Το DSG κιβώτιο της VAG

Το DSG κιβώτιο της VAG

Με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη θα «ψηθείτε» για αυτόματο ή θέλετε σώνει και καλά να αλλάζετε μόνοι σας τις ταχύτητες;

(2/2/2011)

Μόδα είναι θα περάσει ή ήρθε για να μείνει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, τότε είναι θέμα χρόνου για το πότε θα οδηγούμε όλοι αυτόματα αυτοκίνητα. Το θέμα είναι πόσο χρόνο θα αφήσετε εσείς να περάσει μέχρι να αφήσετε πίσω τις αλλαγές με το χέρι;

Μέχρι πρότινος υπήρχε η δικαιολογία ότι εφόσον δε θέλω VW, ή κάποιο μοντέλο της Skoda, Seat και Audi που χρησιμοποιούν την τεχνολογία, δεν υπάρχουν και τόσα πολλά αυτοκίνητα με κιβώτια διπλού συμπλέκτη για να διαλέξω. Οι περισσότεροι κατασκευαστές όμως έχουν αρχίσει να προτείνουν τέτοια κιβώτια ακόμη και στα μικρομεσαία τους μοντέλα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Φαίνεται πως στις άλλες αγορές η ευκολία του αυτόματου με τα οφέλη του χειροκίνητου που προσφέρουν αυτά τα κιβώτια έχουν μεγάλη απήχηση. Υπάρχει βέβαια και καλύτερη ενημέρωση του κοινού ως προς το τι είναι το παλιό αυτόματο και τι το νέο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οι διαφορές είναι αρκετές, ειδικά στο τεχνικό σκέλος, αυτό που όμως μας απασχολεί εδώ είναι η χρήση. Γιατί φαίνεται πως και στην Ελλάδα έχει διαχωριστεί αρκετά τι είναι το ένα και τι το άλλο, τόσο που ο κόσμος πλέον ξέρει πως τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι γρήγορα στις αλλαγές και καίνε λιγότερη βενζίνη (ακόμη και από τα χειροκίνητα) και δεν θυμίζουν σε τίποτα τα νωχελικά και ενεργοβόρα αυτόματα του παρελθόντος.
Το ζήτημα όμως είναι ότι στη χρήση τελικά, αυτό που μετράει για τον οδηγό, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το κλασσικό αυτόματο είναι το ίδιο. Δηλαδή αφαιρούν από τον ίδιο τη διαδικασία της αλλαγής ταχύτητας. Και φαίνεται πως στην Ελλάδα το πρόβλημά μας έχει να κάνει με αυτό περισσότερο, και λιγότερο με μια πιθανή λανθασμένη εντύπωση για την νέα αυτή τεχνολογία.

&&&& Θέλουμε στην Ελλάδα παραπάνω από ότι άλλοι οδηγοί να αλλάζουμε μόνοι μας τις ταχύτητες; Το θεωρούμε «αντρικό» ή πεμπτουσία της οδήγησης; Ποιος ξέρει, πάντως όπως και με το ESP όταν εμφανίστηκε στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, υπάρχει μία απροθυμία να παραδώσουμε μέρος του ελέγχου το αυτοκινήτου μας σε μία «μηχανή».
Ακόμη και αν αυτό είναι και συμφέρον, και ξεκούραστο. Μπορεί όμως να ισχύει κάτι τέτοιο; Μπορεί το ζήτημα της επιλογής ενός τέτοιου κιβωτίου να μην έχει λογικά κριτήρια αλλά τέτοιου είδους δισταγμούς; Εσείς θέλετε τον «απόλυτο» έλεγχο με χειροκίνητο κιβώτιο ή θεωρείτε τέτοιες θεωρίες μάλλον παρωχημένες; Πιστεύετε πως στην Ελλάδα υπάρχει κόσμος που επιμένει χειροκίνητα για τέτοιους λόγους; Τι λέτε;
Toyota
test center