
Τα καινούργια αυτοκίνητα μπορούν να πετύχουν μέχρι και 40% χαμηλότερη κατανάλωση, σε σύγκριση με παλαιότερα μοντέλα.
Εσείς πως θα γλιτώσετε λεφτά με το νέο σας αυτοκίνητο;
8.314 Επισκέψεις στο άρθρο (5/6/2013)
Από πού περιμένετε μεγαλύτερη μείωση του κόστους μετακίνησής σας; Από τη χαμηλή κατανάλωση, το χαμηλό κόστος συντήρησης, ή τα μικρά τέλη κυκλοφορίας;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το σίγουρο σήμερα είναι πως η αγορά νέου αυτοκινήτου γίνεται από ανάγκη για τον περιορισμό του κόστους μετακίνησης. Μπορεί το οικονομικό περιβάλλον να έχει επαναφέρει στην κυκλοφορία απολιθώματα του προηγούμενου αιώνα, το κόστος συντήρησης όμως γίνεται αμέσως βραχνάς που προστίθεται στην υψηλή κατανάλωση και τα τέλη κυκλοφορίας.
Και από την άλλη ο παράδεισος της σύγχρονης αυτοκίνησης που προσφέρει επιτέλους στον Έλληνα αγοραστή την πληρέστερη γκάμα αυτοκινήτων που είχε ποτέ στη διάθεσή του. Και πρώτα απΆόλα τέσσερα διαφορετικά καύσιμα. Βενζίνη με κινητήρες διαμάντια με ή χωρίς τούρμπο, πολύ χαμηλή κατανάλωση, απίστευτες επιδόσεις και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Υβριδικά με όλα τα οφέλη του βενζινοκινητήρα, με κατανάλωση ντίζελ ή και χαμηλότερα και μηδενικά τέλη σε μεσαία μοντέλα. Ντίζελ, επιτέλους, για όσους κάνουν χιλιόμετρα και θέλουν να πετύχουν την απολύτως χαμηλότερη κατανάλωση και ακόμη περισσότερα μοντέλα με μηδενικά τέλη. Και τέλος υγραέριο, εργοστασιακό ή τοποθετημένο αργότερα, που κρατά όλα τα οφέλη του βενζινοκινητήρα χωρίς όμως το άγχος του κόστους χρήσης.
Τέσσερα καύσιμα που καλύπτουν κάθε πιθανό συνδυασμό οικονομίας, επιδόσεων, οικολογίας, τρόπου λειτουργίας και οδήγησης. Η κούρσα των περασμένων ετών, ειδικά μετά την παγκόσμια ύφεση του 2008, έφερε τους κατασκευαστές σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους χρήσης στο ελάχιστο. Ακόμη και συγκρινόμενα με αυτοκίνητα 7ετίας, τα σημερινά μπορούν να πετύχουν μέχρι και 40% χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ σίγουρα θα μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, στο μισό ή ακόμη μπορεί να τα εκμηδενίσουν. Και αυτά επιπλέον του γεγονότος ότι τα καινούργια αυτοκίνητα θέλουν μόνο ένα σέρβις κάθε δύο χρόνια και ότι προκύψει καλύπτεται από την εγγύηση.
Τι λέτε λοιπόν; Εσείς πως πιστεύετε πως θα κάνετε τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων από ένα νέο αυτοκίνητο; Από την κατανάλωση; Από τα τέλη κυκλοφορίας; Και με ποιο καύσιμο θα την πετύχετε; Και τελικά το κόστος συντήρησης πόσο περιμένετε να σας ανακουφίσει;
Εκανα περι τα 10-12.000χλμ/ετος...........φετος απο το Ιανουαριο εχω κανει 3000χλμ!
Το κλειδώνεις στο πάρκινκ και χρησιμοποιείς ποδήλατο
από την στιγμή που ΔΕΝ ξέρουμε πως θα φορολογηθούμε ούτε του χρόνου, ούτε τον άλλο μήνα, μην πω ούτε αύριο, όλα είναι τζόγος. Όπως το βλέπω εγώ, κακώς άλλαξα και το αμάξι μου του 2003 με καινούριο του 2008. (πρό κρίσης).
