
Για τα 5 αστέρια του EuroNCAP είναι απαραίτητο το σύστημα ευστάθειας ESP. Για εσάς όμως, πόσο απαραίτητο είναι;
(22/6/2010)
Τελικά τι είναι το ESP; Ένας από μηχανής θεός που προλαμβάνει ατυχήματα ή ένα υπερδιαφημισμένο έξτρα που ανεβάζει την τιμή του αυτοκινήτου; Το σίγουρο πάντως είναι το εξής: για να πάρει ένα αυτοκίνητο 5 αστέρια στο EuroNCAP είναι προϋπόθεση το να έχει ESP. Για εσάς όμως πόσο απαραίτητο είναι;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όπως και το ABS πριν από αυτό, το ESP πέρασε από τα ακριβά και μεγάλα μοντέλα σε όλα τα καθημερινά αυτοκίνητα. Καλώς; Φυσικά. Ή όχι;Το ζήτημα είναι πως το ESP δοκιμασμένα και σίγουρα μπορεί να επέμβει και να προλάβει ένα ατύχημα. Φρενάρει τον κατάλληλο τροχό μέχρι το αυτοκίνητο να επανέλθει στην τροχιά που έχει δείξει το τιμόνι. Με λίγα λόγια, όταν πάει να βγάλει «μούρη» ή να πετάξει «ουρά», όπως λέμε την υποστροφή και υπερστροφή αντίστοιχα, το ESP επεμβαίνει και σώζει. Σίγουρα.
&&&& Το ESP όμως δεν είναι τσάμπα. Στοιχίζει. Και στοιχίζει τη στιγμή που πονάει περισσότερο. Όταν κανείς αγοράζει αυτοκίνητο. Δεν τοποθετείται μετά. ¶ρα πάνω που έχεις διαλέξει το μοντέλο που σου αρέσει και διαπραγματεύεσαι την τιμή, έρχεται και κάθεται πάνω της ανεβάζοντάς την αρκετά.
Από 500 ευρώ και πάνω. Και τα νέα συστήματα που συνδυάζονται με το cruise control, ραντάρ πορείας κλπ. στοιχίζουν ο κούκος αηδόνι. Δεν είναι λίγα. Και μάλιστα από το 2012 θα είναι υποχρεωτικά όπως είναι σήμερα το ABS.
Σήμερα όμως που είναι προαιρετικά, ποιος δεν το βάζει στο αυτοκίνητό του; Γιατί μπορεί να είναι στο χέρι του αγοραστή, όταν όμως ξέρει πως το αυτοκίνητο που θέλει, έχει βγει πεντάστερο στο EuroNCAP μόνο στην έκδοση με ESP, είναι μια κάποια ψυχολογική πίεση.
Αν είναι τόσο σημαντικό που χωρίς αυτό το EuroNCAP δε δίνει την υψηλότερη βαθμολογία, μήπως πρέπει να είναι τοποθετημένο και στο αυτοκίνητό σου; ¶ρα το πληρώνεις ή όχι;
Το καλό είναι πως αρκετές εκδόσεις πλέον το περιλαμβάνουν σε πακέτο με επιπλέον εξοπλισμό σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές. Μπορεί το ESP μόνο του να έχει ας πούμε 600 ευρώ, όμως σε μια πιο πλούσια έκδοση του μοντέλου με την ίδια διαφορά τιμής από τη φτωχότερη περιλαμβάνεται εκτός από αυτό και κάτι ακόμη. Διζωνικός κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι ή ζάντες αλουμινίου. Και συμφέρει.
Εσείς όμως τι λέτε; Το αξίζει το ESP το επιπλέον κόστος; Ή ακόμη και την αναμονή από το ετοιμοπαράδοτο που δεν το έχει; Όταν κοιτάτε τις τιμές, το ψάχνετε να δείτε αν αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού το περιλαμβάνουν ή όχι; Και τελικά, το θέλετε ή το θεωρείτε μάλλον αδιάφορο, ίσως για την κατηγορία αυτοκινήτου που διαλέγετε;
Ομολογώ ότι θεωρώ το AND απαραίτητο αλλά όχι το ESP. Αν και κατά την γνώμη μου το πιο απαραίτητο είναι το μυαλό αυτό σε σώζει και όχι κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα. Αν ξέρεις την κατάσταση του αυτοκίνητου σου του δρόμου αλλά και ηλιθιότητα των υπολοίπων τότε τίποτα δεν είναι απαραίτητο. Και αφού όλα τα ηλεκτρονικα είναι σωτήρια γιατί τα ατύχηματα αυξάνονται συνεχως. Καλύτερα να βάλουμε μυαλό παρά ESP. Είναι φθηνότερο και μπορεί να χρησιμεύσει και σε κάτι άλλο εκτός από το αυτοκίνητο.
