
Το Yaris είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο του 2013, ίσως γιατί προσφέρεται σε βενζίνη, ντίζελ και υβριδικό, είτε γιατί απλά είναι ένα από τα καλύτερα μικρά.
Εσάς, σε ποιο μοντέλο σας προσγείωσε η νέα τάξη πραγμάτων;
7.842 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2013)
Και δε μιλάμε μόνο για την οικονομική ύφεση. Είναι επίσης η έλευση του ντίζελ, η κατανάλωση και οι ανάγκες που πλέον πρέπει ένα αυτοκίνητο να καλύψει. Ποιο μοντέλο λοιπόν είναι αυτό που τώρα βλέπετε, με τα νέα δεδομένα;
autotriti team
Σίγουρα η οικονομική ύφεση είχε το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου, με τις προτεραιότητες να μεταφέρονται από τις επιδόσεις και την πολυτέλεια, στο χαμηλό κόστος χρήσης και την πρακτικότητα. Εξίσου μεγάλη επίδραση στην πρόθεση αγοράς είχε και η έλευση του ντίζελ. Ξαφνικά ο αριθμός των διαθέσιμων μοντέλων διπλασιάστηκε με νέους κινητήρες να προστίθενται στις γκάμες των εταιρειών.
Από το NonPaper έχουμε συζητήσει για το μέγεθος των αυτοκινήτων, με τη μεσαία κατηγορία να γίνεται ελαφρώς εξεζητημένη, ενώ και το μικρομεσαίο φαντάζει μεγάλο πλέον. Έχουμε συζητήσει για τη σημασία των ρύπων όπως αυτοί μεταφράζονται στα τέλη ταξινόμησης, και τελικά της κατανάλωσης, του κατασκευαστή ή της πραγματικής και πόσο απασχολεί σε σχέση με πριν.
Και είναι εμφανές πως μετά την τιμή αγοράς, που είναι καθοριστική για την κατηγορία και τη μάρκα του μοντέλου, το κόστος χρήσης ακολουθεί. Εκεί το πράμα μπλέκει με το θέμα του ντίζελ, που ζητά υψηλότερο κόστος κτήσης αλλά υπόσχεται χαμηλότερο κόστος χρήσης. Και αρχίζουν οι περιπτώσεις του καθενός να μετρούν.
Αυτό όμως που φαίνεται πως μας δυσκολεύει περισσότερο είναι ο συμβιβασμός στις επιδόσεις για χάρη των ρύπων. Τα 100 άλογα που επανέφερε το ντίζελ ως το μέσο όρο στη μικρομεσαία κατηγορία, ακούγονται λίγα, παρά την τεράστια ροπή, και προβληματίζουν αρκετούς που νοιώθουν την ανάγκη για χάρη της «μικρής» ιπποδύναμης να κατεβούν και κατηγορία. ¶λλο μικρό με 100 άλογα, άλλο μικρομεσαίο, σκέφτονται, προσπαθώντας να διατηρήσουν τις επιδόσεις στο αυτοκίνητο που θα αγοράσουν.
Η χρήση από την άλλη άλλαξε και αυτή. Πολλοί πλέον αφήνουν το αυτοκίνητο για καθημερινές μετακινήσεις και το χρησιμοποιούν σε ταξίδια ή μεγαλύτερες αποστάσεις. Αυτό περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα αφού οι επιδόσεις, πάντοτε συνδεδεμένες με το δύσκολο προσπέρασμα στο ελληνικό οδικό δίκτυο, φαίνεται να δείχνουν απαραίτητες, και έτσι η επιλογή οικονομικού κινητήρα γίνεται ακόμη πιο δύσκολη.
Τελικά όμως ο συμβιβασμός επιτυγχάνεται, πιο εύκολα για όσους κάνουν μία δοκιμαστική βόλτα με ένα μικρομεσαίο ντίζελ ακόμη και με 90 άλογα. Εσείς λοιπόν που καταλήξατε; Τι ανάγκες άλλαξαν, τι προτεραιότητες και ποιο μοντέλο βρέθηκε που να καλύψει τις νέες απαιτήσεις; Ποιο μοντέλο θα αγοράζατε τώρα για να βγείτε από τη δύσκολη θέση; Τι λέτε;
Οποιος μπορει να κανει στοιχειωδεις αριθμητικες πραξεις και εχει γνωσεις η ψαχνει να τις βρει μπορει ευκολα να βρει μεσαιο premium μεταχειρισμενο σε τιμες λιγοτερο απο το 50% της τιμης του καινουργιου διοτι η διαφορα τιμης δεν προκειται ΠΟΤΕ να ισοφαριστει απο το κοστος συντηρησης του. Ετσι λοιπον βρηκα BMW 316ti, μικτη πραγματικη καταναλωση 8.0lit απολυτα αξιοπιστο και ΑΝ χρειαστει παμφηνα ανταλλακτικα και στο after market.
