
Πόσες επιδόσεις χρειάζεται ένα χρηστικό αυτοκίνητο, όταν μπορεί να κινηθεί μόνο κάτω από τα όρια ταχύτητας;
Τι τις θέλουμε τις επιδόσεις όταν εφαρμόζονται τα όρια ταχύτητας;
9.062 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2013)
Πόση σημασία έχει η τελική ταχύτητα ενός αυτοκίνητου; Πόσο γρήγορα «πιάνει» τα 100 χλμ./ώρα; Ειδικά, όταν το όριο είναι τα ογδόντα χλμ; Μήπως το θέμα των επιδόσεων «ακυρώνεται», όταν εφαρμόζονται τα όρια ταχύτητας;
autotriti team
Η αλήθεια είναι, πως τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα δεν έχουν πιάσει τόπο, γιατί φαίνεται να έχουν τοποθετηθεί χωρίς μελέτη, να μην είναι ρεαλιστικά και τελικά να μην τα σέβεται κανείς. Για αυτό, το όριο ταχύτητας έχει καταλήξει «προαιρετικό» ή απλά μία «προτροπή» για τη μετρίαση της ταχύτητας.
Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Η απαξίωση των ορίων έχει κάνει τους οδηγούς να τα αγνοούν συστηματικά και δυστυχώς με τραγικά πολλές φορές αποτελέσματα. Τη στιγμή μάλιστα που στην Ελλάδα νοιώθουμε ότι είμαστε κι εμείς λίγο σαν τη Γερμανία και πως μπορεί ο καθένας να πάει με ότι ταχύτητα θέλει, όπου θέλει.
Αυτή η νοοτροπία έχει αφήσει την Ελλάδα στην ουρά της Ευρώπης σε ότι αφορά το πόσο επηρεάζουν τα όρια ταχύτητας την επιλογή αυτοκίνητου.Στην Ελλάδα η ιδιαιτερότητα των δρόμων, οι οποίοι είναι στενοί και το προσπέρασμα συχνό απαιτούν ενεργητική ασφάλεια. Όμως το «ελεύθερο» συναίσθημα, που δημιουργεί η ουσιαστική έλλειψη ορίων, μήπως οδηγεί σε υπερβολές; Γιατί τόσα άλογα; Γιατί τόσες επιδόσεις; Ένα προσπέρασμα με ασφάλεια μπορεί να γίνει και με έναν μικρότερο κινητήρα.
Εσείς όμως τι λέτε; Είναι τα όρια ταχύτητας κάτι που θα αλλάξει την άποψή σας για το τι μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο; Έχετε την αίσθηση ότι μπορείτε να πάτε παντού, όσο θέλετε; Τελικά πόσες επιδόσεις πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο, που έχει βασικά χρηστικό χαρακτήρα;
Ολες οι αποψεις βασιζονται σε αυτο που ζουμε ολοι μας στους δρόμους καθημερινα.
Οπως πολλοι άλλοι, ετσι και γω οδηγώ αρκετα καθημερινα εντός της αττικής, και σχετικά συχνα και εκτος αυτής, ότε προς Θεσ/κη, πότε προς Πελ/σο.
Αγαπώ το αυτοκινητο, τις επιδοσεις, τα γκάζια, να κολάει η πλάτη μου στο καθισμα απο τη ροπη, κτλ και ευχομαι κανενα gps να μη περιοριζει το δικό μου κτήνος ή το υβριδικό μου στα 50 ή 80 ή 130 χλμ.
Ελπίζω τα επόμενα χρόνια να γινει πιο πραγματική η σήμανση... ειναι τουλαχιστον γελίο το 70χλμ στην αττική οδο, καιδεν εννοώ οτι πρέπει να κινουμε με 140 στο συγκεκριμένο σημειο.
Το αυτοκίνητο ειναι τεχνολογικό προιόν, βελτιώνεται ασταμάτητα, και γινεται όλο και καλυτερο, ταχυτερο, οικολογικότερο, ασφαλέστερο, κτλ Αυτό που δεν βελτιώνεται ειναι, η επικινδυνη "μαγκια", η χαζομάρα, το συμπλεγμα των ίππων. Ολοι μας έχουμε δει καποιους απιστευτους τύπους που κανουν αλητείες στους δρόμους με ταχυτητες 160, 190, 230 και ισως και παραπάνω.
