
Μέχρι σήμερα φιγούρα έκανε ο καθένας με το "ακριβό" και το σπορ. Τώρα σειρά έχει το "έξυπνο" και οικονομικό.
Εσείς σήμερα, τι εικόνα θέλετε να δείχνει προς τα έξω το αυτοκίνητό σας;
6.183 Επισκέψεις στο άρθρο (22/5/2013)
Πέρασε η εποχή της φιγούρας ή απλά άλλαξε; Τι εικόνα θέλετε σήμερα να βγάζει προς τα έξω το αυτοκίνητο, που οδηγείτε;
autotriti team
Επειδή το αυτοκίνητο, όπως και να έχει, είναι προέκταση του «εγώ» μας, πάντα θα αντανακλά ένα μέρος του εαυτού μας προς τα έξω, πραγματικού ή όχι. Ο καθένας διαλέγει αυτό το μέρος του εαυτού του κι επιλέγει το αυτοκίνητο που θα τον αντιπροσωπεύει.
Το μοντέλο αλλάζει συνέχεια. Από τη μία το «υπουργικό» το σοβαρό, το «επιτυχημένο»και πάντα εύρωστο. Από την άλλη το περιπετειώδες, είτε μέσω του «σπορ» και του γρήγορου είτε του εκτός δρόμου και του σκληροτράχηλου.
Υπάρχουν και πιο διακριτικά στιλ. Ο δραστήριος επαγγελματίας για παράδειγμα θέλει μικρό αυτοκίνητο πόλης με χαρακτήρα (ή έντονο χρώμα). Ο οικολογικά συνειδητοποιημένος θα κυνηγήσει το υβριδικό, ενώ ο ρεαλιστής οικογενειάρχης θέλει μια συρόμενη πόρτα στο MPV του.
Τελευταία βέβαια, οι αλλαγές στην κοινωνία ελέω των αναπροσαρμογών, που έχουν επιφέρει οι οικονομικές εξελίξεις, έχουν επιδράσει και στην εικόνα του αυτοκινήτου προς τα έξω.
Η μόδα του «low spending», του να κάνεις «φιγούρα» δηλαδή με το να ξοδεύεις λίγα, ήρθε και στο αυτοκίνητο. Παντρεμένη με τις εκδόσεις υπερ-χαμηλής κατανάλωσης με τα όμορφα πράσινα αυτοκολλητάκια στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με λογότυπα τύπου Eco, Green, Blue κλπ, η μόδα αυτή έκανε το στενό λάστιχο χαμηλής τριβής «απαραίτητο» και τη χαμηλή ισχύ του κινητήρα «υποτυπώδη».
Τα «έξυπνα» μοντέλα δεν είναι φυσικά μόνο αυτά που καίνε λίγο, αλλά και αυτά που φωνάζουν (με αποδείξεις) το «value for money», ώστε να ξέρει ο κόσμος ότι ο οδηγός «κατέχει τα δρώμενα» της αυτοκίνησης και ψωνίζει «έξυπνα».
Φιγούρα με τα λίγα; Φυσικά ο καθένας κάνει φιγούρα με ότι έχει, όμως σήμερα περισσότερο από ποτέ φαίνεται, να αλλάζει η εποχή όπου η αφθονία ήταν μαγκιά και αυτό το οποίο θέλουν αρκετοί να δείχνουν προς τα έξω είναι πιο ουσιαστικό και πιο ενδιαφέρον. Αν είναι έτσι όμως, μπορούμε να το λέμε ακόμη «φιγούρα»;
Τι λέτε; Εσείς σήμερα πώς κάνετε τη «φιγούρα» σας; Συντάσσεστε ακόμη με τα πολλά άλογα, που «καίνε» ή έχετε αλλάξει προς τη νέα τάξη πραγμάτων; Τι λέτε;
άσε που εκανα 35,000χλμ το χρόνο ταξιδάκια και τώρα ....7.000........πικρα....!!!
