
Πόση σημασία δίνετε στην ποιότητα των ανταλλακτικών για το αυτοκίνητό σας; Βεβαιώνεστε πως πρόκειται για γνήσια ή ενδίδετε στην φτήνια των απομιμήσεων;
(4/4/2011)
Σας έχει απασχολήσει ποτέ αν τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται στη συντήρηση και την επισκευή του αυτοκινήτου σας είναι γνήσια; Όταν παίρνετε προσφορές για μια εργασία, υπολογίζετε και συγκρίνετε με το δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά και τα αναλώσιμα πρέπει να είναι αυτά που συνιστά ο κατασκευαστής; Ή πάτε στο φτηνότερο, κι ότι να’ναι;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
&&&&Από τη μία υπάρχει το θέμα της αγοράς τους. Πόσο σίγουροι είστε πως η τιμή που πήρατε για ένα ανταλλακτικό μαϊμού είναι καλύτερη από του γνήσιου; Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που προεξοφλώντας πως το γνήσιο είναι ακριβό καταφεύγει κανείς στο ιμιτασιόν χωρίς να συγκρίνει καν τιμές, πληρώνοντας τελικά ένα προϊόν χαμηλότερης ποιότητας σε υψηλότερη τιμή.
Η γνώση όμως της τιμής του γνήσιου ανταλλακτικού έχει ακόμη ένα όφελος στη σύγκριση με το ιμιτασιόν. Γιατί αν οι δύο τιμές είναι κοντά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να προτιμηθεί το μαϊμού, αν πάλι απέχουν πολύ, ίσως να πρέπει να σας βάλουν σε σκέψη ως προς το τι περεταίρω διαφορά υπάρχει.
&&&& Και μετά είναι και το θέμα της συνολικής ποιότητας. Όταν πληρώνεις ένα κόστος εργασίας που σου εγγυάται πως υπάρχει τεχνικό υπόβαθρο, γνώση και τεχνολογία πίσω από την επισκευή, και δεν πας σε κάποιον «μάστορα» που θα το «παλέψει», είναι πεταμένα λεφτά, ακόμη και αν είναι λιγότερα, να επιλέξει κανείς ιμιτασιόν ανταλλακτικά.
Γιατί η ποιότητα των υλικών και της εργασίας εξασφαλίζει και την αξιοπιστία της επισκευής. Δε μπορεί να περιμένει κανείς ανταλλακτικά χαμηλότερης ποιότητας να δώσουν το ίδιο αποτέλεσμα αξιοπιστίας. Και έπειτα είναι και το θέμα της εγγύησης. Γιατί τα γνήσια ανταλλακτικά πωλούνται με εγγύηση, που σημαίνει πως αν παρουσιαστεί και πάλι βλάβη, η αντικατάσταση τη δεύτερη φορά θα είναι δωρεάν.
Από την άλλη βέβαια το δέλεαρ του φθηνότερου είναι πάντοτε υπαρκτό. Και συχνά τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά είναι φθηνότερα και μπορεί να κάνουν το κόστος μιας επισκευής από ανέφικτο, υποφερτό. Δεν θα είναι όμως κρίμα την επόμενη μέρα, εβδομάδα, μήνα, το πρόβλημα να επιστρέψει και τα λεφτά να έχουν ήδη δαπανηθεί;
&&&& Οι κατασκευαστές κάνουν μεγάλη προσπάθεια να διασφαλίσουν πως τα γνήσια ανταλλακτικά είναι αυτά που χρησιμοποιούνται στις επισκευές και τα σέρβις και οι πιο καχύποπτοι θα έλεγαν πως αυτό γίνεται για λόγους κέρδους. Πέραν όμως αυτού, τα ανταλλακτικά κρίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου και άρα την εικόνα μίας μάρκας στην αγορά. Μπορεί την αξιοπιστία να την απολαμβάνει ο τελικός χρήστης, είναι όμως ο κατασκευαστής που χτίζει πάνω στην εικόνα αυτή. Και η αξιοπιστία μετράει σε όλα τα αυτοκίνητα μιας μάρκας είτε είναι καινούργια, είτε παλιότερα, είτε αγοράζονται πρώτο χέρι είτε δεύτερο.