Η ανοησία μας, σε συνδιασμό με επιδόσεις κοστιζει πανακριβα, σε μοναδες υγείας. Εχουμε ολοι μας ελάχιστες.
Σε καμία περιπτωση δεν ειμαι εναντιον των GTI, TFSI, OPC, M3, 911, Cupra, RS, AMG, WRX, R, SS, κτλ
Η δυναμη θέλει παιδεία, θέλει μέτρο, και στην Ελλάδα δεν έχουμε.
Φίλε maradona, αφού σε συλλυπηθώ κι εγώ για την απώλεια της αδελφής σου, έστω και μετά από τόσα χρόνια, θα σου πω ότι οι συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα ατύχημα είναι πολλές. Έχω δει ατυχήματα που έχουν αιτία την υπερβολική ταχύτητα σε σημεία που οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν, τα αυτοκτονικά προσπεράσματα χωρίς ορατότητα, άλλα και κάτι χάρους που πάνε με 50 σε μονή λωρίδα χωρίς να τους νοιάζει για τους άλλους που τους κάνουν τα νεύρα τσατάλια. Σε κάθε περίπτωση, έχει να κάνει (προσπάθησα να το συνοψίσω στο προηγούμενο σχόλιο΄μου), με την αντίληψη του οδηγού. Για μένα είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχει ένας οδηγός. Αντίληψη και αντανακλαστικά. Γιατί άμα έχει σωστή αντίληψη, δεν πρόκειται να βάλει τον εαυτό του και τους άλλους σε κίνδυνο, ανεξαρτήτως ορίου ταχύτητας. Αν είναι μπετόβλακας και δεν βλέπει τι γίνεται γύρω του, βάλτου όσα όρια ταχύτητας θέλεις. Και πάλι θα εμπλακεί σε ατύχημα.
Προφανώς και τα όρια ταχύτητας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο χρήζουν αναθεώρησης,καθώς σε πολλά σημεία είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας και κουράζουν τον οδηγό αντί να βοηθάνε. Παρόλ αυτά, όρια χρειάζονται για λόγους ασφάλειας.Δεν μπορεί ο καθένας που πιανει ένα τιμόνι στα χέρια του να τρέχει όσο θέλει και όπου θέλει, επειδή είναι το στυλ οδήγησης που του αρέσει ή επειδή κρίνει αυθαίρετα ότι αυτό είναι το σωστό ή πολύ απλά επειδή έχει ένα 2λιτρο τέρας και θέλει να το ξεμπουκώσει. Με την οδηγική παιδεία που έχουμε ως λαός δε θα αργήσουν να έρθουν τα δυσάρεστα μαντάτα.Όσο για τις επιδόσεις, χρειάζονται για να εξυπηρετούν την ενεργητική ασφάλεια.Με 150-200 ίππους και την ανάλογη (τουρμπίσια ροπή) η πλειοψηφία των αυτοκινήτων κινείται μια χαρά.Αν μιλάμε για 250+ ίππους τότε εκτός από την ενεργητική ασφάλεια εξυπηρετείται και η οδηγική σπορ απόλαυση, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει τον ΚΟΚ.
Κύριε maradona,να είστε υγιής και όλη η οικογένεια σας να την θυμάστε.Γνωρίζω καλά τι είναι να χάνεις νέο άνθρωπο σε αυτοκινητιστικό ατύχημα,ή να έχει μείνει τετραπληγικός-παραπληγικός,και το ακόμα χειρότερο είναι στο χειρουργείο να μην μπορείς να κάνεις τίποτα για τον άνθρωπό σου.
Κύριε rs96028,για πείτε και σε εμένα την άσχετη όπως λέτε,το τι έχει κάνει η ο.μ.ο.ε. τα τελευταία 15-20 χρόνια,που εσείς γνωρίζετε και εμείς οι άσχετοι κατά δήλωσιν σας δεν την γνωρίζουμε και μας είναι παντελώς άγνωστη.Μιλήστε μας και πρακτικά,απτά,καθημερινά,σε συνδυασμό με την θεωρία.Περιμένουμε να σας διαβάσουμε με ευλάβεια.
