Πόσο σας «γλυκαίνει» η σκέψη της «βελτίωσης» όταν αγοράζετε τούρμπο;
(15/4/2010)
To turbo είναι μια τεχνολογία που δεν υπόσχεται απλά υψηλότερη απόδοση στον ίδιο κυβισμό, αλλά ακόμη υψηλότερη απόδοση στον ίδιο κυβισμό. Γιατί με ένα απλό «γαργαλισματάκι» ένας τούρμπο κινητήρας μπορεί να κερδίσει εύκολα ίσως και 30% μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Δεν είναι και λίγη ώστε να μην σας τραβήξει την προσοχή. Τι λέτε;
Μπορεί να μιλάμε για «βελτίωση», μια διαδικασία που συνήθως απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και όχι σε όλους όσους αγοράζουν αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του τούρμπο όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο «ειδικά». Γιατί η βελτίωση αυτή για την οποία μιλάμε γίνεται χωρίς καμία επέμβαση στον κινητήρα, μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και έχει θεαματικά αποτελέσματα. Δεν ακούγεται άσχημα συνδέοντας το αυτοκίνητο στον υπολογιστή για ένα τέταρτο, την επόμενη φορά που θα το βάλεις εμπρός να έχει 30 ή 40 άλογα περισσότερα. Και με κόστος που τέλος πάντων χωνεύεται εύκολα. Και ποιος δε θα ήθελε τα 105 άλογα του νέου του Polo TSI να τα κάνει 130, ή του Megane Τce από 130 σχεδόν 170; &&&& Είναι μια σκέψη που συχνά γίνεται ακόμη και πριν αγοραστεί το αυτοκίνητο. Κοιτάς ένα μοντέλο, και μόνο η δυνατότητα που σου δίνεται να το «πας» αργότερα στην ιπποδύναμη που υπόσχεται ο βελτιωτής, το κάνει στα μάτια σου ανταγωνιστικό απέναντι σε άλλα που έχουν αυτή την ισχύ από το εργοστάσιο. &&&& Αυτό εννοούμε ότι «γλυκαίνει» η βελτίωση την αγορά του τούρμπο. Γιατί αλλιώς βλέπεις ένα Yeti 1,2 με 105 άλογα και αλλιώς όταν ξέρεις ότι «φτάνει» εύκολα τα 130. Με άλλα αυτοκίνητα αρχίζεις να συγκρίνεις, και άλλες εκδόσεις. Ακόμη και αν δεν το «γαργαλίσεις» ποτέ, η αρχική επιλογή δεν έγινε με την εργοστασιακή ιπποδύναμη αλλά την «υπόσχεση» του βελτιωτή. &&&& &&&& Τώρα βέβαια κατά πόσο αυτή η «βελτίωση» τελικά θα γίνει είναι διαφορετικό ζήτημα. Γιατί όσο απλή είναι η διαδικασία της «εγκατάστασης», όχι πολύ διαφορετικό από το να περνάς μια αναβάθμιση στον υπολογιστή σου, τόσο πολύπλοκη είναι η αλλαγή που γίνεται στο αυτοκίνητο. &&&& Τα επιπλέον άλογα είναι αποτέλεσμα της αλλαγής της χαρτογράφησης του κινητήρα που περιλαμβάνει τους χρονισμούς ανάφλεξης και την πίεση του τούρμπο μεταξύ άλλων. Μπορεί να ακούγεται απλή αλλά η βελτίωση επεμβαίνει στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα ριζικά. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει τόσο δραστικό αποτέλεσμα όπως η αύξηση της απόδοσης ισχύος κατά 30%. &&&& Υπάρχουν διάφορες απόψεις όσον αφορά σε αυτές τις βελτιώσεις. Οι υποστηρικτές απλά βλέπουν με κυνικότητα τους κατασκευαστές να κάνουν ακριβώς το ίδιο πουλώντας με σημαντική διαφορά στο τίμημα διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου κινητήρα (και αυτοκινήτου) με μόνη διαφορά στη χαρτογράφηση. ¶ρα γιατί να μην κάνουν το ίδιο και εκείνοι; &&&& Οι πιο συντηρητικοί από την άλλη φοβούνται πως η επέμβαση στον κινητήρα με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ανατρέψει ότι ισχύει για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Πως όταν κάτι αντίστοιχο το κάνει ο κατασκευαστής το κάνει με τον τρόπο του ώστε να προστατέψει τον κινητήρα και μαζί με αυτόν και τη φήμη του που είναι ιδιαίτερα σημαντική. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που επεμβάσεις από τρίτους συνήθως ακυρώνουν την εγγύηση του κατασκευαστή. &&&& Εσείς τι λέτε; Τι στάση τηρείται στην εύκολη αυτή αναβάθμιση που προσφέρει τόσο θεαματικό αποτέλεσμα; Δεδομένης πλέον της κοινοτυπίας του turbo που κάνει τέτοιες βελτιώσεις απλές για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα, εσείς πως στέκεστε απέναντί τους; Και τελικά πόσο σας επηρεάζει η δυνατότητα βελτίωσης όταν διαλέγετε αυτοκίνητο; Ποια ιπποδύναμη «βλέπετε» και χρησιμοποιείτε στις συγκρίσεις σας;
ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΕΦΤΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ TURBO ΠΟΥ ΣΠΑΕΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ. ΟΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ. ΕΤΣΙ ΜΙΚΡΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΒΕΛΤΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΠΟΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ (ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΚΛΠ), ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ.
ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ: ΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ TURBO, ΑΛΛΑ ΧΑΡΗ ΣΤΑ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΛΟΓΩ ΥΨΗΛΗΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ, Η ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ π.χ. Η AUDI ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΛΙΤΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΩΝ 200 ΙΠΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ 270, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΗ ΡΟΠΗ.
Ωραία όλα αυτά.
Όμως από αυτούς που θα "γαργαλίσουν" τον κινητήρα, ποιος θα... προχωρήσει σε βελτίωση των φρένων και της ανάρτησης? Γιατί αν έχουν αγοράσει το "turbo" με 60 άτοκες δόσεις + δέκα δόσεις για τη βελτίωση, σιγά μη δαπανήσουν χρήματα για φρένα και αμορτισέρ. Πόσοι έχουν την οδηγική παιδεία να οδηγήσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο? Επίσης, που θα ξεδιπλώσουν τις "αρετές" του αυτοκινήτου? στην Κορίνθου-Πατρών ή στην Αθηνών-Λαμίας?
Με την βενζίνη τι γίνεται? Εδώ λέμε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο οικονομικά αυτοκίνητα...
Και τέλος, όταν σε γράφουν γιατί πηγαίνεις στην ευθεία με 110 χλμ/ώρα, ποιος ο λόγος για αυτή τη βελτίωση?
ειμαι κατοχος ενος GTI εδω και 4 χρονια, ακομα και τωρα ολοοι γυρνανε και με κοιτανε οταν περνω. δεν ειναι τυχαιο που θεωρειται το πλεον επιτυχημενο μοντελο golf ever.
το αμαξι εχει 212 διαολεμενα αλογα που δινουν απιστευτη απολαυση. μετα απο 80000χιλ μονο ενα σερβις εχω κανει και 2 αλλαγες λαδιων. το αμαξι δε ζητησε τιποτα. δε το βελτιωσα γιατι τα 212 αλογα μου ειναι υπερ αρκετα.
το αμαξι με τα 2000 κυβικα του, εχει απιστευτη ροπη χαμηλα αλλα μη εχονταςε κομπρεσορα δεν καταναλωνει παρα 8 λιτρα/100χιλ οταν το πηγαινω χαλαρα και 6 εκτος πολης. αν το πατησω τοτε μπαινει η τουρμπινα και κολας στο καθισμα.
σας ευχομαι να μπορεσετε να αγορασετε ενα GTI η εστω ενα απλο τουρμπατο golf.
οσοι εχουν το 1400 πολλες φορες ξεφευγουν και το αναβαθμιζουν και το πανε και 180-190 αλογα. υπερβολη; οχι αφου κανενα δεν εσπασε.
Εγω προσωπικα βλεπω την βελτιωση του αυτοκινητου πολυ θετικα,αν και στο αρθρο αναφερεστε κυριως σε extra προγραμμα και οχι σε συνολικη βελτιωση,αρκει βεβαια να γινεται με το σωστο τροπο!!Τι εννοω σωστο τροπο....να παω σε εναν μαστορα να κανω την αναβαθμιση(ειτε προγραμμα,ειτε πληρες φ.π.ε,ειτε κατι παραπανω) και να μην ξαναχρειαστει να ξαναπαω αλλες 5φορες για να διορθωσει αυτο που δεν εκανε σωστα την πρωτη φορα!!!Ας μην ξεχναμε οτι υπαρχουν πολλοι στην αγορα που πουλανε φουμαρα...και οταν πας μετα στο δυναμομετρο βλεπεις οτι απλα πεταξες 500ευρω(π.χ) στο τιποτα.!!
