
Best seller έγινε το μικρού κυβισμού Qashqai στη χώρα μας
Είναι πραγματικά το turbo o μόνος τρόπος για να πέσουν τα SUV κάτω από τα 2 λίτρα;
(16/7/2010)
Πόσο αταίριαστο ακούγεται το turbo σε ένα SUV; Και όμως ήδη υπάρχουν κατασκευαστές που το έχουν εφαρμόσει, ενώ προσεχώς αναμένουμε ακόμη περισσότερους. Είναι όμως πραγματικά ο μόνος τρόπος για να πέσει η κατηγορία από τα 2 λίτρα;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στα SUV το turbo μπορεί φυσικά να δώσει ευπρόσδεκτες επιδόσεις που τα βαριά αμαξώματα και τα αυξημένης τριβής συστήματα μετάδοσης στερούν τόσα χρόνια. Όμως το ζητούμενο εδώ είναι άλλο. Να ξεφύγουν τα SUV από τα δύο λίτρα.Η VW ξεκίνησε με το Tiguan στα 1,4 λίτρα, ενώ τώρα και η Skoda δίνει το Yeti στα 1,8 και 1,2 λίτρα (το δεύτερο χωρίς τετρακίνηση). Η Seat, η Ford και η Mazda είχαν ήδη τούρμπο στα δικά τους SUV, Freetrack, Kuga και CX7 αντίστοιχα, αλλά στα 2, 2,3 και 2,5 λίτρα ο σκοπός ήταν μάλλον οι επιδόσεις.
Και έρχονται περισσότερα. Η Hyundai έχει ετοιμάσει έναν 1.600άρη turbo για το νέο Tuscon, κινητήρας που θα εμφανιστεί και στο επόμενο Kia Sportage κάποια στιγμή, ενώ και οι γάλλοι αναμένονται με SUV μικρού κυβισμού με turbo.
&&&& Με αυτά μπροστά μας, το turbo στα SUV ακούγεται μονόδρομος στα επόμενα χρόνια. Όμως υπάρχουν και άλλες δύο σχολές.
Η πρώτη ήδη ζει και βασιλεύει. Γιατί να αυξήσεις ιπποδύναμη και ροπή και άρα ρύπους και κατανάλωση ενώ μπορείς απλά να μειώσεις το βάρος. Τα μικρότερα SUV τα οποία καθιέρωσε κυρίως η Daihatsu με το Terios έχουν κινητήρες πολύ κάτω από τα δύο λίτρα εδώ και καιρό χωρίς να υστερούν πουθενά.
H Suzuki με τη Fiat έχουν τα SX4 και Sedici αντίστοιχα και η Nissan έχει το Qashqai στα 1,6 λίτρα με μεγάλη επιτυχία, ακριβώς γιατί χωρίς να έχουν την φορολογική επιβάρυνση δίνουν και με το παραπάνω ότι ζητάει κανείς από ένα SUV.
H δεύτερη σχολή είναι στον ορίζονται. Τα υβριδικά SUV έχοντας ξεκινήσει από τις εκδόσεις του RX της Lexus είναι θέμα χρόνου να κατεβούν μια κατηγορία κάτω με συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και μοτέρ εσωτερικής καύσης κάτω από δύο λίτρα.
¶ρα το turbo στα SUV δεν είναι μονόδρομος, έχει όμως το πάνω χέρι ίσως στις επιδόσεις. Εσείς το βλέπετε στο επόμενο SUV που θα αγοράσετε; Ή προτιμάτε τη λογική του χαμηλότερου βάρους με μικρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα; Μήπως ο συνδυασμός turbo και SUV δε σας ακούγεται και τόσο ταιριαστός; Γιατί;
Για ποια αξιοπιστία της VW μιλάμε; Για τις φριτέζες; Πολύ λάδι ρε παιδί μου.