Λέτε στην πόλη πρέπει το όριο να είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα,που συμφωνώ,ας είναι λέω και 55,και κάτω από 50,το ανώτερο μέχρι 60.Λέτε όμως να επιβληθεί διά μέσω gps και software οχήματος on the air,με τα λεγόμενα σας,και ότι η Ευρώπη προσανατολίζεται ότι θα το εφαρμόσει.
Ποιοί έξυπνοι,βλάκες,άσχετοι,σχετικοί,και λοιποί είναι αυτοί που θα μας το επιβάλλουν.
Επίσης στην Ευρώπη θεσπίστηκε το μέτρο,ότι το όριο στις μεγάλες μοτοσυκλέτες πρέπει να είναι 300 χιλιόμετρα την ώρα,τηρείται κύριε από όλη την Ευρώπη.Έχετε δει,οδηγήσει μηχανή με το λεγόμενο speed limiter,να δείτε ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη υπάρχουν οι αντί speed limiter,και ότι μπορείς να ξεπεράσεις τα όρια κατά πολύ όσο ήταν και παλαιότερα,δίχως speed limiter.Και όλα αυτά πωλούνται νόμιμα και εργάζονται στους χώρους παραγωγής αυτών των υποσυστημάτων από εργάτες μέχρι πρόεδροι.
Να πούμε για το όριο των αυτοκινήτων που είναι 250 χιλιόμετρα την ώρα και εκεί συμβαίνουν τα ίδια σε όλη την Ευρώπη,όπως στις μοτοσυκλέτες.
Σας πληροφορώ για να το θυμάστε την νύχτα όταν κοιμάστε,γιατί κάποιοι κοιμούνται και όρθιοι και δεν πληρώνουν και ξενοδοχείο,δεν ξέρω αν το κάνουν από ασχετοσύνη ή εκ του πονηρού,ότι και στο όριο της πόλης,και πάλι θα υπάρχει κάτι το αντίστοιχο,οπότε ΟΛΟΙ μας θα χάσουμε τον ύπνο μας και πάλι.
Στο δεύτερο που λέτε το γιατί πληρώνουμε διόδια και ότι θα χρειαστεί σε ορισμένα σημεία επαναχάραξη,αλήθεια το πιστεύετε αυτό.Προσωπικά απτά,πρακτικά άλλα βλέπω,και ευτυχώς δεν κοιμάμαι όρθια,ούτε αυτοπαραμυθιάζομαι.Ας μην το συνεχείσω θα γράψω πολλά και θα πλατιάσω.
Στο τρίτο που λέτε,καταλαβαίνω ότι για όλα φταίει το κακό δημόσιο και οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι και οι κρατικοί λειτουργοί και μόνον οι έξυπνοι,οι εκ του harvard περισπούδαστοι παντογνώστες και μη,μυστικιστές των γραμμάτων και των τεχνών,και άλλα πολλά,οι οποίοι εργάζονται ιδιωτικοκρατικά,είναι και οι σωστότεροι όλων.Όσοι τελειώσανε το πανεπιστήμιο της γειτονιάς τους και διδάξανε ΑΜΑ ΛΑΧΕΙ ΝΑ ΟΥΜΕ,και στο m.i.t.,περισπούδαστους μυστικιστές,οι οποίοι εργάζονται ιδιωτικοκρατικά,είναι οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι και κρατικοί λειτουργοί,δίχως μεςγάλες θέσεις στην κρατική μηχανή.
Αλήθεια η ο.μ.ο.ε.επιβλέπει αυτά που προτείνει ή λέει δεν είναι αυτή η δουλειά μου αυτή.
Χρειάζεται πάρα πολύ προσπάθεια από ΟΛΟΥΣ για αυτήν την χώρα στο θέμα οδική ασφάλεια,αλλά επειδή δεν έχει κονόμα το θέμα,δεν απασχολεί και πολλούς,πολλές.Κάποιοι μόνον προσπαθούνε.
