Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου

Τα diesel ήταν καλή αγορά το 2011, αλλά όχι τώρα. Διαβάστε γιατί...

Diesel και ξερό ψωμί;

17.285 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/12/2016

Πόσο άλλαξε η πρόταση για το τι αυτοκίνητο να αγοράσει κανείς τα τελευταία πέντε χρόνια; Τουλάχιστον στο θέμα του ντίζελ, η αλλαγή ήταν 180 μοίρες. Το 2011 το ντίζελ ήταν η καλύτερη αγορά, σήμερα όχι. Γιατί;

 
Όταν η απελευθέρωση του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έγινε επιτέλους πραγματικότητα, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρισκόταν σε μία πολύ ιδιαίτερη κατάσταση. Μέσα στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, όλοι ψάχναμε ένα αυτοκίνητο που να μην καίει «τίποτα». Σε αυτή την αναζήτηση η άρση της απαγόρευσης έδωσε την απάντηση.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro5 ήταν αρκετά καθαρά για τις δύο μεγάλες πόλεις μας, ενώ συγχρόνως προσέφεραν καταναλώσεις που κανένα βενζινοκίνητο αντίστοιχης απόδοσης δεν είχε.

Ακόμη καλύτερα, τα ντίζελ έλυναν και το πρόβλημα της χαμηλής ροπής σε πολλά αυτοκίνητα, ειδικά στα SUV και τα μεσαία, αλλά και σε αρκετά μικρομεσαία, που χωρίς τούρμπο ήταν μάλλον αργά. Προσέφεραν πιο αραιά σέρβις και έκαιγαν ένα καύσιμο σημαντικά φθηνότερο από τη βενζίνη.
Το να αγοράσεις αυτοκίνητο το 2011 και να μην ήταν diesel έφτανε να ακούγεται λάθος. Στο κάτω κάτω, με την αγορά να αναμένετο να κρατήσει έτσι για τουλάχιστον 10 χρόνια, τα ντίζελ θα έπαιζαν μόνα τους και στα μεταχειρισμένα, όταν κανείς πλέον δεν θα σκεφτόταν να αγοράσει οτιδήποτε άλλο εκτός από πετρελαιοκίνητο.

Τι άλλαξε;

Αυτό που άλλαξε ριζικά, ήταν η στάση όλων απέναντι στο ντίζελ. Με το σκάνδαλο VW o κόσμος έμαθε πως όχι μόνο μία μάρκα είναι απίστευτα πάνω από τα όρια, αλλά με την ανοχή όλων, όλα τα ντίζελ ρυπαίνουν πολύ παραπάνω από ότι προβλέπεται. Και οι ρύποι είναι ρύποι επικίνδυνοι για την υγεία, όχι απλά διοξείδιο του άνθρακα που επιβαρύνει το περιβάλλον. Οι ρύποι, τα όρια των οποίων τα ντίζελ ξεπερνούν, σκοτώνουν μισό εκατομμύριο ανθρώπους κάθε χρόνο στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, τα τελευταία πέντε χρόνια οι βενζινοκινητήρες έχουν κάνει άλματα. Με τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών να συμπιέζονται περισσότερο, η εξέλιξη ακριβών πετρελαιοκινητήρων είναι ασύμφορη και έτσι οι μάρκες εστίασαν στα μικρά τούρμπο μοτέρ βενζίνης, που επιπλέον συνδυάζονται και με ηλεκτροκινητήρες σε υβριδικές εκδόσεις, που τα περασμένα πέντε χρόνια έγιναν πολύ δημοφιλείς.

Οι πρωτεύουσες άρχισαν να θέτουν όρια ρύπων, κάποιες διόδια με βάσει τους ρύπους, ενώ αρκετές, μεταξύ αυτών και η Αθήνα, έθεσαν χρονικό όριο για την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης εντός των ορίων τους.