Ειδικά μάλιστα στην αγορά του μεταχειρισμένου η χρήση γνήσιων ανταλλακτικών είναι πολύ σημαντική. Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο αν ξέρατε πως τα ανταλλακτικά που είχε χρησιμοποιήσει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν ιμιτασιόν; Ή ακόμη και αν δεν ξέρατε καθόλου την προέλευσή τους;
Αντιστρόφως λοιπόν όταν έρθει η σειρά να πουλήσετε το δικό σας αυτοκίνητο, εκτός από το βιβλίο συντήρησης που θέλετε να είναι πλήρες, δε θα θέλετε να μπορείτε να πείτε στον υποψήφιο αγοραστή πως και τα ανταλλακτικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι όλα γνήσια; Αυτό δεν προσθέτει αξία στο αυτοκίνητό σας;
Τι μένει λοιπόν για τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά; Η πιθανώς καλύτερη τιμή αγοράς εκείνη τη στιγμή; Που όμως μειώνει την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, τη μεταπωλητική του αξία και άρει κάθε απαίτηση εγγύησης για την επισκευή; Αξίζει πραγματικά τον κόπο; &&&&
Συμφωνώ με την έως τώρα πλειοψηφία, σχετικά με τις διάφορες βαθμίδες ποιότητας των ανταλλακτικών και ειδικότερα με τον κ. stath, που ασχολείται πρακτικά με το άθλημα. Εγώ θα ήθελα μόνο να προσθέσω μια χιουμοριστική σκέψη, η οποία έχει την βαρύτητα της φυσικά και μου την εξέφρασε ένας σεβαστός άνθρωπος. Μου είπε λοιπόν, πως στο δήλημα αυθεντικό ή μη (ή μεταχειρισμένο), επιλέγει το δεύτερο, γιατί τουλάχιστον έτσι ξέρει τι έχει στο αυτοκίνητό του. Και αυθεντικό να επέλεγε, δεν ήταν σε θέση, όπως οι περισσότεροι άλλωστε από εμάς, να διαπιστώσει την αυθεντικότητα του (ειδικά αν είναι καταφονιασμένο κάπου δυσπρόσιτα). Δηλαδή μπορεί να πλήρωνε αυθεντικό και να του έβαζαν ιμιτασιόν. Και δεν ακούμε και λίγα τέτοια στις μέρες μας. Αν έχει κανείς φθηνό αυτοκίνητο, κοιτά να μην δίνει και πολλά.
Αγαπητό Auto-Τρίτη Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το άρθρο που έχετε αναρτήσει. Συμφωνώ μέχρι ένα σημείο ότι τα γνήσια ανταλλακτικά πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας, θεωρητικά τουλάχιστον. Η αντικατάσταση ζωτικών μηχανικών και άλλων μερών καλό θα είναι να γίνεται με γνήσια ανταλλακτικά. Πλην όμως αυτό που γίνεται στην ελληνική αγορά με τις τιμές των γνήσιων ανταλλακτικών ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Θα μιλήσω και με προσωπικά παραδείγματα. Είμαι κάτοχος ενός Ford Maverick. Το κόστος για την αντικατάσταση των 4 αμορτισερ, της Motorcraft, αγγίζει τα 900-1000 ευρώ, περίπου. Η τιμή πάλι των μπροστινών δίσκων αγγίζει τα 350-420 ευρώ, πάλι της Motorcraft. Σύνολο δηλαδή που αγγίζει τα 1250- 1420 ευρώ. Από σχετική έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο, για την παραγγελία των ίδιων ανταλλακτικών με τις ίδιες προδιαγραφές και της Motorcraft(με γραπτή εγγύηση), το κόστος προμήθειας μαζί με τους φόρους και τελωνείο ανήλθε συνολικά στα 580 δολλάρια. Παρακαλώ εξηγείστε μου γιατί οι δικές μας αντιπροσωπείες υπερτιμολογούν τα γνήσια ανταλλακτικά, προφασιζόμενοι την αύξηση του ΦΠΑ(έλεος) και από την άλλη παραπονιούνται και δίνουν οδηγίες για τη μη χρήση ιμιτασιόν ανταλλακτικών. Ιδίως για κάποιον που δυσκολεύεται οικονομικά, είναι μονόδρομος η επιλογή του συνεργείου (εξουσιοδοτημένου και μη)και η χρήση ιμιτασιόν ανταλλακτικών. Επισημαίνω δε ότι σέβομαι απόλυτα όλους τους υπαλλήλους και ιδιοκτήτες που εργάζονται σε αυτά τα συνεργεία, (ιδιωτικά και αντιπροσωπειών). Από την άλλη όμως πρέπει να ρίξουν νερό στο κρασί τους και να αλλάξουν την πολιτική των τιμών τους και των τιμολογίων (κυρίως οι επίσημες αντιπροσωπείες που το έχουν παρακάνει). Καταλήγοντας συμφωνώ με τη χρήση γνήσιων ανταλλακτικών, όμως θα πρέπει να πωλούνται σε φυσιολογικές τιμές.