Τα όρια ταχύτητας υπάρχουν γιατί είναι σωστό να υπάρχουν. Οι άσχετοι που σχολιάζουν ότι δεν έχει γίνει μελέτη γι αυτά αλλά δεν έχουν ακούσει καν τους ΟΜΟΕ (σε όσους δρόμους έχουν γίνει τα τελευταία 15-20 χρόνια), ας το λένε στον εαυτό τους για να κοιμούνται καλά τα βράδια όταν τα παραβιάζουν. Για μένα το θέμα χωρίζεται στα 3: όρια ταχύτητας στην πόλη, όρια ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο ή σε νέες οδούς, όρια ταχύτητας σε λοιπές επαρχιακές οδούς (συνήθως με προβληματική χάραξη).
1. Στην πόλη το 50 έπρεπε να είναι αυστηρό, να επιβάλλεται από το λογισμικό του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με το υποχρεωτικό GPS σαν limiter, που απλά να επιτρέπει μια υπερβολή για 5 δεύτερα και είμαι σίγουρος ότι η ΕΕ δεν απέχει πολύ από το να το επιβάλλει.
2. Στον αυτοκινητόδρομο, η ταχύτητα μελέτης είναι από τα βασικά στοιχεία που γίνονται οι αυτοκινητόδρομοι. Σίγουρα, τώρα που εκχωρήθηκαν όλα στους ιδιώτες μπορεί το κράτος να επιβάλλει μια ταχύτητα μελέτης της τάξης των 130km/h που θα επιτρέπει όρια ταχύτητας κοντά στα 150km/h. Ναι, θα χρειαστεί βελτίωση της χάραξης σε ορισμένα σημεία, αλλά γιατί πληρώνουμε διόδια;
3. Σε λοιπές επαρχιακές οδούς, τι να πρωτοαλλάξεις; Οι νόμοι υπάρχουν, αλλά το κάθε τρακτέρ φτιάχνει μια είσοδο στο χωράφι του, το κάθε δέντρο και η κάθε κολώνα φυτρώνουν στο όριο του δρόμου, το πλάτος και η χάραξη εγίναν με σχέδια της ΜΟΜΑ ή πιο παλιά, η ανύπαρκτη αντιολισθηρή άσφαλτος, η βλακεία του Έλληνα οδηγού που με το ένα χέρι στο κινητό, στο άλλο τον καφέ και το τσιγάρο βγαίνει να προσπεράσει τυφλά στη διπλή γραμμή, ο εργολάβος που αντί για Πρότυπης Τεχνικής Περιγραφής 3Α έβαλε ότι περίσσεψε από μπάζα που πληρώθηκε για να μαζέψει από αλλού με αποτέλεσμα να φτιάχνεις φραπέ με τα υλικά στο φακελάκι ακόμα, ο υπάλληλος των Τεχνικών Υπηρεσιών που υπογράφει ότι να ναι επειδή το λέει ο προϊστάμενος που λαδώθηκε, οι μπάρες που για να διορθωθούν πρέπει να γίνει διαγωνισμός-γραφειοκρατία, κλπ. Προσοχή άσχετα με το τι λέει το όριο. 20 λέει το όριο και σε περνάει από αριστερά, πατώντας διπλή, η θεριστική μηχανή, 90 λέει το όριο και πετάγονται σκυλιά, γατιά, κότες, αρκούδες, γριές με μαύρα, ποδήλατα χωρίς ανακλαστικά, πέτρες, βράχια, ένα αμόνι και ένα πιάνο και κάνεις τιμονιές να το αποφύγεις πάνω σε λάδι από το φορτηγό που πέρασε πριν, με κίνδυνο να χτυπήσεις πάνω στην κάμερα από την τροχαία που εγκαταστάθηκε το 2010 αλλά επειδή ο διαγωνισμός ήταν του 1995 θέλει φιλμ για να λειτουργήσει που έχει καταργηθεί....
οι ελληνικοι δρομοι δε δε αφηνουν να σπασεις με το αυτοκινητο σου το φραγμα...του ηχου...συνεπως πας με το οριο της...τροχαιας!
