Τα πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν είχαν την κίνηση στους πίσω τροχούς, παρΆ όλα αυτά η ιδέα της κίνησης στους εμπρός τροχούς ενθουσίαζε τους σχεδιαστές. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η ιδέα της δημιουργίας μια μικρότερης προσθιοκίνητης Alfa Romeo μελετήθηκε και οδήγησε στην εξέταση πολλών διαφορετικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Τελικά κανένα από αυτά δεν έφτασε στη φάση της παραγωγής, όμως η δημιουργία της πρώτης Alfa Romeo με κίνηση στους εμπρός τροχούς ήταν απλά θέμα χρόνου. Η στιγμή ήρθε όταν αποφασίστηκε η επέκταση της γκάμας με ένα μοντέλο μικρότερο από την Giulietta, το οποίο θα βοηθούσε στην αύξηση των πωλήσεων.
Η αποστολή ανατέθηκε στον Rudolf Hruska, «πατέρα» των διαφόρων εκδόσεων της Giulietta. Η Alfa Romeo του ζήτησε να αναλάβει μια διπλή αρμοδιότητα. Να σχεδιάσει ταυτόχρονο τόσο το νέο αυτοκίνητο, όσο και το εργοστάσιο που θα το κατασκεύαζε. Έτσι γεννήθηκε η Alfasud, η πρώτη Alfa Romeo με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η Alfasud δημιουργήθηκε από «λευκό χαρτί» και αποτελεί μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στην ιστορία του αυτοκινήτου όπου ένα εργοστάσιο σχεδιάζεται για να κατασκευάζει ένα συγκεκριμένο μοντέλο. Το ίδιο το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα τεχνικό περιορισμό, εκτός από το να παραμείνει πιστό στους στόχους που τέθηκαν.
«Προφανώς έπρεπε να έχει μπροστινή κίνηση και να είναι ένα πολυτελές συμπαγές 5θεσιο αυτοκίνητο με μεγάλο χώρο αποσκευών.» Έτσι περιέγραψε ο Hruska την αποστολή του μερικά χρόνια αργότερα.
Το μοντέλο μπήκε στην παραγωγή το 1972, τη χρονιά που η μάρκα ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο μονάδων παραγωγής από την ίδρυση της. Η Alfasud σχεδόν ισοφάρισε αυτό το ρεκόρ με συνολικά 900.925 μονάδες να περνούν τη γραμμή παραγωγής από το 1972 έως το 1984 (χωρίς να υπολογίζονται οι εκδόσεις Sprint), μένοντας στην ιστορία ως η Alfa Romeo με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.
Όταν οι Ιταλοί ήθελαν, απλά μπορούσαν να προκαλέσουν ....εγκεφαλικό στις 3αρες, c-class, Α4, Passat, Vectra (κ signum). Για Σουηδικά «ψυγεια», Ιαπωνικά κουτιά τύπου avensis, primera και λοιπά, δεν το συζητάμε καν.
Η 156 δεν ήταν άριστη, ούτε καλοφτιαγμένη, ΑΛΛΑ είχε μπρίο, ήταν καλλίγραμμη, κ είχε κ θράσος!
ΌΜΩΣ, όπως έχω γράψει πολλάκις, λίγο η ....μεσογειακή νοοτροπία, λίγο η Ιταλική λοβιτούρα, κάτι οι μπαμπεσιές στην ποιότητα, να και οι αρπακολιές στα υλικά, ήρθε το finito la musica στην Ιταλική αυτοκ/νία. Διπλές κ τριπλές συγχωνεύσεις δίνουν οξυγόνο χρηματοοικονομικά, αλλά δε βοηθούν να πάρεις πωλήσεις από Γερμανούς, Ιάπωνες, Γάλλους, κ ποιοτικούς πλέον Κορεάτες.
Η 156 ήταν σχεδιαστικά εξαιρετική για την εποχή της χωρίς εμφανή ανταγωνιστικά μειονεκτήματα... θυμάμαι είχα κοιτάξει να την αγοράσω... ωραίο αυτοκίνητο εξωτερικά, όμορφο και εσωτερικά... καλές επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά... και εκεί σταματάει η θεωρία και έχεις επιστροφή στην πραγματικότητα (και στους λόγους που η AR κατάντησε σε πωλήσεις όπως κατάντησε). Το αυτοκίνητο δεν ήταν πλέον 'του φτωχού σπορτίφ' αλλά κοίταζε 'κατάματα' τον ανταγωνισμό σε υψηλότερο επίπεδο τιμής... όμως για να 'κοιτάξεις κατάματα' τον ανταγωνισμό όταν η τιμή ανεβαίνει δεν μπορείς να έχεις εσωτερική λαβή ανοίγματος πόρτας από πλαστικό... δεν μπορεί ο εξωτερικός καθρέπτης να τρίζει στα χέρια σου όταν τον πιάνεις να τον κλείσεις... δεν μπορεί το χρώμα σε τρία χρόνια να ξεθωριάζει και να φαίνεται δεκαετίας... δεν μπορεί οι πίσω να είναι στριμωγμένοι και όταν επιστρέφουν από έξοδο για φαγητό να τους πιάνει αναγούλα από την σκληρή ανάρτηση...και δεν μπορεί εβδομάδας αυτοκίνητο ενώ κινείται στον Κηφισσό να του πέφτει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων γιατί κάποιος μάγκας Ιταλός βαρέθηκε να βιδώσει τη βίδα... όταν η τιμή είναι χαμηλή συγχωρούνται κάποια πράγματα, αλλά όχι όταν είσαι ακριβή μάρκα... η AR είναι πλέον κακό value for money .... ίσως τώρα που την πήραν οι Γάλλοι (ναι ναι ξέρω, θα κρατήσουν την 'καρδιά' και τη 'ψυχή' κλπ κλπ) να βελτιωθεί η κατάσταση, ειλικρινά το εύχομαι γιατί είναι κρίμα. Το Gruppo Fiat δεν έχασε πελάτες γιατί δεν έβγαζε καλά αυτοκίνητα (μια χαρά αυτοκίνητα είναι και με αξιοπρεπή αξιοπιστία, ασχέτως φημολογιών), τους έχασε γιατί ο ανταγωνισμός έβγαλε καλύτερα και νεώτερα αυτοκίνητα και με καλύτερο value for money...
...έτοιμο είναι το σασί της υπάρχουσας Τζοουλεττα...να προσαρμόσουν αρμονικά τον πισο όγκο..κ έγινε γρήγορα ,φτηνά,κ ανταγωνιστικά ένα σεντάν που θα πουλάει...καλυτετο απο το τουρκικο Τόπο...γιατί δεν το σκέπτονται έτσι στο γκρουπο;
....Περασμενα μεγαλεια.....Ομως και η 159 η οποια την αντικατεστησε ηταν εξισου υπεροχη!
Όταν οι Ιταλοί ήθελαν, απλά μπορούσαν να προκαλέσουν ....εγκεφαλικό στις 3αρες, c-class, Α4, Passat, Vectra (κ signum). Για Σουηδικά «ψυγεια», Ιαπωνικά κουτιά τύπου avensis, primera και λοιπά, δεν το συζητάμε καν. Η 156 δεν ήταν άριστη, ούτε καλοφτιαγμένη, ΑΛΛΑ είχε μπρίο, ήταν καλλίγραμμη, κ είχε κ θράσος! ΌΜΩΣ, όπως έχω γράψει πολλάκις, λίγο η ....μεσογειακή νοοτροπία, λίγο η Ιταλική λοβιτούρα, κάτι οι μπαμπεσιές στην ποιότητα, να και οι αρπακολιές στα υλικά, ήρθε το finito la musica στην Ιταλική αυτοκ/νία. Διπλές κ τριπλές συγχωνεύσεις δίνουν οξυγόνο χρηματοοικονομικά, αλλά δε βοηθούν να πάρεις πωλήσεις από Γερμανούς, Ιάπωνες, Γάλλους, κ ποιοτικούς πλέον Κορεάτες.
Η 156 ήταν σχεδιαστικά εξαιρετική για την εποχή της χωρίς εμφανή ανταγωνιστικά μειονεκτήματα... θυμάμαι είχα κοιτάξει να την αγοράσω... ωραίο αυτοκίνητο εξωτερικά, όμορφο και εσωτερικά... καλές επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά... και εκεί σταματάει η θεωρία και έχεις επιστροφή στην πραγματικότητα (και στους λόγους που η AR κατάντησε σε πωλήσεις όπως κατάντησε). Το αυτοκίνητο δεν ήταν πλέον 'του φτωχού σπορτίφ' αλλά κοίταζε 'κατάματα' τον ανταγωνισμό σε υψηλότερο επίπεδο τιμής... όμως για να 'κοιτάξεις κατάματα' τον ανταγωνισμό όταν η τιμή ανεβαίνει δεν μπορείς να έχεις εσωτερική λαβή ανοίγματος πόρτας από πλαστικό... δεν μπορεί ο εξωτερικός καθρέπτης να τρίζει στα χέρια σου όταν τον πιάνεις να τον κλείσεις... δεν μπορεί το χρώμα σε τρία χρόνια να ξεθωριάζει και να φαίνεται δεκαετίας... δεν μπορεί οι πίσω να είναι στριμωγμένοι και όταν επιστρέφουν από έξοδο για φαγητό να τους πιάνει αναγούλα από την σκληρή ανάρτηση...και δεν μπορεί εβδομάδας αυτοκίνητο ενώ κινείται στον Κηφισσό να του πέφτει η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων γιατί κάποιος μάγκας Ιταλός βαρέθηκε να βιδώσει τη βίδα... όταν η τιμή είναι χαμηλή συγχωρούνται κάποια πράγματα, αλλά όχι όταν είσαι ακριβή μάρκα... η AR είναι πλέον κακό value for money .... ίσως τώρα που την πήραν οι Γάλλοι (ναι ναι ξέρω, θα κρατήσουν την 'καρδιά' και τη 'ψυχή' κλπ κλπ) να βελτιωθεί η κατάσταση, ειλικρινά το εύχομαι γιατί είναι κρίμα. Το Gruppo Fiat δεν έχασε πελάτες γιατί δεν έβγαζε καλά αυτοκίνητα (μια χαρά αυτοκίνητα είναι και με αξιοπρεπή αξιοπιστία, ασχέτως φημολογιών), τους έχασε γιατί ο ανταγωνισμός έβγαλε καλύτερα και νεώτερα αυτοκίνητα και με καλύτερο value for money...
...έτοιμο είναι το σασί της υπάρχουσας Τζοουλεττα...να προσαρμόσουν αρμονικά τον πισο όγκο..κ έγινε γρήγορα ,φτηνά,κ ανταγωνιστικά ένα σεντάν που θα πουλάει...καλυτετο απο το τουρκικο Τόπο...γιατί δεν το σκέπτονται έτσι στο γκρουπο;