Kινητήρας-Επιδόσεις: Επιμένει στο diesel και καλά κάνει
1.172 Επισκέψεις στο άρθρο (16/10/2025)
Το νέο ήπια υβριδικό σύστημα mHEV Plus εξασφαλίζει ηλεκτρικές εκκινήσεις και σε συνδυασμό με το diesel, η μέση κατανάλωση του νέου Audi Q5 μένει κάτω από τα 9 λτ./100 χλμ, ακόμα και αν κινείσαι σβέλτα.
Το νέο Audi Q5 της δοκιμής «φορούσε» το state-of-the-art 2λιτρο diesel μοτέρ της Audi, το οποίο αποδίδει 204 άλογα και έχει σύστημα με υγρό εξάτμισης Adblue για να μειώνει τις επικίνδυνα οξείδια του αζώτου (Nox). Στην πιο πρόσφατη εκδοχή του, το μοτέρ έχει προικιστεί και με το νέο, 48-βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα της φίρμας. Αυτό χαρακτηρίζεται από έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα 24 ίππων και 230 Nm ροπής, που δεν είναι μέσα στο 7-άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, αλλά ακριβώς πίσω του και συνδέεται με τον άξονα μετάδοσης. Έτσι το Q5 μπορεί να εκκινεί, να ρολάρει ή ακόμα να παρκάρει-ξεπαρκάρει ηλεκτρικά, με σβηστό τον diesel κινητήρα όταν χαϊδεύεις το γκάζι.
Όταν οδηγήσεις πιο… επιθετικά το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές τονίζει τη ροπάρα του diesel (400 Nm «απλωμένα» από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ.), o οποίος πάντως αν και πολιτισμένος δεν είναι και ο πιο αθόρυβος. Αυτό το καταλαβαίνεις περισσότερο όταν σβήνει για ελεύθερη κύλιση, η αποζημίωση όμως έρχεται τόσο από τις δυναμικές επιταχύνσεις (οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,8 δλ. για το 0-100, 4,4 δλ. για την επιτάχυνση 60-100 και 6,2 δλ. στο 80-120), κυρίως όμως από την κατανάλωση. Το μεγάλο όφελος φυσικά είναι στο ταξίδι με τις μετρήσεις μας με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα να δείχνουν κάποια 5,5 λτ./100 χλμ., κάτι που χιλιομετροφάγοι θα εκτιμήσουν (με ρεζερβουάρ 65 λτ. η αυτονομία στο ταξίδι πλησιάζει τα 1.200 χλμ.).
Επίσης, οι ηλεκτρικές εκκινήσεις ωφελούν την κατανάλωση στην πόλη (γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ.), ενώ αγχολυτική είναι και η συνδυαστική κατανάλωση που ακόμα και με γρήγορη οδήγηση δεν ξεπερνάει τα 9,0 λτ./100 χλμ.. Στην συγκρατημένη σχετικά κατανάλωση βοηθά και η τετρακίνηση quattro ultra, που δεν βασίζεται σε κεντρικό διαφορικό, αλλά σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, δίνοντας τη δυνατότητα για απεμπλοκή των πίσω τροχών από τη μετάδοση, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Φυσικά το Audi Q5 χαρακτηρισμένο ως υβριδικό έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, ενώ πληρώνει ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας (μόλις 109 ευρώ). Βέβαια ως 2λιτρο έχει φόρο πολυτελείας, αν και με τέτοια τιμή αυτό δεν θα απασχολήσει τον υποψήφιο αγοραστή του.