
Εσείς όμως πόσα χρόνια θεωρείτε πολλά πριν πείτε πως θα... αποφύγετε ένα μοντέλο;
Είναι η συχνή ανανέωση των μοντέλων καλή ή κακή για την αγορά; Στα πόσα χρόνια πρέπει ένα αυτοκίνητο να αλλάζει;
6.926 Επισκέψεις στο άρθρο (8/1/2014)
Σε μία αγορά που ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου έχει ξεφύγει από τη δεκαετία και κάνει τα αυτοκίνητα του 2000 να φαίνονται ακόμη καινούργια, η συχνή ανανέωση από πλευράς των κατασκευαστών μπορεί να δημιουργεί πρόβλημα, κυρίως σε όσους βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να «παλιώνουν» πιο γρήγορα. Τι άποψη όμως έχετε τελικά για το ρυθμό ανανέωσης;
autotriti team
Ο κύκλος των αυτοκινήτων πέρασε από μια φάση που ήθελε νέο μοντέλο κάθε έξι χρόνια με φρεσκάρισμα στα τρία. Και τέτοιες περιπτώσεις είδαμε πολλές την περασμένη δεκαετία που... οι αγελάδες ήταν παχιές και οι κατασκευαστές είχαν άλλες προτεραιότητες.
Με την κρίση όμως που πέρασε από όλον τον κόσμο αλλά και την ανάγκη των κατασκευαστών να επενδύσουν τεράστια ποσά σε τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων ο κύκλος αυτός μεγάλωσε. Κάποιες μάρκες έφτασαν τα 10 χρόνια ενώ άλλες, πιο σκόπιμα, μπέρδεψαν λίγο το τι εστί νέα γενιά και τι «μεγάλο» φρεσκάρισμα.
Λίγη σημασία έχει όμως τελικά αυτό, αφού οι κατασκευαστές μιλούν πάντα για τη νέα γενιά ενός μοντέλου, είτε είναι ολοκαίνουργια, είτε έχει απλά διαφορετικούς καθρέπτες. Το ζήτημα είναι ότι βρίσκουν στον όρο «νέο» μια αδυναμία της αγοράς. Βλέπουν δηλαδή πως όταν κάτι δείξει να «παλιώνει», χάνει και πωλήσεις. Λίγα μοντέλα μπορούν να πουν πως έχουν αντισταθεί σε αυτή την τάση.
Εσείς όμως πόσα χρόνια θεωρείτε πολλά πριν πείτε πως... θα αποφύγετε ένα μοντέλο; Και από την άλλη, πάτε πάντα για το νεότερο ή περιμένετε και γι αυτό να «ωριμάσει» λίγο; Και τελικά πόσο «νέο» πρέπει να είναι ένα μοντέλο για να περάσει στο δικό σας ορίζοντα των «νέων» αυτοκινήτων; Τι λέτε;
Δε θεωρώ ότι με το που αλλάζει ένα μοντέλο (στην 6ετία συνήθως), αυτόματα το προηγούμενο παλιώνει. Σε κάθε 2η γενιά (12ετία δηλαδή), όντως οι αλλαγές φαίνονται και είναι σημαντικές. Βέβαια, σημασία έχει και το τι αλλάζει. Δεν είναι τόσο σημαντικά η οθόνη αφής,το σύστημα πολυμέσων, η κάμερα οπισθοπορείας, και τα φώτα led, αλλά οι κινητήρες, τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και οι βελτιώσεις στο αμάξωμα.
Κύριε θέμη καθόλου ατυχές το παράδειγμά μου για την porsche 911, σχεδιαστικά μιλάμε, αλοίμονο αν η porsche του 1974 για παράδειγμα ήταν ίδια εκτός του σχεδίου της, εν έτη 2014.Τα ίδια και για την vw και μόνον, όχι για όλο το group.Το golf, το passat, κ.τ.λ. είναι σχεδιαστικά κλασσικά οχήματα.Διατηρούν τον αρχικό σχεδιασμό τους, βέβαια όχι στο ακέραιο, αλλά σε σύχρονη εκτέλεση.
Συμφωνώ με τον κύριο antonisim1.
Οι εταιρειες θελουν να βγαζουν λεφτα. Αυτος ειναι ο λογος που αλλαζουν η ανανεωνουν τα μοντελα τους τοσο συχνα. Δεν σκεφτονται τον αγοραστη αλλα την παρτη τους. Τωρα αν εμεις θα τρεχουμε σαν τα ζωα σε καθε αλλαγη να πεταμε λεφτα καλα μας κανουν. Παλια τα αμαξια δεν ειχαν τιποτα σε εξοπλισμο και τα κρατουσες αρκετα χρονια. Τωρα σε φορτωνουν με χιλια περισσια κομφορ και τρεχεις σαν τρελος. Αφηστε που ολα αυτα χαλανε επιτηδες σε 5-6 χρονια και θες αρκετα χρηματα στις επισκευες. Το αμαξι το κρατουσες μεχρι να αντεχει. Τωρα δεν αντεχουν ουτε αυτα ουτε η τσεπη σου τις ζημιες οποτε δυστηχως το αλλαζεις πιο νωρις για να γλυτωσεις. Ειναι και θεμα συντηρησης αλλα σημερα ποσοι συντηρουν τα αμαξια τους σωστα ? Λιγοι μαλλον.
Κατά την γνώμη μου, για να παραμείνει ένα μοντέλο για πάρα πολλά χρόνια στην αγορά πρέπει να εφαρμόζει πάρα πολλές ριζοσπαστικές λύσεις (π.χ citroen ds-βάτραχος) ώστε ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια να μην ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στις μέρες μας διότι υπάρχει ο φόβος πως κάτι πολύ ριζοσπαστικό μπορεί να μην είναι και εμπορικό, έτσι οι κατασκευαστές προτιμούν να αντιγράφουν ο ένας τον άλλο φοβούμενοι μια πιθανή εμπορική αποτυχία. Δυστυχώς η εποχή της τόλμης πέρασε....
Συμφωνώ με τη Λουκία στο θέμα της αλλαγής των μοντέλων κάθε 11 χρόνια. Μπορεί να ανανεώνονται οι κινητήρες και τα διάφορα συστήματα, αλλά το αμάξωμα δεν θα ήθελα να αλλάζει συχνά. Το δικό μου πρόβλημα εστιάζει στα ανταλλακτικά. Θα ήθελα να βρίσκω ανταλλακτικά για κάθε αυτοκίνητο όσο παλιό και αν είναι. Οι συχνές αλλαγές μοντέλων δημιουργούν πρόβλημα στην εύρεση ανταλλακτικών, διότι οι εταιρείες δεν έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν μεγάλο στοκ ανταλλακτικών, για πολλά χρόνια και για όλα τα μοντέλα τους. Αν όμως τα μοντέλα άλλαζαν κάθε 11 χρόνια, αφενός μεν τα ανταλλακτικά των αμαξωμάτων θα ήσαν πολύ λιγότερα, με την έννοια των λιγότερων κωδικών, και επομένως θα επαρκούσαν οι αποθήκες, για το απαιτούμενο στοκ, αφετέρου δε θα υπήρχαν πολύ περισσότερα κυκλοφορούντα μεταχειρισμένα, από κάθε μοντέλο και έτσι θα ήταν πιο εύκολη και φθηνότερη η εύρεση μεταχειρισμένων ανταλλακτικών. Ακόμη η διατήρηση ενός μοντέλου, για πολλά χρόνια, θα επέτρεπε την εύκολη ανανέωση του, από τους ιδιοκτήτες του, καθώς θα ταίριαζαν όλα τα συστήματα, που θα είχαν τοποθετηθεί σε νεότερες εκδόσεις, ακόμα και οι κινητήρες.
Με την μεγαλη προοδο της τεχνολογιας και τις νεες ανάγκες η αγορά νεου μοντελου ειναι αναγκαια. Οταν λεμε νεου δεν σημαινει απαραιτητα αλλαγη εκ βαθρων αλλα εφαρμογη επιτυχημενων και δοκιμασμενων λυσεων.
Το θέμα είναι όταν λέμε καινούργιο μοντέλο τι εννοούμε. Γιατί αν εννοούμε ένα απλό facelift, και τίποτα ουσιώδες σε κινητήρα και μηχανικά μέρη, τότε δεν έχει κανένα νόημα για μένα. Για μένα καινούργιο μοντέλο, σημαίνει άλλο αμάξι. Βελτιωμένο, αμάξωμα, βάση, σασί, κινητήρας, εσωτερικό, επιδόσεις, κατανάλωση, συντήρηση κτλ. Τότε και μόνο τότε, θα σκεφτώ να δώσω τα λεφτά μου. Αλλιώς κρατάω αυτό που έχω και ας είναι και είκοσι χρονών.
Τα κλασσικά πράγματα δεν παλιώνουν ποτέ.Πάντα φαίνονται φρέσκα και έτοιμα, μετά από πολλά πολλά χρόνια να ανακαλύπτουμε κάτι το καινούργιο και το διαφορετικό, που δεν το ανακαλύψαμε τα προηγούμενα χρόνια.
Κλασσικό παράδειγμα η porsche 911.Αν και πέρασαν τόσα χρόνια από την παρουσιάση της, είναι ένα κλασσικότατο όχημα, με τους fan και τους εχθρούς του.Και οι εχθροι παραδέχονται όμως την κλασσικότητα του.
Είμαι της σχολής που θέλει τα οχήματα να αλλάζουν σχέδιο τουλάχιστον κάθε 11 χρόνια, από τα μεσαία οχήματα και άνω.Το αν κάθε χρόνο έχουν νέο σαλόνι, νέους εξωτερικούς καθρέφτες αλλά με ίδια βάση και όχι διαφορετική, κ.τ.λ. δεν είναι κακό.Το να μιλάμε για φρεσκάρισμα ανά 3 χρόνια+, με διαφορετικά φώτα, σχέδιο, κ.τ.λ. δεν είναι ότι το καλύτερο, αλλάζει εμφανισιακά το μοντέλο.Δεν αλλάζει μόνον αν η σχεδίαση του, για πολλά πολλά χρονια είναι ίδια, όπως για παράδειγμα μία porsche.Πόσοι κατασκευαστές διατηρούν όμως αυτήν την λύση;
Μπορεί να υπάρξουν λύσεις ουσίας, όπως καλύτερο σύστημα διεύθυνσης, καλύτερα μέταλλα, καλύτερη ποιότητα κατασκευής, καλύτερα φρένα, κ.τ.λ. και κάθε χρόνο ας γίνεται αυτό προς όφελος των καταναλωτών.
Πάντα βλέπω την ουσία και όχι το φαίνεσθαι των πραγμάτων.
Στα μικρά, μίνι οχήματα, ας αλλάζουν σχεδίαση και κάθε χρόνο, αν και εκεί μου αρέσει ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Υπάρχουν οχήματα που είναι κλασσικά και τα κρατάς για μια ζωή, και ας μην είσαι συλλέκτρια, κτης.Στην εποχή της σαλαμοποίησης και της κονόμας, μάλλον αυτά ακούγονται ΚΑΠΩΣ, η κλασσικότητα όμως σε οτιδήποτε δεν χάνεται ποτέ.
Νομίζω το μακροβιότερο μοντέλο που υπάρχει στην αγορά είναι το Corsa, κυκλοφορεί από το 2006 και είναι από την κυκλοφορία του μέχρι σήμερα πρώτο ή δεύτερο σε πωλήσεις.