Η Renault μπορεί και προσφέρει το μικρομεσαίο της με 110 και 130 ίππους. Εσείς με πόσους είστε ικανοποιημένοι;
Είναι τα 100 ως 120 PS των 1,6 ντίζελ αρκετά για τα σημερινά μικρομεσαία;
39.949 Επισκέψεις στο άρθρο (1/8/2013)
Πάνω που μάθαμε να έχουμε τουλάχιστον 140 άλογα στα μικρομεσαία, έρχεται το ντίζελ και με την υπόσχεση της χαμηλής κατανάλωσης μας ρίχνει πίσω μια δεκαετία σε ιπποδύναμη. Μήπως όμως τα νούμερα δε λένε όλη την αλήθεια; Τι λέτε;
autotriti team
Πότε σας ικανοποιούσε πάλι ο αριθμός των 100 ίππων σε μικρομεσαίο; Τα «καλύτερα» 1.400άρια έδιναν σχεδόν 100 άλογα μερικά χρόνια πριν, ενώ την τελευταία σχεδόν δεκαετία το μικρομεσαίο ξεκινούσε από τουλάχιστον 130 για να είναι «της μόδας».
Και έρχεται το ντίζελ. Νέο Ford Focus με 1,6 ντίζελ και 95 ή 115 άλογα. Έρχεται το VW Golf και στα ίδια κυβικά δίνει 90 ή 105 άλογα. Έρχεται η Renault και με 1,6 δίνει 130 άλογα. Και καλά, η Renault τα κατάφερε και ανέβασε τον πήχη στα 1.600άρια ντίζελ, όπως έκανε και η Kia, η Hyunda, η Lancia και η Alfa, πιο πρόσφατα η Honda, και άλλοι, αλλά η ουσία μένει ίδια. Μικρομεσαίο ντίζελ σημαίνει ιπποδύναμη μεταξύ 100 και (το πολύ) 130 ίππων. Φτάνει;
Αν κουβαλάμε τα μυαλά του χθες, όχι. Γιατί θέλουμε 0-100 σε 8 δλ. και τελική 230 χλμ./ώρα από κάθε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Γιατί μάθαμε να είναι όλα σπορ, όλα γρήγορα και όλα «ασφαλή». Και τα εισαγωγικά εδώ πάνε στο μανδύα της ενεργητικής ασφάλειας με τον οποίο έντυσε το μάρκετινγκ τις μάλλον υπερβολικές επιδόσεις για να τις κάνει «απαραίτητες».
Σαφώς, οι επιδόσεις δε βλάπτουν, μέχρι να καταλάβουμε πως για να έχεις τέτοια νούμερα μάλλον δε μπορείς να καις κάτω από 12 λτ./100 χλμ, ή να έχεις μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Δεν γίνονται όλα, μακάρι, αλλά δεν γίνονται. Και όταν οι κατασκευαστές λένε 6 λτ./100 χλμ. κατανάλωση σε αυτά τα μοντέλα, δεν εννοούν πως την πετυχαίνουν όταν επιταχύνουν ή όταν φτάνουν την τελική τους.
Και επιστρέφουμε στο ρεαλισμό της υπόλοιπης Ευρώπης, όπου τα μικρομεσαία πουλάνε παραδοσιακά στην έκδοση των 100 περίπου ίππων, μόνο που είναι ντίζελ. Αν θες τις επιδόσεις οι βενζινοκίνητες εκδόσεις σε περιμένουν, αλλιώς, και με τη φυσιολογική χρήση που θέλει ασφάλεια (πραγματική, όχι υπερβολική), άνεση στη χρήση (ροπή δηλαδή παντού) και οικονομία (κατανάλωση και τέλη) τα 1.600άρια ντίζελ είναι ο μονόδρομος.
Πως αντιδράμε όμως; Νέα Skoda Octavia με 90 ίππους; Ναι, αλλά ντίζελ και ροπή. Renault Megane με 110 από τον 1,5; Ναι, ντίζελ και ροπή. Volvo V60 με 1,6 και 115 άλογα; Και εδώ, μεσαίο αυτοκίνητο, και πάλι, ντίζελ και ροπή.