Πολύ σωστά τα λέει ο "Χρήστος". Δεν μπορείς να κάνεις οικονομία δίνοντας 10000-15000 ευρώ τώρα και περιμένοντας να τα πάρεις μετά από 10 σχεδόν χρόνια. Αν ποτέ τα πάρεις γιατί τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας θα κρατήσουν για λίγα χρόνια και μόλις προχωρήσει η τεχνολογία το αμάξι θα θεωρείται ρυπογόνο και αυτό το ατού θα χαθεί, κάνοντας την απόσβεση να μην έρθει ποτέ. Έτσι θα μιλάμε για σπατάλη αντί για οικονομία. Αυτό που αξίζει σε ένα καινούργιο όχημα είναι η παθητική και ενεργητική ασφάλεια και η βελτίωση γενικά της ποιότητας ζωής. Αλλιώς οικονομία κάνεις και βάζοντας υγραέριο σε παλιό αυτοκίνητο και περιμένεις πότε θα ανέβει η τιμή του υγραερίου ή πότε θα χαλάσει εντελώς το αμάξι για να τελειώσει και αυτή η δυνατότητα. Το diesel δείχνει να είναι μια λύση για οικονομία στην κατανάλωση και μακροχρόνια αξιοπιστία αλλά όταν παίρναμε αμάξια ήταν απαγορευμένος καρπός. Τώρα πια είναι αργά (εκτός αν κάποιος διαθέτει τα χρήματα) για τέτοιες αγορές και αξίζουν μόνο για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα 30000χμ+/έτος.
Το ερώτημα είναι λίγο οξύμωρο. Σε καμία περίπτωση δεν εξοικονομείς χρήματα αγοράζοντας καινούργιο αυτοκίνητο και εξηγούμαι. Για να αγοράσει ένας οικογενειάρχης ένα αξιοπρεπές καινούργιο οικογενειακό όχημα, θέλει από 15 χιλιάρικα κι επάνω, τα οποία θα κληθούμε να δώσουμε ή να χρεωθούμε. Έστω λοιπόν, ότι το καινούργιο του όχημα, λόγω τεχνολογίας, πιο αραιού σέρβις, χαμηλότερης κατανάλωσης, μηδενικών τελών κυκλοφορίας κτλ, του γλυτώνει 2000€ τον χρόνο (αισιόδοξο ποσό). Μετά από πόσα χρόνια λοιπόν θα κάνει απόσβεση το ποσό που έδωσε-χρεώθηκε? Τουλάχιστον 7,5 χρόνια, όπου το αμάξι πλέον θα θεωρείται παρωχημένο. Με τα μικρά αυτοκίνητα δεν ασχολούμαι, γιατί συνήθως είναι δευτερεύουσες ή ατομικές λύσεις και δεν καλύπτουν από μόνα τους τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ούτε με τα μεταχειρισμένα, γιατί για να συμφέρει η αγορά ενός μεταχειρισμένου πρέπει να έχει ξεπεράσει την πενταετία, όποτε μιλάμε πάλι για όχημα που σε ένα-δύο χρόνια από την αγορά του, θα θεωρείται παρωχημένο. Θέλω να καταλήξω, ότι συνήθως αλλάζουμε όχημα με το σκεπτικό του να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας, την ασφάλειά μας και να προστατέψουμε το περιβάλλον και όχι με το σκεπτικό του να εξοικονομήσουμε χρήματα. Γιατί μπορεί το καινούργιο να έχει χαμηλότερα πάγια έξοδα από το παλιό μας όχημα, πλην όμως έχουμε δώσει κάποια χρήματα μαζεμένα για την αγορά του, τα οποία δεν αποσβένουμε, παρά λίγο πριν αλλάξουμε πάλι όχημα.
Το ερώτημα είναι λίγο οξύμωρο. Σε καμία περίπτωση δεν εξοικονομείς χρήματα αγοράζοντας καινούργιο αυτοκίνητο και εξηγούμαι. Για να αγοράσει ένας οικογενειάρχης ένα αξιοπρεπές καινούργιο οικογενειακό όχημα, θέλει από 15 χιλιάρικα κι επάνω, τα οποία θα κληθούμε να δώσουμε ή να χρεωθούμε. Έστω λοιπόν, ότι το καινούργιο του όχημα, λόγω τεχνολογίας, πιο αραιού σέρβις, χαμηλότερης κατανάλωσης, μηδενικών τελών κυκλοφορίας κτλ, του γλυτώνει 2000€ τον χρόνο (αισιόδοξο ποσό). Μετά από πόσα χρόνια λοιπόν θα κάνει απόσβεση το ποσό που έδωσε-χρεώθηκε? Τουλάχιστον 7,5 χρόνια, όπου το αμάξι πλέον θα θεωρείται παρωχημένο. Με τα μικρά αυτοκίνητα δεν ασχολούμαι, γιατί συνήθως είναι δευτερεύουσες ή ατομικές λύσεις και δεν καλύπτουν από μόνα τους τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ούτε με τα μεταχειρισμένα, γιατί για να συμφέρει η αγορά ενός μεταχειρισμένου πρέπει να έχει ξεπεράσει την πενταετία, όποτε μιλάμε πάλι για όχημα που σε ένα-δύο χρόνια από την αγορά του, θα θεωρείται παρωχημένο. Θέλω να καταλήξω, ότι συνήθως αλλάζουμε όχημα με το σκεπτικό του να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας, την ασφάλειά μας και να προστατέψουμε το περιβάλλον και όχι με το σκεπτικό του να εξοικονομήσουμε χρήματα. Γιατί μπορεί το καινούργιο να έχει χαμηλότερα πάγια έξοδα από το παλιό μας όχημα, πλην όμως έχουμε δώσει κάποια χρήματα μαζεμένα για την αγορά του, τα οποία δεν αποσβένουμε, παρά λίγο πριν αλλάξουμε πάλι όχημα.
