ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μήπως με τους κινητήρες τούρμπο χάνουμε το μέτρο; Είναι λίγα 100 άλογα για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μήπως με τους κινητήρες τούρμπο χάνουμε το μέτρο; Είναι λίγα 100 άλογα για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο;

(21/4/2009)

Από τη στιγμή που το τούρμπο έχει σαρώσει την αγορά αυτοκινήτου, οι ανάγκες σε ιπποδύναμη ξαφνικά έκαναν άλμα προς τα πάνω. Είναι όμως αυτές οι ανάγκες αληθινές, και τελικά πόσα άλογα είναι «λίγα» για ένα αυτοκίνητο;

autotriti team

Έχουν περάσει μερικές δεκαετίες που εκτός από τα δικά μας φορολογικά τερτίπια έπρεπε να δεχόμαστε και αυτά των κρατών προέλευσης των αυτοκινήτων που πωλούνταν στην Ελλάδα. Σαφώς ένα μεσαίο αυτοκίνητο με 75 άλογα εκτός από «αστείο» ήταν και επικίνδυνο. Όμως οι εποχές έχουν αλλάξει πολύ. Πρώτα από όλα τέτοια τερτίπια δεν υπάρχουν πια. Η μανία του μάρκετινγκ να συγκεντρώσει τη αξία ενός αυτοκινήτου σε έναν και μόνο αριθμό, αυτόν της ιπποδύναμης, κέρδισε και έτσι όλα τα μοντέλα απέκτησαν κινητήρες ισχυρούς. &&&& Μαζί όμως με την ιπποδύναμη ανέβηκε και το βάρος. Στο δεύτερο μισό της προηγούμενης δεκαετίας τα αυτοκίνητα βάρυναν σχεδόν 40% λόγω της βελτιωμένης προστασίας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Η παθητική ασφάλεια άλλαξε πάλι το λόγο κιλών ανά ίππο προς το χειρότερο. &&&& Όμως τα τελευταία πέντε χρόνια το βάρος έχει μείνει σταθερό και με την έλευση του τούρμπο μόνο η ισχύς ανεβαίνει. Και μαζί ανεβαίνει και το «ελάχιστο» που θεωρούμε ως απαραίτητο για κάθε αυτοκίνητο. Πόσα άλογα πρέπει να έχει ένα μικρό για να είναι μεν οικονομικό αλλά και σβέλτο στο προσπέρασμα; Πόσα άλογα είναι τα ελάχιστα για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό ώστε να είναι ασφαλές; &&&& Μένοντας στο τι ίσχυε μέχρι τώρα ήθελαν τουλάχιστον 70 ίππους, τα μικρομεσαία 90 και τα μεσαία κάτι πάνω από 100. Αυτό όμως με το τούρμπο έχει αλλάξει. Σε σημείο που ο ξαφνικός πληθωρισμός των ίππων έχει κάνει τέτοιες αποδόσεις να ακούγονται αστείες. Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν είναι και επαρκείς. &&&& Η πρόσφατη κατάργηση του ατμοσφαιρικού 1,6 FSI των 115 ίππων στις μάρκες του ομίλου VW και η αντικατάστασή του με τον «μικρό» 1,4 TSI των 125 ίππων θα έλεγε κανείς πως είναι ένα βήμα εμπρός. Στο κάτω- κάτω παρά τη διαφορά των 10 «μόλις» ίππων, ο νέος κινητήρας έχει ροπή αντίστοιχη δίλιτρου μοντέλου. Θα έλεγε κανείς πως η αντικατάσταση έφερε ένα τέτοιο μοντέλο κοντά στη δίλιτρη έκδοση που μέχρι λίγους μήνες πριν ήταν η κορυφαία. Όμως οι ισχυρότερες τούρμπο εκδόσεις επισκίασαν αυτή την πρόοδο. &&&& Μένοντας στο γκρουπ VW, οι 160 ίπποι του 1,8TSI ξαφνικά φαντάζουν οι «ελάχιστοι» για ένα μικρομεσαίο. Μα είναι δυνατόν; Η απόδοση αυτή είναι στα ίδια επίπεδα με τις εκδόσεις GTI πέντε χρόνια πριν. Και όχι, το βάρος δεν αυξήθηκε τόσο πολύ από τότε. Τα μεγάλα νούμερα των νέων κινητήρων τούρμπο πρόσθεσαν εκρηκτικές επιδόσεις. Αυτό όμως δε σημαίνει πως οι μικρότεροι κινητήρες είναι ξαφνικά «ανεπαρκείς». &&&& Μπορεί κανείς να πει πως ένα μεσαίο με 0-100 στα 10 δευτερόλεπτα είναι αργό; Ή επικίνδυνο; Πιο σωστό θα ήταν να αλλάξουμε την ορολογία στις γρηγορότερες εκδόσεις, όταν δηλαδή ένα μοντέλο καλύπτει την ίδια δοκιμασία σε κάτω από 8 δλ. θα πρέπει να θεωρείται «εκρηκτικό» ή ακόμη και «πύραυλος». &&&& Πόσο λίγα άλογα θα επιτρέπατε εσείς στο αυτοκίνητο που θα αγοράζατε; Πρέπει να προσαρμοστούν οι βασικές εκδόσεις τόσο πολύ προς τα πάνω από πλευράς ιπποδύναμης ή πρέπει να εξετάζουμε τις επιδόσεις κάθε μοντέλου αυτόνομα και όχι συγκρίνοντας με τους νέους πολύ ισχυρούς κινητήρες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

test center
Moto