Δεν θα σχολιάσω τα όρια ταχύτητας, διότι και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει ένα όριο για κάθε περίπτωση, που σημαίνει ότι ισχύει για στεγνό ή βρεγμένο δρόμο, για καλό ή κακό αυτοκίνητο, και για καλό ή κακό οδηγό, είναι προφανές ότι είναι λάθος. Θα σχολιάσω λοιπόν το αν χρειαζόμαστε ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ή όχι. Προσωπικά χρειάζομαι ένα αυτοκίνητο με ισχυρό κινητήρα, για να μπορώ να κινηθώ ελεύθερα σε οποιοδήποτε δρόμο. Να κινηθώ με την ταχύτητα που εγώ κρίνω κατάλληλη για το συγκεκριμένο δρόμο και για να μπορέσω να το κάνω αυτό, θα χρειαστεί ενδεχομένως να προσπεράσω κάποιους άλλους που κινούνται πιο αργά. Πως λοιπόν θα το επιτύχω αυτό, αν ο δρόμος έχει συνεχείς στροφές με ενδιάμεσα μικρά τμήματα ευθείας; Για να μπορέσω να προσπεράσω σε ένα μικρό τμήμα ευθείας, θα χρειαστώ ενδεχομένως το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα μου. Όσο πιο δυνατό κινητήρα έχω, τόσο πιο εύκολο θα γίνει το έργο μου. Ένα σωστό προσπέρασμα, απαιτεί να αρχίζει και να τελειώνει όσο το δυνατό συντομότερα, προκειμένου να μην βρισκόμαστε για πολλή ώρα εκτεθειμένοι στο αντίθετο ρεύμα. Σε κάθε προσπέρασμα λοιπόν απαιτείται ενδεχομένως κατέβασμα μιας ή δύο σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων και το γκάζι στο πάτωμα, για να επιταχύνουμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Επομένως άλλες δυνατότητες έχουμε με 100 ίππους, άλλες με 200 άλλες με 300 και άλλες με 400.
Οι επιδόσεις στο αυτοκίνητο είναι,κατά την προσωπική μου άποψη,χρήσιμες μόνο
στο προσπέρασμα, και αυτό αντιλαμβάνομαι εγώ ως ενεργητική ασφάλεια.
Τα όρια ταχύτητας μπορεί σε κάποια σημεία να είναι λάθος και σε κάποια άλλα σωστά,είναι όμως εκεί για να τα σεβόμαστε!Αλοίμονο αν τα κριτήρια (φίλε Χρήστο)
τα βάζει ο κάθε οδηγός,μιας και η παράμετρος οδηγός που γράφεις πρώτη
σχετικοποιεί τις άλλες 3!
Έτσι,πριν 13 χρόνια,ένας οδηγός που είχε τα δικά του όρια ταχύτατας ,
αναπροσάρμοσε στα γρήγορα το όριο και από 70 το είδε 160 και έστειλε την
αδελφή μου στον άλλο κόσμο στα 20 της χρόνια!
Α,είχε και αυτός ένα 2λίτρο κτήνος (φίλε smokos) 240 άλογα!
Εχει πάει κανείς σας εξωτερικό?
Εξαιρώντας τις μεγάλες autobahns, τα όρια ακόμα και σε εθνικές οδούς με 8 λωρίδες ανα κατεύθυνση είναι 120 με 130χλμ. max. Τα λέω απο προσωπική εμπειρία(U.S. , Germany). Ναι μεν είναι χάλια οι δρόμοι εδώ κλπ κλπ, αλλά και στο εξωτερικό είναι πάνω κάτω τα ίδια όρια.
Συμφωνώ με όλους τους προλαλλήσαντες.Και για να μην επαναλάβω αυτά που έχουν γραφτεί και πιο κάτω(γιατί αυτές είναι και οι δικές μου οι απόψεις), έχω να πω μόνο τούτο: όποιος τηρεί τα όρια (και ειδικά όταν έχεις κανα δίλιτρο κτήνος σαν το δικό μου) είναι σα να πηγαίνει στις χασαποταβέρνες στη Χασιά και να παραγγέλνει να φάει σαλατούλα...