Και ενα κρισιμο ερωτημα: για το Group VW & Toyota υπαρχουν ανταλλακτικα στο after market? Απαντηση ΟΧΙ!
το 2006 πηρα ενα καινουργιο nissan xtrail 2000κυβ.βενζινη, και ειπα αυτο ειναι για την οικογενεια μου,αλλο αμαξι δεν παιρνω! το 2012 το σκοτωσα για6000ευρω! αφου ειχα δωσει 27000ευρω.τωρα πηρα ενα skoda octavia 1600diesel,ειμαι υπερευχαριστημενος γιατι γνωριζα την skoda απο παλια-ειχα fabia- και απο χωρους λογω οικογενειας και απο καταναλωση-το κυριοτερο την εποχη που ζουμε-και απο διαδρομες και τελη κυκλοφοριας.τα diesel ειναι φαρμακο για την εποχη μας,τωρα αν θα βρουν τιποτα αλλο για να τα φορολογισουν ειναι αλλο θεμα!
Εμένα σε IDEAL μεταχειρισμένο. (ποδήλατο)
Eτσι όπως μας κατηντησε η κρίση και... κάποιοι αλλοι εκτός ελληνικών συνόρων θα βλέπουμε 1000άρια και θα κάνουμε τούμπες όπως το 1980. Εγώ βολεύτηκα με ένα Fabia 1.2 Tsi και παρόπλισα ένα Astra H 1.6Turbo που ΔΕ ΠΟΥΛΙΟΤΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Απλά το έχω αραγμένο και το βάγαζω σαν τον ..σκύλο πού και που. χαχα
Πριν ένα χρόνο, με την κρίση να απειλεί ακόμη και όσους είχαμε τη δουλειά μας, αποφάσισα ότι τέρμα τα leasing και η αλλαγή αυτοκινήτων ανά 4ετία, που έκανα από το 2000.
ΣΤΟ ΝΕΟ YARIS DIESEL
Δεν είναι εύκολο να αλλάζεις συχνά αυτοκίνητο κάθε τρείς και λίγο που λένε. Σήμερα όποιος έχει αυτοκίνητο, δεν προβλέπεται να το αλλάξει, για τα επόμενα αρκετά χρόνια, αφενός μεν διότι αν πουλήσει αυτό που έχει, δεν πιάνει τίποτα και αφετέρου για να αγοράσει καινούριο, δεν έχει χρήματα. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις, αλλά αυτές είναι λίγες, απόδειξη η μεγάλη πτώση των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.
Δυστυχώς, τουλάχιστον για 2-3 χρόνια ακόμα, μέχρι να καθαρίσω κάτι παλιές αμαρτίες. θα παραμείνω με την 19χρονη μπέμπα μου. Βέβαια είναι αξιοπρεπέστατο αμαξάκι, (318 is 1.9), με πολύ καλές επιδόσεις και σχετική οικονομία για τα κυβικά του. Αλλά επειδή κάνω από 50 έως 80 χλμ ημερησίως, και σε άσχημο τερέν (ανηφόρες-στροφές), θέλω περίπου 20 ευρώ, το διήμερο. Ελπίζω, εκτός απροόπτου, να μπορέσω να το αλλάξω το 14-15. Πρώτα ο Θεός....
Αγαπητέ φίλε αναγνώστη Λάμπρο! Πολύ καλή επιλογή το Volvo V40. Συμφωνώ μαζί σου και σε συγχαίρω! Αλλά διαθέτει και άλλους, πιο αξιόλογους κινητήρες στη γκάμα του, και όχι πολύ πιο "σπάταλους".
Εγώ σκέφτομαι να αγοράσω το Mitsubishi ASX 1,8 DiD...
πριν είχα VW TIGUAN 2,0... προσπαθώ να το πουλήσω για να πάρω το mitsubishaki!
Απο τα ψηλα στα χαμηλα!!!
Λογω της υψηλης φορολογιας (τελη κυκλοφοριας και φορος πολυτελειας) και της υψηλης καταναλωσης, αναγκαστηκα να πουλησω το Suzuki Grand Vitara (2λιτρο) του 2009 και να στραφω στο Volvo V40 1.6 diesel.
Στο μοντέλο που υπήρχε τη δεκαετια 80 και που αμυδρα θυμαμαι.....δηλαδη αυτοκινητο μεχρι 1400cc και το κρατας μεχρι να πεθάνεις....(ενω τρεμεις αν πεθανει εκεινο πρώτα!!!)
