ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
15 5άστερα SUV

15 5άστερα SUV

(22/1/2010)

Τα SUV αυτοκίνητα, εκτός από την αίσθηση υψηλής ασφάλειας που προσφέρουν, καταφέρνουν πλέον να την αποδεικνύουν και στην πράξη μέσα από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Σε αυτή την κατηγορία λοιπόν βλέπουμε όλο και πιο συχνά κορυφαία ή 5άστερα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους. Ας τα γνωρίσουμε...

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

  • Αν αναλογιστούμε ότι σε σχέση με άλλες κατηγορίες εκείνη των SUV είχε τα λιγότερα κορυφαία σε ασφάλεια μοντέλα, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι παρά τον όγκο τους, τελικά δεν είναι και τόσο ασφαλή. Ένας βασικός τομέας όπου υστερούσαν τα SUV κατά το παρελθόν ήταν η πιθανή ανατροπή τους σε ένα ατύχημα, που μπορούσε να οδηγήσει τους επιβάτες τους και σε θάνατο. Σήμερα τα SUV δείχνουν να μην επηρεάζονται από τα χαρακτηριστικά τους (μεγάλη διαδρομή ανάρτησης, υψηλό κέντρο βάρους) και βασιζόμενα σε νέα πιο άκαμπτα αυτοφερόμενα πλαίσια, παρέχουν περισσότερη ασφάλεια έναντι του τύπου σκάλας. Δεν είναι τυχαίο δε το γεγονός, ότι τα 5άστερα SUV στην πλειοψηφία τους βασίζονται σε μια επιτυχημένη πλατφόρμα κάποιου αδελφού "ασφάλτινου" μοντέλου.
    Δοκιμές πρόσκρουσης
    Οι βασικές δοκιμές του EuroNCAP περιλαμβάνουν την πλαγιομετωπική σύγκρουση, που γίνεται με το όχημα να κινείται με 64 χλμ./ώρα και το 40% της επιφάνειάς του να προσκρούει σε σταθερό εμπόδιο και την πλευρική σύγκρουση, που γίνεται με 50 χλμ./ώρα, με τη διαδικασία ωστόσο να διαφέρει, αφού εδώ το αυτοκίνητο είναι ακίνητο και μια ειδική πλατφόρμα προσκρούει πάνω του. Επιπλέον πραγματοποιείται δοκιμή δοκού, κατά την οποία το αυτοκίνητο σύρεται με ταχύτητα 29 χλμ./ώρα και προσκρούει με το πλάι πάνω σε σταθερή δοκό μικρής διαμέτρου. Η προστασία των πεζών αξιολογεί κατά πόσο μελετημένο είναι το αυτοκίνητο στο εμπρός μέρος, ώστε να προστατέψει έναν πεζό. Κατά τη δοκιμή το αυτοκίνητο κινείται με 40 χλμ./ώρα και το ανδρείκελο προσκρούει πάνω του. Η προστασία των πεζών αφορά σε ειδικά ανδρείκελα, που προσομοιώνουν διαφορετικές ηλικίες και εμφανίζουν τη συμπεριφορά αυτών σε μετωπική σύγκρουση. ¶λλη μια δοκιμασία είναι εκείνη της οπίσθιας σύγκρουσης, κατά την οποία αξιολογείται η προστασία του αυχένα, ενώ, τέλος, όπως προείπαμε, αξιολογούνται και τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.
    ΕuroNCAP
    Ο ανεξάρτητος φορέας διεξαγωγής δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP αποτελεί τον πιο έγκυρο και αναγνωρισμένο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες φορέα αξιολόγησης της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Οι δοκιμές του ξεκίνησαν το 1997 και μέχρι πρότινος η επίδοση του κάθε αυτοκινήτου αξιολογούνταν με συνολικά αστέρια και μέγιστα τα 5. Πρόσφατα αυτό το σύστημα άλλαξε και η βαθμολογία βασίζεται σε ένα συνολικό σκορ, που συνδυάζει τα αποτελέσματα αξιολόγησης της προστασίας των ενηλίκων κατά 50%, των παιδιών κατά 20%, των πεζών κατά 20%, ενώ το υπόλοιπο 10% προκύπτει από τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας (ακόμη και ενεργητικής) που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αν ένα μοντέλο ξεπεράσει το 70%, τότε η συνολική του βαθμολογία είναι 5άστερη, σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου σε κάθε τομέα αξιολογούνταν με ανάλογα αστέρια (π.χ. 5 στη μετωπική, 3 στην προστασία πεζών, κ.ο.κ.).
Autotriti.gr
Citroen