Σας καλύπτει όμως εσάς αυτή η θεωρία; Αρκούν τα 100 ή περίπου 100 άλογα για το μικρομεσαίο που κοιτάτε; Θα προτιμούσατε μια ενδιάμεση κατάσταση με λίγο καλύτερες επιδόσεις και λίγο χειρότερη κατανάλωση; Τελικά τι θέλετε ακριβώς από ένα μικρομεσαίο στον τομέα του κινητήρα και των επιδόσεων;
Η επιτάχυνση ενός αυτοκινήτου εξαρτάται μόνο από τη ροπή. Και συγκεκριμένα από τη ροπή που φτάνει στους τροχούς. Ροπή είναι η ικανότητα του κινητήρα να περιστρέφει τους τροχούς. Η ροπή, λοιπόν, που φτάνει στους τροχούς, εξαρτάται από τη ροπή που βγάζει ο κινητήρας και από τις σχέσεις μετάδοσης, οι οποίες πολλαπλασιάζουν τη ροπή. Για αυτό αυτοκίνητα που έχουν πολλή ροπή και απλωμένη σε μεγάλο φάσμα προσφέρουν καλύτερες επιταχύνσεις. Στις υψηλές στροφές δεν χρησιμοποιείται η ιπποδύναμη. Πάλι η ροπή είναι αυτή που σε επιταχύνει. Για αυτό, οι τούρμπο στα ψηλά λαχανιάζουν, γιατί εκεί η καμπύλη της ροπής ξεφουσκώνει.
Τα άλογα χρησιμεύουν για την επίτευξη τελικής ταχύτητας, και εκφράζουν την ικανότητα του κινητήρα να υπερνικά την αντίσταση του αέρα. Όσο περισσότερα άλογα τόσο μεγαλύτερη τελική.
Για αυτό θα έχετε παρατηρήσει ότι τα σύγχρονα turbo (πχ. 1.2tsi) έχουν την ίδια τελική με ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού και ίδιας ιπποδύναμης. Απλά ο turbo λόγω μεγαλύτερης ροπής θα τελικιάσει πιο νωρίς.
Αν τώρα, αυξήσουν μόνο τη ροπή σε έναν turbo κινητήρα, θα δούμε ότι απλώς έχει καλύτερες επιταχύνσεις και τελικιάζει πιο ακόμα πιο νωρίς με την ίδια τελική.
Άλλο ένα παράδειγμα:
Volvo S60 T3 και T4. Ίδια ροπή, και 30 άλογα διαφορά. Οι επιταχύνσεις είναι ίδιες, αλλά στα πολλά χλμ το Τ4 παίρνει κεφάλι, αφού λόγω των 30 επιπλέον ίππων, μπορεί να υπερνικά πιο εύκολα την αντίσταση του αέρα.
Και δεδομένου ότι ιπποδυναμεις 100-120 ίππων, προσφέρουν τελικές γύρω στα 180-200χλμ, πιστεύω ότι είναι αρκετά τόσα άλογα (+ τη ροπή στα 25-32 κιλά που έχουν οι 1.6 ντίζελ).
Κατ εμέ όχι, δεν είναι αρκετά. Όπως το είπατε, μια δεκαετία πίσω σε ιπποδύναμη. Το μικρομεσαίο hatchback δεν είναι κατηγορία που έχει άμεση ανάγκη την υψηλή ροπή λόγω αυξημένου βάρους, π.χ. SUV ή πολυμορφικό ή station wagon. Βολεύεται άνετα και υπεραρκετά με τη ροπή ενός turbo βενζινοκινητήρα. Και η όποια αυξημένη ροπή του πετρελαιοκινητήρα διατηρείται πολύ λίγο, όπως έχει ήδη γραφτεί. Στις ψηλές στροφές δεν υπάρχει πλέον ροπή, ούτε ιπποδύναμη. Επίσης, είναι και το θέμα της αίσθησης. Προτιμώ κάποια εκρηκτικότητα, κάποιο νεύρο και κάποια ευστροφία, παρά την αίσθηση νταλίκας, δηλαδή το αέναο σπρώξιμο - τράβηγμα της ροπής προς τα μπρος, αλλά αργό και άνευρο. Προσωπικά δε με καλύπτει αυτή η θεωρία. Θα προτιμούσα τις καλύτερες επιδόσεις και τη λίγο χειρότερη κατανάλωση.
