• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μια εναλλακτική μάχη φιλοξενούμε αυτή την εβδομάδα στην ιστοσελίδα του AutoΤρίτη. Ποιος θα γίνει ο trendy χαλίφης στη θέση του trendy χαλίφη;

H Citroen επενδύει πολλά πλέον στην σχεδίαση. O κομψός και trendy χαρακτήρας του νέου Citroen C3 είναι έκδηλος από όπου και να κοιτάξεις το γαλλικό μικρό.

Καλή εργονομία και minimal αισθητική χαρακτηρίζει το εσωτερικό του Citroen C3. Επίσης, αρκετές είναι και οι δυνατότητες customization.

Τα airbumbs στις πόρτες αποτελούν χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου Citroen C3.

Zoom στις λεπτομέρειες του Citroen C3.

Zoom στις λεπτομέρειες του Citroen C3.

Το ΜΙΝΙ σε όλες του τις εκδόσεις είναι ο ορισμός του trend setter, μια σπουδή που συνδυάζει ξεχωριστό χαρακτήρα και ρετρό νοσταλγία.

Υψηλή ποιότητα, ρετρό χαρακτήρας, αλλά και high-tech αίσθηση στην καμπίνα του ΜΙΝΙ.

Χαρακτηριστικά τα στρογγυλά μπροστινά φανάρια του ΜΙΝΙ. Τα ξεχωρίζει ακόμη και η γιαγιά στο χωριό.

Zoom στις λεπτομέρειες του MINI Cooper.

Zoom στις λεπτομέρειες του MINI Cooper.

Citroen C3 Vs MINI Cooper: «Δεύτε λάβετε στιλ»

Διαβάστηκε από 3848 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/6/2017

To MINI ήταν μέχρι σήμερα το απόλυτο «μουράτο» μικρό. To νέο Citroen C3 φαίνεται πως το έβαλε για τα καλά στο μάτι θέλοντας να γίνει ο trendy χαλίφης στη θέση του χαλίφη.

 
Σε αυτή την αντιπαράθεση τον πρώτο λόγο έχει το στυλ και ο νεανικός χαρακτήρας. Το αναβιωμένο ΜΙΝΙ από την πρώτη του κιόλας γενιά κατάφερε να κλέψει τις καρδιές των οπαδών του lifestyle. Έγινε ο ορισμός του trend setter και για πολλά χρόνια έπαιζε ουσιαστικά μόνο του (σχεδιαστική) μπάλα στη μικρή κατηγορία κάτι που συνεχίστηκε με τη δεύτερη γενιά του (το 2014), η οποία αποτέλεσε μια πιο ώριμη εκτέλεση της ρετρό συνταγής. 
 
Η Citroen, που τον τελευταίο καιρό επενδύει πολλά στη διαφορετική σχεδίαση όπως φάνηκε με το C4 Cactus, με το νέο C3 θέλησε να αμφισβητήσει το ΜΙΝΙ χαρίζοντας στο μικρό της μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που αν μη τι άλλο ξεχωρίζουν και τραβάνε το βλέμμα.
Μπορεί στα μάτια κάποιων το C3 από πίσω να «δείχνει» λίγο ΜΙΝΙ με τα φώτα που «μπαίνουν» στην πίσω πόρτα, αλλά τα δύο μοντέλα ακολουθούν διαφορετικά σχεδιαστικά μονοπάτια. Στο μεν Citroen C3, που είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρη έκδοση, εφαρμόζονται πολλές καμπύλες, στο δε ΜΙΝI η λογική είναι πιο «τετράγωνη» και πνιγμένη από ρετρό πινελιές και αναφορές. Χωρίς αμφιβολία και τα δύο είναι δυναμικά, μοντέρνα και αρκετά ξεχωριστά για τα δεδομένα της κατηγορίας (το νέο Nissan Micra παίζει επίσης δυνατά).
 
Έχουν το… «τούτο» τους
Κοιτάζοντας από μπροστά το Citroen C3 το μάτι πέφτει στα λεπτά φανάρια στο πάνω μέρος του καπό τα οποία διαθέτουν 3 συστοιχίες LED και τα οποία ενώνονται με την οριζόντια μάσκα, όπως και στα στρόγγυλα φανάρια λίγο πιο κάτω. Το ΜΙΝΙ από την άλλη διαθέτει χαρακτηριστικά, σήματα-κατατεθέντα στοιχεία τα οποία δε θα αλλάξουν λογικά ποτέ, όπως τα στρογγυλά μπροστινά φώτα, οι επίσης στρογγυλεμένοι πλαϊνοι καθρέφτες και η εν είδη χαμόγελου μάσκα. Θα τολμούσαμε να πούμε πως το μπροστινό μέρος του C3 είναι πιο δυναμικό. Από το πλάι πιο ξεχωριστό και ιδιαίτερο είναι το C3 χάρη στα (έξτρα) Airbumbs, που πρωτοείδαμε στο C4 Cactus. Αυτοί οι θύλακες αέρα αρχικά ξενίζουν και σε κάποιους δεν αρέσουν, αλλά υπόσχονται προστασία από μικρογρατζουνιές. Το πίσω μέρος και των δύο μοντέλων έρχεται να συμπληρώσει το αισθητικό αποτέλεσμα που έχει δημιουργηθεί πιο πριν. Έτσι, στο μεν Citroen C3 κυριαρχούν οι καμπύλες με τα φώτα να έχουν οριζόντια κυρίως τοποθέτηση, στο δε MINI που και πίσω έχει εμφανώς μεγαλύτερη γυάλινη επιφάνεια, τα φώτα είναι χαρακτηριστικά και κάθετα.
 