Προσωπικά λέω,κατόπιν δοκιμής όλων αυτών των τεχνολογιών,με πολλά χιλιόμετρα και όχι με 1000 χιλιόμετρα το χρόνο και λόγια,ότι δεν υπάρχει οικονομία 40%,και μακάρι να υπήρχε δηλαδή.
Διαβάζω και απόψεις συνομιλητών μου,που από μόνοι τους με αυτά που γράφουνε,τα αναιρούνε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτά με κάποια άλλα που γράφουνε.Άρα είτε δεν τα λογαριάζουν καλά,είτε τα γράφουνε εσκεμμένα,είτε δεν γνωρίζουν καλά από τεχνολογία,και ας λένε ότι βρίσκονται σε τεχνολογικό περιοδικό.
Δεν υπάρχει turbo και οικονομία σε καύσιμα και συντήρηση κυρίες και κύριοι.Σε καύσιμα δε γίνεται,εκτός αν πάτε με 80-90 χιλιόμετρα,με χαλαρές αλλαγές ταχυτήτων.Όσο για την συντήρηση,επισκευές σε turbo οχήματα επιβάλλονται με τα χιλιόμετρα που κάνουμε από την φύση της turbίνας και τα παράπλευρα συστήματα της και συνολικά σε όλο το μοτέρ.Οι πιέσεις που ασκούνται στα μέταλλα είναι τεράστιες,όπως και τα φορτία,και ειδικά σε μικρά μοτέρ.Οπότε για ποιά χαμηλή συντήρηση λέτε.
Για το πετρέλαιο τα ξαναείπα,τώρα μετά από 2 χρόνια βγαίνουν τα τεράστια προβλήματα στα πετρελαιοκίνητα.Πηγαίνεται και δείτε τα στα σημεία συντήρησης,για όποιους μπορούνε να τα συντηρήσουνε όπως πρέπει.Να δείτε εκεί οικονομία.Μπορεί το πετρέλαιο ως καύσιμο να είναι φθηνότερο και να κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα,όμως τα ανταλλακτικά και η συντήρηση δεν είναι καθόλου φθηνή υπόθεση,όπως και τα εργατικά σε πετρελαιοκίνητο όχημα.
Στα υγραεριοκίνητα ισχύουν περίπου τα ίδια με τα πετρελαιοκίνητα,και ας ακούς απόψεις το αμάξι σε πληρώνει,σε 8 μήνες κάνεις απόσβεση,και τι έγινε ας σκορπίσει το μοτέρ,και άλλα πολλά.
Στα υβριδικά που είναι τα πιο μεστά,τα ανταλλακτικά τους είναι πανάκριβα,και δεν έχουν τίποτα το ιδιαίτερο εκτός της λέξης υβριδικό.Ρωτήστε πόσο κοστίζει μία μπαταρία κοινή σε toyota.Λες και πουλάνε κάτι το εξεζητημένο,αλλά είπαμε είναι υβριδικό.Αν δεν γνωρίζεις το πως να μειώσεις το κόστος του υβριδικού,έχασες.Ας μην μιλήσω για τα υπόλοιπα.
Εξοικονόμηση χρημάτων μπορώ να κάνω,με εξορθολογισμένη χρήση του οχήματος μου,με μικρά κυβικά και κατά κύριο λόγο με ατμοσφαιρικό.Μαγικές λύσεις και τεχνολογίες δεν υπάρχουνε.
Όσον αφορά στα χαμηλά τέλη,δεν εγγυάται κανείς για σταθερό φορολογικό περιβάλλον,ώστε να υπάρχουν χαμηλά τέλη ή καθόλου.Για την ώρα ευνοεί το φορολογικό καθεστώς.
Η κατανάλωση είναι σχετική και υποκειμενική.Μπορεί να είναι μικρή,αλλά λόγω τεχνολογίας να δίνεις μετά αλλού τα χρήματα,όπως στην συντήρηση του οχήματος.Δεν είναι ένα ξερό ναί ή όχι,αλλά συνάρτηση πολλών παραγόντων.