αγαπητέ pan για μένα ήταν διασκέδαση (αν και τώρα παω καμια φορά να κινηθώ σε δρόμο με στοφές με τα λάστιχα να τρίζουν) ωστόσο με 520 ευρώ τη φθηνότερη τετράδα λάστιχα και το καταναλόμετρο να δείχνει 2ψήφια νούμερα...αστα....τα κεφάλια μέσα......ειμαστε τώρα για φρενα, λαστιχα, βενζίνη με 700 ευρώ μισθό το μήνα????
Sotos, απόλυτα δεκτές και σεβαστές οι απόψεις σου. Προσωπικά, δε βλέπω το αυτοκίνητο μόνο ως εργαλείο και ανάγκη, αλλά και ως μέσο διασκέδασης. Και την οδήγηση, ως μία εκ των μεγαλύτερων απολαύσεων της ζωής. Αυτή η οπτική μου μού δίνει διαφορετικής αντιλήψεις από σένα.
μα το αυτοκινητο ειναι εργαλειο....πρεπει να το εχεις ειδικά επαρχια που τα μμμ δεν υπάρχουν......επισης τα εχουν κάνει τόσο σκατα που έφτασαν το 1400αρι να θεωρείται και σοβαρό τεκμήριο!!!αν μεχρι τώρα ζουσαμε όπως στο μπαγκλαντές με 30 δολλάρια το μηνα ολοι θα λέγαμε ζήτω.....ήρθαμε όμως απο εποχες που όταν πηρα το 2009 1400cc αυτοκινητο με κοίταζαν με απορια γιατί τα 1,6 τα 1,8 και τα διλιτρα δεν ήταν εξωπραγματικό ονειρο....γι αυτο υπάρχει η γκρινια 100%δικαιολογημένα.....γιατι δεν μπορεις να εχεις ενα ΒΑΣΙΚΟ αγαθο ή όταν το έχεις το πληρώνεις χρυσό.......με τη λογική σου..όποιος εχει λεφτά να τρώει, όποιος δεν έχει (γιατί τα δίνει στην εφορία) να πεθάνει της πεινας......ε, δεν ειναι έτσι....
Προς Sotos.
Σαφώς και το αγοράζεις με χρήματα. Όποιος τα έχει, αν φυσικά τα έχει, ας αγοράσει. Όποιος δεν τα έχει, ας μην αγοράσει. Υπάρχουν και τα ΜΜΜ. Με το να κλαιγόμαστε δεν αποκτούμε χρήματα και αυτοκίνητο ως δια μαγείας, ούτε ξαφνικά το πρόβλημα λύνεται και η κατάσταση αλλάζει.
προς pan...
φιλε μου το αυτοκινητο το ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ και το συντηρείς με χρηματα.......εκτος αν εσενα στο εκανε δωρο ο ....νονος σου ή ο μπαμπας σου !!!! απο εκει και περα εισαι ο μονος που εχει προβλημα για αλλη μια φορά....περιοδικό για αυτοκινητα καλα το λές!!! όχι για ιπτάμενους δίσκους και ταινίες επ. φαντασιας.....αν θες να μιλησουμε για το πως θα ήταν η ζωή στο φεγγάρι κανεις δεν θα εγραφε με κατήφεια.....
