Κινητήρας-Επιδόσεις: Γρήγορο, αλλά όχι εξηλεκτρισμένο και στην πόλη «τσιμπάει» σε κατανάλωση
(23/9/2025)
Ο συνδυασμός 150 ίππων και αυτόματου κιβωτίου προσφέρει «ζωντανές» επιδόσεις με το κλασσικό 0-100 να είναι υπόθεση 8,4 δλ., ενώ τα 60-100 χλμ./ώρα και τα 80-120 έρχονται σε 4,3 και 5,5 δλ. αντίστοιχα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας.
Ο 1,5 TSI Evo με τα 150 άλογα και το σύστημα ACT -σε συνθήκες χαμηλού φορτίου απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους για μεγαλύτερη οικονομία- συνδυάζεται στην με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων που μεταφέρει όλη την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός προσφέρει «ζωντανές» επιδόσεις με το κλασσικό 0-100 να είναι υπόθεση 8,4 δλ., ενώ τα 60-100 χλμ./ώρα και τα 80-120 με kickdown στο αυτόματο κιβώτιο έρχονται σε 4,3 και 5,5 δλ. αντίστοιχα. Έτσι το Kamiq είναι μέσα στην 3άδα με τα πιο γρήγορα στο προσπέρασμα βενζινοκίνητα μικρά SUV.
Πέρα από τα νούμερα είναι και η αίσθηση. Tο μοτέρ, αν κάπως τραχύ σε λειτουργία και ήχο ψηλά, έχει δύναμη και ουσία. Στις εκκινήσεις από στάση χρειάζεται να συνηθίσεις έναν αρχικό δισταγμό από το κιβώτιο, που μετά από λίγο μετατρέπεται σε εκτίναξη προς τα εμπρός. Καλοδεχούμενα τα paddles στο τιμόνι για «σειριακή» λειτουργία του κιβωτίου, που γίνεται και μέσω του επιλογέα (αν και ανάποδα από το σωστό μιας και σπρώχνοντας μπροστά ανεβάζει και τραβώντας πίσω κατεβάζει μία-μία τις σχέσεις του).
Από την άλλη, η μέση κατανάλωση δεν είναι δύσκολο να διατηρηθεί γύρω από τα 7,5 λτ./100 χλμ.. Μπορεί το νούμερο να ξεφεύγει αρκετά πάνω από τις υποσχέσεις του κατασκευαστή (5,7 λτ./100 χλμ.), αλλά το θεωρούμε λογικό για ένα σπορτίφ μικρό SUV με 150 άλογα και 213 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Με συνεχή χρήση του προγράμματος ECO και ανοιχτό μπορεί να πέσει και χαμηλότερα, στην πόλη όμως η απουσία εξηλεκτρισμού ανεβάζει αρκετά την κατανάλωση που φτάνει στα 9 λτ./100 χλμ.. Πάντως οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλές (128 γρ/χλμ.) που σημαίνει ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο και χαμηλά τέλη (82 ευρώ).