Θες το χαμηλό ρύγχος; Θες οι κοντοί εμπρός πρόβολοι και το καπό με στυλ «Σκαραβαίου»; Θες η τοξωτή γραμμή της οροφής και η «ουρά της πάπιας» αεροτομή πίσω, που «φωνάζει» κάτι από τις παλιές Porsche 91
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Θες το χαμηλό ρύγχος; Θες οι κοντοί εμπρός πρόβολοι και το καπό με στυλ «Σκαραβαίου»; Θες η τοξωτή γραμμή της οροφής και η «ουρά της πάπιας» αεροτομή πίσω, που «φωνάζει» κάτι από τις παλιές Porsche 911;

Σχεδίαση: Μοναδική μα κυρίως αεροδυναμική

27.441 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2024)

Ηyundai και Kia έχουν πάρει πολύ σοβαρά την υπόθεση ηλεκτροκίνηση και αυτό φάνηκε από τις δοκιμές των νεότευκτων ηλεκτρικών μοντέλων του κορεάτικου ομίλου, όπως το Kia EV6 και το Hyundai Ioniq 5. Φαίνεται όμως και με την περίπτωση της αεροδυναμικής ηλεκτρικής ναυαρχίδας Ioniq 6, που δοκιμάζουμε σήμερα και η οποία βασίζεται στην E-GMP πλατφόρμα των Hyundai-Kia. Θεωρώ πως πριν από όλα θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στην Hyundai, η οποία τόλμησε, σε μια εποχή που τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών έχουν το ίδιο σουλούπι και απλά αλλάζουν μέγεθος, να παρουσιάσει όχι ένα μεγαλύτερο Ioniq 5, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό.


Όλα μαζί και καθένα ξεχωριστά κάνουν το Ioniq 6 ξεχωριστό. Κυρίως όμως το κάνουν αεροδυναμικό.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Όλα μαζί και καθένα ξεχωριστά κάνουν το Ioniq 6 ξεχωριστό. Κυρίως όμως το κάνουν αεροδυναμικό.


Το Ioniq 6 είναι ένα σεντάν 4,85 μέτρων με εκκεντρική σχεδίαση. Σίγουρα δεν είναι ό,τι ομορφότερο έχουμε δει τελευταία, ωστόσο είναι κάτι τολμηρό που τραβάει το βλέμμα χωρίς να προκαλεί. Θες το χαμηλό ρύγχος; Θες οι κοντοί εμπρός πρόβολοι και το καπό με στυλ «Σκαραβαίου»; Θες η τοξωτή γραμμή της οροφής και η η διπλή «ουρά της πάπιας» αεροτομή πίσω, που «φωνάζει» κάτι από τις παλιές Porsche 911; Όλα μαζί και καθένα ξεχωριστά κάνουν το Ioniq 6 ξεχωριστό.

Κυρίως όμως το κάνουν αεροδυναμικό: Το μοντέλο της δοκιμής με τους κλασικούς πλευρικούς καθρέφτες και τις ζάντες των 20 ιντσών έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,246 (0,22 με τις στάνταρ 18άρες ζάντες), αλλά με καμεροκαθρέφτες πέφτει στο 0,21. Στοιχεία όπως οι ενεργές εισαγωγές στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, οι διαχύτες αέρα, οι διαχωριστικές παγίδες και στις δύο πλευρές του πίσω προφυλακτήρα, οι pop-up χειρολαβές των θυρών, καθώς και οι «κουρτίνες» στους εμπρός τροχούς για τον περιορισμό του διάκενου ανάμεσα στα ελαστικά και τα φτερά, είναι λεπτομέρειες που δείχνουν πόσο πολύ ψάχτηκαν στη Hyundai για να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική, που ειδικά στα ηλεκτρικά έχει βαρύνουσα σημασία για την αυτονομία: Για το Ioniq 6 με τα 325 άλογα και τους 2 ηλεκτροκινητήρες με τροχούς 20 ιντσών, η Hyundai υπόσχεται έως και 658 χλμ. (745 χλμ. με τροχούς 18 ιντσών) με μια φόρτιση σε αστική χρήση και 519 χλμ. σε μικτές συνθήκες (658 χλμ. με τροχούς 18 ιντσών). Ας δούμε όμως στην πράξη τι καταφέρνει η ηλεκτρική «κουρσάρα» της Hyundai, που είναι διαθέσιμη με 3 συνδυασμούς μπαταρίας και κίνησης.

Σελίδα 1Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 με 325 άλογα
Σελίδα 2Σχεδίαση: Μοναδική μα κυρίως αεροδυναμική
Σελίδα 3Από 41.490 ευρώ το «βασικό» Ioniq 6
Σελίδα 4Eσωτερικό-Χώροι: Εντυπωσιακή και απλόχωρη καμπίνα, μικρός ο χώρος αποσκευών
Σελίδα 5Επιδόσεις-Αυτονομία: Σπορ επιδόσεις και 550+ χλμ. με μια φόρτιση
Σελίδα 6Στο δρόμο: Σταθερό και εύχρηστο, αλλά λιγότερο άνετο και ήσυχο από ό,τι περιμένεις
Σελίδα 7Η γνώμη μας
Σελίδα 8Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
home pro
VW CRAFTER LEASEPRO