεγάλο ποσοστό. Ποδιές, αεροτομές και άλλα «όμορφα» αεροδυναμικά βοηθήματα εκλείπουν, κυρίως από μπροστά, κάνοντας τη σχεδίαση μουντή, ανιαρή και ολίγον φτηνιάρικη.
Και μετά είναι οι ζάντες. Μεγάλα ανοίγματα απαγορεύονται. Ζάντες με τάσια κλειστά είναι ή με μικρές μόνο τρύπες αερισμού, βοηθάνε στη μείωση της αντίστασης, και έτσι προτιμώνται. Δείχνουν όμως «νοσοκομειακές» και τελείως περίεργες. Και τα λάστιχα. Στενά, για να μειώσουνε τη μετωπική επιφάνεια και κυρίως την τριβή με το οδόστρωμα, δεν φαντάζουν καθόλου σπορ αφού παραπέμπουν σε αυτοκίνητα άλλης δεκαετίας. Με τέτοια λάστιχα φυσικά δεν περιμένει κανείς επιδόσεις, ούτε οδική συμπεριφορά. Μόνο οικονομία.
Και εδώ μπαίνει και το θέμα του κινητήρα. Όσο το δυνατόν μικρότερη ιπποδύναμη, τόση ώστε να μπορεί να φέρνει το αμάξι από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12 ή 13 δλ. για να είναι υποτυπωδώς αξιοπρεπές. Η τελική δεν έχει νόημα αφού εκεί η κατανάλωση είναι στο μέγιστο και έτσι δεν γίνεται προσπάθεια από πλευράς κινητήρα. 100 άλογα σε μικρομεσαίο είναι πολλά, σε μικρό τα 75 περισσεύουν. Το όφελος; Σημαντικό, αφού σήμερα η κατανάλωση και το κόστος χρήσης είναι το νούμερο ένα. Ακόμη και η αλλαγή ελαστικών με καινούργια, όταν χρειαστεί, θα είναι σημαντικά φτηνότερη. Σίγουρα λιγότερα δε θα μπορούσε να ζητήσει ένα αυτοκίνητο. Εσείς όμως;
Θέλετε ακόμη το κάτι παραπάνω; Το πιο πικάντικο, ενδιαφέρον, παιχνιδιάρικο ή έστω εντυπωσιακό στο μάτι; Πόσο έτοιμοι είστε να «παραδώσετε» τα «κεκτημένα» των φαρδιών ελαστικών, της υψηλής ιπποδύναμης, των εκρηκτικών επιδόσεων και του σπορ ντιζάιν για οικονομία στην πράξη; Τι λέτε;
Τις ζάντες δεν έχω πρόβλημα να τις θυσιάσω, με την προϋπόθεση να μπουν πάλι ζάντες αλουμινίου ειδικά σχεδιασμένες για οικονομία. Επίσης, θα θυσίαζα την εμφάνιση. Δεν με πολυενδιαφέρει αν θα έχει μπροστά λιγότερους αεραγωγούς. Το βασικότερο πάντως είναι το βάρος. Το μείωνεις και λύνεις όλα σου τα προβλήματα: ρύποι, κατανάλωση, επιδόσεις, φθορά, οδική συμπεριφορά.
Αγαπητοί φίλοι σε καμιά περίπτωση δεν θα αγόραζα ένα αυτοκίνητο, που θα είχε ως κύριο σκοπό του την οικονομία, παραβλέποντας την αισθητική, που θα μου άρεσε. Θα μπορούσα μόνο να αγοράσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για χρήση μέσα στην πόλη, το οποίο θα μπορούσα να φορτίζω στην πρίζα του γκαραζ μου. Όπως είναι γνωστό τα χιλιόμετρα που κάνουμε μέσα στην πόλη είναι ελάχιστα και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς τα καλύπτουν με μια φόρτιση. Αυτό όμως με την προυπόθεση ότι δεν θα ήταν ακριβότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Όσο αφορά την κατανάλωση των αυτοκινήτων, κάνω μια σκέψη, που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Μήπως θα έπρεπε να υποχρεώνονται όλοι οι κατασκευαστές, εκτός από την ελάχιστη να δηλώνουν και τη μέγιστη κατανάλωση; Αυτό διότι ουσιαστικά κανείς δεν οδηγεί με τον πιο οικονομικό τρόπο, αλλά από λίγο, ως πολύ πιο γρήγορα. Επομένως η ελάχιστη κατανάλωση έχει μεν ενδιαφέρον, αλλά δεν δίνει όλη την εικόνα. Αντίθετα η μέγιστη κατανάλωση, είναι πιο χρήσιμη, διότι είναι ένα ξεκάθαρο δεδομένο, ως προς το μέχρι που μπορεί να φθάσει η κατανάλωση, όταν οδηγείς στα άκρα. Μπορεί λοιπόν ένας κατασκευαστής να ρυθμίζει τους κινητήρες του έτσι ώστε να παρουσιάζουν μια πολύ χαμηλή κατανάλωση, όταν οδηγούνται πολύ προσεκτικά και αυτό για να δίνει την εικόνα ότι φτιάχνει οικονομικούς κινητήρες, αλλά να αυξάνει πολύ η κατανάλωση τους, όταν οδηγούνται γρήγορα, προκειμένου να φαίνονται πιο ισχυροί από τον ανταγωνισμό. Έτσι όμως δίνοντας μόνο την ελάχιστη κατανάλωση, δεν δίνει τη συνολική εικόνα της κατανάλωσης, των αυτοκινήτων του. Αν όμως ήταν υποχρεωμένος να δίνει και τη μέγιστη κατανάλωση, τότε θα αποκαλύπτονταν όλη η αλήθεια και θα γνώριζε ο κάθε καταναλωτής την πλήρη εικόνα. Τώρα πως θα μπορούσε να μετρηθεί η μέγιστη κατανάλωση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι και έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του κινητήρα σε πλήρες φορτίο και στο μέγιστο των στροφών, σε όλες τις σχέσεις μετάδοσης. Ας βρουν έναν τρόπο κοινά αποδεκτό από όλους τους κατασκευαστές και να τον εφαρμόζουν όλοι.
