Το υβριδικό Toyota Yaris καταφέρνει να είναι το λιγότερο απαιτητικό σε καύσιμο μοντέλο της κατηγορίας του, εξασφαλίζοντας οικονομία στο χρήστη και αραιά διαστήματα ανεφοδιασμού.
Toyota Yaris: Το πιο οικονομικό μικρό σε κατανάλωση!
Κύρια πηγή ενέργειας στο υβριδικό Yaris είναι ο βενζινο-κινητήρας, που συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτρο-κινητήρα. Έτσι το όχημα για την κίνηση του μπορεί να χρησιμοποιεί είτε την μία είτε την άλλη μορφή ενέργειας, αλλά και τις δύο μαζί, σε περιπτώσεις αυξημένης ανάγκης.
Μπορεί τον τελευταίο καιρό η λέξη υβριδικό να ακούγεται διαρκώς ως χαρακτηριστικό των μοντέλων, ωστόσο πρωτοστάτης σε όλη αυτή την τάση είναι η Toyota, η οποία από το 1997 (με το Prius) εξελίσσει την δική της τεχνολογία υβριδικών οχημάτων, με την ονομασία Hybrid Synergy Drive (HSD).
Μια τεχνολογία που προσφέρει στην ελληνική αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά της. Κύριος εκφραστής της είναι το Yaris, το δημοφιλέστερο μοντέλο την τελευταία δεκαετία και αδιαμφισβήτητος θριαμβευτής στη μάχη των πωλήσεων. Φυσικά η υβριδική τεχνολογία της Toyota συναντάται όλα τα σημαντικότερα μοντέλα της γκάμας της, όπως το C-HR και η Corolla, αλλά το Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο που την έκανε γνωστή στον Έλληνα καταναλωτή και αυτή που πρωταγωνιστεί στην νέα τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μικρού.
Με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των CO2, η Toyota υιοθέτησε το παράλληλο υβριδικό σύστημα με το όχημα να διαθέτει δύο πηγές ενέργειας. ¶λλωστε η λέξη υβριδικό αυτό ακριβώς σημαίνει, συνδυασμός διαφορετικών κύριων παραγόντων, οι οποίοι στην αυτοκίνηση καθιερώθηκε να είναι τα ορυκτά καύσιμα και ο ηλεκτρισμός. Έτσι κύρια μονάδα κίνησης είναι ο βενζινοκινητήρας, που συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παίρνει την ενέργεια από μπαταρίες. Έτσι το όχημα για την κίνηση του μπορεί να χρησιμοποιεί είτε την μία είτε την άλλη μορφή ενέργειας, αλλά και τις δύο μαζί, σε περιπτώσεις αυξημένης ανάγκης.
Η κίνηση φυσικά περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, το οποίο παράγει αισθητά μειωμένο θόρυβο συγκριτικά με το παρελθόν.
Μπορεί η αιτία που γέννησε τα υβριδικά συστήματα να είναι η μείωση των ρυπογόνων εκπομπών, ωστόσο φέρει και ένα παράπλευρο όφελος, ίσως και σημαντικότερο στα αγοραστικά κριτήρια, αυτό την μειωμένης κατανάλωσης. Μάλιστα με την ιδιαιτερότητα πως εντός πόλης, εκεί που ένα μικρό αυτοκίνητο κάνει την συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων του, πέφτει ακόμα περισσότερο. Πόσο πολύ; Το ρεκόρ αυτή τη στιγμή ανήκει στο νέο Yaris που σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης χρειάζεται μόλις 3,5 λτ./100 χλμ..
Η Toyota από το 1997 εξελίσσει την δική της τεχνολογία υβριδικών οχημάτων, με την ονομασία Hybrid Synergy Drive (HSD).
Το Yaris φέρει το νέο υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς της Toyota, που συνδυάζει ένα νέο 1.500άρη 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 91 ίππων, με θερμική απόδοση της τάξης του 40%, με ένα ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία και μια νέα κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ και δυνατότητα πραγματοποίησης άνω των 10.000 υπολογισμών ανά δευτερόλεπτο..
Ο συνδυασμός του 1.500άρη θερμικού κινητήρα 91 ίππων και του ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής.
Ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 80 ίππων με ροπή 141 Nm και όριο περιστροφής τις 17.000 σ.α.λ., ενώ η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 0,94 kWh, με όλο το σύστημα να αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής.