Τα καύσιμα όλα αναλογικά των τεχνολογιών είναι εκεί που πρέπει να είναι,οπότε δεν μπορείς να πεις ποιό είναι το πιο φθηνό.Δεν είναι ένα ξερό ναί ή όχι,αλλά συνάρτηση πολλών παραγόντων.
Το κόστος συντήρησης ακολουθεί την τεχνολογία του μοτέρ και την εξορθολογισμένη χρήση του.Δεν υπάρχει φθηνή τεχνολογία πλην του ατμοσφαιρικού μοτέρ και αυτό ανάλογα την μάρκα,γιατί κάποιες μάρκες έχουν φθηνά και κάποιες άλλες ακριβά ανταλλακτικά.Οπότε δεν είναι ένα ξερό ναί ή όχι,αλλά συνάρτηση πολλών παραγόντων.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μελετήσουμε,να ακούσουμε αυτούς που όντως δοκιμάσανε τις τεχνολογίες,και να δούμε το τι είναι καλύτερο για τον εαυτό μας μακροπρόθεσμα.Να έχουμε υπόψιν ότι μαγικές τεχνολογίες και λύσεις δεν υπάρχουν.Και ότι λάμπει δεν είναι χρυσός.
Λοιπόν εγώ βρήκα πως θα εξοικονομήσω χρήματα. Απλά δεν θα πάρω καινούριο αυτοκίνητο. Μάλλον ένα πενηντάρι παπί μου χρειάζεται όπου το κόστος αγοράς του είναι πολύ χαμηλότερο από τη βενζίνη που καταναλώνω επί ετησίας βάσεως. Καλά αστιεύομαι. Αλλά για να δούμε αν συμφέρει να αλλάξω αμάξι. Εχω ένα ΑΤΟΣ του 2004. Στη πόλη καταναλώνει 7,5 λίτρα στα 100 χλμ. Αν πάρω το IBIZA ντήζελ θα έχω γυρω 4 λίτρα στα 100 χλμ. Αυτό σημαίνει περίπου 50 ευρώ ντηζελ το μήνα ενω τωρα θέλω 120 για βενζίνη. Και λένε κάτι για χρηματοδοτικό πρόγραμμα 100 ευρω το μηνα. Μηπως να αρχισω να το σκέπτομαι;
Από όλα αυτά μπορεί κανείς να γλιτώσει χρήματα με το νέο του αυτοκίνητο τόσο απο την κατανάλωση όσο και από το κόστος συντήρησης.Προσωπικά πιστεύω ότι η οικονομικότερη λύση είναι η αγορά ενός εγγυημένου μεταχειρισμένου βενζινοκίνητου ΙΧ 3 - 5ετίας και η μετατροπή του σε υγραέριο.Έτσι κερδίζεις και στην αγορά (30 - 50% μικρότερη τιμή από καινούριο) και στην κατανάλωση ( έως και 50% λόγω τιμής υγραερίου) και στην μεταπώληση.
Από όλα όσα αναφέρει το άρθρο μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα με την αγορά ενός καινούριου ΙΧ. Προσωπικά θα εστίαζα σε κινητήρες turbo εως 1600 κυβικά ,βενζίνης η πετρελαίου ,ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.Πάντως λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, πιστεύω ότι η ασφαλεστερη (οικονομικά) επιλογή είναι η αγορά μεταχειρισμένου 3-4ετίας,που ούτε ξεπεραμένης τεχνολογίας είναι και το βρίσκεις τουλάχιστο με 30-40% της αξίας κάτω σε σχέση με αντίστοιχο καινούριο.Βέβαια, στο μεταχειρισμένο δεν ξέρεις τι έχει περάσει από πάνω του και τι θα σου βγάλει στη συνέχεια, αλλά με μια προσεκτική έρευνα πιστεύω ότι αξίζει το ρίσκο.
Από όλα αυτά μπορεί κανείς να γλιτώσει χρήματα με το νέο του αυτοκίνητο. Και η κατανάλωση και το κόστος συντήρησης και τα τέλη κυκλοφορίας παίζουν το ρόλο τους. Όντως, συμφωνώ, ότι τα τωρινά αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο και πληρώνουν πολύ χαμηλότερα τέλη με την τωρινή - και για όσο διαρκέσει - νομοθεσία των καινούριων, που προκύπτει πια από τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι από τα κυβικά. Και τελικά το κόστος συντήρησης όντως ανακουφίζει, επειδή τα τωρινά αυτοκίνητα καλύπτονται ως ένα σημείο από την εγγύηση και απαιτούν μόνο ένα σέρβις, όπως αναφέρθηκε, ή με όριο χιλιομέτρων, προσθέτω εγώ. Τέλος, στην ερώτηση με ποιο καύσιμο, προσωπικά θα απαντήσω με βενζίνη και κατά προτίμηση turbo, έστω και με όποιο τίμημα.