Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing Ηλεκτρικά & Φόρτιση
Νέες Μάρκες στην Ελλάδα
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Λεωφορειολωρίδες: Εμπόδιο για τους λίγους ή διευκόλυνση για τους πολλούς;

Λεωφορειολωρίδες: Εμπόδιο για τους λίγους ή διευκόλυνση για τους πολλούς;

(16/6/2009)

Ένα λεωφορείο καταλαμβάνει στο δρόμο τον ίδιο χώρο με τρία αυτοκίνητα. Και αντίθετα με αυτά δεν κουβαλάει μόνο τον οδηγό του. ¶ρα λοιπόν το να έχει αποκλειστικά δικό του δρόμο στην άσφαλτο μπορεί να ακούγεται άδικο, όμως μήπως είναι η κοινή λογική;

autotriti team

Με τις μέσες ωριαίες ταχύτητες που αναπτύσσονται καθημερινά στα βεβαρημένα οδικά δίκτυα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, περνούν λιγότερα από δύο αυτοκίνητα κάθε δευτερόλεπτο από κάθε σημείο. Δύο αυτοκίνητα που μεταφέρουν δύο ανθρώπους.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Από κάθε τέτοιο σημείο διέρχονται περίπου δέκα λεωφορεία το λεπτό, γεμάτα κόσμο στις δύσκολες ώρες αιχμής, πράγμα που μεταφράζεται σε σχεδόν 12 άτομα το δευτερόλεπτο. Ακόμη και δημοκρατικά να το πάρουν τα λεωφορεία πρέπει να προηγούνται.
Με αυτά τα νούμερα υπόψη μπορεί κανείς να αντιληφθεί πως αυξάνοντας την μέση ωριαία ταχύτητα των λεωφορείων μόλις κατά 2 χλμ./ώρα, ο ρυθμός διέλευσης επιβατών προς τον προορισμό τους βελτιώνεται κατά 30%. Ποσοστό που αντιστοιχεί σε ακόμη τέσσερα άτομα το δευτερόλεπτο, ή αν είχε ο καθένας το δικό του, σε ισάριθμα αυτοκίνητα. Δηλαδή με μόλις 2 χλμ./ώρα αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων είναι σαν να υπερδιπλασιάζουμε το ρυθμό ροής των αυτοκινήτων, από δύο σε έξι!

&&&& ¶ρα λοιπόν εμποδίζουν οι λεωφορειόδρομοι ή διευκολύνουν;
Υπάρχει φυσικά το επιχείρημα που λέει ότι εφόσον στις δύο μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις το αυτοκίνητο παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς, δε μπορεί να πριμοδοτείται το λεωφορείο, γιατί έτσι εμποδίζονται οι πολλοί. Το ποιοι είναι όμως οι πολλοί το αποδείξαμε παραπάνω.
Από κει και πέρα τίθεται το ερώτημα της προσέγγισης και του παρκαρίσματος. Το «απαγορεύεται» μπορεί να μην βρίσκεται στα λεξικά όλων, και κάποιοι να παραπονιούνται ότι οι λεωφορειολωρίδες τους δυσκολεύουν να σταματήσουν ή να παρκάρουν στην άκρη του δρόμου. Παράνομα.
Στην ίδια λογική ήταν και το αίτημα των ταξί, που αποτελούν σημαντική επιβάρυνση στον οδικό ιστό των πόλεων λόγω της συνεχούς κυκλοφορίας τους. Εφόσον αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες ανοίγεται δρόμος αυτομάτως και για τους άλλους.
Ή όχι; Γιατί όπως και τα παράνομα σταματημένα, σταθμευμένα, ή κινούμενα οχήματα στις λεωφορειολωρίδες αναγκάζουν τα λεωφορεία να βγαίνουν από αυτές, κόβοντας τους δρόμους κάθετα δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα.
Μπορεί για τον παραβάτη η καταπάτηση των λεωφορειολωρίδων να αποδίδει πρόσκαιρα οφέλη , όμως κάθε άλλη στιγμή που καθυστερεί στο δρόμο θα πρέπει να ξέρει πως είναι επειδή κάποιος άλλος κάνει το ίδιο.
Εσείς τι λέτε; Βοηθούν οι λεωφορειολωρίδες; Ποιους; Είναι απαραίτητες ή απλά «ξενόφερτη πολυτέλεια» στους στενούς ελληνικούς δρόμους; Και τελικά αποτελούν αιτία για να μας στρέψουν στη χρήση των ΜΜΜ;