turbo ειναι η μονη λυση. και ειναι η συνετη λυση αφου η vw μας ανοιξε τα ματια και μας εδωσε ροπη και αλογα σε λιγα κυβικα και χαμηλη καταναλωση. και δεν ισχυει αυτα πυο γραφει καποιος φιλος εδω περι κατοσταρας! εγω βαζω 110000χιλ 95αρα και κανενα προβλημα σε τουρμπατο golf GTI. κανενα προβλημα και ουτε το αφνω να κρυωσει κ μαλακιες. ουτε λαδι καιει ουτε τιποτα ζητησε εκτος των βασικων φιλτρων καθε 30000χιλ. ο κινητηρας αψογος , το αμαξωμα τελειο, στριβω σαν τρενο με 250χιλ την ωρα και γελαω με καποιους τυπακους που στριβουν με 30 και λενε πως στριβουν σαν τρενο. κρατηματα τα κορυφαια και μονο με πορσε συγκρινονται. η λυση ειναι τουρμπο παντου. ανεση, ποιοτητα, αξιοπιστια και χαμηλη καταναλωση αυτα δινουν οι γερμανοι και γιαυτο ειναι η μονη εταιρεια με ουρα χιλιομετρων στις εκθεσεις!! αλλωστεο λες οι εταιρειες το καταλαβαν και ηδη αντιγραφουν τους γερμανους
¶ντε «ξανά – μανά» τα ίδια! Από τη μία πλευρά αυτοί που αγόρασαν όχημα με κινητήρα tsi, και από την άλλη, όσοι θα ήθελαν να έχουν tsi (ή κάτι ανάλογο!) αλλά δεν τους βγαίνουν τα φράγκα! Τα έχουμε ξαναπεί αυτά, ο κινητήρας ως τεχνολογικό προϊόν εξελίσσεται, γίνεται καλύτερος. Οι turbo κινητήρες πριν 20 και 30 χρόνια, τι σχέση έχουν με τα σημερινά tsi, tce, turbo, compressor, κ.τ.λ., μοτέρ? Σχεδόν καμιά, μόνο οι αρχές λειτουργίας παραμένουν οι ίδιες, και είναι γνωστές εδώ και αρκετες δεκαετίες. Μή φιλοσοφουμε και πολυ, αν έχεις οικονομική άνεση (μεγαλη!), πάρε ένα 3.0 λίτρο S4 με +330 άλογα ή μια 335 με τα 306, και έχεις και κυβικά και τούρμπο, και άλογα, και ροπή να οργώσεις χωράφια. Αν έχεις καραβια, πάρε 5λιτρο και *εστικες! για το τουρμπο που ειναι δίπλα σου επι της εθνικής. Το θέμα είναι οταν δεν έχεις τα… 90 ή 120 (Θεέ μου!) χιλιάρικα. Τότε, ψάχνεις, και βρίσκεις. Τα 200 άλογα με 1600κ.ε είναι το σήμερα (Insignia, RCZ, mini, Juke) με ροπή V6 2,5lt και βάλε! Τα 1.4lt τεχνολογίας tsi είναι σχεδόν εκεί. Μένει μια καλή εργοστασιακή ρύθμιση και… θα πονέσουν όλα, μα όλα τα ατμοσφαιρικά κάτω των… 2,8 λίτρων!! Ακούγεται απίστευτο. Και για να μη με βαπτισεται κολλημένο ιδιοκτητη Golf tsi, σας ανοιγω την καρδια μου: Πολύ θα ήθελα το καινούργιο Focus μου (1.6 sport), να «φορούσε» τον eco-boost με τα 180 πραγματικά άλογα. Δε λέω, στρίβω σαν τρενάκι, άριστο στις στροφές, πλαίσιο από γρανίτη, τιμόνι ισάξιο των καλυτέρων Ιταλικών, μέτριο όμως στις ρεπριζ και στις ευθείες, καθότι τα 125 άλογα στις 6.200σ.α.λ. και 16 κιλα ροπής στις 4.000 είναι λίγα (άνευ κλιματισμού πάντα!) Το άριστο ST με τα +220 άλογα είναι ….για προ ΔΝΤ καταστάσεις! Ζήτω ή εξέλιξη, ζήτω η τεχνολογία, ζήτω τα μικρά τουρμπο-μοτερ, από όπου και αν κατάγονται, Germany, Italy, Japan, France, Korea. Αριστομενης - Ηλιουπολη
Μηπως ξεφυγανε λιγο τα πραγματα? και για να εξηγουμαι, τα suv δημιουργηθηκαν την δεκαετια του 90 σαν μια κακη αντιγραφη των 4χ4 τοτε, σημερα πανε να αντιγραψουν τα συμβατικα στην συμπεριφορα των επιδοσεων. 15 χρονια περασαν και ακομα ταυτοτητα δικη τους δεν εχουν...για το θεμα Προτιμω τα τιμια TERIOS VITARA που εχουν ταυτοτητα και προσωπικοτητα, παρα ενα προιον του marketing οπως vw tiguan turbo πανακριβο και κακασχημο που καιει λαδια, και περα απο την ασφαλτο δεν παει βημα, και κυριως κινειται μονο με 100σταρα βενζινη στην τσεπη αυτο σημαινει κοστος οσο ενα sorento 2.4cc εαν ανοιξει η τουρμπινα.
