Αύξηση 2,8% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιούλιο
Τα επίσημα στοιχεία για τις πωλήσεις που σημειώθηκαν τον περασμένο μήνα αποκάλυψε ο ΣΕΑΑ, ύστερα από την επεξεργασία που έκανε στα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, τον περασμένο Ιούλιο, οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων παρουσίασαν αύξηση κατά 2,8% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (από 10.586 πωλήσεις, αυξήθηκαν σε 10.881). Όπως μπορείτε να δείτε ωστόσο στον παρακάτω πίνακα, οι συνολικές πωλήσεις το 2022 είναι ελάχιστα μειωμένες σε σχέση με το 2021 κατά 4,7%. Το 2021, αν αντιμετωπίζαμε και τότε τα πολύπλευρα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία, δεν είχαμε να υποστούμε τις αρνητικές συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι SUV
Μελετώντας τις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2022, διαπιστώνουμε πως, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2021, οι Έλληνες συνεχίζουν να προτιμούν τα SUV σε σχέση με τα πιο παραδοσιακά αμαξώματα (hatchback, σεντάν κτλ), αφού βλέπουμε πως τα μικρά SUV, τα μικρομεσαία και τα μεσαία SUV εμφανίζουν την μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις. Γενικότερα, τα SUV, ανεξαρτήτως κατηγορίας, αντιπροσωπεύουν το 53,2% των όλων των νέων ταξινομήσεων το 2022 μέχρι αυτή την στιγμή.
Όσον αφορά τις επιλογές του αγοραστικού κοινού ανάλογα το κινητήριο σύνολο, η βενζίνη αποτελούσε την δημοφιλέστερη επιλογή τον περασμένο μήνα με 47,9%, με τα υβριδικά να ακολουθούν με 24,2% και το diesel με 18,4%. Κοιτάζοντας τα στοιχεία για ολόκληρο το 2022 μέχρι τον Ιούλιο, η βενζίνη παραμένει το δημοφιλέστερο καύσιμο με 47,1% αλλά είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά 4,7% σε σχέση με το 2021. Δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή δεν είναι το πετρέλαιο αλλά τα υβριδικά, αφού αντιπροσώπευσαν το 27,6% των συνολικών πωλήσεων. Τρίτο είναι το diesel με 14,8%, εμφανίζοντας κάθοδο 3,4%. Τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 1,6% αλλά έχουν ακόμη χαμηλό μερίδιο αγοράς (7,1%).