Η καρατόμηση του ντίζελ μετά το σκάνδαλο ολοκληρώθηκε όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές ανακοίνωσαν, πως δεν προβλέπουν σπουδαία κεφάλαια για περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας, αφού με τους νέους τρόπους δοκιμών για ρύπους Euro από το 2018 και μετά, τα ντίζελ μοτέρ ουσιαστικά πρέπει να ξανασχεδιαστούν από το μηδέν. Πολλές μάρκες έθεσαν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας ως το τέλος του ντίζελ για τις γκάμες τους.

Τέλος, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κάνουν άλματα πρόσφατα, το ενδιαφέρον των περισσοτέρων κατασκευαστών απομακρύνθηκε ακόμη περισσότερο από το ντίζελ, στη νέα «κούρσα» για την νέα τεχνολογία.

Τι μένει στο ντίζελ; Όχι πολλά. Αυτή τη στιγμή για ένα αυτοκίνητο που αποκτάται στη Γερμανία με leasing, φυσικά το ντίζελ είναι καλή επιλογή. Για τον Έλληνα όμως, που το αγοράζει και το «παντρεύεται» για τα επόμενα 15 χρόνια, υπάρχουν δύο σημαντικοί κίνδυνοι:

Πρώτον να μην επιτρέπεται να κυκλοφορεί στις μεγάλες ελληνικές πόλεις σε μόλις 8 χρόνια, και δεύτερον να μην μπορεί να το πουλήσει όταν θέλει να το αλλάξει, γιατί ακριβώς δεν θα το θέλει κανείς.

Δεδομένης της κούρσας εισαγωγής μεταχειρισμένων ντίζελ, και του ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει το νεκροταφείο ντίζελ αυτοκινήτων που ρυπαίνουν και σκοτώνουν τον κόσμο, αφού όταν όλοι τα ξεφορτώνονται εμείς θα επιμένουμε να τα αγοράζουμε, καλό είναι να ξέρουμε τι συμβαίνει και τι πρέπει να δούμε στο μέλλον.

Με αυτά τα δεδομένα, είναι περίεργο που σήμερα η πρόταση για το τι αυτοκίνητο να αγοράσει κανείς, είναι «οτιδήποτε εκτός από ντίζελ»; Με τόσες σημαντικές αλλαγές στο σκηνικό, είναι δυνατόν να επιμένουμε στην ίδια πρόταση με 5 χρόνια πριν; Όσο κι αν το ντίζελ ήταν μονόδρομος τότε, δεν είναι πλέον προφανές ότι αποτελεί αδιέξοδο σήμερα; Τι λέτε; 
 

 
  • Φάνης

    Όταν κάνετε 1300 χιλιόμετρα σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, με λιγότερα από 50 λίτρα βενζίνης ειδοποιείστε με, μέχρι τότε, θα παραμείνω στο diesel.

      53
    • autotriti

      Απάντηση: Για να κάνεις 1300 χλμ. με 50 λίτρα πετρελαιο, σημαίνει 3,85 λίτρα/100 χλμ. Για να το πετύχεις αυτό, σημαίνει οτι ταξιδευεις με 100 χλμ/ώρα σταθερά με την μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο κλπ. Αν το κάνεις αυτό και σε ένα πο τα νέα μικρά βενζινοκίνητα θα κάψουν 4,5 λίτρα/100 χλμ. Πολυ κοντά δηλαδή. Η διαφορά στην κατανάλωση υπέρ του diesel ειναι μετά τα 140 χλμ/ ώρα. Ωστόσο δεν υπάρχουν μόνο diesel και βενζινοκίνητα, σιγά-σιγά ο κόσμος αλλάζει.

