Ο υπουργός παρουσίασε ένα νέο σχέδιο που προωθείται για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές. Οι αλλαγές αφορούν στον τρόπο λειτουργίας των ΚΤΕΛ και όπως υποστήριξε ο κ.Χατζηδάκης συνιστούν διεθνή δέσμευση της χώρας, καθώς είχε συμφωνηθεί με την Τρόικα, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, πριν από δύο χρόνια περίπου: «Το κοινοτικό δίκαιο -συγκεκριμένα ο Κανονισμός 1370/2007- προβλέπει μια μεταβατική περίοδο μέχρι και το 2019. Ωστόσο, όπως έχουμε ανακοινώσει, πρόθεσή μας, είναι οι βασικές διαδικασίες να εκκινήσουν από τώρα, για να έχουμε αποτελέσματα συντομότερα».
Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου πλαισίου λειτουργίας των ΚΤΕΛ συνοψίζονται στα εξής:
·Θα επιτρέπεται, πλέον, οι φορείς να επιλέγουν ελεύθερα την εταιρική μορφή οργάνωσης των σχετικών επιχειρήσεων, με την πρόθεση να δημιουργηθούν οικονομικώς βιώσιμα εταιρικά σχήματα, σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς.
·Απλοποιούνται οι διαδικασίες μεταβίβασης οχήματος και απόκτησης αδείας οχήματος, για την εκτέλεση επιβατικών μεταφορών.
·Καταργείται ο καθορισμός των τιμών από το Κράτος. Θα γίνεται μονάχα καθορισμός των ανωτάτων ορίων χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο.
·Θα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην κάλυψη των απομακρυσμένων περιοχών.