Η κίνηση φυσικά περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, με την ιαπωνική φίρμα να ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 2,8 λτ./100 χλμ. και μόλις 2,2 λτ. εντός πόλης, με εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ..
Η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης στο Yaris παρέχεται μέχρι τα 130 χλμ./ώρα και η Τoyota υποστηρίζει, πως το Yaris μπορεί να πραγματοποιήσει το 80% της μετακίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν με ορισμένη ταχύτητα μέχρι λίγα χλμ. μόνο με την μπαταρία τους. Μάλιστα επειδή η μπαταρία επαναφορτίζεται διαρκώς κατά τη λειτουργία του οχήματος μπορείτε συνολικά να κάνετε αρκετά χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα GA-B, τα αυξημένα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργούν ένα αποτελεσματικό και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο.
Η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης στο Yaris παρέχεται μέχρι τα 130 χλμ./ώρα και η Τoyota υποστηρίζει, πως το Yaris μπορεί να πραγματοποιήσει το 80% των μετακινήσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στο υβριδικό σύστημα του Yaris η μπαταρία φορτίζεται μέσω της αναγεννητικής πέδησης, δηλαδή ανάκτηση ενέργειας όταν φρενάρετε, αλλά και κατά την κύλιση, όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι. Γι αυτό το λόγο νιώθετε και μια επιβράδυνση όταν κάνετε αυτή την κίνηση. Η Toyota έχει αποφύγει την άμεση χρήση του βενζινοκινητήρα για τη φόρτιση της ενέργειας με σκοπό φυσικά να μην αποδίδει μέρος της λειτουργίας του, άρα και καύσιμα σε αυτό τον σκοπό.
Μέσα στην πόλη η μέση τιμή κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 3,5 λτ/100 χλμ. και η αυτονομία στα 1.028 χιλιομέτρων.
Οκ με τη θεωρία, αλλά τι γίνεται στο δρόμο θα αναρωτηθείτε. Στην πράξη το νέο υβριδικό Yaris θα ενθουσιάσει με την οικονομία που προσφέρει. Μπορεί τα νούμερα που ανακοινώνει η Toyota (2,8 και 2,2 λτ./100 χλμ. μέση και πόλη αντίστοιχα) να μην αποτυπώνονται στην πράξη, ωστόσο οι πραγματικές τιμές σπάνε κάθε ρεκόρ. Μέσα στην πόλη ειδικά, θα κινηθεί μόνο με ρεύμα και μηδενική κατανάλωση την περισσότερη ώρα, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 3,5 λτ/100 χλμ.. Αυτό σε κόστος (τιμή αμόλυβδης 95 οκτανίων 1,73 ευρώ) μεταφράζεται σε 6,05 ευρώ. Παράλληλα αυτό σημαίνει και αυτονομία 1.028 χιλιομέτρων. Πιο απλά με ένα ντεπόζιτο (36 λτ.) και με κόστος 62,2 ευρώ θα βγάλετε όλο το μήνα.
Πρακτικά με ένα ντεπόζιτο (36 λτ.) και με κόστος 51,8 ευρώ βγάζετε όλο το μήνα.
Το νούμερο αυτό το είδαμε και σε περιαστικές διαδρομές με χρήση της λειτουργίας ECO, ενώ σε μικτές συνθήκες, εκεί δηλαδή που θα εμπλακεί λιγότερο ο ηλεκτροκινητήρας η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 4,2 λτ./100 χλμ.. Με την παραπάνω χρηματική αναγωγή σημαίνει 7,20 ευρώ/100 χλμ..
Στον αυτοκινητόδρομο, εκεί δηλαδή που το «βάρος» της κίνησης επωμίζεται σχεδόν εξΆ ολοκλήρου ο κινητήρας -γιατί παρόλο που το Yaris μπορεί να κινηθεί μέχρι τα 135 χλμ./ώρα με ρεύμα, η μπαταρία αδειάζει γρήγορα και δεν φορτίζεται εύκολα- με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το μικρό της Toyota θα κάψει 5,1 λτ./100 χλμ. (8,80 ευρώ). Που και αυτό είναι χαμηλό νούμερο, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Τέλος να αναφέρουμε πως η οικονομία δεν έρχεται εις βάρος των επιδόσεων, καθώς το Yaris είναι αρκετά σβέλτο (0-100 σε 9,9, 60-100 σε 5,9 και 80-120 σε 7,8 δλ.), ενώ το γνωστό βουητό από το κιβώτιο, είναι αισθητά συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές. Σε συνδυασμό μάλιστα με την νέα ελαφρύτερη και κατά 35% πιο άκαμπτη σπονδυλωτή πλατφόρμα GA-B, τα αυξημένα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και την ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργείται ένα πολύ αποτελεσματικό και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο.