Ειλικρινά δεν αντέχω αυτή την κατήφεια, που επικρατεί στο άρθρο. Να επαναλάβω για άλλη μια φορά, ότι εδώ είναι περιοδικό αυτοκινήτου και όχι οικονομική εφημερίδα.... Στο θέμα μας τώρα. Κατά την άποψή μου, η εποχή της φιγούρας ούτε πέρασε, ούτε άλλαξε. Τουλάχιστον στο νότιο προάστειο της Αθήνας, όπου κατοικώ, εξακολουθώ να βλέπω λιμουζίνες, supercars και μεγάλα, πολυτελή SUV μέσα στην πόλη ή έξω από τα νυχτερινά μαγαζιά και να τα οδηγούν μεσήλικες κύριοι από 50 και άνω. Επίσης, στο ακριβώς διπλανό προάστειο από μένα εξακολουθώ να βλέπω mini και supermini της δεκαετίας του 90, με κάτι ζάντες τριών κατηγοριών πάνω, με αεροτομές - σιδερώστρες και εξατμίσεις και ηχοσυστήματα που ακούγονται σε όλη τη νότια Αττική. Αν αυτά δεν είναι, και τώρα ακόμα, το καρναβάλι της φιγούρας, τότε τι είναι; Προσωπικά, είμαι κατά αυτών των δύο, αλλά πολύ περισσότερο κατά της "φιγούρας" του low spending, όπως και της "μόδας" των στενών ελαστικών και της χαμηλής ισχύος. Η φιγούρα με τα λίγα, το να θέλει κανείς να δείξει προς τα έξω τη μαγκιά με τη μη αφθονία, μού θυμίζει το μύθο του Αισώπου με την αλεπού με την κομμένη ουρά, όπως επίσης και την παρομοία "όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια". Το αυτοκίνητο που εγώ οδηγώ, θέλει να βγάζει προς τα έξω την εικόνα του προσεγμένου αυτοκινήτου, του καθαρού και με extra - εργοστασιακές πάντα - επιλογές, που θα το καθιστούν σύγχρονο αισθητικά, νεανικό, πολυτελές και sport, αλλά τηρουμένων των αναλογιών. Να συμβαδίζει δηλαδή η εικόνα με τη σχεδίαση, το στυλ και την κατηγορία του, να μην είναι υπερβολικό ή ακραίο.
Το τερπνόν μετά του ωφελίμου...Κοινώς, κοίταξε πρώτα να καλύψεις τις ανάγκες σου και αν μπορείς (και θες) κάνε και τη φιγούρα σου σε δεύτερο χρόνο.Τώρα αν η φιγούρα είναι καλόγουστη ή όχι, αυτό είναι μια άλλη ιστορία...
Aλήθεια υπάρχει άνθρωπος που να σκέφτεται τη φιγούρα πλέον; Η πλειοψηφία του κόσμου κοιτάζει πως να επιβιώσει. Φυσικά, υπάρχουν ακόμη κάποιοι που έχουν την άνεση να αγοράζουν αυτοκίνητο για φιγούρα. Προσωπικά πούλησα ένα αυτοκίνητο μεγάλο που είχα και αγόρασα ένα μικρό μεταχειρισμένο για να μπορέσω να τα βγάλω πέρα.
Δεν με ενδιαφέρει η εικόνα του αυτοκινήτου. Πόσα καίει με νοιάζει μόνο και πόσα θα πληρώνω για να το συντηρήσω.
Tι να την κάνεις τη φιγούρα όταν δεν υπάρχουν χρήματα; Το μεγάλο στοίχημα είναι στην κατανάλωση και τα τέλη κυκλοφορίας. Όλα τα υπόλοιπα είναι παρελθόν...
Προσωπικά πιστεύω ότι η φιγούρα ζει και βασιλεύει. Η ανάγκη κάνει πολλούς να αγοράζουν μικρότερα και οικονομικότερα αυτοκίνητα, αλλά όσοι έχουν ακόμη οικονομική άνεση και το μικρόβιο της φιγούρας, δεν το βάζουν κάτω. Νομίζω ότι φιγούρα κάνουν όσοι δεν έχουν να επιδείξουν κάτι άλλο, όπως π.χ. ικανότητες, μόρφωση, ή οτιδήποτε τους καθιστά ανώτερους, κοινωνικά, από τους υπόλοιπους και έτσι διοχετεύουν την όποια ματαιοδοξία τους στο αυτοκίνητο, το εξοχικό κ.λ.π. κάτι που μπορούν να αποκτήσουν με χρήματα (όσοι έχουν ακόμη και νομίζω ότι έχουν ακόμη αρκετοί).