Εξαρτάται για τι ανταλλακτικό μιλάμε. Γιατί σε καμία περίπτωση δεν θα πληρώσω για ένα φτερό ή για ένα καθρέφτη ή για ένα φανάρι πχ καμιά 300ρια ¤, μόνο και μόνο για να λέω ότι έβαλα γνήσιο. Όταν όμως μιλάμε για μηχανικά μέρη εννοείται ότι θα μπει γνήσιο, είτε καινούργιο, είτε μεταχειρισμένο. Αν και το θέμα χωράει πολύ συζήτηση, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν κατασκευάζουν οι ίδιες τα ανταλλακτικά και τα μηχανικά μέρη που βάζουν στα αυτοκίνητα καθώς δεν συμφέρει κάτι τέτοιο, αλλά τα δίνουν σε άλλες εταιρίες οι οποίες τα φτιάχνουν για λογαριασμό τους. Οι ίδιες εταιρίες λοιπόν παράγουν και τα "γνήσια". αλλά και τα no name ανταλλακτικά για όλα τα αυτοκίνητα. ¶ρα λοιπόν χωράει μεγάλη κουβέντα για το ποιο ανταλλακτικό θεωρείται γνήσιο και ποιο όχι.
Συμφωνω απόλυτα πως πρέπει να τοποθετούνται γνησια ανταλλακτικά. Η ποιότητα δεν είναι ποτέ ακριβή. Αν βάλεις ιμιτασιον θα το πληρώσεις σε βάθος χρόνου πολύ ακριβά. Εξάλλου μην ξεχνάμε και κάτι σημαντικό. Τα γνήσια ανταλλακτικά έχουν 2 χρόνια εγγύηση πράγμα που δεν συμβαίνει με τα απομιμητικά.
Εξαρτάται ΓΙΑ ΠΟΥ τα θέλεις τα ανταλλακτικά. Αν πρόκειται για αρκετά παλιό αυτοκίνητο που δεν έχει εγγύηση και γενικά δεν καταπονείται με υψηλές ταχύτητες, ταξίδια και λοιπά, μπορεί κανείς να βάζει μη γνήσια ανταλλακτικά ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΑ ΠΕΔΙΑ που επηρεάζουν την ασφάλεια π.χ σύστημα διευθύνσεως, ανάρτηση κ.λπ. Τώρα αν βάλεις μια τρόμπα βενζίνης ή νερού που δεν έχει το σηματάκι στο κουτί δεν χάθηκε κι ο κόσμος σε παλιό αυτοκίνητο. ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΜΟΝΟ ΓΝΗΣΙΑ ώστε να διατηρείται η ποότητα λειτουργίας
Μεγάλο θέμα το συγκεκριμένο, στο οποίο κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο να καταλήξεις στην λεγόμενη "σωστή απάντηση". Αρχικά συμφωνώ ότι σίγουρα όλη η αλυσίδα του After sales στο αυτοκίνητο έχει να κερδίσει πολλά από το ανταλλακτικό, σε σημείο που να συντηρείται από αυτό στη σημερινή δύσκολη χρονική στιγμή που οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν καταποντιστεί. Σαν αποτέλεσμα υπάρχει ισχυρό κίνητρο να προωθούνται ενεργά από τον εισαγωγέα και οι τιμές τους είναι κατά κανόνα τσιμπημένες λόγω της έλλειψης ανταγωνισμού. Εννοείται δε ότι όσο ισχύει η εργαστασιακή εγγύηση η επιλογή είναι μονόδρομος. Αν πάρουμε τώρα στο θέμα μας τη συνηθισμένη περίπτωση, στην οποία το ιμιτασιόν ανταλλακτικό είναι φθηνότερο από το γνήσιο και δεχθούμε ότι είναι υποδεέστερο σε ποιότητα, η επιλογή του σε βάρος του γνήσιου, έχει να κάνει με την νοοτροπία του ιδιοκτήτη. Για να το πω απλά άν ο ιδιοκτήτης έχει το αυτοκίνητό του στο κλα...μο, ή ατυχώς δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, τότε σίγουρα θα στραφεί στο φθηνότερο ανταλλακτικό αδιαφορόντας για την ποιότητά του και ειλικρινά δεν μπορεί κανείς να του καταλογίσει τίποτε μια που δικό του είναι το αυτοκίνητο και ότι θέλει το κάνει. Απο την άλλη υπάρχουν κάποιες εταιρείες οι οποίες παράγουν πιστοποιημένα για χρήση σε συγκεκριμένα μοντέλα ανταλλακτικά και αναλώσιμα υψηλής ποιότητας τα οποία είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα γνήσια με αποτέλεσμα ακόμη καλύτερη απόδοση και διάρκεια ζωής. Οι τιμές τους δε, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να είναι και χαμηλότερες, μια που εδώ λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Θέλει το πράγμα ψάξιμο λοιπόν, αλλά επειδή κατά κανόνα οι περισσότεροι δεν έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις μηχανικού για να επιλέξουμε απερρίσπαστοι από τις σειρήνες διαφόρων επιτείδιων, αν δε θέλουμε περιπέτειες, είναι προτιμότερο να στραφούμε στα γνήσια ανταλλακτικά με την σχετική χρηματική επιβάρυνση, για να μπορούμε να κοιμόμαστε πιο ήσυχοι.
