• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
4 φωτογραφίες »

Κινητήρας-Κιβώτιο: Πολιτισμένος & εύχρηστος συνδυασμός

24.686 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/7/2021

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Kona, συναντάμε τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo της Hyundai, απόδοσης 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ.. που ενσωματώνει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού SmartStream CVVD. Αυτή ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις, προσφέροντας καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. 

Το κιβώτιο τεχνολογίας iMT μπορεί να σβήσει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, αφήνοντας το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο.

Το κιβώτιο τεχνολογίας iMT μπορεί να σβήσει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, αφήνοντας το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Η σημαντικότερη προσθήκη όμως είναι το 48-βολτο ηλεκτρικό σύστημα, που αποτελείται από μια γεννήτρια εκκίνησης, συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο άξονα, η οποία «βοηθάει» τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και αναλαμβάνει την λειτουργία του start/stop μέσα στην πόλη. Η ενέργεια του ήπια υβριδικού συστήματος προέρχεται από μια δεύτερη μπαταρία 0,44KWh, η οποία φορτίζει κατά το άφημα του γκαζιού και το «φρενάρισμα» με τις στροφές του κινητήρα που στην περίπτωσή μας είναι ελαφρώς πιο αισθητό σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα. 

Η μπαταρία του 48V συστήματος βρίσκεται κάτω από τον χώρο των αποσκευών, στο χώρο της ρεζέρβας.

Η μπαταρία του 48V συστήματος βρίσκεται κάτω από τον χώρο των αποσκευών, στο χώρο της ρεζέρβας.


Και εδώ έρχεται να μας συστηθεί το νέο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο τεχνολογίας iMT της Hyundai. Πρόκειται για έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο by-wire συμπλέκτη, ο οποίος επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, αφήνοντας το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο. Στην πράξη το σύστημα λειτουργεί μόνο με το πρόγραμμα ECO και σε συγκεκριμένες συνθήκες ανάλογα με την ταχύτητα, τη σχέση στο κιβώτιο και την κλίση του δρόμου, ενώ μόλις πατηθεί το γκάζι, το φρένο ή ο συμπλέκτης ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά χωρίς να το καταλάβεις καν και εμπλέκεται ξανά η σχέση που υπήρχε στο κιβώτιο. 

Και μιας και μιλάμε για πράξη, όλη αυτή η τεχνολογία απέδωσε καρπούς και με το παραπάνω, καθώς η μέση κατανάλωση «γυρόφερνε» τα 7 λίτρα/100χλμ., επίδοση πολύ καλύτερη από τα 8,7 λτ./100χλμ. της προ ανανέωσης αντίστοιχης έκδοσης και με περιθώρια βελτίωσης οδηγώντας σε πιο ήπιους ρυθμούς και με την επιλογή ECO. Επίσης χάρη στο boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος, η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση (τόσο στη λειτουργία Normal και ακόμα περισσότερο στη λειτουργία Sport), αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

28 διαθέσιμα άρθρα για HYUNDAI  KONA