Γιατί αγοράζουμε SUV; Έχουν κάτι μοναδικό ή μήπως έτσι νομίζουμε;

Γιατί αγοράζουμε SUV; Έχουν κάτι μοναδικό ή μήπως έτσι νομίζουμε;

(26/5/2009)

To SUV έχει γίνει η «νεοκούρσα» του Έλληνα. Είναι το αυτοκίνητο-πόθος όλων των αγοραστών ασχέτως αν τελικά το αγοράζουν ή όχι. Γιατί; Μήπως έχουμε μπερδέψει λίγο τα πράγματα και νομίζουμε πως μόνο το SUV μας δίνει αυτό που θέλουμε;

Υπάρχουν δύο κατηγορίες αγοραστών. Αυτοί που ψωνίζουν αντικειμενικά αυτό που θέλουν και αυτοί που αγοράζουν το αυτοκίνητο που τους επιβάλει το κατεστημένο να πιστεύουν ότι πρέπει να έχουν. Βάζοντας στην άκρη αυτή τη δεύτερη κατηγορία, ας δούμε τι γίνεται με τους πρώτους.
Τα SUV έχουν μερικά προτερήματα έναντι των άλλων μοντέλων, που συνήθως έχουν να κάνουν με τους χώρους, το ύψος, την ικανότητα εκτός δρόμου, το αίσθημα ασφάλειας και το αίσθημα αντοχής. Για να τα δούμε ένα - ένα.

&&&& &&&& Στο θέμα των χώρων είμαστε απολύτως εγκλωβισμένοι. Έχοντας απορρίψει τα station wagon που παραδοσιακά προσφέρουν περισσότερους χώρους από ένα σεντάν ως «νεκροφόρες» ή «επαγγελματικά, και αρνούμενοι να δούμε τα MPV ως την πραγματική λύση, αφού αυτά ουσιαστικά υπάρχουν για τους χώρους τους, γυρίζουμε στα SUV επειδή διαθέτουν περισσότερο lifstyle («μούρη» ελληνικά) και διαθέτουν και επιπλέον χαρακτηριστικά.
&&&& Όμως τα SUV παρέχουν χώρους μόνο επειδή είναι μεγάλα. Η εκμετάλλευση των εξωτερικών τους διαστάσεων δεν είναι τόσο καλή όσο σε αυτοκίνητα άλλων κατηγοριών και συμβαίνει να τα αγοράζουμε μεν για χώρους επειδή είναι «μεγάλα» αλλά να χωράνε λιγότερα από ένα station wagon ή ακόμη και μικρομεσαίο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


&&&& Το ύψος και τετρακίνηση θεωρητικά θα πήγαιναν πακέτο, όμως δεν είναι έτσι. Η τετρακίνηση είναι απαραίτητη σε μερικούς, σε άλλους χρήσιμη και σε αρκετούς ιδανική για να «κρατήσει το μεγάλο αυτοκίνητο στο δρόμο». Το ύψος όμως, πέραν της εκτός δρόμου χρήσης, είναι ένα ωραίο εργαλείο για να βλέπει κανείς άνετα στις διασταυρώσεις όπου όλοι παρκάρουν (παράνομα) πάνω στη στροφή.
&&&& Ψηλή θέση οδήγησης όμως έχουν πλέον αρκετά αυτοκίνητα, ενώ η τετρακίνηση είναι θέμα αν χρησιμοποιείται στα περισσότερα SUV που πωλούνται στις πόλεις.
&&&& Όσο για την ασφάλεια, τα SUV ήταν η τελευταία κατηγορία που μπόρεσε να αποσπάσει πέντε αστέρια στη δοκιμασία του EuroNCAP και ακόμη υστερεί σε σχέση με άλλες όσον αφορά στο ποσοστό των πεντάστερων. Το ότι ο όγκος βοηθάει σε μία σύγκρουση πιθανώς να αληθεύει, όμως όχι όταν συγκρουστεί ένα SUV με ένα... άλλο SUV οπότε επί ίσοις όροις το «πλεονέκτημα» χάνεται.

&&&& Για το αν είναι «άφθαρτα» τα SUV τώρα, πιθανώς όσο ήταν σκληροτράχηλα και φτιαγμένα για κακουχίες και αντίξοες εκτός δρόμου κατατάσσει κάτι τέτοιο να ίσχυε. Σήμερα όμως είναι πρώτα ξαδελφάκια των (μικρο)μεσαίων επιβατικών εκδόσεων με όλα τα θετικά και πιθανώς αρνητικά σε τομείς αντοχής (ειδικά εκτός δρόμου).
&&&& ¶ρα τι μένει; Το lifestyle. Το αίσθημα ελευθερίας, το πάω όπου θέλω, το δεν σταματάω πουθενά και τελικά το «έχω χρήματα για SUV», αν και το τελευταίο με τις μειώσεις του ETT δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς πλέον να επιδείξει.
&&&& Με όλα αυτά υπόψη, γιατί αγοράζουμε SUV με τόση μανία; Είναι πραγματικά αυτά τα αυτοκίνητα τόσο καλά για την Ελληνική πραγματικότητα ή συγχέουμε τις ανάγκες μας και μας παραπλανά το «όλα σε ένα» πακέτο; Πριν αγοράσετε εσείς SUV εξετάζετε τις εναλλακτικές; Τα station wagon, τα MPV ή τα υπερυψωμένα οικογενειακά (Audi Allroad, Skoda Scout, Saab 9-3X, Volvo XC70 κλπ), ή ακόμη και το ενδεχόμενο ένα «απλό» (μικρο)μεσαίο να σας κάνει τη δουλειά σας καλύτερα; Τι σας τραβάει στο SUV;
NOS 2
citroen