Ξεκινώ με την επισήμανση ότι τα επώνυμα ανταλλακτικά των κατασκευαστών χρεώνονται εξωφρενικά ακριβά. Μας πουλάνε φθηνά τα αυτοκίνητα και μας τα παίρνουν χοντρά στα σέρβις. Πράγματι υπάρχουν τα γνήσια και τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά. Και με τον όρο ιμιτασιόν εννοούμε τα κατώτερης ποιότητας ανταλλακτικά, αντίγραφα των γνήσιων. Όμως κάθε ανταλλακτικό, που δεν γράφει το όνομα της μάρκας του αυτοκινήτου, δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε είναι και ιμιτασιόν. Υπάρχουν και άλλα ανταλλακτικά, που είναι της ίδιας ποιότητας ή ακόμη και ανώτερης, από αυτά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής του κάθε αυτοκινήτου και συνήθως είναι και φθηνότερα. Έτσι λοιπόν το να μην χρησιμοποιεί κανείς τα ανταλλακτικά του κατασκευαστή, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι χρησιμοποιεί ιμιτασιόν. Π.χ. πολλά ανταλλακτικά, όπως τα τακάκια των φρένων ή άλλα αναλώσιμα, όπως φίλτρα, μπουζί κ.λ.π., υπάρχουν σε διάφορες ποιότητες. Αυτά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής, τα ίδια ακριβώς, μπορεί να διατίθενται στο εμπόριο, απευθείας από την εταιρεία που τα φτιάχνει, σε χαμηλότερη τιμή. Π.χ. αν ένας κατασκευαστής αγοράζει τα τακάκια φρένων, ας πούμε, από τη Ferodo και τα διαθέτει από τα εξουσιοδοτημένα καταστήματα με το δικό του όνομα, αυτά είναι τα ίδια με εκείνα που πουλάει η Ferodo, με το δικό της όνομα, στο εμπόριο και μάλιστα φθηνότερα. Για να συνεχίσω με τα φρένα, υπάρχουν και άλλες πολλές εταιρείες ανταλλακτικών φρένων όπως π.χ. η EBC, η Galfer, και άλλες, που εκτός από τα απλά τακάκια και δίσκους, προσφέρουν και άλλα ανώτερης ποιότητας από αυτά του κατασκευαστή. Έτσι μπορούμε να βρούμε ανώτερης ποιότητας δίσκους και τακάκια με τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα από αυτά του κατασκευαστή. Πέρα από τα παραπάνω, υπάρχουν περιπτώσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ιμιτασιόν ανταλλακτικά, ή μεταχειρισμένα γνήσια, όταν πρόκειται για ανταλλακτικά που δεν είναι ζωτικής σημασίας για το αυτοκίνητο, όπως π.χ. ανταλλακτικά φανοποιίας (φτερό, καπώ κ.λ.π.). Ιδιαίτερα π.χ. αν έχουμε παλιό αυτοκίνητο και χτυπήσουμε το φτερό, αν τοποθετήσουμε ένα μεταχειρισμένο, ή ιμιτασιόν, δε χάλασε ο κόσμος. Αυτό είναι πιο σημαντικό για όσους ζουν και κινούνται καθημερινά μέσα στην πόλη, που η συχνότητα των μικροτρακαρισμάτων είναι πολύ μεγάλη. Οπωσδήποτε δεν συμφωνώ να χρησιμοποιούμε ιμιτασιόν ανταλλακτικά σε ζωτικά όργανα, όπως τα φρένα, ή γενικά τα μηχανικά μέρη.
Ειμαι κάτοχος Vw και μετά την εγγύηση δεν ξανα πήγα στον αντιπρόσωπο που πήγαινα γιατί :1 Δεν είναι λογικές οι τιμές εργασίας και ανταλλακτικών. 2 Δεν είναι ευγενικοί παρόλου που αμοίβονται αδρά και δεν σέβονται τον πελάτη. 3 Δεν παραδέχθηκαν ζημιές που προκάλεσαν στο όχημα κατα την διάρκεια του service. 4 Μεγάλη αναμονή και πολλές διαδικασίες για ένα service. Εδώ και 6 χρόνια συντηρώ μόνος το αυτοκίνητό μου χωρίς να έχω σπουδάσει κάτι που θα βοηθούσε. Έψαξα όμως και έμαθα τις απαιτούμενες λεπτομέρειες σε διάφορα forum. Το αυτοκίνητο δουλεύει ρολόι και δεν χρειάζεται να πληρώνω πλέον τα πλαστικά που σπάνε οι έμπειροι μηχανικοί. Ευχαριστώ,