Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 με 325 άλογα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 με 325 άλογα

27.303 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2024)

- Το... πίσω μέρος είναι σαν αντιγραφή από Porsche 911 με «ουρά πάπιας»
- Όταν ο δρόμος γλιστράει γίνεται 4κίνητο χάρη στον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα
- Αν θες, έχει πρίζα για να φτιάχνει και... καφέ
- Πατάς "γκάζι" και ο φωτισμός της καμπίνας γίνεται έντονος. Αφήνεις; Γίνεται πιο απαλός!

Το πίσω μέρος είναι σαν αντιγραφή από παλιά Porsche 911

Το Ioniq 6 είναι ένα σεντάν 4,85 μέτρων με εκκεντρική σχεδίαση. Σίγουρα δεν είναι ό,τι ομορφότερο έχουμε δει τελευταία, ωστόσο είναι κάτι τολμηρό που τραβάει το βλέμμα χωρίς να προκαλεί. Θες το χαμηλό ρύγχος; Θες οι κοντοί εμπρός πρόβολοι και το καπό με στυλ «Σκαραβαίου»; Θες η τοξωτή γραμμή της οροφής και η «ουρά της πάπιας» αεροτομή πίσω, που «φωνάζει» κάτι από τις παλιές Porsche 911; Όλα μαζί και καθένα ξεχωριστά κάνουν το Ioniq 6 ξεχωριστό. Κυρίως όμως το κάνουν αεροδυναμικό: Το μοντέλο της δοκιμής με τους κλασικούς πλευρικούς καθρέφτες και τις ζάντες των 20 ιντσών έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,246 (0,22 με τις στάνταρ 18άρες ζάντες), αλλά με καμεροκαθρέφτες πέφτει στο 0,21.

Όταν ο δρόμος γλιστράει γίνεται 4κίνητο χάρη στον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα

Η κορυφαία έκδοση του Ioniq 6 έχει 2 ηλεκτροκινητήρες: Έναν πίσω, όπως στις πισωκίνητες εκδόσεις με 225 άλογα και 350 Nm ροπής και έναν βοηθητικό με 101 άλογα και 255 Nm ροπής που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Συνδυαστικά η απόδοση είναι 325 άλογα και 605 Nm ροπής, τα οποία χαρίζουν καταιγιστικές επιδόσεις. Ωστόσο, το σημαντικό είναι πως όταν ο δρόμος γλιστράει ή όταν υπάρχει πίεση στην οδήγηση, η εμπλοκή του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα μετατρέπει το Ioniq 6 σε τετρακίνητο με κατανομής έως 57% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η κατανομή ελέγχεται φυσικά με ηλεκτρονικό τρόπο και σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται κυρίως πίσω.


Το Hyundai Ioniq 6 είναι ένα σεντάν 4,85 μέτρων που τραβάει το βλέμμα χωρίς να προκαλεί.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Hyundai Ioniq 6 είναι ένα σεντάν 4,85 μέτρων που τραβάει το βλέμμα χωρίς να προκαλεί.

Αν θες, έχει πρίζα για να φτιάχνει και... καφέ

Η πλατφόρμα E-GMP δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 800V, (με αυτόματη εναλλαγή από τα 400V) κάτι που επιτρέπει στο Ioniq 6, να μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 18 λεπτά αν συνδεθεί σε supercharger 350 kW! Να σημειωθεί εδώ και η δυνατότητα της ηλεκτρικής πλατφόρμας του μοντέλου για απόδοση ρεύματος Vehicle to Load (V2L) μέσω πρίζας κάτω από τα πίσω καθίσματα ή με μετατροπέα από την υποδοχή φόρτισης, μπορεί να γίνει ηλεκτροδότητη συσκευών με ισχύ έως και 3,6 kW. Έτσι μπορείς να συνδέσεις μια... εσπρεσιέρα για να κάνεις καφέ ή να φορτίσεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Πατάς γκάζι και ο φωτισμός της καμπίνας γίνεται έντονος. Αφήνεις; Γίνεται πιο απαλός

Το κόκπιτ του Hyundai Ioniq 6 είναι οργανωμένο γύρω από τις δύο οριζόντιες οθονάρες των 12,3 ιντσών: Αυτή πίσω από το τιμόνι λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και η άλλη στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει για το χειρισμό του infotainment. Μέσα σε όλα, υπάρχει και προγραμματιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός διπλού χρώματος για το άνω και κάτω τμήμα των θυρών με επιλογή συνδυασμού από 64 διαφορετικά χρώματα και αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας βάσει επιτάχυνσης: Πατάς γκάζι; Ο φωτισμός γίνεται έντονος. Αφήνεις; Ο φωτισμός γίνεται πιο απαλός!

Ακολουθεί η αναλυτική δοκιμή της κορυφαίας έκδοσης του Hyundai Ioniq 6 AWD με τα 325 άλογα.

Σελίδα 2Σχεδίαση: Μοναδική μα κυρίως αεροδυναμική
Σελίδα 3Από 41.490 ευρώ το «βασικό» Ioniq 6
Σελίδα 4Eσωτερικό-Χώροι: Εντυπωσιακή και απλόχωρη καμπίνα, μικρός ο χώρος αποσκευών
Σελίδα 5Επιδόσεις-Αυτονομία: Σπορ επιδόσεις και 550+ χλμ. με μια φόρτιση
Σελίδα 6Στο δρόμο: Σταθερό και εύχρηστο, αλλά λιγότερο άνετο και ήσυχο από ό,τι περιμένεις
Σελίδα 7Η γνώμη μας
Σελίδα 8Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
test center
KIA