Ειλικρινά έχω βαρεθεί να διαβάζω για τη νέα τάξη πραγμάτων, την οικονομική ύφεση, το χαμηλό κόστος χρήσης και κτήσης και το συμβιβασμό στις επιδόσεις. Αν ήθελα να ενημερωθώ για την επικαιρότητα, θα έβλεπα πρωινές εκπομπές και δελτία ειδήσεων.... Στο θέμα μας. Η οικονομική κατάσταση, οι ανάγκες και οι επιθυμίες του κάθε υποψήφιου αγοραστή είναι υποκειμενικές και βάσει αυτών καθορίζει τα προσωπικά του κριτήρια ως προς την "προσγείωση" ή μη και το μοντέλο που βλέπει με τα "νέα δεδομένα". Για μένα προσωπικά, δεν άλλαξε καμία ανάγκη και οι προτεραιότητές μου είναι οι ίδιες. Το μοντέλο που βρέθηκε για να καλύψει τις ..."νέες" απαιτήσεις μου είναι αυτό που ήδη διαθέτω, και για το μοντέλο που θα αγόραζα τώρα, έχω καταλήξει σε μικρομεσαίο, κατά προτίμηση βενζινοκίνητο.
Δεν υπάρχουν πλέον λεφτά για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και για άλλες τέτοιες πολυτέλειες. Κράτησα το από δεκαετίας αυτοκίνητό μου και το μετέτρεψα σε υγραέριο. Είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο και με τα 85 αλογάκια του δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά μέχρι τώρα τα καταφέρνει ικανοποιητικά στις προσπεράσεις και στις ανηφόρες. Όσο αναφορά την οικονομία είναι πιο οικονομικό από ότι σαν βεζινοκίνητο, αλλά πιο σπάταλο σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο. Hyundai Accent 85ps/5500rpm, 11kg/3000 ροπή. Αν τώρα μπορούσα να αγοράσω καινούργιο θα έπαιρνα πετρελαιοκίνητο σουπερμίνι που έχει και χώρους και οικονομία μέχρι 1400 κυβικά. Το Yaris diesel με 90 ίππους, το Corsa ή Punto diesel με 95 ίππους που έχουν και την ίδια μηχανή φαντάζουν από τις καλύτερες επιλογές. Αλλά και τα πιο αδύναμα Rio, I20, με 75 ίππους και C3, 208 με 68 λόγω ροπής μπορούν να κινηθούν ικανοποιητικά σε οικογενειακούς και οικονομικούς ρυθμούς. Η επιλογή είναι θέμα τιμής, προσφορών των αντιπροσωπειών, εγγυήσεων, εξοπλισμού, ότι αρέσει στον καθένα, κ.α. Σημείωση: Οι μηχανές σε αυτήν την κατηγορία είναι πέντε.
1. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.4 μόνο για Toyota
2. Ο 1.4, 68 ίπποι για Citroen C3, Peugeot 208
3. O 1.1, 75 ίπποι για Hyundai I20, Kia Rio
4. Ο 1.25, 75 ή 85 ή 95 ίπποι για όλα τα Fiat, Opel, Chevrolet, Lancia, Alfa Romeo που είναι ίδιος για όλα τα μοντέλα.
5. Ο 1.2 75 ίπποι για όλα τα Volkswagen, Skoda, Seat
Κανένα από αυτά τα αμάξια για κάποιον που επιθυμεί οικονομία και ασφάλεια δεν είναι συμβιβασμός. Το μόνο θέμα είναι και ποιο είναι το πιο αξιόπιστο.
Στον καθένα και στην κάθεμια οι όποιες επιλογές είναι σχετικές και υποκειμενικές.Ιεραρχεί και μελετάει για το τι χρειάζεται και θέλει.Οι παγίδες είναι πάρα πολλές και κάποιες από αυτές τις έχουμε πει κατά καιρούς στα διάφορα παρόμοια θέματα.Αν δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα για πετρελαιοκίνητο όχημα,την ποιότητα του καυσίμου,τα κόστη συντήρησης,και άλλα.
Προσωπικά στο καθημερινό όχημα μου που πρόσφατα αγόρασα,δοκίμασα και την πετρελαιοκίνητη έκδοσή του και δεν μου έκανε κανένα κλικ για να πάω προς αυτή, και έτσι ξαναπαρέμεινα στον κλασσικό βενζινοκινητήρα.
Πιστεύω για εμένα και μόνον,ότι έκανα μία καλή επιλογή.Η πορεία θα δείξει.