Λοιπόν, λόγω γνώσης και εμπειρίας, παραθέτω μερικά χαρακτηριστικά (+ και -) για τα turbo: Στα +: 1. Από λίγα κυβικά παίρνεις πολλά άλογα σε λίγες στροφές (δηλ. ροπή) 2. Χαμηλή κατανάλωση (όταν δεν το πιέζεις) 3. Λίγα κυβικά σημαίνει μικρότερο κόστος (απόκτησης, χρήσης, ασφάλεια, εφορία) 4. Όταν ενεργοποιείται το turbo, παίρνεις άμεσα πολλή ροπή η οποία σε βγάζει από δύσκολες καταστάσεις (π.χ. προσπέραση. Πάμε τώρα στα αρνητικά, τα οποία είναι αρκετά: Στα -: 1. Ο κινητήρας πιέζεται αρκετά. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη φθορά και τελικά λιγότερα αξιόπιστα χιλιόμετρα. Αυτό ισχύει συγκριτικά για όλους τους κινητήρες π.χ. ένας κινητήρας της VW turbo είναι λιγότερο ανθεκτικός και αξιόπιστος από έναν αντίστοιχο της VW χωρίς Turbo. 2. Σε υψηλές θερμοκρασίες (>35C) το Turbo δεν δουλεύει καλά. Επίσης θέλει προσοχή γιατί μπορεί να σπάσεις τον κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι σε συνθήκες καύσωνα, φορτωμένος στην Εθνική, δεν πάμε με τελικές και δεν ζητάμε τη μέγιστη ροπή. 3. Το Turbo θέλει προσοχή όσον αφορά τα λάδια. Επειδή η τουρμπίνα αποκτά πολύ υψηλές θερμοκρασίες, τα λάδια που την λυπαίνουν, "σπάνε" και καίγονται πιο εύκολα. Γιαυτό μετά από έντονη οδήγηση, πριν σβήσουμε τον κινητήρα, αφήνουμε το αυτοκίνητο να δουλέψει στο ρελαντί για να πέσουν τα λάδια από το Turbo και να μην μείνουν μέσα στην τουρμπίνα και καούν. 4. Ό,τι και να πουν οι αντιπροσωπείες, οι turbo κινητήρες απαιτούν 100αρα βενζίνη. Με τις τρέχουσες τιμές, όλοι μπορούμε να καταλάβουμε τί σημαίνει αυτό. 5. Αυξημένες ανάγκες συντήρησης μετά από αρκετά χιλιόμετρα. Μπορεί οι αντιπροσωπείες να υπόσχονται σερβις ανά 30.000(!) χλμ αλλά μετά από 70.000-90.000 χλμ το κόστος συντήρησης είναι αρκετά αυξημένο. 6. Η κατανάλωση αυξάνεται θεαματικά όταν το πατάμε! Ένα 1.4Τ θα κάψει όσο και ένα 2.0 (χωρίς Turbo) με τέρμα γκάζι! Συμπέρασμα: οι turbo κινητήρες πια έχουν γίνει πιο φιλικοί, αξιόπιστοι και οικονομικοί. Παρόλα αυτά δεν παύουν να αποτελούν μια εξειδικευμένη κατασκευή με αυξημένες απαιτήσεις από τους ιδιοκτήτες. Κάποιος που αγοράζει τέτοιο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος και να σταθμίσει καλά τα + και τα -.
Πέστε μας ρε παλικάρια εκεί στο Autotriti ότι θέλετε να γελάτε με τους toyotάκιδες και τους volkswagenάδες που θα μπουν και θα πλακωθούν να τελειώνουμε... Πάντως έχω κλάσει στα γέλια με τα σχόλια τους εκατέρωθεν! Χαχαχαχαχαχα!
το τουρμπο να ιειναι η λυση για ολα. δειτε την VW που εδω και 5 χρονια κυριαρχ3ι στην αυτοκινηση. παντα εβγαζε ποιοτικα αυτοκινητα που απλα δεν χαλαγανε αλλα τωρα βγαζει και πολλα αλογα. δεν ειναι τυχαιο που ολοι θελουν αυτοκινητο με τουρμπο. δεν ειναι τυχαιο που ακομα και οσοι στην αρχη πολεμησαν (επειδη ζηλευαν;) τους γερμανους, τωρα τους αντιγραφουν. δεν ειναι τυχαιο που μερικοι γραφουν εδω ολο εναντιον της VW , απλα ζηλευουν πολυ.