EINAI TOSO APARETITO OSO DEN IPARXI PERIPTOSI NA ANEBASI TO KOSTOS TOY AYTOKINITOY, APO EKEI KAI PERA NOMIZO POS DEN XRIAZETE STIS MIKES KATIGORIES KAI SE AYTOKINITA POLIS.
re sy rou_s... giati grafeis ot isou katebei gia na tsitoneis ton kosmo? o petros eimai reee, se pira xampari. lipon bges kai pes tin alithia oti exeis toyota kai to poulas kai exeis paraggeilei golf vi kai ase ta xaza. to oti prospatheis na dwseis ton iapona, de simainei pos prepei na ton anebazeis mpas kai pesei kaneis thima sou!!!!
iorda... χρειαζεσαι ιατρικη φροντιδα και ενα νεο αμαξι. πετα επιτελου το αμαξακι που σου βγαζει ως ιαπωνας τοσα προβληματα και αγορασε ενα αληθινο αμαξι γιατι οσο μυαλο ειχες το εχασες φιλαρακι. και αντε να κανονισουμε καμια εξοδο, ολο μεσα καθεσαι
iorda... (25/6/2010, 10:26) rou_s... (24/6/2010, 21:29) exars... (24/6/2010, 14:24) ειστε για γελια. προφανως τρωτε πολλα τσαγακια καθημερινα απο τα 170-300 αλοα των VW και το φυσατεκ αι δεν κρυωνει, τα ιαπωνεζικα ειναι γνωστο σε ολους πως ΔΕΝ στριβουν. ειδατε ποτε τρακαρισμενο VW; οχι. ενω κατι ιαπωνες ανεβασμενους σε δεντρα πολλες φορες. μα τα αυοτκινητα δεν στριβουν κα ιτο λενε και οι ιδιοι ο ιαντιπροσωποι. απλα λενε οκ δεν εχουμε οδηγικη συμπεριφορα αλλα δεν καιμε πολυ βενζινΑ. αυτο λενε και δεν εχουν αδικο. αλλα δυστυχως και απο αξιοπιστια ειναι πολυ πισω απο τα γερμανικα. επισης λαδια δεν καινε οσο και να λετε. επισης δεν σπανε οσο και να λετε. επισης να ισας περνανε σαν σταματημενους οσο και να μη το παραδεχεστε. επισης κομπλεξ δεν εχει οποιος γραφει τη γνωμη του εδω αλλα εσεις που το μονο πυο κανετε ειναι να μαχεστε να αποδειξετε πως τα VW δεν αξιζουν. σα καταλαβαινουμε ολοι. εχετε μεγαλη πικρα. θθα θελατε τουρμπο και θα θελατε την αξιοπιστια ενος γερμανικου αμαξιου και την στοιβαροτητα του αμαξωματος του αλλα δεν σας αφησε η γυναικα σας. ενταξει μωρε δεν πειραζει υπομονη. αλλα δεν εχετε το δικαιωμα να λετε βλακιες και απλα να κατυηγορητε. αποω το περιοδικο γιατι αφηνει να ανεβαινουν τετοια αθλια μηνυματα απο εγκαθετους που απλα χωρις επιχειρηματα προσβαλουν αλλα αυτοκινητα απο ΖΗΛΕΙΑ. ενταξει αντε βγειτε καμια βολτα ρε παιδακια. παντε απο τη ναντιπροσωπια να χαζεψτε τις αμαξαρες μας. και στο δρομο δεξια να περναμε εμεις οι τυχεροι. αντε γεια ρε!!!
drikf....ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΕΙΟ ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΥΡΟΣ! ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ESP ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΙ ΕΣΥ ΠΑΛΙ ΓΡΑΦΕΙΣ Μ......Σ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΑ! ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ. ΗΣΟΥΝ ΠΟΤΕ ΚΑΤΟΧΟΣ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Η ΜΕ ΤΟ GTI ΞΕΚΙΝΗΣΕΣ? ΣΟΥ ΣΥΝΙΣΤΩ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ BALENO ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΗΣΥΧΟ! ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ,ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΩΛΗΤΗΣ ΣΤΗΝ VW ΔΕΝ ΣΕ ΠΑΡΕΞΗΓΩ! ΚΙ ΕΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ!