Κύριε jnb5877,σας ευχαριστώ.Στο επάγγελμά μου και εδώ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,ανδροκρατείται καλώς ή κακώς,ευτυχώς ή δυστυχώς.Είμαστε μία μικρή μερίδα,αλλά καλώς ή κακώς,ευτυχώς ή δυστυχώς,είμαστε και εμείς ΠΑΡΟΥΣΕΣ στα τεχνολογικά δρώμενα του γίγνεσθαι.
loukia μου αρέσεις γιατί σχολιάζεις σαν ψαγμένος αρσενικός χρήστης χωρίς να θέλω να ακουστώ σαν ένα ακόμη φαλλοκρατικό γουρούνι που λένε κάποιες κυρίες σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις.(9/10 φορές γράφεις αυτά που θα ήθελα να γράψω αλλά νοιώθω ότι με έχεις καλύψει).Keep writing.......
Η κατανάλωση έχει να κάνει κυρίως με το βάρος του αμαξώματος,τα κυβικά - ιπποδύναμη του κινητήρα,την τεχνολογία του κινητήρα και την κλιμάκωση του κιβώτιου ταχυτήτων.Φυσικά τεράστιο ρόλο παίζει ο τρόπος οδήγησης.Τα υπόλοιπα (ζάντες,λάστιχα,μάσκα ψυγείου κτλ) προφανώς και παίζουν ρόλο, αλλά επικουρικό.Άρα εγώ θα διάλεγα ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τις ανάγκες μου και μου αρέσει σχεδιαστικά και δε θα άλλαζα τίποτα απολύτως.
Κανένα χαρακτηριστικό δε θα θυσίαζα για χάρη της κατανάλωσης. Ναι, θέλω ακόμα το κάτι παραπάνω, το πιο ενδιαφέρον, πικάντικο, παιχνιδιάρικο και εντυπωσιακό στο μάτι. Όχι, δεν παραδίδω τα κεκτημένα των φαρδιών ελαστικών, της ψηλής ιπποδύναμης, των εκρηκτικών επιδόσεων και του σπορ ντιζάιν - εργοστασιακά πάντα και όχι με after sales bodykit βελτιωτικών οίκων - για οικονομία στην πράξη. Δε μου αρέσουν τέτοιου είδους μίζερες και λαΐκίστικες πράξεις και δραστηριότητες, άρα δεν τις ενστερνίζομαι κιόλας. Μου αρέσουν τα αμάξια και η οδήγηση. Τέλος. Αν έχω, θα πάρω αμάξι όπως το θέλω και μου αρέσει, θα του βάλω βενζίνη και θα κυκλοφορήσω. Αν δεν έχω, ή δεν το αγοράζω ή το αφήνω στο πάρκιν. Ξεκάθαρα πράγματα. Κατά τα άλλα, συμφωνώ απόλυτα με την αγαπητή φίλη αναγνώστρια Loukia, ειδικά στα περί ψεύδους, υποκρισίας, καγκουριάς και γελοιότητας.
