ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Αποχή στις κάλπες όχι όμως και από την αγορά αυτοκινήτου: Τα αποτελέσματα της μείωσης του ΕΤΤ αναλυτικά.

Αποχή στις κάλπες όχι όμως και από την αγορά αυτοκινήτου: Τα αποτελέσματα της μείωσης του ΕΤΤ αναλυτικά.

(9/6/2009)

Μπορεί στις εκλογές οι Έλληνες να απείχαμε, όμως στην αγορά αυτοκινήτου με την τόνωση από τη μείωση του ΕΤΤ δώσαμε δυνατά το «παρών», για καλό και για κακό. Ποιός νίκησε σε αυτή μας την επιλογή; Τα μοντέλα μεγάλου κυβισμού, τα SUV, και οτιδήποτε μεγαλύτερο από Golf. Ποιός έχασε; Τα μίνι και μικρά, και οτιδήποτε από Toyota Yaris και κάτω.

autotriti team

Για να δούμε τα αποτελέσματα αναλυτικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



Η μείωση του ΕΤΤ επιβράδυνε τις πωλήσεις των μίνι και μικρών μοντέλων, στρέφοντας τους αγοραστές σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Έτσι τα μίνι μείωσαν τις πωλήσεις τους κατά μία μονάδα και τα μικρά κατά δύο. Πέρσι το Μάιο η εικόνα ήταν αντίστροφη με τις δύο κατηγορίες να αυξάνουν τις πωλήσεις τους όταν οι άλλες έχαναν. Αντίθετα τα μικρομεσαία πήραν φέτος 0,7 μονάδες πάνω φτάνοντας το 29,2% της αγοράς (έναντι του 27,8% πέρσι το Μάιο, μήνα που η κατηγορία έχασε πωλήσεις κατά τρεις μονάδες).

Ακόμη περισσότερες πωλήσεις κατέγραψαν τα SUV που απέσπασαν μερίδιο 15,6% της αγοράς έναντι μόλις 12% πέρσι, ενώ πιο ενδεικτικά οι πωλήσεις σε απόλυτους αριθμούς αυξήθηκαν κατά 1/3 ξεπερνώντας τις 4.000 το μήνα που πέρασε.

Σημαντική ήταν και η άνοδος της μεσαίας κατηγορίας από το 9,2% πέρσι στο 12,3% φέτος, με περισσότερες πωλήσεις επίσης κατά 30% σε αυτοκίνητα, ενώ η κορυφαία στιγμή της αγοράς φάνηκε στην αύξηση στη μεγάλη κατηγορία (Mercedes E-Class) που τον Μάιο πούλησε τόσα αυτοκίνητα όσα τους προηγούμενους τέσσερις μήνες μαζί, και πάλι 30% περισσότερα από πέρσι.

Συνολικά η στροφή προς τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα ήταν πάρα πολύ μεγάλη αφού σε σχέση με πέρσι 2.829 συμπολίτες μας προτίμησαν μεγαλύτερες κατηγορίες και 1.836 απέφυγαν τα μίνι και μικρά μοντέλα. Πράγμα που μεταφράζεται σε 4.661 πωλήσεις, δηλαδή 20% περισσότερα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού σε σχέση με τον Μάιο του 2008.

Με τόσα περισσότερα μεγάλα αυτοκίνητα στους δρόμους είμαστε όμως έτοιμη να δεχθούμε τις επιπτώσεις; Στο Non-Paper μιλήσαμε από την αρχή της εφαρμογής του μέτρου για το κόστος χρήσης. Τώρα επανέρχεται το Υπουργείο Οικονομικών που αναμένεται να εκμεταλλευθεί τη νέα τάξη πραγμάτων στους δρόμους και να αυξήσει τη φορολογία των αυτοκινήτων στη χρήση, δηλαδή τον ειδικό φόρο καυσίμων και τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα 2λιτρα αυτοκίνητα φτήνυναν αρκετά λόγω του μεγάλου ΕΤΤ από το οποίο απαλλάχθηκαν κατά 50%, όμως είναι πάντα ο στόχος στα τέλη κυκλοφορίας. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και με τα σημερινά τέλη, για μόλις 200 κ.εκ από τα 1,8 στα 2,0 λίτρα η διαφορά στα τέλη είναι περισσότερη από 120% τη στιγμή που το προηγούμενο σκαλοπάτι (από τα 1,2 στα 1,4 λίτρα) είναι «μόνο» 80%, και το επόμενο (από τα 2,0 στα 2,4 λίτρα) «μόλις» 30%.

Δε θα είναι περίεργο αν βρεθούν στο στόχαστρο εκ νέου, οπότε όποιοι συγκρατήθηκαν και παρά τις μεγάλες εκπτώσεις υπολόγισαν το κόστος χρήσης και έμειναν κάτω από 1.928 κ.εκ θα αποφύγουν μάλλον να πληρώσουν τη νύφη.

Εσείς τι κάνατε; Αγοράσατε περισσότερα κυβικά; Είστε σε αυτούς που διαμόρφωσαν τη νέα τάξη πραγμάτων; Και πόσα κυβικά παραπάνω πήγατε από όσα αρχικά υπολογίζατε; Λάβατε υπόψη το κόστος χρήσης; Και πως αυτό διαμόρφωσε την απόφασή σας; &&&&
Κατηγορία Μάιος 09* Μέχρι Μάιο 09* Μάιος 08* Μέχρι Μάιο 08*
SUV 15,6% 14,6% 12,0% 14,0%
Μίνι 10,5% 11,5% 13,7% 11,0%
Μικρά 22,6% 24,7% 28,5% 27,3%
Μικρομεσαία 29,2% 28,5% 27,8% 30,4%
Μεσαία 12,3% 11,9% 9,2% 9,2%
Μεγάλα 1,2% 0,8% 0,8% 0,7%
Πολυτελή 0,1% 0,2% 0,2% 0,2%
*Τα ποσοστά αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς
FORD
ALFA ROMEO