Η φιγούρα δεν θα έπρεπε ποτέ να είναι κριτήριο επιλογής. Προσωπικά είμαι κατά της φιγούρας. Η καλύτερη επιλογή στο αυτοκίνητο είναι πάντα αυτή που έχει τεχνολογία, αξιοπιστία, οικονομία και καλύπτει τις δικές μας αισθητικές ανάγκες και δεν επιζητεί το θαυμασμό του ευρύτερου κοινού.
Όταν ταξιδεύω στην εθνική οδό διαπιστώνω τον αυτοκινητιστικό ρατσισμό των Ελλήνων οδηγών που μοιράζονται μαζί μου το οδόστρωμα.Βγάζω φλας για να προσπεράσω με το Citroen C3 της συζύγου μου και η ζωή μου αυτομάτως γίνεται δύσκολη γιατί ο ελληνάρας το έχει σε ντροπή να τον προσπερνάει ένα υποδεέστερο αυτοκίνητο από το δικό του όσο και εάν ο άλλος οδηγός επείγεται να φθάσει στον προορισμό του που μπορεί να είναι π.χ. ένα νοσοκομείο ή να βιάζεται για χίλιους δύο λόγους.Κινούμαι στις ίδιες πάνω-κάτω διαδρομές με Golf Gti MK6 και με το που βγάζω το φλας ως δια μαγείας το μπροστά μου κινούμενο όχημα σαν να οδηγείται από βόρειο-ευρωπαίο οδηγό μου απελευθερώνει την λωρίδα για να προσπεράσω.Τελικά δεν πρέπει να φαίνεται sport ένα αυτοκίνητο αλλά να αλλάξει η νοοτροπία και εάν είναι δυνατόν η βλαχομπαρόκ κουλτούρα του Έλληνα οδηγού.Θα ήθελα πολύ η εικόνα του αυτοκινήτου μου να είναι η εικόνα του ιδιοκτήτη του που οδηγεί, σέβεται, μοιράζεται τον δρόμο με τους υπόλοιπους οδηγούς και απαιτεί το αυτονόητο και από τους άλλους (εννοείται οδηγούς και όχι μπαμπουίνους) .
Η γυναίκα του Καίσαρα τελικά δεν πρέπει να είναι τίμια,αλλά πρέπει και να το δείχνει,και αν δεν το δείχνει,άρα δεν είναι τίμια.Τα του φαίνεσθαι προσωπικά δεν τα διαπραγματεύομαι.Αυτά τα φαίνεσθαι μας φτάσανε σε αυτήν την ΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ.Ουσία,ουσία,ούσια και τίποτα άλλο.
Τα προϊόντα,στις συνειδοποιημένες και τους συνειδητοποιημένους είναι για να κάνουν την ζωή τους λίγο πιο εύκολη,και στην οικογένεια τους.Δεν είναι ούτε θεοί,ούτε πανάκεια τα προϊόντα,ούτε κάτι άλλο.Καθείς διαλέγει τα προϊόντα βάση των όποιων αναγκών,της όποιας ιδιοσυγκρασίας,την όποιας σκέψης για προσωπική ευκολία,το τι οικονομικά διαθέτεις για κάτι περισσότερο προσωπικό,ειδικό σαν άνθρωπος,ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ,ΟΧΙ ΦΡΟΥ ΦΡΟΥ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ.
Και η διακριτικότητα είναι υποκειμενική και διαφέρει κατά πολύ.Δημιουργεί δεδικασμένα από κάποια κέντρα ελέγχου της κοινωνικής δομής.
Η ουσιαστική διακριτικότητα είναι του να μην φαίνομαι καθόλου,αλλά αυτό πρακτικά δεν γίνεται,ούτε και πάλι σημαίνει διακριτικότητα.Όλο και κάτι θα έχουν να πουν κάποιοι.
Δεν υπάρχει φιγούρα,με το ξοδεύω λίγα ή πολλά,είπαμε η φιγούρα είναι φιγούρα,και προσωπικά πρέπει να αποφεύγεται για πολλούς ουσιαστικούς λόγους πρωτίστως για τον εαυτό μας.
