2κίνητο & 4κίνητο: Πώς δουλεύει το πρώτο full υβριδικό Ford Kuga;
2 Φωτογραφίες »

2κίνητο & 4κίνητο: Πώς δουλεύει το πρώτο full υβριδικό Ford Kuga;

6.843 Επισκέψεις στο άρθρο

- Το πρώτο ever υβριδικό μοντέλο της Ford έρχεται στην Ελλάδα
- Με τον 2,5λιτρο ατμοσφαιρικό Duratec που μπαίνει και στο Plug-in υβριδικό
- «Καίει» 5,3 λτ./100 χλμ., έχει συνδυαστική αυτονομία 900 χλμ.
- Έχει καλύτερη ελκτική ικανότητα από κάθε βενζινοκίνητο οικογενειακό SUV

Το πρώτο ever υβριδικό μοντέλο της Ford έρχεται στην Ελλάδα

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το ανανεωμένο Ford Kuga, που έχει τιμή εκκίνησης τα 33.799 ευρώ. Αρκετά αλλαγμένο σχεδιαστικά (π.χ. βλέπουμε και έκδοση Active), το ανανεωμένο οικογενειακό SUV της Ford έρχεται πολύ διαφορετικό σε επίπεδο κινητήριων συνόλων. Διότι εκτός της κλασικής βενζινοκίνητης έκδοσης (150 PS) και της Plug-in hybrid επιλογής (με περισσότερα άλογα, πλέον στα 243 PS), για πρώτη φορά βλέπουμε στην γκάμα της Ford και full hybrid μοντέλα. Για να είμαστε σωστοί, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, διότι στο εξωτερικό προσφερόταν FHEV Ford Kuga με 190 άλογα (το πρώτο ever στην γκάμα της Ford).
 
Μάλιστα, μαζί με τη full υβριδική τεχνολογία επιστρέφει, μετά από αρκετά χρόνια, και η 4κίνηση στην σειρά του Kuga. Κάπως έτσι, θα έχουμε δύο full hybrid επιλογές:

  • Ford Kuga Titanium 2,5L Duratec FHEV 180 PS από 37.837 ευρώ
  • Ford Kuga ST-Line X 2,5L Duratec FHEV AWD 183 PS από 47.608 ευρώ
Και πώς δουλεύει το full hybrid σύστημα της Ford; Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Με τον 2,5λιτρο ατμοσφαιρικό Duratec που μπαίνει και στο Plug-in υβριδικό

Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί στο Plug-in hybrid Ford Kuga, το μοναδικό (μαζί το RAV4) PHEV μοντέλο που έχει μη turbo κινητήρα. Πρόκειται έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα Duratec 2,5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο καύσης Atkinson για βέλτιστη απόδοση. Το συγκεκριμένο θερμικό μοτέρ εδρεύει κάτω από το καπό και των αυτοφορτιζόμενων hybrid εκδόσεων του Ford Kuga.
 
Επιπλέον, υπάρχουν ένας ηλεκτροκινητήρας, μία γεννήτρια και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Αρκετά ισχυρό σε απόδοση θα χαρακτηρίζαμε το ηλεκτρικό μοτέρ, διότι «βγάζει» 125 ίππους και 230 Nm ροπής. Όσον αφορά την μπαταρία, έχει χωρητικότητα 1,1 kWh και ψύχεται από ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Δεν χρειάζεται εξωτερική φόρτιση, παρά γεμίζει με ενέργεια μέσω αναγεννητικής πέδησης (φρενάρισμα).
 
Το παραπάνω σύνολο, αποδίδει συνδυαστικά 180 ίππους στην 2κίνητη έκδοση και 183 ίππους στην 4κίνητη έκδοση. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς με ένα αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, με το 4κίνητο Kuga να έχει ενσωματωμένο το σύστημα Ford Intelligent All-Wheel Drive.


Το Ford Kuga FHEV AWD είναι σε θέση να μεταφέρει τα πάντα, από ένα μεγάλο τροχόσπιτο μέχρι ένα trailer μεταφοράς αλόγων.
2 Φωτογραφίες »

Το Ford Kuga FHEV AWD είναι σε θέση να μεταφέρει τα πάντα, από ένα μεγάλο τροχόσπιτο μέχρι ένα trailer μεταφοράς αλόγων.

«Καίει» 5,3 λτ./100 χλμ., έχει συνδυαστική αυτονομία 900 χλμ.

Και πόσο οικονομικό είναι το full υβριδικό Ford Kuga. Προφανώς, ένα μοντέλο με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα κινείται και για περισσότερη ώρα αμιγώς ηλεκτρικά, άρα πηγαίνει με μηδενικό κόστος καυσίμου για κάμποση ώρα στο δρόμο. Όχι για πολλά χιλιόμετρα όπως τα PHEV που έχουν και μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά και πάλι, ένας τέτοιος ηλεκτροκινητήρας μπορεί να δίνει κίνηση στο αυτοκίνητο στο μεγαλύτερο διάστημα των εντός πόλης μετακινήσεων, με τα συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα (parking, φανάρια κ.λπ.).
 
Στην περίπτωση του full hybrid Kuga η Ford ανακοινώνει πως το 64% της οδήγησης στην πόλη μπορεί να πραγματοποιείται αμιγώς ηλεκτρικά. Κάπως έτσι, φαντάζει λογική μία μέση κατανάλωση από 5,3 λτ./100 χλμ. ως για το 2κίνητο μοντέλο των 180 ίππων. Ακόμη πιο εντυπωσιακό, φυσικά, είναι το εύρος χιλιομέτρων που μπορεί συνολικά να καλύψει το Ford Kuga. Χάρη στο τεράστιο ρεζερβουάρ (54 λτ.) και την καλή συνδυαστική λειτουργία θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό Ford Kuga έχει συνολική αυτονομία που φτάνει τα 900 χιλιόμετρα. Τέλος, όπως κάθε μοντέλο υβριδικής τεχνολογίας έτσι και το full hybrid Ford Kuga δεν έχει περιορισμούς κίνησης στο «πράσινο» Δακτύλιο, ενώ η «βασική» Titanium απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας (122 γρ. CO2/χλμ.).

Έχει καλύτερη ελκτική ικανότητα από κάθε βενζινοκίνητο οικογενειακό SUV

To Audi Q3 είναι το βενζινοκίνητο οικογενειακό SUV με την μεγαλύτερη ελκτική ικανότητα της κατηγορίας του (2.000 κιλά με φρένα). Στην λίστα αυτή βρίσκουμε στη 2η θέση και το «βασικό» Kuga των 150 ίππων με τον 1.500άρη EcoBoost (1.800 κιλά με φρένα). Γενικότερα, το Kuga φημίζεται για την ελκτική του ικανότητα, για αυτό και δεν μας προξενεί εντύπωση η δύναμη που έχει το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο. Σύμφωνα με την μάρκα, το Kuga Hybrid AWD έχει την μεγαλύτερη ικανότητα ρυμούλκησης στο segment των οικογενειακών SUV, είναι αυξημένη πάνω από 30%, φτάνοντας τα 2.100 κιλά. Ενδεικτικά, το Ford Kuga FHEV AWD είναι σε θέση να μεταφέρει τα πάντα, από ένα μεγάλο τροχόσπιτο μέχρι ένα trailer μεταφοράς αλόγων.

Σελίδα 2Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των full hybrid Ford Kuga
Mercedes
Audi