       
  • Kostas

    Eλληνικός τύπος. 40 χρόνια κριτική για το πόσο πίσω και κολλημένοι είμαστε που δεν αφήνουμε τα diesel στις πόλεις όπως ολόκληρη η ευρώπη και μόλις τα αφήσουμε, πόσο πίσω είμαστε που δεν τα απαγορεύουμε άμεσα. Προσωπικά θεωρώ πολύ πιο επιτακτικό να σταματήσει η βλαβερότατη τζακίλα στην πόλη (που μας κόβει δεκαετίες και όχι μήνες ζωής) και ευχαρίστως θα άλλαζα αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια να πάρω κάτι πιο οικολογικό και σύγχρονο αν μου το επέτρεπε το κράτος και δε με στραγγάλιζε φορολογικά (στα καύσιμα, στο εισόδημα, στα τέλη ταξινόμησης). Μέχρι τότε προκαλούν κλαυσίγελο οι δήθεν οικολογικές ανησυχίες μιας χώρας με αιθαλοομίχλη από καμινάδες, ανύπαρκτη ανακύκλωση και διαχείριση σκουπιδιών και κατοίκους που πετάνε παντού ό,τι να ναι.

      47
  • P.G.

    Έχω Diesel από τον 11/2009 και μάλιστα όχι τόσο από επιλογή, γιατί μέχρι τότε ήμουν υπέρ της βενζίνης - χρειάστηκε να το κάνω 1 μέρα και 1 νύχτα test drive πριν να το αποφασίσω. Τότε λοιπόν απαγορευόταν η κυκλοφορία του στην Αθήνα & Θεσσαλονίκη και έτσι το χρησιμοποιούσα (τώρα δεν έχει πινακίδες) μόνο εκτός Αθηνών (Euro 4). Έχω να σας πω λοιπόν ότι κανένα απολύτως πρόβλημα δεν συνάντησα στα 150.000 χλμ. επειδή ο κινητήρας είναι Diesel – μόνο πλεονεκτήματα. Στο ρελαντί μπορεί να κάνει θόρυβο και κάποιοι να το θεωρούν γελοίο ή να το κοροϊδεύουν για φορτηγό, όμως όταν κάνεις ταξίδι με τις ώρες στις 3.000 στροφές ή στη πόλη με 1.000 - 1.500 στροφές, δεν ακούς κανένα θόρυβο, ούτε κραδασμούς. Επίσης, μην μπερδεύετε τα σύγχρονα Diesel με τα παλιά ταξί (μερικά κυκλοφορούν ακόμα στην Αθήνα). Επειδή αναγκαστικά παρακολουθούσα το θέμα για το αν θα επιτραπεί το Diesel και για μένα στη Αθήνα, τότε μόνο ένα άρθρο της Greenpeace υπήρχε που έλεγε ότι δεν πρέπει να επιτραπεί το Diesel επειδή υπάρχουν οι καρκινογόνοι ρύποι και όλα τα περιοδικά έλεγαν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα «και να στις Ευρωπαϊκές πόλεις κυκλοφορούν ελεύθερα - αυτοί δεν το ξέρουν(;)» και άλλα τέτοια. Τελικά και αφού το κράτος κυνήγησε ανηλεώς λόγω της κρίσης και αδικαιολογήτως λόγω εκδίκησης (τεκμήρια διαβίωσης - φόρος πολυτελείας - τιμή βενζίνης) τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με βενζίνη, για να μπορέσουν να σταθούν κάποιες εταιρείες, πίεσαν τους πολιτικούς μέσω του τύπου (και άλλων μεθόδων, ίσως) να επιτραπεί τελικά το Diesel στην Αθήνα, η οποία ενέδωσε για τα Euro 5 & 6 όμως. Και αφού έγινε αυτό, αμέσως και ξαφνικά ξεπήδησαν ένα σωρό μικρά Diesel που δεν γνωρίζαμε καν ότι υπήρχαν, σε μια προσπάθεια να αλλάξει ο στόλος των οχημάτων της Αθήνας με πρόσχημα λόγω της κρίσης: "το κυνήγι του φθηνού καυσίμου". Μετά λοιπόν μάθαμε για το Dieselgate και ότι τελικά κάναμε λάθος που πιστεύαμε ότι τα Euro 5 & 6 είναι πιο καθαρά και ότι οι Έλληνες ήμαστε πιο σωστοί όταν ήμαστε οι μόνοι στην Ευρώπη που δεν επιτρέπαμε το Diesel στις μεγάλες πόλεις. Τώρα λοιπόν πρέπει να ακολουθήσουμε και να πληρώνουμε για τις νέες τεχνολογίες που ανακαλύπτουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκαστικά, βάζοντας νέες απαγορεύσεις με νόμους για το «καλό της υγείας μας». Και τρέχουν και κάποιοι "λαγοί" δήμαρχοι, για να φανούν καλοί και πρωτοπόροι στους ψηφοφόρους, να συμφωνήσουν πρώτοι στις απαγορεύσεις. Η διαπλοκή παγκοσμίως έχει μπει στα κόκκινα! Τελικά, ποιος κοροϊδεύει ποιον; Αν λοιπόν πραγματικά θέλουμε να μην μαζεύονται οι ρύποι στις μεγαλουπόλεις μας, μήπως να κάναμε εκείνη τη ρημάδα την αποκέντρωση που λέγαμε από πολύ παλιά; Να μπορούσαμε να ζήσουμε με καλύτερη ποιότητα ζωής και όχι ο ένας πάνω από τον άλλο; Το Diesel σας φταίει; Όσοι έφυγαν από την Αθήνα έχουν μείνει ευχαριστημένοι, αλλά που να βρεθεί εργασία εκτός Αθηνών, Θεσσαλονίκης & Πάτρας; Γιατί το 90% των υπουργίων είναι ακόμα στην Αθήνα και το 80% γύρω από το Σύνταγμα; Λέω τώρα....