Της εξατομίκευσης το κάγκελο
Το ΜINI είναι ο «βασιλιάς» της εξατομίκευσης, αφού δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη για επεμβάσεις σύμφωνα με το γούστο του από την… οροφή μέχρι τους τροχούς. Η Citroen με το νέο C3 θέλησε να προσφέρει ανάλογες δυνατότητες και τα κατάφερε. Έτσι μπορεί κανείς να επέμβει σε καθρέφτες, καπό-οροφή, μαρσπιέ, προφυλακτήρες και εσωτερικό, τροχούς αναβαθμίζοντας αισθητά την εξωτερική εικόνα. Από την άλλη όμως το C3 είναι διαθέσιμο σε μία και μόνο έκδοση αμαξώματος (5θυρη), τη στιγμή που το ΜΙΝΙ έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο δικό του μικρόκοσμο με 3θυρη και πεντάθυρη έκδοση, με έκδοση Cabrio, με στέισον έκδοση Clubman, αλλά και crossover Countryman. Από πλευράς ιπποδύναμης η γκάμα του ΜΙΝΙ κυμαίνεται από 75-231 άλογα, ενώ αυτή του C3 από 68-110 άλογα.
 
Ξεχωριστά και από μέσα
Ανοίγοντας τις πόρτες των δύο μοντέλων και μπαίνοντας στο εσωτερικό τους, τα πράγματα είναι ανάλογα trendy και ξεχωριστά. Από τη μια είναι το C3 με την τεράστια οθόνη αφής, τους ξεχωριστούς αεραγωγούς και τη minimal αισθητική, που δίνει έμφαση στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Από την άλλη έχουμε το ΜΙΝΙ με τα πιο πολυτελή υλικά, τη ρετρό σχεδίαση, τα all time classic στρογγυλά όργανα, το ανάλογο στοιχείο στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και τη… στενότητα χώρων. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν τεχνολογίες που δεν συναντάς σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας! Το Citroen C3 διαθέτει κάμερα στο καθρέπτη που μπορεί να βιντεοσκοπήσει ότι βρίσκεται μπροστά σου, και μετά αν θέλεις να το ανεβάσεις και στα κοινωνικά δίκτυα, το ΜΙΝΙ έχει τη μοναδική για την κατηγορία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση.

Η άποψή μας
Χωρίς αμφιβολία, το Citroen C3 και το ΜΙΝΙ είναι δύο από τα πιο ξεχωριστά σε σχεδίαση μικρά που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά με το γαλλικό μοντέλο να είναι πιο εύπεπτο τιμολογιακά. Αμφότερα τραβούν το βλέμμα σα μαγνήτης, έχουν trendy χαρακτήρα και χωρίς αμφιβολία έχουν τον τρόπο να σε κάνουν να χαμογελάς. Ωστόσο το C3 έχει καλή τιμή παραβαίνοντας τον κανόνα πως τα γούστα «πληρώνονται», αντίθετα με το πιο ακριβό MINI.

 
  • Θάνος

    Εκτός από την ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση και των δυο μοντέλων θα έλεγα ότι δεν υπάρχει τίποτα άλλο κοινό μεταξύ τους! Και πρώτο και καλύτερο η τιμή!! Το μεν C3 ξεκινάει από 12000Ε και φτάνει μέχρι τα 17000 για diesel στην κορυφαία του έκδοση. Το δε μινι ξεκινάει από 18000Ε και δεν εχει ταβάνι (ανετα περνά τις 40000). Όποτε ο υποψήφιος πελάτης του C3 και να θέλει μινι μάλλον δύσκολα μπορεί να το αποκτήσει. Από εκει και πέρα το C3 είναι γενικά πιο πρακτικό που απευθύνεται στον μέσο νέο οδηγό που μάλλον θα το επιλέξει σαν το πρώτο του αυτοκίνητο ή σαν το δευτερο αυτοκίνητο της οικογένειας για μικρές κυρίως αποστάσεις. Το Εσωτερικό του Mini η ποιότητα του είναι πραγματικά σε τελείως άλλο επίπεδο. Το ίδιο ισχύει και για την οδηγική συμπεριφορά. Οπότε θα έλεγα ότι η σύγκριση είναι μάλλον ατυχής ακόμα και για κάποιον που δεν κοιτάει το πορτοφόλι του. Θέλεις ένα μικρό καθημερινό οικονομικό αυτοκίνητο με μια ευχάριστη εμφάνιση πας προς C3, clio, micra…. Και ότι άλλο νομιζει ο καθένας. Θες το “απόλυτο” μικρό αυτοκίνητο που το οδηγείς και δεν σε οδηγεί πας προς Μινι, 500 abarth, mito QV, S1….

      12
  • Kostas

    Εντάξει, η σύγκριση είναι μάλλον άνιση. Το mini cooper είναι σαφώς ανώτερο. Και με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι και πολλά τα ~€20.000 (για όποιον βέβαια μπορεί σε τέτοιες μέρες να διαθέσει τέτοια ποσά). Ένα πιο ενδιαφέρον συγκριτικό που θα 'θελα πολύ να δω κάποια στιγμή στο autotriti είναι μεταξύ του mini one (102hp) και των πιο δυνατών εκδόσεων των πιο "λαϊκών" super mini όπως τα opel corsa, ford fiesta, vw polo κλπ

      1