επιδόσεις = ενεργητική ασφάλεια
(με την προϋπόθεση ότι και το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι ανάλογο)
Προσωπικά τα όρια ταχύτητας τα γράφω στα παλαιότερα των υποδημάτων μου. Έχουν εγκατασταθεί από-στην καλύτερη περίπτωση-άσχετους υπαλληλάκους, που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο. Έχω κινηθεί με ταχύτητες πολύ πιο πάνω από το όριο όπως και με ταχύτητες πολύ πιο κάτω από το όριο. Οι παράμετροι που παίζουν ρόλο κατά την γνώμη μου ως προς το πόσο γρήγορα ή αργά θα κινηθούμε είναι οι εξής:
τετοια χαλια χωρα ειμαστε. Στην γερμανια εχουν δρομο που μπορεις να τρεξεις οσο θελεις. Εμεις δεν εχουμε? π.χ αττικη οδο η εγνατια.
Γι αυτο εχει πατωσει αγορα του αυτοκινητου. Αρε χαλιες βαδιζουμαι προς την καταστροφη
Ένα χρηστικό αυτοκίνητο χρειάζεται τόσες επιδόσεις, όσες χρειάζεται ο αγοραστής ή ιδιοκτήτης του για την ασφάλεια και την ευχαρίστηση των μετακινήσεών του. Επίσης, το πόσο γρήγορα ένα αυτοκίνητο πιάνει το 0 - 100 και η τελική του ταχύτητα έχουν τόση σημασία, όση αυτός τους δίνει. Π.χ. για κάποιον, του οποίου το όχημα δίνει τελική 250, μπορεί και να μην έχουν τόση, επειδή πιθανώς να μη μπορέσει ποτέ να τα φτάσει. Για κάποιον, όμως, που διαθέτει ένα εννιακοσάρι ή χιλιάρι mini πόλης, με τελική ταχύτητα στα 150, που από τα 120 και άνω αρχίζει να ... χορεύει και να ακούγεται, και ταξιδέψει μαζί του στον ... αυτοκινητόδρομο - ο Θεός να τους κάνει τους δικούς μας -, προφανώς και θα έχει σημασία. Επίσης, έχει σημασία ο χρόνος και ο προσπάθεια, με τον οποίο ένα αυτοκίνητο θα φτάσει τα 160 που αναφέρετε. Επιπλέον, στα ερωτήματα: Γιατί τόσα άλογα; και, Γιατί τόσες επιδόσεις;, εγώ θα απαντήσω: Γιατί όχι; Εφόσον προσφέρονται στην αγορά, εφόσον μου αρέσει η δύναμη και η ταχύτητα και εφόσον μπορώ να αποκτήσω ένα τέτοιο αμάξι, γιατί όχι; Ένα ασφαλές προσπέρασμα μπορεί να γίνει ΚΑΙ με έναν μικρότερο κινητήρα, αλλά όχι μόνο. Πέραν τούτου, τα όρια τταχύτητας στην Ελλάδα όντως δεν έχουν μελετηθεί και όντως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, το γνωρίζω και συμφωνώ. Κάποτε, κάποιος δημοσιογράφος κάποιου περιοδικού ταξίδεψε, ως ρεπορτάζ, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη τηρώντας με ακρίβεια τα όρια ταχύτητας και χρειάστηκε δώδεκα ώρες! Αν είναι να πρέπει να χάσει κανείς δυο μέρες ταξιδεύοντας, να του σπάσουν τα νεύρα πάνω στο κάθισμα και, επειδή κάθε δυο ώρες επιβάλλεται διάλειμμα, να ξοδέψει όλα του τα λεφτά σε καφέδες τστους Σ.Ε.Α. των αυτοκινητοδρόμων... Εκτός αυτών, μόνο ένα μέρος των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα, όχι εξ ολοκλήρου. Υπάρχουν περισσότεροι και πιο επικίνδυνοι παράγοντες. Τέλος, προσωπικά μιλώντας, ναι, τις θέλω τις επιδόσεις, παρά τα όρια ταχύτητας. Δε θα αλλάξει τη γνώμη μου για το τι μπορεί να κάμει ένα αυτοκίνητο. Έχω την αίσθηση να πάω παντού, όχι όσο θέλω, αλλά όσο μπορώ, λαμβάνοντας υπόψη τη σωματική και ψυχική μου κατάσταση, το αυτοκίνητο που οδηγώ, το δρόμο που περνώ, τις καιρικές συνθήκες, το φωτισμό και τους άλλους
Τις θέλουμε και πολύ μάλιστα τις επιδόσεις για τους κάτωθι λόγους :
Καταρχάς σεβόμαστε τα όρια ταχύτητας ή τα αναπροσαρμόζουμε βάση των κυκλοφοριακών συνθηκών,για λόγους ασφαλείας,που επικρατούν την εκάστοτε χρονική στιγμή.Δηλαδή αν το όριο είναι 50 χιλιόμετρα την ώρα και οι συνθήκες το επιβάλλουν,λόγω κίνησης,θα πάμε και με 35 χιλιόμετρα.Αν το όριο είναι 130 χιλιόμετρα και δεν υπάρχει κανένας γύρω μας,δεν χάλασε ο κόσμος αν πάμε με 135 χιλιόμετρα την ώρα.
Για εμένα προσωπικά,μετράει πάρα πολύ για λόγους ασφαλείας,και το καθημερινό μου όχημα να έχει μεγάλη ενεργητική ασφάλεια και το έχουμε αναλύσει σε παρόμοιο θέμα.Δεν είναι θέμα εφέ αν πιάνει τα 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα,αλλά όταν μία φορά θα το χρειαστείς,τότε θα κάνεις το σταυρό σου,τις υπόλοιπες φορές ας κάνει το 0-100 και σε 2 μέρες δεν χάλασε ο κόσμος.
Δεν είναι θέμα τελικής ταχύτητας ή αν πάει πάνω από 160 χιλιόμετρα την ώρα,και πάλι μία φορά θα το χρειαστείς και θα κάνεις το σταυρό σου,τις υπόλοιπες φορές ας πιάνει και 60 χιλιόμετρα την ώρα δεν χάλασε ο κόσμος.Και όλα αυτά για τα καθημερινά μας οχήματα.Στα λίγο μη καθημερινά μας οχήματα μετράνε στην κάθεμια και στον καθένα μας διαφορετικά πράγματα,αλλά πάντα με γνώμονα,την οδική ασφάλεια του εαυτό μας και των συνανθρώπων μας,είναι βασικό,για την αυτοκινητιστική μας ευχαρίστηση.
Τα όρια ταχύτητας στην χώρα μας,ακόμα και εν έτην 2013 δεν έχουν μελετηθεί εξορθολογιστικά,αλλά και πάλι κινούνται μεταξύ της ημιμάθειας και οικονομίας.Τι θέλω να πω,πρόσφατα ταξίδεψα στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Καβάλας και είδα κάτι το περίεργο μέσα σε εισαγωγικά,το όριο το οποίο σε κάποια σημεία ήταν 130 χιλιόμετρα,πήγε στα 100 χιλιόμετρα.Πραγματικά πιστεύω ότι αυτόι έγινε για λόγους οικονομίας και όχι ημιμάθειας.Είναι δύσκολο να κινείσαι μεταξύ της λογικής και του συναισθήματος,σε πολλά πράγματα στην καθημερινή σου ζωή.Ακροβατείς,το ίδιο παθαίνω και εγώ και πιστεύω και όλοι.Λες να μην κάνω την γρήγορη και ξεπεράσω τα όρια,αλλά και πάλι όταν είσαι μόνη και βλέπεις Ρουμάνικα οχήματα με λιγότερη ιπποδύναμη να ξεπερνάνε τα 240 χιλιόμετρα την ώρα,ε τότε κινείσαι στην παρανομία,αλλά και στην αυτοκινητιστική ακολασία και ηδονή των παραπάνω χιλιομέτρων.Το όριο όμως είναι μόνον 100 χιλιόμετρα.Πρέπει να σκεφτείς την οδική ασφάλεια όλων,το συναίσθημα να πάει στην άκρη,και να είσαι καλό παράδειγμα για τους πιο νέους.
Και ναί η νεαρή ηλικία και όσους δεν μετράει η ηλικία την ψυχή τους,η απειρία,η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του οχήματος και του εαυτού μας,η άγνοια κινδύνου,το ποτό,τα φάρμακα,η μη ορθή συντήρηση του οχήματος,μας οδηγούν σε υπερβολές και σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα,με παραμέτρους που μας αφορά όλους.Δεν είναι θέμα κάποιοι πεθάναν,κάποιοι τραυματιστήκαν,κάποιοι έζησαν.Καλείται μία κοινωνία να αναλάβει τις όποιες αποζημιώσεις,συντάξεις,και άλλα,πράγματα τα οποία δεν είναι και τόσο ευχάριστα.