θεωρω οτι η αποκτηση αυτοκινητου στην σημερινη συγκυρια ειναι τα αυτοκινητα χωρις τελη κυκλοφοριας , χαμηλου κυβισμου (φορολογησιμων ιππων ) , με χαμηλοτερα εξοδα συντηρησης και εφοδιασμου . ενα αυτοκινητο στους 75 ιππους με αρκετη ντιζελοκινητη ροπη , ειναι συνδιασμος οπου θα επικρατουσε .μια ανεση με 140 χ/ωρα σε κλειστο αυτοκινητοδρομο και καταναλωση γυρω στο 4 και σε αστικο κυκλο γυρω στο 5 . υγ. θα επελεγα ενα τετοιο αυτοκινητο με αυτα τα χαρακτηριστικα εan ημουν σιγουρος οτι δεν θα χρειαζομαι μπεκ καθε 6μηνες ,απο νοηθεια πετρελαιου και αν δεν μου κορναρουν στην εκκινηση στο φαναρι , να πιασω κοφτες , λες και η πανεπιστημιου ειναι πιστα .
Κανένα χαρακτηριστικό δεν θα θυσίαζα για χάρη της κατανάλωσης.Στις sport κατηγορίες όπως λέτε,δεν ΥΠΑΡΧΕΙ αυτό.Η πας σε αυτή την κατηγορία ή όχι.Στις πιο κάτω εως τις mini.Κινούμαι σύμφωνα με την λογική της εκάστοτε δοκιμασμένης τεχνολογίας δίχως υπερβολές και εξάρσεις.Και μου φαίνεται πλέον και ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ το όλο πράγμα και αυτό γιατί,ενώ παλαιότερα είχαμε,και το έβλεπα συχνά όχημα με 100+άλογα ιπποδύναμη με 17-18άρες ζάντες.Και ΝΑΙ τότε δεν μας ενδιέφερε αν καίει το όχημα,αν δεν ζεσταινόντουσαν τα λάστιχα,αν,αν,αν,και τώρα μας έπιασε ο πόνος της κατανάλωσης,της ασφάλειας,της,της,της.ΠΟΛΥ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ.Ευτυχώς κάποιοι και τότε στις ΚΑΛΕΣ,ΧΡΥΣΕΣ εποχές,όπως θέλετε πείτε το δεν γίναμε υπερβολικοί,τζάμπα μάγκες,ΚΑΓΚΟΥΡΕΣ,και άλλα επίθετα.Σε 100+ άλογα αμάξι βάζαμε 14-15άρα ζάντα,και κινούμασταν στην φυσική ροή της τεχνολογίας δίχως εξάρσεις και υπερβολές.Κάποιοι μας χλευάζανε,και άλλα,ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΩ ΤΩΡΑ ΟΛΟΥΣ.
Προσωπικά αν είναι κλειστές οι γρίλιες του ψυγείου,θα βρω τρόπο να τις ανοίξω,γιατί θέλω να αναπνέει το μοτέρ μου,και ας είναι και 1000 κυβικά ατμοσφαιρικό.Αν μπορώ να κάνω κάτι ως πατέντα στα όρια πάντοτε,στους αεραγωγούς και πάλι θα το κάνω γιατί θέλω να αναπνέει καλά το μοτέρ μου.Ποδιές,αεροτομές και πάλι θα βάλω τα εργοστασιακά πάντοτε που είναι και όμορφα στην όψη,και δεν είναι μεγάλα σαν τα after sales και τις ιδιοκατασκευές.Κινούνται στη ροή της τεχνολογίας,δίχως εξάρσεις και υπερβολές.Και μην μου πείτε ότι το κάθε εργοστάσιο θα σταματήσει τα εργοστασικά body kit και τις αεροτομές τις πολύ μικρές.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΑ.
Πάμε στο σημαντικό περί της οικονομίας που ενστερνίζονται πλέον ΟΛΟΙ.Δεν θα κοιτάξω να πάρω 1000 κυβικά με turbo και μετά θα ψάχνω να βάλω κλειστή 13άρα ζάντα και όχι μία πολύ μικρή αεροτομή για ουσία και ομορφιά.Το θεωρώ προσωπικά ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ.Θα κοιτάξω να πάρω κάτι το ατμοσφαιρικό ώστε να τοποθετήσω και αυτά που είναι για την δική μου ιδιοσυγκρασία.Ούτε θα κάνω τα όσα αναφέρει το άρθρο,αλλά αυτά που γράφω εδώ,γιατί αυτά είναι δοκιμασμένα και από την ιστορία της αυτοκίνησης.Οι μεγαλύτεροι θα θυμάστε τα turbo και τα 3κύλινδρα μοτέρ πως αντικατασταθήκανε από τα 4κύλινδρα μοτέρ και την ατμόσφαιρά.Ε η ιστορία επαναλαμβάνεται σε σύγχρονη εκτέλεση.
Καθεμία και καθένας μελετάει το πράγμα και κάνεις τις όποιες επιλογές που πιστεύει ότι είναι καλύτερο για τον εαυτό του,και ανάλογα πράττει.Ας μην ξεχνάει όμως ότι το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις και ας προσέχει τι του τάζουνε για οικονομία.ΌΤΙ ΛΑΜΠΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ.