Κινητήρας-Κατανάλωση: Ζωηρές επιδόσεις και κατανάλωση σαν μικρό αυτοκίνητο πόλης
(20/5/2025)
Αν φορτίζεις τακτικά η κατανάλωση εντός και εκτός πόλης δε θα ξεπεράσει τα 2-3 λτ./100 χλμ.. Σε αστικές συνθήκες τα 50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας είναι εφικτά, αλλά ο ανταγωνισμός διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και δε χρειάζεται τόσο συχνή φόρτιση.
Αυτά είναι τα καλά των plug-in υβριδικών συστημάτων: Δυναμικές επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση, όταν δεν είναι μηδενική λόγω ηλεκτροκίνησης. Το Santa Fe είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μόνο ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό με το σύστημα να έρχεται ουσιαστικά από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Ο 1,6 turbo βενζινοκινητήρας των 160 ίππων και ο ηλεκτροκινητήρας των 98 αποδίδουν συνδυαστικά 253 ίππους και 367 Nm ροπής (μόλις από τις 1.000 σ.α.λ. παρακαλώ), που στην πράξη κινούν ζωηρά το 2,1 τόνων Sante Fe. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 8,1 δλ. (αρκετά καλύτερο από το εργοστασιακό 9,3), ενώ το προσπέρασμα με 60-100 και 80-120 γίνεται σε 4,2 και 5,3 δλ. αντίστοιχα. Έχει «νεύρο» δηλαδή αν και θηρίο.
Και από κατανάλωση; Όσο υπάρχει απόθεμα μπαταρίας το Santa Fe δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Η μπαταρία όμως είναι μικρή (13,8 kWh) και στην πράξη σε μικτές συνθήκες δύσκολα βγάζεις 40 χλμ. (54 υπόσχεται η Hyundai). Αν φορτίζεις τακτικά η κατανάλωση εντός και εκτός πόλης δε θα ξεπεράσει τα 2-3 λτ./100 χλμ.. Σε αστικές συνθήκες τα 50 χλμ. είναι εφικτά πάντως χάρη στο εξελιγμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Για παράδειγμα στα εκτός Sport προγράμματα λειτουργίας τα paddles στο τιμόνι ρυθμίζουν την ένταση σε 3 επίπεδα (στο Sport αλλάζουν σχέσεις στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο). Παράλληλα, η λειτουργία Ελέγχου Ευστάθειας με Αναγέννηση (Regenerative Stability Control ή RSC) διασφαλίζει τη διατήρηση της αναγεννητικής πέδησης ακόμα και σε τμήματα με χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ η λειτουργία Smart Regenerative Braking ρυθμίζει αυτόματα την ένταση της ανάκτησης με βάση τη ροή της κυκλοφορίας και τις πληροφορίες του χάρτη πλοήγησης. Πάντως η υποδοχή φόρτισης είναι μικρή με ισχύ μόλις 3,3 kW και μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 4 ώρες. Όμως ακόμα και χωρίς ρεύμα, το Sante Fe που λειτουργεί ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό έχει μια λογική -για το μέγεθος και τον όγκο του- κατανάλωση γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ., που πέφτει και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης, όπου οι ηλεκτρικές εκκινήσεις στο μποτιλιάρισμα, στο φανάρια ή στο παρκάρω-ξεπαρκάρω, έχουν την τιμητική τους.