Και όπως είπαμε και σε άλλα θέματα είναι τελικά αυτές οι πράσινες τεχνολογίες και αυτές οι βαρύγδουπες εκφράσεις κάποιων,περί πράσινης τεχνολογίας,τόσο πράσινη ή τελικά είναι παπάντζες.Κατόπιν προσωπικής,συλλογικής, μελέτης και επαγγέλματος,έχω καταλήξει στο συμπέρασμα,ότι ουσιαστικά τίποτα δεν είναι πράσινο,απλά γίνεται προσπάθεια να αλλάξει ο συνολικός τρόπος ζωής και προϊόντων των ανθρώπων,γιατί τα κέντρα ελέγχου κοινωνικής δομής,δεν θέλουν να υπάρχουν άνθρωποι που να έχουν σκέψη,γνώμη,άποψη,να χτυπάνε το χέρι στο τραπέζι,να μην διαπραγματεύονται,και άλλα πολλά,αλλά να συντάσσονται με αυτά που λένε τα κέντρα.
Παλαιότερα κάποιοι που είχανε την οικονομική δυνατότητα για παράδειγμα αγοράζανε μία porsche,ενώ δεν μπορούσαν καν να την οδηγήσουν όχι στα όρια της,αλλά ούτε με 200 χιλιόμετρα την ώρα,αλλά πηγαίνε έξω από τα πολιτιστικά κέντρα να πετάξουν 22000 πιάτα και 3 επικαθήμενα λουλούδια στην δεύτερη φωνή της πρώτης αϊδού,επειδή από φωνή κορμάρα,ε πως να το κάνουμε να τους έβλεπε με yugo ή zastava,τα λεφτά μου να βάσταγα.Ε δεν πήγαινε,και επιπλέον η αϊδός θα μασούσε την τσίχλα της και θα έπεφτε με την porsche και τα 100 χιλιόμετρα της προσωπικής εμπειρίας του ιδιοκτήτη της.Πως να το κάνουμε.
Στις μέρες μας επειδή αλλάξανε τα πράγματα,αλλά επί της ουσίας είναι και πάλι τα ίδια,δίνω λίγο λιγότερα χρήματα και αγοράζω υβριδική και λοιπή τεχνολογία,η οποία μου βγαίνει στο τέλος και στην πορεία περισσότερη από την άλλη την κακή τεχνολογία,την ακριβή σε αγορά που λέγαμε και έτσι πουλάμε την φιγούρα μας για όσες και όσους αρέσκονται εν έτη 2013.Αλλά τώρα όχι στα πολιτιστικά κέντρα με τις αϊδους,αλλά στα cafe,που βρίσκονται σε κακάσχημα μέρη,αλλά ΝΤΕΜΕΚ είναι κυριλέ,επειδή πάει ο υβριδικός άνθρωπος με το vw που καίει 1 λίτρο στα 100 χιλιόμετρα να δει αντί της αϊδού,το κοριτσάκι των 17 και κάτι ετών που μοιάζει από τον πολύ σοβά για 32,αλλά αυτός δεν το γνωριζε λόγω σοβά,να τις,τους δείξει το νέο απόκτημα του,που οι περισσότερες και περισσότεροι δεν αντιλαμβάνοναται,αλλά ο ίδος θα τους μιλήσει υπερήφανος για την αλλαγή της τεχνολογίας.
Είμαι κατά της όποιας φιγούρας.Ουσία,ουσία,ουσία.Συζήτηση,συζήτηση,συζήτηση,για να βρούμε την χρυσή τομή μας,την προσωπική.
Συντάσσομαι με αυτά που είναι για εμένα και μόνον για εμένα.Ίσως μέσα από αυτά να ψάχνω για λίγα δευτερόλεπτα ελευθερίας,που με τους καθωσπρεπισμούς και τις φιγούρες,τις παλιές και τις νέες,να θέλω να ξεφύγω,να ησυχάσω,να ηρεμήσω,να,να,να.