Δεν υπάρχει πλέον φθηνή αυτοκίνηση! Το ΙΧ θέλει τα έξοδα του! Και είναι σοβαρός προυπολογισμός...! Οι καιροί ήταν διαφορετικοί πριν το '73, για όσους τους έζησαν, όταν, σύμφωνα με αυτοκινητιστικό δημοσιογράφο, πήγαινες για καφέ στο Λουτράκι και αυτός κόστιζε παραπάνω από τα καύσιμα
...H παρωδια με τα υβριδικα συνεχιζεται. Πληρωνεις πανω απο 17.000 ευρω για ενα υβριδικο κουβαδακι super mini, (οταν τα βενζινοκινητα ξεκινουν απο 13.000), με αυξημενο βαρος και αρα κακη οδηγ. συμπεριφορα, με σημαντικο κοστος αντικαταστασης της μπαταριας στο μελλον, για να εχεις μειωση στην καταναλωση μεριπου 30%. Αξιζει τον κοπο? Δεν νομιζω. Το κοστος συνολικα βγαινει αρκετα μεγαλυτερο. Και η τιμη των μεταχειρισμενων υβριδικων θα ειναι πολυ χαμηλη στο μελλον γιατι ο αγοραστης θα συνυπολογιζει και το κοστος αντικαταστασης της μπαταριας. Συμπερασμα: Μας πωλουν φυκια για μεταξωτες κορδελλες!!!!
Ωραιο σαν αυτοκινητο , αλλά όχι και τόσο οικονομικό όσο λένε οι προδιαγραφές και ο κατασκευαστής .
Τυχαίνει να έχω το καινούργιο toyota corolla hybrid 2.0l touring sport , ως τώρα , ο,τι με είπανε σχετικά με την κατανάλωση δεν έχει καμία σχέση.
Το αυτοκίνητο υποτίθεται καίει 3.5l στα 100 χλμ μικτά ( στην αντιπροσωπεία με είπανε να υπολογίζω περίπου 4l στα 100 ) και το αυτοκινητο καίει 5.5l στα 100 χλμ και τώρα που χειμωνιασε καίει 7l στα 100 χλμ ( αντε επειδή είναι χειμώνας το καταλαβαίνω) .
Οπότε υπο ιδανικές συνθήκες ( οι οποίες δεν αναφέρουνε ποιες είναι και πως κάνανε τα τεστ του αυτοκινήτου) ίσως και λέω ίσως θα έκαιγε αυτά που λέει ο κατασκευαστης .
Λόγο της εμπειρίας που έχω ως τώρα με ένα υβριδικό αυτοκινητο αμφιβάλλω ότι το yaris θα καψει τόσο λίγο όσο λέει ο κατασκευαστής .
Καλη σας μέρα.
Ο ορισμος του ψεματος με 50€ 1000 χιλιομετρα . Με τι ταχυτητα , με τι φορτιο , σε τι δρομο ;
Καντε επιτελους ενα αρθρο με αληθειες και οχι με κουβεντες του αερα .
Το θέμα του άρθρου είναι εάν κάνεις 1000 χιλιόμετρα με 50 ευρώ. Όχι οι ρύποι.
Όταν, όπως μπορούν να δουν όλοι στις μικρές αγγελίες, Prius του 2006 άλλαξαν μπαταρία το 2015 με 120.000-130.0000 χιλόμετρα δεν είναι αμελητέο κόστος μπαταρίας 2000-3000. Έρχεται γύρω στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Στα χίλια άλλα 200 με 300.
Απατεωνιές με τα υβριδικά που κοστίζουν παραπάνω από τα απλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Εκεί στην TOYOTA βγάλτε πάλι το YARIS σε κινητήρα diesel όπως τα προηγούμενα μοντέλα. Πιο οικονομικό είναι το diesel παρά το υβριδικό.