Αν ηταν να αγορασω καποιο καινουριο turbo αμαξι αυτη τη στιγμη γιατι να συγκρινω το ποσα αλογα μπορει να φτασει με τα εργοστασιακα καποιου αλλου μοντελου???Αφου ολα μπορουνε να ανεβασουν αλογα σχετικα ευκολα....
Αναφερετε επισης τις διαφορετικες ιπποδυναμεις που δινει με το ιδιο μοτερ μια εταιρια...εχουμε π.χ leon cupra με 240ps και leon cupra r με 265ps...πιστευετε οτι η seat σαν εταιρεια αλλαξε μονο την χαρτογραφηση??Λαθος...εχει αλλαξει και αλλα πραγματα!!Για αυτο το λογο σιγουρα θα ειναι καλυτετο το εργοστασιακο,απο ενα "απλο" cupra με 240ps.!!
Και κατι ακομα μη κοιτατε μονο ποσα αλογα θα παρει ενα turbo αμαξι απο ενα προγραμμα,κοιταξτε και τη ροπη....εκει ειναι το θεμα!!
Αν καποιο προγραμμα μου προσφερει +40ps και +3κιλα ροπη και ενα δευτερο που προσφερει +35ps και +3,5 κιλα ροπη...σιγουρα θα προτιμησω το δευτερο!!
ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΨΗΛΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΩΤΗΤΕΣ ΣΟΥ ΥΨΗΛΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΡΟΠΗ, ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΡΑΦΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ TURBO, ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΚΥΒΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ, ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΩΡΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙΣ Ή ΣΤΑΜΑΤΑΣ, Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ. ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TURBO ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΚΥΒΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΑ "ΠΙΕΣΜΕΝΟΙ" ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΥΧΟΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ (ΑΣ ΜΗ ΓΙΝΩ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΟΥΝ ΑΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ, ΜΙΑ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ΄ ΧΕΙ ΤΟΥΜΠΑΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΡΥΦΟ ΚΑΜΑΡΙ). ΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ, Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ "ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ" ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΧΗ ΔΕΔΟΜΕΝΗ, ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΓΑΡΓΑΛΑΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ "ΣΥΝΗΘΙΣΕΙΣ" ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΙΑ ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΛΠ.
ΑΝ ΔΕ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΟΙΚΟ (ΒΛΕΠΕ PRODRIVE - SUBARU ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ)
ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΣΟΥ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ "ΚΟΜΠΟΓΙΑΝΙΤΗ" (ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ) ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ
ΤΕΛΟΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΦΡΕΝΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ. ΚΑΛΑ ΓΚΑΖΙΑ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ.
ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΕΦΤΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ TURBO ΠΟΥ ΣΠΑΕΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ. ΟΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΠΙΕΣΗ. ΕΤΣΙ ΜΙΚΡΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΒΕΛΤΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΠΟΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ (ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΚΛΠ), ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ. ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ: ΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ TURBO, ΑΛΛΑ ΧΑΡΗ ΣΤΑ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΛΟΓΩ ΥΨΗΛΗΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ, Η ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ π.χ. Η AUDI ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΙΛΙΤΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΩΝ 200 ΙΠΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ 270, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΗ ΡΟΠΗ.
pvaik... στους TSI αναφέρεσαι και δίκιο έχεις!
Ωραία όλα αυτά. Όμως από αυτούς που θα "γαργαλίσουν" τον κινητήρα, ποιος θα... προχωρήσει σε βελτίωση των φρένων και της ανάρτησης? Γιατί αν έχουν αγοράσει το "turbo" με 60 άτοκες δόσεις + δέκα δόσεις για τη βελτίωση, σιγά μη δαπανήσουν χρήματα για φρένα και αμορτισέρ. Πόσοι έχουν την οδηγική παιδεία να οδηγήσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο? Επίσης, που θα ξεδιπλώσουν τις "αρετές" του αυτοκινήτου? στην Κορίνθου-Πατρών ή στην Αθηνών-Λαμίας? Με την βενζίνη τι γίνεται? Εδώ λέμε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο οικονομικά αυτοκίνητα... Και τέλος, όταν σε γράφουν γιατί πηγαίνεις στην ευθεία με 110 χλμ/ώρα, ποιος ο λόγος για αυτή τη βελτίωση?
