ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Για τα 5 αστέρια του EuroNCAP είναι απαραίτητο το σύστημα ευστάθειας ESP. Για εσάς όμως, πόσο απαραίτητο είναι;

Για τα 5 αστέρια του EuroNCAP είναι απαραίτητο το σύστημα ευστάθειας ESP. Για εσάς όμως, πόσο απαραίτητο είναι;

(22/6/2010)

Τελικά τι είναι το ESP; Ένας από μηχανής θεός που προλαμβάνει ατυχήματα ή ένα υπερδιαφημισμένο έξτρα που ανεβάζει την τιμή του αυτοκινήτου; Το σίγουρο πάντως είναι το εξής: για να πάρει ένα αυτοκίνητο 5 αστέρια στο EuroNCAP είναι προϋπόθεση το να έχει ESP. Για εσάς όμως πόσο απαραίτητο είναι;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Για να τα πάρουμε λίγο από την αρχή. Το ESP ξεκίνησε στα αυτοκίνητα από τη Mercedes στην S-Class στα μέσα του 80. Η Mercedes γενικά έχει φέρει πολλά τέτοια συστήματα, όπως το ABS νωρίτερα, στα αυτοκίνητα παραγωγής σε συνεργασία με την επίσης γερμανική Bosch.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όπως και το ABS πριν από αυτό, το ESP πέρασε από τα ακριβά και μεγάλα μοντέλα σε όλα τα καθημερινά αυτοκίνητα. Καλώς; Φυσικά. Ή όχι;
Το ζήτημα είναι πως το ESP δοκιμασμένα και σίγουρα μπορεί να επέμβει και να προλάβει ένα ατύχημα. Φρενάρει τον κατάλληλο τροχό μέχρι το αυτοκίνητο να επανέλθει στην τροχιά που έχει δείξει το τιμόνι. Με λίγα λόγια, όταν πάει να βγάλει «μούρη» ή να πετάξει «ουρά», όπως λέμε την υποστροφή και υπερστροφή αντίστοιχα, το ESP επεμβαίνει και σώζει. Σίγουρα.

&&&& Το ESP όμως δεν είναι τσάμπα. Στοιχίζει. Και στοιχίζει τη στιγμή που πονάει περισσότερο. Όταν κανείς αγοράζει αυτοκίνητο. Δεν τοποθετείται μετά. ¶ρα πάνω που έχεις διαλέξει το μοντέλο που σου αρέσει και διαπραγματεύεσαι την τιμή, έρχεται και κάθεται πάνω της ανεβάζοντάς την αρκετά.
Από 500 ευρώ και πάνω. Και τα νέα συστήματα που συνδυάζονται με το cruise control, ραντάρ πορείας κλπ. στοιχίζουν ο κούκος αηδόνι. Δεν είναι λίγα. Και μάλιστα από το 2012 θα είναι υποχρεωτικά όπως είναι σήμερα το ABS.
Σήμερα όμως που είναι προαιρετικά, ποιος δεν το βάζει στο αυτοκίνητό του; Γιατί μπορεί να είναι στο χέρι του αγοραστή, όταν όμως ξέρει πως το αυτοκίνητο που θέλει, έχει βγει πεντάστερο στο EuroNCAP μόνο στην έκδοση με ESP, είναι μια κάποια ψυχολογική πίεση.
Αν είναι τόσο σημαντικό που χωρίς αυτό το EuroNCAP δε δίνει την υψηλότερη βαθμολογία, μήπως πρέπει να είναι τοποθετημένο και στο αυτοκίνητό σου; ¶ρα το πληρώνεις ή όχι;
Το καλό είναι πως αρκετές εκδόσεις πλέον το περιλαμβάνουν σε πακέτο με επιπλέον εξοπλισμό σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές. Μπορεί το ESP μόνο του να έχει ας πούμε 600 ευρώ, όμως σε μια πιο πλούσια έκδοση του μοντέλου με την ίδια διαφορά τιμής από τη φτωχότερη περιλαμβάνεται εκτός από αυτό και κάτι ακόμη. Διζωνικός κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι ή ζάντες αλουμινίου. Και συμφέρει.
Εσείς όμως τι λέτε; Το αξίζει το ESP το επιπλέον κόστος; Ή ακόμη και την αναμονή από το ετοιμοπαράδοτο που δεν το έχει; Όταν κοιτάτε τις τιμές, το ψάχνετε να δείτε αν αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού το περιλαμβάνουν ή όχι; Και τελικά, το θέλετε ή το θεωρείτε μάλλον αδιάφορο, ίσως για την κατηγορία αυτοκινήτου που διαλέγετε;
Mercedes
Autotriti.gr