
Το Υaris έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό όλα τα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά.
Είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια; Μήπως στα μικρά η μάρκα και η χώρα προέλευσης κάνουν τη διαφορά;
6.434 Επισκέψεις στο άρθρο (16/7/2013)
Τέσσερις ρόδες, τέσσερις πόρτες, μηχανή εμπρός, τιμόνι, ταχύτητες γκάζι και φρένα. Είναι όμως όλα τα αυτοκίνητα ίδια; Εσείς στη μικρή κατηγορία βλέπετε κάποια που να μοιάζουν;
autotriti team
Στα μικρά όμως; Τι σχέση έχει ένα Toyota Yaris με ένα VW Polo; Ή ένα Honda Jazz με μία Alfa Romeo Mito; Οι διαφορές είναι μεγάλες και αυτό είναι ακόμη ένα χαρακτηριστικό που κάνει την κατηγορία πρώτη σε πωλήσεις στην Ευρώπη.
Γιατί έχει ποικιλία. Ξεκινάς να διαλέξεις μικρό και αν δεν ξέρεις τι ακριβώς θες, η λίστα σου μπορεί να φτάσει στα δέκα αυτοκίνητα. Σημαντικό στοιχείο εδώ είναι και η έλλειψη του premium χαρακτήρα αφήνοντας έτσι τη μάχη στις τιμές να κρίνεται στο πενηντάρικο.
Εντάξει, υπάρχουν και κάποια μοντέλα που πουλάνε χαρακτήρα, στυλ, εμφάνιση και «τρόπο ζωής», που έχουν άλλη τιμή. Αλλά και αυτά απλά προσθέτουν στην ποικιλία χωρίς να «καπελώνουν» την κατηγορία, όπως έχει γίνει στα μικρομεσαία, που αν δεν «φέρνεις» σε Rolls Royce σε πολυτέλεια, δεν περνάς για πρωτοκλασάτος.
Στα μικρά το πράγμα είναι αλλιώς. Οι Ιάπωνες επιμένουν χρηστικά, με δύο μοντέλα που έχουν κάνει «σχολές» στην αυτοκίνηση, όπως το Yaris και το Jazz. Οι Γάλλοι της Peugeot έχουν επαναφέρει την ιδέα της κομψής μετακίνησης στην πόλη με το Peugeot 208, ενώ στη Renault έκαναν νέα επανάσταση με ένα Clio που δεν ξέρεις που να το κατατάξεις. Μεγάλο, κομψό, άνετο, οικονομικό.
Οι Γερμανοί προσπαθούν να φέρουν στη μικρή κατηγορία τα μικρομεσαία τους γονίδια. Στιβαρά, σοβαρά, «υπουργικά» και ποιοτικά. Χρειάζεται αυτή η «νότα» στην ποικιλία της κατηγορίας, ειδικά για όσους κατεβαίνουν συμβιβαστικά από τα μικρομεσαία.
Οι Ιταλοί βάζουν την σχεδίαση πάνω από όλα, και όχι άδικα προσφέρουν τρία μοντέλα που το καθένα έχει το δικό του στιλ. To Punto και η Mito δεν περνούν ποτέ απαρατήρητα. Χώρια την τεχνολογία που κουβαλάνε, κυρίως σε θέμα ντίζελ και οικονομίας.
Και πως μπορείς να μη μιλήσεις για τη Ford; Το Fiesta δεν πωλείται στην Αμερική, αυτοί όμως χάνουν, αφού στην Ευρώπη είναι ένα από τα καλύτερα μικρά και με την πιο απίθανη γκάμα κινητήρων.
Εσείς πόση ποικιλία αντέχετε; Ποια μοντέλα από αυτά έχουν κάτι που να τα κάνει «ίδια»; Μήπως στη μικρή κατηγορία τα αυτοκίνητα είναι πιο διαφορετικά από ποτέ; Μήπως έτσι κερδίζουμε έχοντας να διαλέξουμε ακριβώς αυτό που θέλουμε; Τι λέτε;
Όχι, δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια. Θα έλεγα ότι η μάρκα κάνει τη διαφορά. Η μάρκα αποτελεί προέκταση της χώρας προέλευσης και έχει ως προέκτασή της τη νοοτροπία και τη φιλοσοφία του κάθε μικρού μοντέλου της. Έτσι, στη μικρή κατηγορία τα αυτοκίνητα είναι πιο διαφορετικά από ποτέ, έχοντας το καθένα τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Παρόλα αυτά, κάποια στη μικρή κατηγορία μοιάζουν μεταξύ τους. Σχεδιάστικά μοιάζουν αμάξια από την ίδια χώρα προέλευσης και τον ίδιο όμιλο. Ωστόσο, κάποια μοιάζουν ώς προς τη φιλοσοφία κατασκευής και νοοτροπία γενικότερα. Εγώ προσωπικά την αντέχω την ποικιλία. Ακριβώς, έτσι κερδίζουμε, έχοντας να διαλέξουμε ακριβώς αυτό που θέλουμε.
Επί της αρχής,όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια,αλλά συγχρόνως και μέσα σε εισαγωγικά.Και λέω μέσα σε εισαγωγικά διότι το καθένα έχει έχει μία δική του φιλοσοφία και ένα δικό του στύλ.Για κάποιους τα δύο τελευταί δεν έχουν και πολύ μεγάλη σημασία,ενώ για κάποιους άλλους μετράει και λίγο.
Σαφώς οι κάποιοι κατασκευαστές που βγάζουν κάποια μοντέλα τους στην χώρα η οποία είναι η κεντρική,έχουν μία μεγαλύτερη αξιοπιστία.Άλλο mazda που βγαίνει στην Ιαπωνία και άλλο tiida που βγαίνει στο Μεξικό.Και στα μεγάλα οχήματα και στα μικρά όμως συμβαίνει το ίδιο,ποιά μοντέλα τους κατασκευάζονται και που,όπως προείπα πιο πάνω.
Είναι υγεία που υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις του στυλ και της φιλοσοφίας σχεδίασης και κατασκευής μέσα σε εισαγωγικά.Καθείς επιλέγει ότι του αρέσει και ότι είναι καλύτερο για την δική του ιδιοσυγκρασία.
Πολλές φορές βέβαια όταν κάποιο όχημα στην ίδια κατηγορία πουλάει παραπάνω από τα υπόλοιπα,οι υπόλοιποι κατασκευαστές το αντιγράφουν.Μέγα λάθος θα έλεγα,πρέπει καθείς κατασκευαστής να επιμένει στο δικό του στυλ και φιλοσοφία,προς όφελος των καταναλωτών.Μόνον τότε έχουμε πραγματική υγεία και ποικιλία
H DAIHATSU ειδικευεται στα μικρα αυτοκινητα.Δεν πιστευω οτι αλλες premium μαρκες μπορουν να εξειδικευτουν σε αυτην την κατηγορια,γιατι οι ιαπωνες χωριζουν τις αυτοκινητοβιομηχανιες τους βασει κατηγοριων.Επομενως δεν πιστευω οτι η BMW για παραδειγμα να ειναι σε θεση αμεσα να καλυψει και τεχνογνωσια και αξιοπιστια και ποιοτητα.Οποιες εταιριες συνεπως προσανατολιζονται στα μικρα-μεσαια αυτοκινητα ειναι ισως πιο προηγμενες γιατι κατεχουν τα προβληματα της συχνης,καθημερινης χρησης.