PIDI επειδη μαλλον δεν οδηγεις ή δε ξερεις τι παιζει με τα αυτοκινητα , που μας τη λες για τα 50€ για κοιτα ρε παληκαρι το 50 δε το σκεφτομαστε αλλα να κανουμε αποσβεση πριν διαλυθει το αυτοκινητο μας νοιαζει και οχι καθε 5 χρονια πχ να θελει μπαταρια κοστους χιλιαδων € . Εκει δεν υπαρχει ρυπανση απο τις μπαταριες ; Για διαβασε τι παιζει με τα υβριδικα και τους ρυπους , παει για σκανδαλο η δουλεια , αλλα εσυ εισαι φαινεται ο ΛΕΦΤΑΣ !
Σε όλες τις παρουσιάσεις των υβριδικών πρέπει να αναφέρετε την τιμή της μπαταρίας και την εγγύηση του συστήματος. Αν δεν κάνω λάθος η TOYOTA προσφέρει 10 χρόνια εγγύηση και το κόστος της μπαταρίας είναι περίπου 3.000 ευρώ. Η τιμή της δεν είναι σταθερή και διαμορφώνεται ανάλογα με τη χρηματιστηριακή αξία των στοιχείων που περιέχει. Αν σκεφτούμε ότι το yaris hybrid κοστίζει σχεδόν 3.000 ευρώ παραπάνω από το απλό 1.5, τότε σε πόσα χιλιόμετρα-χρόνια θα κάψουμε πάνω από 3.000 ευρώ περισσότερο καύσιμο ώστε να βγούμε κερδισμένοι; Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τότε τα πράγματα βελτιώνονται.
Οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος πόσο κάνουν; Πόσα χιλιόμετρα και πόσα έτη αντέχουν;
Τα prius δεν κράτησαν τιμές μεταπώλησης. Δεν πρέπει να έχει αποσβέσει κανένας.
βλέπω ολοι οι προλαλήσαντες σχολάζεται αν κερδίζετε ένα 50αρικο η αν χάνετε ένα 50αρικο, εχετε σκεφτει οτι η λιγοετρη μολυνση που προσιδουδουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ποσο πολλαπλασια επίδραση εχουν στην υγεία σας, και στην τσέπη σας νοσοκομεία κοστη κτλ? αθτα ποιος τα πληρωνει? η μονο σας ενδιαφερει αν ανεβηκε η τιμή της μπαταριας ????? και δεν βλεπετε ενα μετρο απο την μύτη σας?
Δεν υπάρχει πλέον φθηνή αυτοκίνηση! Το ΙΧ θέλει τα έξοδα του! Και είναι σοβαρός προυπολογισμός...! Οι καιροί ήταν διαφορετικοί πριν το '73, για όσους τους έζησαν, όταν, σύμφωνα με αυτοκινητιστικό δημοσιογράφο, πήγαινες για καφέ στο Λουτράκι και αυτός κόστιζε παραπάνω από τα καύσιμα
...H παρωδια με τα υβριδικα συνεχιζεται. Πληρωνεις πανω απο 17.000 ευρω για ενα υβριδικο κουβαδακι super mini, (οταν τα βενζινοκινητα ξεκινουν απο 13.000), με αυξημενο βαρος και αρα κακη οδηγ. συμπεριφορα, με σημαντικο κοστος αντικαταστασης της μπαταριας στο μελλον, για να εχεις μειωση στην καταναλωση μεριπου 30%. Αξιζει τον κοπο? Δεν νομιζω. Το κοστος συνολικα βγαινει αρκετα μεγαλυτερο. Και η τιμη των μεταχειρισμενων υβριδικων θα ειναι πολυ χαμηλη στο μελλον γιατι ο αγοραστης θα συνυπολογιζει και το κοστος αντικαταστασης της μπαταριας. Συμπερασμα: Μας πωλουν φυκια για μεταξωτες κορδελλες!!!!