"pvena... (23/6/2010, 12:01) φυσικά και είναι άχρηστο. όπως και το ABS, οι αερόσακοι, οι πλευρικές μπάρες, οι ζώνες ασφαλείας, όλα αυτά προσθέτουν στο κόστος. Και τα φρένα εδώ που τα λέμε τζάμπα λεφτά είναι, 2 άγκυρες δεξιά κι αριστερά και μια χαρά κάνεις τη δουλειά, πετάς την άγκυρα και φρενάρεις. Κάνει και για χειρόφρενο." Aυτή την περίοδο ό,τι μάς κάνει να γελάμε νομίζω είναι το καλύτερο ESP για να επανέλθουμε στην τροχιά μας και να βγούμε 5άστεροι στο EuroNCAP.
ΦΙΛΛΕ DRIKF... ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΑ ΝΟΝ-PAPER TOY AOTO-TRITI ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΕΙΣ ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ!!!ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΣΑΙ ΓΚΟΥΡΟΥ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ...ΠΟΣΟ ΤΗ ΒΡΙΣΚΩ ΜΕ ΤΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ!!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ...ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΝΟΣ...ΣΕ ΚΑΤΑΝΟΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!ΑΠΛΑ ΡΕ ΠΑΛΗΚΑΡΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΣΟΥ...ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΓΕΛΙΟΠΟΙΗΣΕ ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟ ΧΙΤΛΕΡΙΣΜΟ...ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ VAG ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΟΥΛΑΝΕ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΝΤΥΠΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΜΑΞΙΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΣ (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ) ΟΠΩΣ HONDA,TOYOTA,LEXUS,NISSAN.
ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ESP ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΩΣ ΑΚΡΙΒΟ ΕΞΤΡΑ ΣΕ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ, ΤΟΣΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟ ΒΑΡΟΣ (ΚΑΙ ΕΝΙΟΤΕ ΤΟ ΥΨΟΣ) ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΧΕΙ ΑΥΞΗΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ, ΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΗ ΜΙΑ ΑΠΟΤΟΜΗ ΑΠΟΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ, ΑΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΔΗΓΩ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΞΑΣΚΗΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, ΟΠΟΤΕ ΠΡΟΤΙΜΩ ΜΙΑ ΑΠΟΤΟΜΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΝΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΩ Ο ΙΔΙΟΣ. ΩΣΤΟΣΟ ΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΛΙΣΤΡΗΣΕΙ ΚΑΠΟΥ, Π.Χ. ΣΕ ΛΑΔΙΑ, ΑΜΜΟ Ή ΜΑΥΡΟ ΠΑΓΟ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ESP ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ.
Φιλε drikf εσυ που λες οτι τα γιαπωνεζικα δεν στριβουν. Συγκρινε το GT-R με το Audακι το R8 και ελα πες μου ποιο ειναι καλυτερο. Και το Nissan ειναι και μιση τιμη απο το Audi. Η VW μονο μαλακα πλαστικα και ανεα καθισματα ειναι. Τιποτα αλλο. Βαζουν και ενα turbακι στους κινητηρες τους και λενε οτι εκαναν κατι. Εναν ατμοσφαιρικο της προκοπης δεν εχουν φτιαξει και το παιζουν και μαγκες με τα TSI. Καθε ποτε συμπληρωνεις λαδακια στο Golfακι σου.??? Και για πες μας, καιει καθολου.?? Γιατι αμα δεν καιει να παρω και εγω ενα που θελω να κινουμαι μεσα στην πολη. Τι Fiat panda και αηδιες.. Ωρα ειναι να σταματισεις να μας πριζεις για το μπαγλαμα που εχεις και ασε μας εμας με τα ιαπωνικα κατσαρολακια να βολταρουμε στους δρομους. Τουλαχιστον δεν χαλανε οπως κατι αλλα...............
ESP δεν εχω στο αυτοκινητο μου, δε χρειάσθηκε ποτε μεχρι τωρα, αλλα θεωρω οτι ειναι απαραιτητο και πιθανον σε μια δυσκολη στιγμη σωτηριο. Αρκει καποιος να μην επαναπαυεται σε αυτο γιατι οι νομοι της φυσικης δεν υπερβαινονται. Ρε συ drikf (ή καπως ετσι), εχω δει τα γραφομενα σου και σε αλλα θεματα κ λεω το εξης: ή εισαι εντελως ασχετος απο αυτοκινηση, ή καποιος σου ριξε στ΄αυτια με γιαπωνεζικο-κορεατικο και το χεις παρει προσωπικα (χοχο) ή εισαι πιτσιρικας κ αψαχτος, αυτα.
Ennoeitai pws einai aparaitito.Gia dokimaste na apenergopoieisete to ESP na deite poso aukola mporei na fygei ena amaksi apo thn poreia tou se mia strofi idiws me ypsili taxityta.To oti den to exoun standard kapoia autokinita opws p.x to auris pou leei enas filos einai mia alli apodeiksi gia to poso <>marka einai i toyota.Pantws thewrw oti prepei kapoios na diathesei ta lefta pou kanei na to valei an to amaksi tou den to exei standard gia na exei to kefali tou hsyxo.
esp δεν ειναι της μερσεντες οπως λεει ενας φιλςο εδω. το εχουν ολες οι μεγαλες εταιριες οπως VW audi bmw κτλ. σιγουρα απαραιτητο αλλα φοβαμαι πως τα ιαπωνεζικα ταπερακια δε θα εχουν το αναλογο esp αλλα κινεζικο.... βλεπετε σκοτωθηκαν πολλοι απο κολημενα φρενα σε toyota. .....
8A EPREPE NA EINAI STADAR....OSTOSO 8A H8ELA NA RWTISW TN FILO POU EXEI ENA AURIS GIATI LEEI PWS TO EPOMENO TOYOTA POU 8A PAREI 8ELEI NA EXEI GERMANIKI POIOTITA???TI DN SOU ARESE GIATI SKEFTOMAI NA TO AGORASW KAI EGW METAXIRISMENO....
esp πρεπει να ειναι στανταρ αλλα δυστυχως στο auris που πηρα, δεν εχω. πιστευω στο επομενο toyota που θα παρω, να εχω και αυτο αλλα και τουρμπινα και αξιοπιστια και ποιοτητα γερμανικη
To πιο χρήσιμο έξτρα που μπορεί να βάλει κάποιος....
φυσικά και είναι άχρηστο. όπως και το ABS, οι αερόσακοι, οι πλευρικές μπάρες, οι ζώνες ασφαλείας, όλα αυτά προσθέτουν στο κόστος. Και τα φρένα εδώ που τα λέμε τζάμπα λεφτά είναι, 2 άγκυρες δεξιά κι αριστερά και μια χαρά κάνεις τη δουλειά, πετάς την άγκυρα και φρενάρεις. Κάνει και για χειρόφρενο.
Κανονικά το ABS είχε το 2005 τιμή κόστους (όχι τιμή αγοράς) περίπου 370$ (σε ευρώ λιγότερα), ενώ το ESC (Electronic Stability Control (ESP είναι της Mercedes ειδικά)), κάθεται επάνω στο ABS με μερικούς ακόμη αισθητήρες και μονάδα ελέγχου, κοστίζοντας περίπου 111$ επιπλέον (πηγή http://en.wikipedia.org/wiki/Stability_control ). Η τιμή αγοράς όμως, ήταν μεγαλύτερη, κοντά στα 250$. Αλλά συνήθως συνοδεύεται όπως είπατε και εσείς και από επιπλέον άσχετο εξοπλισμό ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο την τιμή. Πάντως όπως αναφέρει η προαναφερθείσα πηγή, είναι σημαντική η ύπαρξη του, αφού οι στατιστικές δείχνουν, πως μειώνονται τα ατυχήματα κατά 35% (67% στα SUV! (προφανώς λόγο κέντρου βάρους)), ενώ άλλη μελέτη λέει ότι μειώνει την πιθανότητα για θανάσιμα ατυχήματα κατά 43% και τα ντεραπαρίσματα (τούμπες), κατά 77-80%! Πέρα από αυτά, το ESC κατά κάποιο τρόπο μπορεί να επιστρέψει πίσω το κόστος του, μειώνοντας τη σφοδρότητα των ατυχημάτων, ή και αποτρέποντας τα.
