ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
105 ίππους αποδίδει ο 1.200άρης κινητήρας της Octavia5

105 ίππους αποδίδει ο 1.200άρης κινητήρας της Octavia5

Είναι ένας κινητήρας με 105 ίππους που δίνει 10.8 δλ. στο 0-100 σε ένα οικογενειακό μικρός, επειδή είναι “μόνο” 1,2 λίτρα;

(27/8/2010)

Καλό το downsizing, η σμίκρυνση δηλαδή των κινητήρων, όμως οι προκαταλήψεις φαίνεται πως ζουν και βασιλεύουν. Γιατί πως μπορεί κανείς παρότι ένα μοτέρ του δίνει ισχύ, ροπή και επιδόσεις να το θεωρεί “λίγο” επειδή έχει μικρό κυβισμό; Εσείς το βλέπετε έτσι;

autotriti team

Να πάρουμε την περίπτωση της Skoda Octavia5 που πρόσφατα έβαλε στην γκάμα της το νέο 1,2TSI. Θεωρητικά αυτό το μοτέρ καταργεί τον παλιότερο 1,4MPI της βασικής έκδοσης. Θεωρητικά γιατί παρά τα λιγότερα κυβικά ο TSI έχει 25 άλογα και σχεδόν 50Nm ροπής περισσότερα, ενώ δίνει κατά σχεδόν 4 δλ. καλύτερη επιτάχυνση στο 0-100 και 25 χλμ./ώρα υψηλότερη τελική.
&&&& Νούμερα που θυμίζουν περισσότερο τον προηγούμενο (επίσης καταργημένο) 1.600άρη κινητήρα της Octavia5 που αντικαταστήθηκε από τον 1,4TSI που και πάλι προσφέρει κατά πολύ καλύτερα νούμερα σε κάθε τομέα.
&&&& Ο 1,2 TSI έχει απόδοση και δίνει επιδόσεις που είχε μέχρι πρότινος ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8 λίτρων. Και δε μπορεί αυτό να μας ακούγεται τώρα “λίγο”;

&&&& Και πάλι όμως κάποιοι επιμένουν. Λένε πως είναι λίγα τα κυβικά για τη “βαριά” καρότσα της Octavia5. Μιλάμε για 1270 κιλά δηλαδή, και επειδή έχουμε μάθει τα 1.200άρια μοτέρ να ταιριάζουν σε μικρά μοντέλα το πολύ 1.000 κιλών, τώρα φαίνεται πως παρά την απόδοση, ο κυβισμός έχει ακόμη το πάνω χέρι.
&&&& Πως γίνεται αυτό; Πως μπορεί να έχει σημασία ένα μέγεθος που περιγράφει μόνο τον κινητήρα, και όλα τα άλλα μεγέθη που περιγράφουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου να τα βάζουμε στην άκρη; Πως γίνεται δηλαδή να μη βλέπουμε πως ένα αυτοκίνητο με αυτά τα νούμερα είναι άριστο για χρήση από μία οικογένεια και να κολλάμε στο πόσο κυβισμό λέει ο κινητήρας;
&&&& Θα έλεγε κανείς πως ειδικά η περίπτωση της Octavia5 είναι ξεχωριστή γιατί προσφέρει ακόμη δύο μοτέρ 1,4 και 1,8 λίτρων που περιπλέκουν λίγο την επιλογή. Όμως το πρόβλημα φαίνεται να έχει να κάνει καθαρά με τον κυβισμό. Δεν είναι λίγοι που θεωρούν για παράδειγμα πως παρά τα 180 άλογα, ο 1,6 τούρμπο που κινεί το Opel Insignia είναι και αυτός “μικρός” για το “βαρύ” αμάξωμα.
&&&& Εσείς τι λέτε; Κρίνετε έναν κινητήρα από τον κυβισμό του ή από την απόδοσή του; Από τις επιδόσεις που χαρίζει στο αυτοκίνητο που κινεί; Έχουν πλέον σχέση τα κυβικά με το “βάρος” του αυτοκινήτου; Ή πρέπει πλέον να αξιολογούμε μόνο τα πραγματικά μεγέθη;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
ford
lassa diagonismos