Ωραιο σαν αυτοκινητο , αλλά όχι και τόσο οικονομικό όσο λένε οι προδιαγραφές και ο κατασκευαστής . Τυχαίνει να έχω το καινούργιο toyota corolla hybrid 2.0l touring sport , ως τώρα , ο,τι με είπανε σχετικά με την κατανάλωση δεν έχει καμία σχέση. Το αυτοκίνητο υποτίθεται καίει 3.5l στα 100 χλμ μικτά ( στην αντιπροσωπεία με είπανε να υπολογίζω περίπου 4l στα 100 ) και το αυτοκινητο καίει 5.5l στα 100 χλμ και τώρα που χειμωνιασε καίει 7l στα 100 χλμ ( αντε επειδή είναι χειμώνας το καταλαβαίνω) . Οπότε υπο ιδανικές συνθήκες ( οι οποίες δεν αναφέρουνε ποιες είναι και πως κάνανε τα τεστ του αυτοκινήτου) ίσως και λέω ίσως θα έκαιγε αυτά που λέει ο κατασκευαστης . Λόγο της εμπειρίας που έχω ως τώρα με ένα υβριδικό αυτοκινητο αμφιβάλλω ότι το yaris θα καψει τόσο λίγο όσο λέει ο κατασκευαστής . Καλη σας μέρα.
Ο ορισμος του ψεματος με 50€ 1000 χιλιομετρα . Με τι ταχυτητα , με τι φορτιο , σε τι δρομο ; Καντε επιτελους ενα αρθρο με αληθειες και οχι με κουβεντες του αερα .
Το θέμα του άρθρου είναι εάν κάνεις 1000 χιλιόμετρα με 50 ευρώ. Όχι οι ρύποι. Όταν, όπως μπορούν να δουν όλοι στις μικρές αγγελίες, Prius του 2006 άλλαξαν μπαταρία το 2015 με 120.000-130.0000 χιλόμετρα δεν είναι αμελητέο κόστος μπαταρίας 2000-3000. Έρχεται γύρω στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Στα χίλια άλλα 200 με 300.
Απατεωνιές με τα υβριδικά που κοστίζουν παραπάνω από τα απλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Εκεί στην TOYOTA βγάλτε πάλι το YARIS σε κινητήρα diesel όπως τα προηγούμενα μοντέλα. Πιο οικονομικό είναι το diesel παρά το υβριδικό.
PIDI επειδη μαλλον δεν οδηγεις ή δε ξερεις τι παιζει με τα αυτοκινητα , που μας τη λες για τα 50€ για κοιτα ρε παληκαρι το 50 δε το σκεφτομαστε αλλα να κανουμε αποσβεση πριν διαλυθει το αυτοκινητο μας νοιαζει και οχι καθε 5 χρονια πχ να θελει μπαταρια κοστους χιλιαδων € . Εκει δεν υπαρχει ρυπανση απο τις μπαταριες ; Για διαβασε τι παιζει με τα υβριδικα και τους ρυπους , παει για σκανδαλο η δουλεια , αλλα εσυ εισαι φαινεται ο ΛΕΦΤΑΣ !
Σε όλες τις παρουσιάσεις των υβριδικών πρέπει να αναφέρετε την τιμή της μπαταρίας και την εγγύηση του συστήματος. Αν δεν κάνω λάθος η TOYOTA προσφέρει 10 χρόνια εγγύηση και το κόστος της μπαταρίας είναι περίπου 3.000 ευρώ. Η τιμή της δεν είναι σταθερή και διαμορφώνεται ανάλογα με τη χρηματιστηριακή αξία των στοιχείων που περιέχει. Αν σκεφτούμε ότι το yaris hybrid κοστίζει σχεδόν 3.000 ευρώ παραπάνω από το απλό 1.5, τότε σε πόσα χιλιόμετρα-χρόνια θα κάψουμε πάνω από 3.000 ευρώ περισσότερο καύσιμο ώστε να βγούμε κερδισμένοι; Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τότε τα πράγματα βελτιώνονται.
Οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος πόσο κάνουν; Πόσα χιλιόμετρα και πόσα έτη αντέχουν; Τα prius δεν κράτησαν τιμές μεταπώλησης. Δεν πρέπει να έχει αποσβέσει κανένας.
βλέπω ολοι οι προλαλήσαντες σχολάζεται αν κερδίζετε ένα 50αρικο η αν χάνετε ένα 50αρικο, εχετε σκεφτει οτι η λιγοετρη μολυνση που προσιδουδουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ποσο πολλαπλασια επίδραση εχουν στην υγεία σας, και στην τσέπη σας νοσοκομεία κοστη κτλ? αθτα ποιος τα πληρωνει? η μονο σας ενδιαφερει αν ανεβηκε η τιμή της μπαταριας ????? και δεν βλεπετε ενα μετρο απο την μύτη σας?