Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι διαφορές έχουν;

Αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Τι διαφορές έχουν;

26.015 Επισκέψεις στο άρθρο (26/1/2022)

Όσοι οδηγοί σκοπεύουν να κινηθούν πάνω στο χιόνι και στον πάγο, θα πρέπει να έχουν μέσα στο αμάξι τους κάποιο αντιολισθητικό σύστημα και να ξέρουν πως να το χρησιμοποιήσουν. Ας δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο πιο δημοφιλών συστημάτων.

Χιονοαλυσίδες ή χιονοκουβέρτες; Ποιο αντιολισθητικό σύστημα να πάρω;

Ακόμη και τα καλύτερα ελαστικά γίνονται άχρηστα όταν το αυτοκίνητο κληθεί να κινηθεί πάνω σε χιονισμένο-παγωμένο οδικό δίκτυο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι οδηγοί πρέπει να έχουν μαζί τους κάποιο αντιολισθητικό σύστημα, ώστε να μπορέσει το αυτοκίνητο να έχει καλύτερη πρόσφυση στο οδόστρωμα αλλά και να μπορεί φυσικά να φρενάρει, αν χρειαστεί, πιο αποτελεσματικά. Τα δύο πιο γνωστά αντιολισθητικά συστήματα είναι οι αλυσίδες και οι χιονοκουβέρτες, με το καθένα να έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Πάμε να δούμε τι προσφέρει το κάθε σύστημα:

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Χιονοαλυσίδες: Αξιόπιστες, φθηνές αλλά θέλουν... τον τρόπο τους

Οι αλυσίδες χιονιού είναι το πιο γνωστό αντιολισθητικό σύστημα καθώς συνδυάζουν την καλή απόδοση πάνω στο χιόνι με την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος αγοράς. Συνολικά υπάρχουν τρεις κατηγορίες αλυσίδων ανάλογα το πάχος των κρίκων τους:
  • Oι αλυσίδες των 12mm είναι πιο αποτελεσματικές γιατί μπορούν να «δαγκώνουν» καλύτερα πάνω στο χιόνι και τον πάγο. Χρησιμοποιούνται στα περισσότερα αυτοκίνητα
  • Αυτές των 10mm προορίζονται περισσότερο για αυτοκίνητα με ελαστικά χαμηλού προφίλ με μικρή απόσταση από το έδαφος
  • Αυτές των 9mm έχουν τα ίδια πλεονεκτήματα με αυτές των 10mm
Όσον αφορά την τοποθέτηση των αντιολισθητικών αλυσίδων, οι οδηγοί θα πρέπει να συμβουλεύονται τις αντίστοιχες οδηγίες που διαθέτουν και φυσικά να δοκιμάζουν τις αλυσίδες πάντα εκ των προτέρων, ώστε, όταν έρθει η ώρα να τις χρησιποιήσουν, η τοποθέτησή τους να γίνει εύκολα και γρήγορα. Οι αλυσίδες πρέπει να τοποθετούνται στους μπροστινούς τροχούς εάν το αυτοκίνητο είναι εμπροσθιοκίνητο ή στους πίσω εάν το όχημα είναι πισωκίνητο. Στα τετρακίνητα, εάν υπάρχει ένα μόνο ζευγάρι, τις τοποθετούμε εκεί που ορίζει ο κατασκευαστής.

Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά τα βήματα τοποθέτησης:
  1. Απλώνουμε την αλυσίδα πίσω από τον τροχό και πιάνουμε τις δύο άκρες του κεντρικού σωλήνα για να τις ενώσουμε στο άνω άκρο του τροχού.
  2. Ενώνουμε το άνω άκρο της αλυσίδας στο άνω τμήμα, με σκοπό να καλυφθεί η πάνω περίμετρος του τροχού.
  3. Στη συνέχεια τραβάμε με δύναμη τον γάντζο προκειμένου να τεντωθεί η αλυσίδα από τον τροχό και τον περνάμε μέσα από το πλαστικό σε σχήμα U.
  4. Έπειτα ενώνουμε τον γάντζο στο πάνω μέρος του τροχού, για να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο τεντωμένος.
  5. Τέλος κινούμε το αυτοκίνητο για να δούμε αν η αλυσίδα έχει ταιριάξει στο ελαστικό του αυτοκινήτου και είμαστε έτοιμοι!
Για να καταλάβουμε ότι έχουμε τοποθετήσει σωστά τις αντιολισθητικές αλυσίδες θα πρέπει να ελέγξουμε αν αυτές είναι τεντωμένες. Σε περίπτωση που οι αντιολισθητικές μας είναι χαλαρές, υπάρχει κίνδυνος να φύγουν από την θέση τους και να τυλιχτούν γύρω από την ανάρτηση του αυτοκινήτου προκαλώντας ζημιά.

Τα μειονεκτήματα των αλυσίδων

Oι αλυσίδες παράγουν έντονο θόρυβο, μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στα ελαστικά εάν δεν είναι τοποθετημένες σωστά, ενώ, αν και η χρήση τους έχει γίνει ευκολότερη τα τελευταία χρόνια, συνεχίζουν να προκαλούν σπαζοκεφαλιά για πολλούς οδηγούς. Επίσης, η ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινείται το όχημα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 20 με 30 χιλιόμετρα την ώρα, διότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για τον οδηγό να χάσει τον έλεγχο.