ειμαι κατοχος ενος GTI εδω και 4 χρονια, ακομα και τωρα ολοοι γυρνανε και με κοιτανε οταν περνω. δεν ειναι τυχαιο που θεωρειται το πλεον επιτυχημενο μοντελο golf ever. το αμαξι εχει 212 διαολεμενα αλογα που δινουν απιστευτη απολαυση. μετα απο 80000χιλ μονο ενα σερβις εχω κανει και 2 αλλαγες λαδιων. το αμαξι δε ζητησε τιποτα. δε το βελτιωσα γιατι τα 212 αλογα μου ειναι υπερ αρκετα. το αμαξι με τα 2000 κυβικα του, εχει απιστευτη ροπη χαμηλα αλλα μη εχονταςε κομπρεσορα δεν καταναλωνει παρα 8 λιτρα/100χιλ οταν το πηγαινω χαλαρα και 6 εκτος πολης. αν το πατησω τοτε μπαινει η τουρμπινα και κολας στο καθισμα. σας ευχομαι να μπορεσετε να αγορασετε ενα GTI η εστω ενα απλο τουρμπατο golf. οσοι εχουν το 1400 πολλες φορες ξεφευγουν και το αναβαθμιζουν και το πανε και 180-190 αλογα. υπερβολη; οχι αφου κανενα δεν εσπασε.
Αυτές οι επεμβάσεις καλό είναι να αποφεύγονται. Δε ξέρεις τι ζημιά μπορεί να γίνει
Εγω προσωπικα βλεπω την βελτιωση του αυτοκινητου πολυ θετικα,αν και στο αρθρο αναφερεστε κυριως σε extra προγραμμα και οχι σε συνολικη βελτιωση,αρκει βεβαια να γινεται με το σωστο τροπο!!Τι εννοω σωστο τροπο....να παω σε εναν μαστορα να κανω την αναβαθμιση(ειτε προγραμμα,ειτε πληρες φ.π.ε,ειτε κατι παραπανω) και να μην ξαναχρειαστει να ξαναπαω αλλες 5φορες για να διορθωσει αυτο που δεν εκανε σωστα την πρωτη φορα!!!Ας μην ξεχναμε οτι υπαρχουν πολλοι στην αγορα που πουλανε φουμαρα...και οταν πας μετα στο δυναμομετρο βλεπεις οτι απλα πεταξες 500ευρω(π.χ) στο τιποτα.!! Αν ηταν να αγορασω καποιο καινουριο turbo αμαξι αυτη τη στιγμη γιατι να συγκρινω το ποσα αλογα μπορει να φτασει με τα εργοστασιακα καποιου αλλου μοντελου???Αφου ολα μπορουνε να ανεβασουν αλογα σχετικα ευκολα.... Αναφερετε επισης τις διαφορετικες ιπποδυναμεις που δινει με το ιδιο μοτερ μια εταιρια...εχουμε π.χ leon cupra με 240ps και leon cupra r με 265ps...πιστευετε οτι η seat σαν εταιρεια αλλαξε μονο την χαρτογραφηση??Λαθος...εχει αλλαξει και αλλα πραγματα!!Για αυτο το λογο σιγουρα θα ειναι καλυτετο το εργοστασιακο,απο ενα "απλο" cupra με 240ps.!! Και κατι ακομα μη κοιτατε μονο ποσα αλογα θα παρει ενα turbo αμαξι απο ενα προγραμμα,κοιταξτε και τη ροπη....εκει ειναι το θεμα!! Αν καποιο προγραμμα μου προσφερει +40ps και +3κιλα ροπη και ενα δευτερο που προσφερει +35ps και +3,5 κιλα ροπη...σιγουρα θα προτιμησω το δευτερο!!
ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΨΗΛΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΩΤΗΤΕΣ ΣΟΥ ΥΨΗΛΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΡΟΠΗ, ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΡΑΦΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ TURBO, ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΚΥΒΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ, ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΩΡΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙΣ Ή ΣΤΑΜΑΤΑΣ, Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ. ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TURBO ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΚΥΒΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΑ "ΠΙΕΣΜΕΝΟΙ" ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΥΧΟΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ (ΑΣ ΜΗ ΓΙΝΩ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΟΥΝ ΑΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ, ΜΙΑ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ΄ ΧΕΙ ΤΟΥΜΠΑΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΡΥΦΟ ΚΑΜΑΡΙ). ΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ, Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ "ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ" ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΧΗ ΔΕΔΟΜΕΝΗ, ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΓΑΡΓΑΛΑΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ "ΣΥΝΗΘΙΣΕΙΣ" ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΙΑ ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΛΠ. ΑΝ ΔΕ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΟΙΚΟ (ΒΛΕΠΕ PRODRIVE - SUBARU ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ) ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΣΟΥ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ "ΚΟΜΠΟΓΙΑΝΙΤΗ" (ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ) ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΦΡΕΝΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ. ΚΑΛΑ ΓΚΑΖΙΑ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ.