• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο πιο δημοφιλής τύπος μηχανικού συμπιεστή (Roots)

H Chevrolet Corvette Z06 C7.R διαθέτει μηχανικό συμπιεστή τύπου Roots

Τούρμπο Vs Κομπρέσορας

Διαβάστηκε από 61438 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/10/2019
 

Πως δουλεύει ο κομπρέσορας, σε τι διαφέρει από το τούρμπο και πόσοι τύποι κομπρέσορα υπάρχουν; Γιατί υπερίσχυσε τελικά το τούρμπο;

Η μηχανική υπερσυμπίεση αποτελεί την άλλη μεγάλη «σχολή» για την συμπίεση του αέρα. Η αρχή λειτουργίας της μηχανικής συμπίεσης είναι η εξής: Ο συμπιεστής είναι συνδεδεμένος με τον κινητήρα μέσω ιμάντα, συνεπώς ο βαθμός συμπίεσης του αέρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, αφού όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο αυξάνεται και η συμπίεση του αέρα. Αυτό το χαρακτηριστικό των μηχανικών συμπιεστών συνεπάγεται ένα πλεονέκτημα και ένα μειονέκτημα.

Το πλεονέκτημα είναι, ότι η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού ακόμα και από τις πολύ χαμηλές rpm. Το βασικό μειονέκτημα των συμπιεστών στροφάλου, είναι ότι για να λειτουργήσουν, επί της ουσίας «κλέβουν» ισχύ από τον ίδιο τον κινητήρα και αυτό οφείλεται όπως προαναφέραμε, στο γεγονός ότι είναι σε άμεση σύνδεση με αυτόν μέσω ιμάντα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, πως μέσα στον συμπιεστή υφίσταται και ένα μικρό σύστημα μετάδοσης που αναλαμβάνει να πολλαπλασιάσει τις δεδομένες στροφές που περιστρέφεται ο ιμάντας προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά συμπίεσης του αέρα.

Αυτή η κατανάλωση ισχύος μειώνει τον βαθμό απόδοσης συνολικά του κινητήρα, ωστόσο αυτός παραμένει οπωσδήποτε καλύτερος από ενός ατμοσφαιρικού. Αυτή η κατανάλωση ισχύος μπορεί να φτάσει κατά περιπτώσεις μέχρι το 20% της συνολικής ισχύος του κινητήρα. Οι μηχανικοί συμπιεστές, σε αντίθεση με τα Turbo, υπάρχουν σε 3 τύπους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