Τα όρια ταχύτητας είναι για να φροντίζουν την ασφάλεια και την οικονομία μας,για τίποτε άλλο.Η δημιουργία ενός προϊόντος,μιας κατασκευής,ενός οχήματος αν προτιμάτε δεν περιορίζεται από τα όποια όρια ταχύτητας και αυτό γιατί η δημιουργία και η ματαιοδοξία των ανθρώπων δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ,Δεν απαγορεύεται η δημιουργία του οχήματος,αλλά η χρήση και πάλι μέσα σε εισαγωγικά.
Η αίσθηση διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο,αλλά πρέπει να μπαίνει σε λειτουργία όπως είπα πιο επάνω και η λογική,όχι μόνον το συναίσθημα.Να ακροβατούμε ανάμεσα σε αυτά τα δύο.
Οι επιδόσεις που πρέπει να έχει ένα καθημερινό όχημα καθορίζονται από τα οικονομικά μας,την προσωπική μας ιδιοσυγκρασία,τα θέλω μας,το τι ιεραρχούμε πρώτα.Δεν υπάρχουν πρέπει και αξιώματα σε τέτοια.
Τα βάζουμε κάτω,μελετάμε,ιεραρχούμε,βλέπουμε τα οικονομικά μας και προβαίνουμε σε εκείνη την αγορά οχήματος που είναι για εμάς και μόνον για εμάς,είτε έχει επιδόσεις,είτε οτιδήποτε κρίνουμε εμείς.
Δυστυχώς οι επιδόσεις που αναφέρονται από τούς κατασκευαστές αφορούν μάλλον αυτοκίνητα χωρίς φορτίο . Αν οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου μας φαίνονται αρκετές στα χαρτιά , ισως βρεθούμε προ εκπλήξεως αν το δοκιμάσουμε με 4 ή 5 άτομα και με γεμάτο πορτ μπαγκάζ. Οπότε ενα αυτοκίνητο ξεφόρτωτο μπορεί να πίανει τα 160 χλμ. / ωρα αλλά φορτωμένο μπορεί να αγκομαχά να πιάσει τα 100. Οπότε καλό θα είναι ανάλογα με τη χρήση που το θέλουμε να εξετάσουμε την αναλογία κιλών ανά ίππο , και τελική σχέση μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων .
Δυστυχώς δέν είναι τα όρια ταχύτητας (που καλώς υπάρχουν) που απαγορεύουν τις πολύ υψηλές ταχύτητες αλλά γενικότερα η κατάσταση του οδικού δυκτίου. Οχι οτι αυτό στην πράξη εμποδίζει κανέναν.....
Οι κακοτεχνίες όμως και τα σημέια "καρμανιόλες" είναι τόσα πολλά που δεν ευχαριστιέσαι καν τις μεγάλες ταχύτητες.
Είσαι συνεχώς με την αγονία του αν θα κρατηθείς στο δρόμο ή αν θα αγκαλιαστείς με κανέναν σε ενα απο τα πολλά επικύνδηνα σημεία. Ναι ανεβαίνει η αδρεναλίνη, έχει αγωνία το θέμα αλλα είναι λάθος και πολύ επικύνδινο.
Και φυσικά με τόσες λίγες λορίδες ανα κατεύθυνση απλα δεν χοράς να πας γρήγορα.
Αρα ,κατά τη γνώμη μου, δέν είναι τα όρια ταχύτητας που επιρεάζουν τις επιλογές μας αλλά το οδικό μας δύκτιο.
Και στα 220 να ανέβουν τα όρια, οι περισσότεροι και πάλι δέν θα ξεπεράσουν τα 120 γιατι δεν υπάρχει καμία αίσθηση ασφάλειας οπως στην αττική οδό για παράδειγμα.
Φανταστείτε με 2 λορίδες ανα κατέυθυνση τι θα γινόταν αν η μία λορίδα κινούντο με 200+ και η άλλη με 90-120 (γιατί δεν θέλουν ολοι να τρέχουν ή δεν μπορούν)...