Θεωρώ απαραίτητο το ABS όχι όμως και το ESP. Ποτέ δεν βρέθηκα σε τόσο δύσκολη θέση, ώστε να νοιώσω την απουσία του. Και πιστεύω το ίδιο για τους περισσότερους έλληνες οδηγούς που οδηγούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Δηλ. δεν πιστεύω ότι μπορεί ένα Focus, Astra, Auris, C4, Seed κ.λ.π. να δημιουργήσει πρόβλημα σε ένα μέσο οδηγό από τη στιγμή που οδηγείται προσεκτικά (και όταν λέω προσεκτικά δεν εννοώ απαραίτητα αργά). Αντίθετα, το ABS, οι 4 αερόσακοι, οι προεντατήρες και το σύστημα isofix σε συνδυασμό με προσεκτική οδήγηση, μου δίνουν το αίσθημα ασφάλειας που θέλω από ένα αυτοκίνητο.
ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ESP ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΟΝΤΑΣ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ. ΑΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΠΕΜΒΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ, ΤΟΤΕ ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ. Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΟΔΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΑΓΝΟΙΑ, ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΑΠΕΙΡΙΑ, ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΑΠΛΗ ΚΟΥΡΑΣΗ, ΑΠΡΟΣΕΞΙΑ Ή ΚΑΙ ΜΕΘΗ (ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ). ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΧΙ ΟΛΟΥΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΕΧΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΑΞΙΑΣ ¤ 100.000 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΣΤΗΜΕΝΟ, ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΕΝΟ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΚΟ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΟΥΝ. ΠΑΡ΄ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ Ο EURONCAP, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΜΕ " ΜΑΛΙΟΚΟΥΒΑΡΑ". ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΚΤΟΣ ΛΙΓΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΔΕΧΟΜΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΟΗΘΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΔΕΔΟΜΕΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΛΛΟΤΕ ΠΟΛΥ, ΑΛΛΟΤΕ ΛΙΓΟ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ "ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ" ΕΙΝΑΙ. ΕΚΕΙ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΩΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΙΚΑΝΟΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ (ΔΕΝ ΒΑΖΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ "ΨΩΝΙΣΜΕΝΟΣ", ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΜΕΣΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ), ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ. ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΤΑ 5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΤΟΥ EURONCAP ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΤΡΑΒΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΝ.
ESP με τα χίλια....γιατι η μπάρα δεν θα δροσιστεί με τον διζωνικό κλιματισμό ούτε μάλλον γουστάρει τα δερμάτινα καθίματα.....
Το ESP είναι απαραίτητο και αξίζει την πρόσθετη χρέωση. Δεν έχω στο δικό μου αυτοκίνητο αλλά όσα αυτοκίνητα οδήγησα με ESP τα πήγα γρήγορα χωρίς άγχος ή φόβο και ένταση. Βέβαια όταν ενεργοποιείται, σπάνια στα καλά αμάξια, κόβει λίγο το αυτοκίνητο. Ορθώς θα είναι υποχεωτικό από το 2012.
Σίγουρα το ESP είναι απαραίτητο για την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Όμως εγώ προσωπικά θα ήθελα να υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησής του, προκειμένου να μπορώ να παίζω, όποτε θέλω, στις στροφές (σε πισωκίνητο αυτοκίνητο) και να τις παίρνω με υπερστροφή ισχύος, κάτι πολύ διασκεδαστικό για όσους ξέρουν. Ακόμη και αν δεν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης, θα προσπαθούσα και θα έβρισκα τρόπο να το απενεργοποιήσω. (π.χ. θα έβαζα ένα διακόπτη στο καλώδιο του ESP, που ενεργοποιεί τα φρένα, ώστε να διακόπτω κατά βούληση την ενεργοποίησή τους).
φυσικα ειναι απαραιτητο αλλα γιατι ρωτατε αν ειναι απαραιτητο; καθε αυτοκινητο Αυτοκινητο το διαθετει στανταρ. προφανως οι ιαπωνικες κατσαρολες δεν το διαθετουν αλλα ειθναι γνωστο πως τα ιαπωνεζικα απλα δενβ στριβουν και απλα δεν εχουν συστηματα ασφαλειας. τα ιαπωνεζικα απλα τα αγοραζεις οταν εχεις πεσει θυματης διαφημισης