      33
  • Γιωργος

    @nikolas ''Επισης, το diesel περα απο την οικονομια, που και σε αυτον τον τομεα, η βενζινη πλεον κερδιζει παρασαγγας, εχει κραδασμους λες και ειναι τρακτερ, η ροπη δεν πλησιαζει καν τα επιπεδα της βενζινης'' ''Φυσικα και η VW ειναι απο τις καλυτερες εταιρειες στον κοσμο σε αξιοπιστια'' Γελανε και τα τσιμεντα!Με αυτα τα επιχειρηματα ποιον πας να πεισεις, εμας οσους εχουμε diesel και το απολαμβανουμε η αυτους που εχουν ηδη αποφασισει να παρουν diesel ως η καλυτερη αγορα? Εχεις τοση λυσσα για τα πετρελαιοκινητα μαζι με τους μεντορες σου που θα τα βλεπεις ολο και περισσοτερο μπροστα σου και θα σου γινει εφιαλτης!

      21
  • panagos

    εγω πιστεύω οτι θα απαγορευτεί οταν βγούμε στις αγορές. Μέχρι τοτε DIESEL.Ευτυχως που δεν μας μολυνουν τα αποκαιδια απο πορτοπαραθυρα στα τζακια, τα ατμοπλοικα και αεροπορικα καυσαερια και πολλα αλλα.

      20
  • Γιωργος Π

    Οταν το ντιζελ καιει αισθητα λιγοτερο απο ενα βενζινοκινητο και ειναι και η τιμη του ως καυσιμο πολυ χαμηλοτερη ΔΕΝ υπαρχει λογος να αγορασει κανεις βενζινη.Αν θελεις αυτοκινητο επιδοσεων(πανω απο 300 αλογα) τοτε παρε βενζινη,αν δεν ανηκεις σε αυτο το 1% του πληθυσμου που μπορει να κυκλοφορει με porsche και ferrari τοτε θα παρεις ντιζελ γιατι κοιτας τη τσεπη σου(καταναλωση,αξιοπιστια,τιμη καυσιμου).

