Με τη συντήρηση να αυξάνεται όσο περνούν τα χρόνια, εσείς πότε αλλάζετε το αυτοκίνητό σας;
(23/6/2009)
Όταν τελειώνουν οι δόσεις, το αυτοκίνητο μας φαίνεται τσάμπα. Όμως μέχρι τότε έχουν περάσει τέσσερα ή πέντε χρόνια και αρχίζει η ακριβή συντήρηση. Μήπως είναι καιρός να το δώσουμε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η αλλαγή αυτοκινήτου κάθε τέσσερα ή πέντε χρόνια ακούγεται σαν πολυτέλεια, όμως είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε καινούργιο αυτοκίνητο και χαμηλά έξοδα συντήρησης. Στα τέσσερα χρόνια είναι συνήθως και το τέλος των (επιπλέον) εγγυήσεων και ξαφνικά μένουμε μόνοι με ένα αυτοκίνητο που θέλει συντήρηση.Μπορεί το αυτοκίνητό μας να είναι στα μάτια μας ολοκαίνουργιο, όμως το βιβλίο του κατασκευαστή λέει ότι σύντομα θα πρέπει να κάνουμε ένα μεγάλο σέρβις. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την (πολύ ακριβή ) αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού, την αντικατάσταση αμορτισέρ, ή σινεμπλόκ (silent block) ψαλιδιών, ή κάποια άλλη εργασία που φέρνει το κόστος σε δυσβάσταχτο ύψος.
Ναι το αυτοκίνητο είναι μεν «καινούργιο» όμως οι εργασίες που πρέπει να γίνουν το κάνουν σε έξοδα συντήρησης παλιό.
&&&& Από την άλλη κάθε χρόνος που περνά η απαξίωσή του αυξάνεται. Βλέποντας τους πίνακες μεταχειρισμένων του Auto Τρίτη φαίνεται πως μεταξύ τριετίας και πενταετίας χάνεται η υπόλοιπη αξία του αυτοκινήτου, ότι έχει μείνει από την πρώτη μεγάλη απαξίωση μετά την αγορά.
¶ρα λοιπόν το κόστος είναι ακόμη μεγαλύτερο. Όσο κρατάμε ένα αυτοκίνητο μετά τα τέσσερα ή πέντε χρόνια πρέπει να υπολογίζουμε ότι «δίνουμε» λεφτά με το τσουβάλι, και ας μας φαίνεται «τσάμπα» επειδή έχουν τελειώσει οι δόσεις.
Βέβαια το ότι δεν πληρώνουμε δόση κάθε μήνα είναι μια ανακούφιση, που δύσκολα θα αφήσουμε βάζοντας νέο φέσι για νέο αυτοκίνητο. Μπορεί σε βάθος χρόνου δεκαετίας τα λεφτά που θα έχουμε δώσει συνολικά για τη μετακίνησή μας να είναι περισσότερα αν το κρατήσουμε, όμως η καθημερινότητά μας απαλλάσσεται από το σημαντικό έξοδο της δόσης.
&&&& ¶ρα τι κάνουμε; Φυσικά όποιος έχει την οικονομική άνεση το αλλάζει όποτε θέλει, μήπως όμως πρέπει, επειδή ακριβώς δεν έχουμε άνεση, να προσέχουμε τις κινήσεις μας περισσότερο ώστε να γλιτώνουμε λεφτά αντί να δίνουμε περισσότερα;
Εσείς πως αποφασίζετε πότε θα δώσετε το αυτοκίνητό σας για να πάρετε άλλο; Μετράτε το συνολικό κόστος με την απαξίωση και τα έξοδα συντήρησης ή μόνο τα τρέχοντα που έχουν ελαφρύνει από την έλλειψη δόσης; Και τελικά πότε αποφασίζετε να το δώσετε;
καθε 5 χρονια;τι λετε ρε λεφταδες;σοβαρα;Αρα σας αξιζουν και τα 2 Euro\lt βενζινης,και 5 Euro ο καφες,και 3,50 Euro τα διοδια και ο,τι αλλο θελετε.Αυτα βλεπουν τα λαμογια στη κυβερνηση και μας πινουν το αιμα.Οικονομια ξερει κανεις τι σημαινει;
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΝΕΙ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΛΛΑΖΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΛΛΑΖΩ ΚΑΘΕ 12 ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ.ΩΣΤΟΣΟ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΩ ΜΑΡΚΑ ΠΟΥ ΝΑ ΦΗΜΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ.ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ.
Αν το δίλημμα είναι ΔΟΣΕΙΣ ή συντήρηση για μένα η απάντηση είναι καθαρά συντήρηση. Δηλαδή τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν συντήρηση? Ας μην ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο είναι μια κατά βάση ώριμη τεχνολογία. Στην συντριπτική πλειοψηφία δεν υπάρχει σημαντικό πλεονέκτημα στο να πάρεις την επόμενη έκδοση ενός μοντέλου. Τη μεθεπομένη ...ίσως
Απόλυτη απάντηση δεν υπάρχει. Η απαξίωση και η αύξηση των απαιτήσεων από την πλευρά του αυτοκινήτου υπάρχει. Και φυσικά αν κάποιος μπορεί να διαθέτει χρήματα, πιστεύω ότι κάθε 4-5 χρόνια καλό είναι να αλλάξει αυτοκίνητο. Όμως αν διαθέτεις αυτοκίνητο αξιόπιστο, που δεν σου έχει παρουσιάσει προβλήματα και το service του είναι λογικό και δεν τρελαίνεσαι για αλλαγή, τότε το ξεζουμίζεις για 15-20 χρονια ή και όσο βγει
ΕΙΜΑΙ ΠΙΣΤΟΣ ΣΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 6 ΕΤΗ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΤΕ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΕΞΟΡΓΙΖΟΥΝ. ΜΗΠΩΣ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΣΟ ΕΛΛΗΝΑ ... ΕΛΒΕΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΘΕ 5ΕΤΙΑ? ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΜΗΝΑ 1000€ (ΣΥΝΗΘΕΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΝΑ ΤΟ ΡΙΧΝΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΗ? ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ & ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΥΦΟΣ ΜΟΥ.
Πιστεύω δεν πρέπει να δενόμαστε τόσο με το αυτοκίνητο μας δεν πρέπει να το κρατάμε περισσότερο απο 4-5 χρόνια δηλαδή περίπου όσο καιρό κάνει να βγει η επόμενη γενιά.Γιατί μετά φτάνουμε σε σημείο να σπαταλάμε τεράστια ποσά σε ενα όχημα του οποίου η αντικειμενική αξία είναι ίση ή και μικρότερη από τα ετήσια έξοδα που απαιτεί.Όλα όμως εξαρτώνται από την κρίση την οικονομική κατάσταση και το "δέσιμο" με το αυτοκίνητο το οποίο μόνο στην χώρα μας το συναντούμε..
Καλό είναι να αλλάζουμε ΙΧ όταν αυτό πιάσει την εξαετία ,γιατί μετά η μεταπωλητική του αξία πέφτει κατακόρυφα, αλλά και γιατί συνήθως μετά την πρώτη πενταετία αρχίζει να βγάζει βλάβες.Βέβαια αυτό προυποθέτει να υπάρχουν τα χρήματα,γιατί αν είναι με το που ξεχρεώνουμε το ένα να αρχίζουν οι δόσεις για το άλλο τότε μάλλον δεν κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση.Πάντως με σωστή συντήρηση και λογική χρήση ( περι τα 15,000 χλμ το χρόνο) νομίζω ότι μπορούμε να κρατήσουμε το ΙΧ μας για μια δεκαετία.
Μετά από 14 χρόνια έδωσα το escort 1.4 του 1995 και πηρα το mondeo του 2005. Το κόστος συντήρησης αυτά τα 14 χρόνια ήτων πέρα τα τυπικά σερβις μια αλλαγή συμπλέκτη, αλλαγή αναρτήσεων, βαλβίδα θαρμοκρασίας, θερμοστάτης, 4 αλλαγές ελαστικών και κάποια άλλα δευτερεύοντα. Συνολικά ζήτημα το κόστος αυτά τα 14 χρόνια να πέρασε τα 8.000 ¤. Αν άλλαζα αυτοκίνητα κάθε 5 χρόνια θα ήθελα αυτά τα χρόνια 2 Χ 15.000 ¤ περίπου 30.000 ¤. Κάνω κάποιο λάθος ? Εύχομαι να είναι έτσι και με το καινούργιο.
στο autotriti μπηκα ή στον ΣΕΑΑ? Το αμάξι θέλει αμορτισέρ και σινεμπλόκ(!) αλλα για να εξοικονομήσω χρήματα θα αγοράσω καινούργιο? Πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι!
Καλο ειναι να αλλαζεις αυτοκινητο καθε 4-5 χρονια. Ετσι δεν χανει μεγαλο ποσοστο της αξιας του , ουτε εχει βγαλει σοβαρες ζημιες .Βεβαια αυτο το κανεις αν υπαρχει η οικονομικη δυνατοτητα , αλλιως το κρατας μεχρι να αντεξει και μετα το πετας και αγοραζεις αλλο (απλα πραγματα ).Τωρα αν εχεις λοξα να αλλαζεις αυτοκινητο καθε 1-2 χρονια σιγουρα θα βγεις χαμενος .Οποτε αγοραζεις μονο ελαφρως μεταχειρισμενα και ετσι χανεις λιγοτερα απο οτι αν ηταν καινουργια.
Εχω ένα NISSAN SUNNY N13 μοντέλο του 1989 , συμβατικής τεχνολογίας . Εχει κάνει περίπου 265.000 ΚΜ . Από μηχανολογικής πλευράς είναι σε άριστη κατάσταση . Αγοραστική αξία σύμφωνα με τους ειδήμονες 200 έως 800 € . Εφέτος το έβαψα και είναι ένα αυτοκίνητο ανακαινισμένο . Εχω αλλάξει 2 φορές αμορτισέρ , λάστιχα κάθε 3 χρόνια ανεξάρτητα από τα διανυθέντα χιλιόμετρα και σέρβις ότι προβλέπει ο κατασκευαστής . Το αυτοκίνητο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί σε δύσκολες οδικές και καιρικές συνθήκες και δεν με έχει προδώσει ποτέ . Από τη δικιά μου εμπειρία προτείνω να μην αλλάζουμε το αυτοκίνητο όταν λήγει η εγγύηση. Το αυτοκίνητο είναι μια μικρή περιουσία για τον Ελληνα . (Βεβαίως θα είμαι πολύ ευχαριστημένος αν και για το καινούργιο αυτοκίνητο που αγόρασα πριν 1,5 χρόνο θα μπορώ να πω τα ίδια μετά από μερικά χρόνια. )
αυτο ειναι ενα συνηθες φαινομενο που δεν αναιρειται.το μονο σιγουρο ειναι πως δεν αντεχεται απο τους ελληνες που διαθετουν μικρες επενδυσεις και οικονομιες να προβαινουν σε συνεχεις αλλαγες των αυτοκινητων τους.θα μπορουσαμε να ειμαστε πιο προσεκτικοι και να ψαχνουμε καλα τις τιμες των service και εκτος αντιπροσωπειας.ισως αυτο ειναι η πιο βιωσιμη λυση απο το να καταφυγουμε στην αγορα καινουριου.
Είναι απόλυτα σωστό αυτό που λέτε ότι δηλαδή μετά τη πενταετία το αμάξι αρχίζει να ζητά πολλά για τη συντήρησή του. Και είναι μια καλή λύση στη τετραετία πενταετία να το αλλάζει κανείς εφόσον μπορεί διότι έτσι έχει πάντα ένα καινούριο, ασφαλές και τεχνολογικά πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο από το προηγούμενο, που καλύπτεται από πάσης φύσεως εγγυήσεις. Αφήστε που στη τετραετία πενταετία το παλιο αμάξι κρατά μια κάποια σχετικά καλή μεταπωλητική αξία.Το αρνητικό όμως της υπόθεσης είναι ότι παραμένει εσαεί χρεωμένος πληρώνοντας διαρκώς δόσεις προς μεγάλη χαρά των τραπεζών. Και οι δόσεις τριών ή τεσσάρων μηνών αθροιζόμενες υπερβαίνουν το κόστος του μεγάλου σέρβις. Σε τελική ανάλυση αν κάποιος δε μπορεί να μπει στο τρυπάκι αυτό καλό είναι να πραγματοποιεί τη πληρωμή του μεγάλου σέρβις με πιστωτική κάρτα σε άτοκες δόσεις. Οπότε δεν θα αισθανθεί ότι σφαγιάζεται.
Έχει καλομάθει τόσο πολύ ο Έλληνας και θέλει καινούριο αυτοκίνητο κάθε 4-5 χρόνια! Μην απορεί τότε που θα είναι μια ζωή καταχρεωμένος και θα πληρώνει δόσεις μέχρι να πεθάνει. Επιπλέον πού είναι η οικολογική συνείδηση που όλοι λένε πως έχουν?? Δεν βλέπουν ότι έχουμε πήξει στα αυτοκίνητα? Δεν ξέρουν τί ποσά ενέργειας χρειάζονται για να παραχθεί ένα νέο αμάξι? Ας φτάσει και 10 χρονών το αμάξι ρε παιδιά... δε θα πάθουμε τίποτα!(Αλλά βέβαια τί θα πεί ο γείτονας...)
Ακριβώς.Όποιος έχει την οικονομική άνεση το αλλάζει,οι υπόλοιποι μένουν με το υπάρχον.¶λλωστε άμα τα προσέχεις το αυτοκίνητο θα είναι σαν καινούργιο.Εγώ δηλαδη που έχω ένα αυτοκίνητο 15 ετών γιατί να το αλλάξω;Το πάω για service και μου δίνουν συγχαρητήρια.Όλα δουλεύουν ρολόι.Σκέφτομαι πολύ για να το αλλάξω.Απλώς θα πάρω και ένα άλλο αλλά πιο μικρό.Συμπέρασμα άμα δεν σε νοιάζει να άλλαζεις τα αυτοκίνητα για να είσαι μέσα στην μόδα,με λίγη προσοχή από τον ιδιοκτήτη μένεις με το ίδιο.
Το δικό μου Ι.Χ. έκλεισε αισίως εξαετία με 135.000 χλμ. (Citroen Xsara 1.6i). Δόσεις έβαλα δύο χρόνια, οπότε τα τελευταία 4 χρόνια ήμουν απαλλαγμένος από δόσεις. Γενικά είμαι της γνώμης οι δόσεις να μην ξεπερνάνε τα 2 χρόνια για πολλούς λόγους. Από εκεί και πέρα πραγματοποιώ τα τακτικά service στα χιλιόμετρα που πρέπει ενώ έχω κάνει δύο φορές το μεγάλο σέρβις στα 60.000 χλμ και στα 120.000 χλμ. με κόστος περίπου τα 800,00 ευρώ τη φορά. Σύνολο 1.600,00 ευρώ δηλ. περίπου 6 μηνιαίες δόσεις των 250,00 ευρώ που συνήθως βάζει κάποιος όταν αγοράζει ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Δηλαδή δεν είναι και κανένα τραγικά μεγάλο ποσό. Βέβαια, όπως είπες είναι και η απαξίωση στη μέση. Τώρα πια ότι ήταν να χάσω το έχασα. Οπότε είμαι της γνώμης να βγάλω μέχρι και την τελευταία σταγόνα ζωής του ήδη υπάρχοντος αυτοκινήτου και μετά να μπω στη διαδικασία να πάρω καινούργιο και να ξαναμπώ σε δόσεις. ¶λλωστε είναι τόσο καλά συντηρημένο και εξοπλισμένο που δύσκολα θα μου προσφέρει κάτι περισσότερο ένα καινούργιο αυτοκίνητο, ανάλογα βέβαια και τι ζητάει ο καθένας. Εμένα οι χώροι, η άνεση και οι αξιοπρεπείς επιδόσεις στο δρόμο μου φτάνουν. Γι΄ αυτό και δεν ψάχνομαι πολύ ακόμη. Αν θα το άλλαζα θα το άλλαζα μόνο για τη Lancia Musa που μου αρέσει πολύ.
Κάτοχος YARIS εδώ και μια 8ετία...Να χτυπήσω ξύλο αλλά ποτέ δεν μπήκα σε διαδικασία να αντικαταστήσω το αυτοκίνητο αφού όσα άκουγα από ζημιές που αντιμετώπιζαν γνωστοί με καινούργια πάντα με αποθάρρυνε....Το σέρβις σπάνια περνάει τα 300ευρώ το χρόνο και αυτά είναι η ΕΛΑΧΙΣΤΗ μηνιαία δόση που θα δίνει κάποιος για κάποιο νέο μικρομεσαίο...Οπότε δεν τίθεται κανένα θέμα περί οικονομίας...Όποιος έχει γιαπωνέζικο δεν χρειάζεται ΚΑΝ να μπει στο δίλλημα... Αυτά "βασανίζουν" τους υπόλοιπους...τελεία και παύλα...
Αν ο μέσος Ελληνας όπως λέτε, πληρώνει 3-5 χρόνια δόσεις και εσείς προτείνετε κάθε 4-5 χρόνια αγορά καινούριου αυτοκινήτου, τότε πρακτικά αυτό που μας λέτε, είναι να χρωστάμε ΑΙΩΝΙΩΣ στις τράπεζες... Επίσης κάτι που δεν αναφέρατε και παίζει μεγάλο ρόλο είναι και το πόσο χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο. Αν κάνω 10-12 χιλιάδες km το χρόνο, στα 5 χρόνια θα έχω μόλις 50-60 χιλιάδες, είναι λογικό με τόσο λίγα χιλιόμετρα να ξαναλλάζω το αυτοκίνητο; Ενα μινιμουμ 6-7 ετών (γύρω στα 100.000km) νομίζω ότι είναι η "χρησή τομή" για τους περισσοτερους. Πάνω από τα 8-9 χρόνια το κόστος συντήρησης αρχιζει και γίνεται όντως υπερβολικό,όμως και κάτω από τα 6-7 χρόνια θα είσαι μονίμως με χρέη.. Οπως και να εχει, τα αυτοκίνητα δεν είναι ρούχα ούτε παπουτσια να τα αλλάζουμε καθε 3 και 2, εκτός και αν έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε, ΧΩΡΙΣ ΔΟΣΕΙΣ και ΧΩΡΙΣ τα νταβατζιλικια που αυτές συνεπάγονται, για να συντηρούμε τα υπερκέρδη των τραπεζών.
ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟ ΑΛΛΑΞΑ ΣΤΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 9 ΜΗΝΕΣ, ΟΤΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΧΕ ΛΗΞΕΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΡΒΙΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΜΕΣΑ ΣΕ 8 ΜΗΝΕΣ 1200 ΕΥΡΩ.ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΟΤΙ ΣΕ 10000-20000 ΧΛΜ. ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ.ΑΡΑ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ ΣΥΝ ΤΟ ΠΟΛΥ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΧΤΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΡΟΝΟ ΕΧΑΣΑ 2000 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΑ.ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΒΕΒΑΙΑ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΑΞΕΙΣ.
Είναι ανάγκη μία ζωή να είμαστε χρεωμένοι με δόση αυτοκινήτου κάθε μήνα; Αν στα πρώτα πέντε χρόνια ένα αμάξί έχει στρωθεί και συντηρηθεί σωστά, τότε βγάζει τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια απροβλημάτιστα. Τώρα αν κάποιος θέλει να είναι συνέχεια στη μόδα και αντέχει η τσέπη του, μαγκιά του. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει ένα αυτοκίνητο να απαξιώνεται τόσο γρήγορα λες και είναι PC! Εν κατακλείδι, ας διδαχτούμε κάτι από την οικονομική κρίση που διανύουμε: ο υπερκαταναλωτισμός θα οδηγήσει ,με μαθηματική ακρίβεια, σε νέες κρίσεις πολύ χειρότερες.