efsta... (22/7/2010, 12:29) σιγουρα εχεις κομπλεξ και σιγουρα δεν ξερεις απο αυτοκινηση. ολοι εχουν παραδεχτει, ακομα και οι ιαπωνες σε προσφατες δηλωσεις τους, την ανωτεροτητα της VW και μαλιστα οι υπευθυνοι της toyota προσφατα σε συνεντευξη τυπου ειπαν πως προσπαθουν να αντιγραψουν τους κινητηρες και την αξιοπιστια τους. και εσυ ακομα το χαβα σου..... λυπαμαι. ναι το τουρμπο ειναι μονοδρομος
Εγώ είχα τον κινητήρα 1.8 TSI και μαζί με το άγχος της βενζίνης είχα και το άγχος πλήρωσης λαδιού. Μετά από 60.000 km ο κινητήρας έσπασε και το έδωσα σε μαντρά για μια μπουκιά ψωμί. Τώρα πήρα Toyota Avensis.
φυσικα οι τουρμπο κινητηρες της VW δεν κυριαρχησαν τυχαια, ειναι οτι καλυτερο καθως εχουν μεγαλη ροπη, δυναμη, αλογα, ποιοτητα, αξιοπιστια και χαμηλη καταναλωση. δεν ειναι τυχαιο που ολοι τωρα τους αντιγραφουν. οτι και να γραφουν μερικοι κομπλεξικοι εδω μεσα, η αληθεια ειναι μια VW rules efsta... (22/7/2010, 12:29) απορω ποσο κομπλεξ μπορει να κουβαλαει καποιος. η απαντηση; πολυ. με αυτα τα χαζα που γραφεις το μονο πυο ΟΛΟΙ αντιλαμβανονται ειναι το πως κουβλας μεγαλη πικρα και ζηλευεις πολυ. σου ευχομαι να αποκτησεις γρηγορα το αυτοκινητο της καρδιας σου και να απολαμβανεις και εσυ αληθινο αμαξι και οχι τον κουβα που τωρα οδηγεις
Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ SUV (ΟΧΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΟ) ΕΙΝΑΙ Ο DIESEL. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΥΠΟΥ SUV ΓΙΑ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ.
Γερμανικά αριστουργήματα της VW. Τι να θυμηθούμε τους κινητήρες διαμάντι 1600 cc 75 hp :0!!!! kai τiς αμέτρητες κατακτήσεις τίτλων σε WRC και f1. Ανακάλυψαν το τούρμπο και το downsizing το 2005 ενώ τα ατμοσφαιρικά τους ακόμα και σήμερα βάζουν φωτιά στην άσφαλτο με τα 80 άλογα. Λογικό να θέλουν όλοι να τους αντιγράφουν όπως η Daihatsou πριν απο 15 χρόνια έστειλε ανθρώπους στο μέλλον για να κλέψουν την τεχνολογία του τούρμπο και να την βάλουν στο charade. :P Λογικό η honda να μην μπορεί να εξελίξει έναν κινητήρα τούρμπο αφού δεν έχει την τεχνογνωσία άσχετο αν βγάζει υβριδικά πάνω απο 10 χρόνια έχει την μεγαλύτερη απόδοση ισχύος σε ατμοσφαιρικό κινητήρα 1000 cc 120 hp όταν ο τούρμπο 1200 βγάζει 105 :0. Σίγουρα η τεχνολογία του τούρμπο είναι ποιό περίπλοκη απο την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου που ο όμιλος της vw βγάζει αμέτρητα χρόνια :P. Μια εταιρεία που κατασκευάζει jet σίγουρα θα πρέπει να δυσκολεύεται να μην μπορεί να φτιάξει τούρμπο :P και πολλές άλλες καινοτόμες τεχνολογίες. Αλήθεια πόσο καίνε τα τούρμπο , τι λαδάκι πίνουν και ισχύει η προτίμιση τους σε 100αρα βενζίνη και όχι στην απλή και ταπεινή. Πόσο υπερυφανεύονται οι ιδιοκτήτες VW που το ταμπλό τους είναι copy paste με το ταμπλό της skoda ; Ακόμα η περιβαλλοντολογική πρόταση του καινοτόμου γερμανικού ομίλου είναι το diesel ;
Οι ιδανικοί κινητήρες για τα SUV είναι οι Diesel και σε θέμα κατανάλωσης και ροπής χαμηλά παίζουν χωρίς ανταγωνισμό,τυχεροί αυτοί που ζούν στην επαρχία!
Μάλιστα, η VW δίδαξε... Όταν οι άλλοι χρησιμοποίούσαν Turbo η VW είχε 75 ίππους με το ζόρι... Το Renault 5 turbo το 1980 κάτι Alfa Romeo turbodelta την ίδια εποχή,BMW 2002 turbo το 1973 παρακαλώ!!!Toyota celica turbo το 1982.Μέχρι και το starlet έβγαινε σε turbo έκδοση. Αυτό το μάρκετινγκ έχει περάσει στον κόσμο οτι το πρώτο turbo το έβγαλε η VW με τους TSI κινητήρες. Αν είναι δυνατόν!!Σιγά μην έχει και τα πνευματικά δικαιώματα!! Καλό το μάρκετινγκ αλλα την ιστορία δεν μπορέι να την ξαναγράψει(πολύ θα το ήθελε βέβαια) Ξυπνήστε και μην πιστεύεται οτι σας λέει το μαρκετινγκ. Οι περισσότεροι βέβαια δικαιολογήστε γιατί φαίνεστε μικροί σε ηλικία και μάλλον δεν γνωρίζεται πολλα από ιστορία αυτοκίνησης. ¶κου εκεί,ανακάλυψε η VW το turbo!! Ήμαρτον σιγά μην ανακάλυψε και τον τροχό...!!!
το τουρμπο ειναι Η λυση. η VW διδαξε. οι υπολοιπο απλα ζηλεψτε ή αντιγραφτε. αρκει να εχετε την αξιοπιστια και ποιοτητα των γερμανων
Εγώ θεωρώ ότι και χωρίς τούρμπο μπορούν να πέσουν τα SUV κάτω από τα δυο λίτρα. Μιλάμε βέβαια για SUV μέχρι 4,5 μέτρα το πολύ. Π.χ. η DACIA εφοδιάζει το DUSTER με μοτέρ 1,6 105 ίππων. Εδώ να πω ότι φυσικά δε με χαλάει η ύπαρξη τούρμπο στα συγκεκριμένα οχήματα χωρίς η λύση αυτή να αποτελεί μονόδρομο
ακομα ασχοληστε με το αν οι τουρμπινες εινα ιαπαραιτητες;;; φυσικα ειναι. ολοι αντιγραφουν την VW που εδω και 5 χρονια τα εχει σαρωσει ολα. ολοι αντιγραφουν την τοποθετηση τουρμπινας, απλα δεν ξερω αν θα αποδειχτουν αξιοπιστοι καθως πρωτα ας δοκιμαστουν, ενω οι γερμανοι 5 χρονια δοκιμαστηκαν πολυ και αντεξαν με 0 σπασμενα μοτερ!!! ολοι τους αντιγραφουν και εσεις ρωτατε αν αξιζει;; ολοι τους ζηλευουν. τυχαιο; Δεν νομιζω!
Σήμερα τα SUV κινούνται κατά κύριο λόγο στην άσφαλτο. Έτσι αν κάποιον τον ενδιαφέρει να μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς στο δρόμο και τον ενδιαφέρουν επίσης οι επιδόσεις, το Turbo είναι μονόδρομος, ανεξαρτήτως κυβισμού. Κάποτε είχα ένα μικρό Suzuki SJ 410, 1000 cc, με άδεια αγροτικού για τις δουλειές μου και παράλληλα ένα Peugeot 106 Rallye 1600 για τις γρήγορες βόλτες μου. Σκέφθηκα όμως γιατί να έχω δύο αυτοκίνητα και όχι ένα που να συνδυάζει και τα δύο. Έτσι πούλησα και τα δύο και αγόρασα ένα Mitsubishi Pajero L040 2600cc, πάλι ως αγροτικό, το οποίο βελτίωσα με Turbo, έφθασε τους 227 ίππους στις 4000 RPM και 46 Κgm ροπής στις 3200 RPM και τώρα κάνει τα πάντα. Καί στο χωράφι και στο δρόμο πύραυλος. Βέβαια στις στροφές κόβω, αλλά με ανταμείβει στις ευθείες, με εξωφρενική βέβαια κατανάλωση, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.
φυσικα η λυση ειναι τουρμπο και αν ειναι κα ι γερμανικο τουρμπο, τοτε πραγματι εχουμε οτι καλυτερο
φυσικα οι τουρμπο κινητηρες το μελον. λιγοτερη καταναλωση, μεγαλυτερη ροπη, περισσοτερα αλογα, μεγαλυτερη απολαυση. και οταν ολα αυτα συνδιαζονται με την αξιοπιστια και ποιοτητα της VW τοτε ολα ειναι ωραια