      16
  • Xristos ten ten

    Πήρα diesel το 2012 καινούργιο χωρίς λεφτά γτ έδωσα το προηγούμενο που είχα πάρει. Είχα mini Cooper και έκαιγε 8 λίτρα περίπου στα 100km(πραγματικές καταναλωσεις να λεμε)δηλαδή στα 20000 χιλιάδες το χρόνο που κανω "2200€"περίπου ,συν 265 σήμα ,συν 500 ασφαλεια,συν 200 σερβις,σύνολο 3165€ ..μετά με 5 λίτρα στα 100km πάλι με 20000km το χρόνο θέλω "1000€",χωρίς σήμα αντε να βάλω 89 για πέρσι και φέτος,με 400 ασφάλεια,140 σέρβις,σύνολο 1720 περίπου. €€€€1500€€€€το χρόνο διαφορά...2 μισθοί.. δηλαδή 6000€ μέχρι τώρα.. ΠΛΆΚΑ ΜΟΥ ΚΆΝΕΤΕ..του χρόνου θα πάρω ένα βενζίνοκινητο με τα λεφτά που έχω γλιτώσει γιατί δεν αξίζει τελικά το diesel..χαχαχα

      15
  • Βασιλική

    Καλά όλα αυτά που γράφετε αλλά οικονομικά συμφέρει η αγορά πετρελαιοκίνητου κάποιον που κάνει τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο ακόμα κι αν το κρατήσει μέχρι το 2025 ( που λένε ότι θα απαγορευτούν στις πόλεις). Αυτό λόγω της διαφοράς στην τιμή πετρελαίου - βενζίνης. Η διαφορά στην τιμή είναι περίπου 30% και αν υπολογίσουμε και τη χαμηλότερη κατανάλωση η διαφορά τους είναι 50% περίπου. Ας βάλουμε λοιπόν ότι ένα αυτοκίνητο κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο: βενζίνη με 1,4€ το λίτρο και κατανάλωση 7 λίτρα στα 100(να βάλουμε πραγματικές καταναλώσεις και όχι εργοστασιακές) θέλει 980 ευρώ ενώ πετρέλαιο με 1€ το λίτρο και κατανάλωση 4,5 λίτρα στα 100 θέλει 450 ευρώ. Δηλαδή διαφορά 530€ το χρόνο. Σε 10 χρόνια 5300€. Θέλετε να μου πείτε ότι σε 10 χρόνια το βενζινοκίνητο θα πωλείται 5.300€ περισσότερα από το πετρελαιοκίνητο; αυτό φυσικά δεν μπορούμε να το προβλέψουμε γιατί ζούμε σε μια χώρα που τίποτα δεν είναι σταθερό! Και δεν υπολόγισα διαφορές στα τέλη ή άλλα.

      15
  • Νίκος

    Αν και αρχικά είπα: σιγά μην ανεβάσουν μια άλλη άποψη θα το τολμήσω και ότι γίνει.Να σας πω πως είμαι λάτρης σε ότι κινείται σε τροχούς και ενώ σας διάβαζα παλιά τώρα πια δεν σας αναγνωρίζω. Έχετε επιδοθεί σε ανηλεή πόλεμο των ντίζελ και δεν κρατάτε ούτε τα προσχήματα . Σας προκαλώ λοιπόν με μια κουβέντα να μου βρείτε οποιονδήποτε αγοραστή ντίζελ αυτοκινήτου που να δηλώνει δυσαρεστημένος . επίσης θέλω να μου δείξετε ποιο επαγγελματικό αυτοκίνητο είναι βενζινοκίνητο; Ακόμη θέλω να μου πείτε ποιο τρακτέρ είναι βενζινοκίνητο; Εδώ να τρέξω να σας προλάβω μην μου πείτε πως θέλετε αυτοκίνητο και όχι τρακτέρ, μιλώ για την αξιοπιστία των κινητήρων και την διάρκεια τους στο χρόνο. Βέβαια φοβάμαι πως αυτή η διάρκεια είναι που τρομάζει αυτούς που σας εντέλλουν να πολεμήσετε τα ντίζελ. Επειδή και στο θέμα των καυσαερίων υπάρχει λύση που θα δείτε ότι στην Ευρώπη θα προχωρήσει εσείς θα μείνετε με την αγωνία πως θα αλλάξετε την συμπεριφορά του κόσμου . Σας πληροφορώ πως όποιος δοκιμάζει ντίζελ ξεχνά για πάντα τη βενζίνη και γελά μαζί σας. Ελπίζω να συνέλθετε το συντομότερο για το καλό σας (επειδή κάποτε σας διάβαζα)

      8
  • Γαυρος

    ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ;;;; ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ, Η ΟΤΙ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΙΝΑΙ DIESEL Κ ΓΙα ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΑΝΙΑ ;;;;;;;; ;;;;;;;; ???????????????

      6
    • autotriti

      Απάντηση: Στις εταιρικες πωλησεις κυριαρχει το diesel, οι ιδιωτες αγοράζουν πλέον κατα 70% βενζινες. Εχουμε τωρα και στην Ελλάδα ιδια ποσοστα με την υπολοιπη Ευρωπη

        1
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Είναι ο κοντινότερος σε τεχνολογία κινητήρας στο ορυκτό και μπορεί να καταναλώνει και παράγωγα κοντά σε αυτό.ΟΠΟΤΑΝ που λένε και στο μαρτυρικό νησί, ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΤΩΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΜΥΑΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΓΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΝΕΩΝ, θα κυκλοφορούμε αυτό το είδος κινητήρα όσοι κατά λάθος έτυχε να βρισκόμαστε εδώ.Άσχετο, θέλω ένα καλό V8 DIESEL LandCruiser 79 SC.ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΑΟΓΡΑΣΩ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΩ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ... ;-)

      5
  • dimitis17

    nikolas ενα πραγμα θα σου πω εισαι πολυ νυχτομενος στο θεμα με τα diesel καιθα σου πω κατι που λες για τις εταιριες οτι δεν θελουν τα diesel μερικοι στην ελλαδα ημαστε τυχεροι που μπορουμε να παρουμε αγροτικο η επαγγελματικο αυτοκινητο για να συνδιαζουμε δουλεια και χομπι μαζι για πεσμου δηλαδη σε 9 χρονια απο τωρα ολα τα φορτιγακια χαιλουξ ρειντζερ ναβαρα θα ειναι για πεταμα διοτι ειναι diesel και ειναι χαζες οι εταιριες που τα βγαζουν

      5
  • Τα diesel επιβατικα στις ΗΠΑ

    ειναι το... 3% του στολου.Φανταστειτε τι τζιρο θα εχαναν οι πετρελαικες πολυεθνικες(και ποσους φορους το κρατος)αν τα diesel γινοντουσαν 30% του στολου(που μη κοροιδευομαστε,καταναλωνουν απο 30% εως 50% λιγοτερο απο τα βενζινοκινητα)

      3
  • Φάνης

    @autotriti, η εικόνα που σας επισυνάπτω, είναι από ΔΙΚΟ ΣΑΣ τεστ του αυτοκινήτου μου για κατανάλωση με σταθερή ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο. Εσείς οι ίδιοι αναφέρετε ότι στα 120 είχατε 3.8! Επίσης, εγώ ανέφερα πως κινούμαι με 110-120 όπου η μέση κατανάλωση είναι εύκολα 3.6-3.7. Εντός πόλης, η κατανάλωσή μου είναι από 4.3 ως 5, το οποίο εξισορροπείται στη μεικτή από τα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο. Όσο για το βενζινοκίνητο, στη προηγούμενη ακριβώς πρόταση μιλάτε για πραγματικές συνθήκες κ στην αμέσως επόμενη για κίνηση με 100 χ.α.ω. (το οποίο ακόμα δεν είμαι πεπεισμένος ότι αρκεί για να κάψει 4.5 ένα βενζινοκίνητο). Αναιρείτε οι ίδιο τα λεγόμενά σας! Επίσης, αν όντως υπάρχει βενζινοκίνητο που έχει 4.5 μεικτή κατανάλωση, δεν θα είναι σε καμία περίπτωση αντάξιο του Golf μου ούτε σε άνεση, ούτε σε ασφάλεια, ούτε σε χώρους.

      2
  • Φάνης

    @autotriti, εγώ μίλησα για πραγματικές συνθήκες. Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο κατά το μεγαλύτερο μέρος μεν, αλλά με 110-120 χ.α.ω καθώς και κίνηση εντός πόλης, με κίνηση και ανηφόρες - κατηφόρες, σύντομες διαδρομές κλπ. Το αυτοκίνητό μου αυτή τη στιγμή έχει 28.000 χιλιόμετρα σε ενάμιση χρόνο και η ανώτατη μικτή μέση κατανάλωση σε μακροχρόνιο διάστημα που έχει δείξει είναι 4.5 λίτρα/100 χλμ και αυτή κυρίως κατά το στρώσιμο καθώς κ τους χειμερινούς μήνες. Το καλοκαίρι βρίσκεται εύκολα στο 3.8, 3.9 ενώ έχω πετύχει την εργοστασιακή μέση κατανάλωση, ενώ την έχω ξεπεράσει κιόλας. Golf VII Bluemotion, 3.2 λίτρα/100 χλμ εργοστασιακή μέση, 3.1 το ρεκόρ μου και ξαναλέω, σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. Επίσης, βενζινοκίνητο για να κάψει 4.5 πρέπει να πηγαίνει με 80 σε κατηφορικό δρόμο, μην παραπληροφορούμε τον κόσμο. Για όποιον δεν πιστεύει, έχω μοιραστεί πολλές φωτογραφίες και εμπειρίες σε συζητήσεις στο vw club.

      1
    • autotriti

      Απάντηση: Με 120 χλμ./ωρα αποκλειεται να καιει κατω απο 4 λιτρα. Αποκλειεται επισης να καιει κατω απο 4 λιτρα, εντος πολης. μην ξεχνατε οτι δικη μας δουλεια ειναι να μετραμε πραγματικες καταναλωσεις αυτοκινητων. επισης τα νεα χαμηλου κυβισμου turbo βενζινοκινητα, με 100 χλμ/ωρα ευκολα καινε κατω απο 4,5 λιτρα. (Πως μετρατε την καταναλωση σας?)

        1
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Για το target των μικρομεσαίων, ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ... ΑΣΥΜΦΟΡΟ!Και πάμε λίγο στο τι έγινε στην ήπειρό μας.Στην Ευρώπη τελικά, ποιός θα παράγει και τι?Στην Ελλάδα για παράδειγμα μπορούμε όλοι να έρθουμε στην Αθήνα και να αρχίσουμε να τρώμε είτε ο ένας τον άλλο ή όλοι μαζί τα τσιμέντα, να πουλάμε ο ένας στον άλλο ότι μας βρίσκεται, και επειδή θα λιγοστεύουν τα μπικικίνια θα θέλουμε ποιό μικρά από το $μ@ρτ, θα του βάζουμε και μπαγκαζιέρα για τις διακοπές (ας είναι διπλάσια σε εμβαδόν), κοτσαδόρο για το τρείλερ, θα το τσιπάρουμε για να βγάζει από 70 άλογα 79, θα κάνουμε κόντρες με τις νταλίκες στο δρόμο, θα το παρκάρουμε στις σκάλες (θα είναι και πολλά τα ρημάδια), θα του βάζουμε και σκάστρες γιατί θα θέλουμε να κανουμε αισθητή την παρουσία μας, θα το βάφουμε ανάλογα με τη μόδα, θα βάζουμε carbon για να είναι in...και πάει λέγοντας.Ολόκληρο target και ένα σωρό accesorrάδικα για ένα-δυό τετραγωνικά τουτούνι.Ωραίο μέλλον...μπράβο!!! ;-)

      2
  • nikolas

    Diesel δεν θα επαιρνα που να με πληρωνανε. Πρωτα απ'ολα, πρεπει να κανεις πανω απο 15-20.000 χλμ ετησιως και συμφερει μονο τους επαγγελματιες οδηγους η εκεινους που αρεσκονται στα ταξιδια. Σε αντιθετη περιπτωση, δηλαδη σε λιγα χιλιομετρα, εχεις πολλα προβληματα στο κεφαλι σου. Θα χρειαστεις δηλαδη συχνο καθαρισμο του μπεκ καυσιμου μαζι με γενικοτερη συντηρηση των μηχανικων μερων. Αλλιως θα σου βουλωσει και θα ξοδεψεις μια περιουσια. Και σε αυτους τους δυσκολους καιρους που ζουμε αυτο αντενδεικνυται. Επισης, το diesel περα απο την οικονομια, που και σε αυτον τον τομεα, η βενζινη πλεον κερδιζει παρασαγγας, εχει κραδασμους λες και ειναι τρακτερ, η ροπη δεν πλησιαζει καν τα επιπεδα της βενζινης, ενω ειναι και πολυ βλαβερο για την υγεια. Στο υπεροχο ρεπορταζ του περιοδικου, που πραγματικα το ειχα διαβασει με μεγαλο θαυμασμο και προσοχη, παρα πολυ σωστα ειχατε αναφερει και μπραβο σας, οτι εκπεμπουν καρκινογονα NOx, τα οποια γνωριζω οτι ειναι θανατος για τον ανθρωπο. Και ρωτω εγω τωρα? Γιατι να δωσω μια περιουσια για να αγορασω πετρελαιο, αφου ειναι βλαβερο ενω και πολυ πιο αναξιοπιστο απο τη βενζινη ειναι? Θεωρω πως ηταν μια μοδα που ηδη περασε. Το Βερολινο, το Παρισι αλλα και το Λονδινο ανακοινωσαν οτι μεχρι το 2020 δεν θελουν να υπαρχει καν το diesel στις πολεις τους. Επισης πολλες μεγαλες αυτοκινητοβιομηχανιες με προεξαρχουσα την Toyota ανακοινωσαν οτι θα καταργησουν το diesel στη γκαμα τους μεχρι το 2020. Αυτο φαινεται και απο την προθεση της να μην υπαρχει diesel στη γκαμα του μικρομεσαιου της crossover CH-R, αλλα μονο βενζινη και υβριδικο. Γιατι λοιπον, αν ηταν τοσο καλο το diesel, ενας τετοιος κολοσσος να μηντο χρησιμοποιουσε για να χτυπησει στα ισα το Qashqai που δεν εχει αντιπαλο και δικαιολογημενα αφου ειναι τελειο? Η Renault επισης, που ηταν απο τις πρωτες εταιρειες που ανεπτυξαν μικρους πετρελαιοκινητηρες θα το καταργησει επισης. Να θυμηθουμε τι ειχε γινε και με το περιφημο dieselgate. Φυσικα και η VW ειναι απο τις καλυτερες εταιρειες στον κοσμο σε αξιοπιστια και απο τις πιο αγαπημενες μου αλλα θεωρω πως το diesel ειναι απο μονο του σκαρτο και προκαλει πολλα προβληματα στους κατασκευαστες. Μια τοσο τελεια εταιρεια οπως αυτη λοιπον και επηρεαστηκε σφοδρα απο αυτο το ακαθαρτο καυσιμο. Επισης και η Honda ηδη αρχιζει να το αποσυρει αφου το νεο Civic πιθανοτατα θα βγει μονο σε βενζινη οπως και το μικρο Jazz. Δεν μπορει ολοι οι παραπανω να ειναι χαζοι και ο Ελληνας εξυπνος. Επισης την αξιοπιστια της βενζινης και τη σιγουρια της δεν θα την αλλαζα με τιποτα στον κοσμο ποσο μαλλον με το εντελως προβληματικο και ρυπογονο diesel.