Σωστα τα λες εν μερει ΛΕΠΕ ΜΚ7 με μια μικρή λεπτομερεια. Ο Diesel έχει πολύ μικρο ευρος διατηρησης της ροπης γιατι η φιλοσοφια θερμοδυναμικης του αποδοσης ειναι τετοια που η ισχυς να εμφανιζεται χαμηλα κι επισης να ειναι μικρη σε σχεση με βενζινοκινητηρα ιδιων κυβικων με turbo. Τα 90 ΗΡ από 1.400 c.c ΤDI ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ αλλά αν προσεξεις τα π.χ 20Kg.m μέχρι ποιες στροφές εμφανιζονται, θα δεις ότι η μεγάλη στα χαρτια ροπή χρησιμευει στα diesel μονο στις ρεπριζ στις μεσαιες στροφές. Αν δεις το διαγραμμα ισχυος & ροπης σε ένα τετοιο κινητηρα μεχρι 90ΗΡ, θα διαπιστωσεις οτι στις ψηλές στροφες ειναι δυστυχως σχεδόν το ιδιο αποδοτικός με έναν μικρο ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ βενζινοκινητηρα 1.200 c.c καλής τεχνολογιας με VTEC. Π.χ με τον 1.2 του HONDA Jazz 90HP. Γιατί στις 3.500 έως 4.000rpm ενός TDI, τα 20Κg.m ΓΙΝΟΝΤΑΙ Π.Χ 12Kg.m. AΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΥΤΗ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΜΟΤΕΡ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΠΟΛΥ, ΕΝΩ Η ΡΟΠΗ ΑΠΛΑ ΝΑ ΞΕΚΟΛΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΙΚΑ αλλα αν ψηλά ΛΑΧΑΝΙΑΖΕΙΣ, το οποιο πλεονεκτημα ΡΟΠΗΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ αν ένα μοτερ με πιο μικρες τιμες ροπής, μπορει να την διατηρει πιο επιπεδη στο σχετικο διάγραμμα αποδοσης κι επιπλέον να κραταει και σημαντική ισχυ λογω του πιο πολυστροφου προφιλ αποδοσης κι ας μην εχει turbo.
diesel = πολυ ροπη και οχι πληθος αλογων σε ιπποδυναμη !! σε 1.400cc αν εχεις 20kg ροπη θα σε πειραξει ο αριθμος στο ακουσμα και μονο οτι εχεις 90 αλογα ? η μηπως τα 30kg ροπη δεν μας φτανουν και μας χαλαει οτι εχουμε 120hp απο 1.600cc ? μην τρελαθουμε κιολας ?
Eixa ena 308 THP me 150 aloga kai 240nm ropi. Edo mesa ithela 12-13 lt me kanoniko odigima kai ekso konta sta 8 me 130kmh. To edosa kai pira 208 eHDI me 115 aloga kai 275nm ropi. Mesa thelo 5.3 lt kai ekso thelo peripou 5 lt me 130kmh. To 308 itan 1430kg kai to 208 einai 1180kg. I alitheia loipon einai oti mesa stin poli i diafora einai terastia kai se syndyasmo me tin arketa xamiloteri timi tou petrelaiou symferei arketa to diesel. Ekso gia na deis ta theamatika noumera pou anakoinonoun oi kataskevastes prepei na pigaineis me 80-90 kmh. Apo thema epidosewn, i alitheia einai oti to 208 pigainei kalytera apo to 308 pou eixa. I diafora einai i diarkeia, to venzinokitino turbo ksekinaei na travaei ligo prin tis 2000 kai travaei mexri tis 5000, eno diesel turbo ksekinaei ki ayto ligo prin tis 2000 alla meta tis 3500 arxizei kai laxaniazei. Symperasma, an thes antoxi kai kali epitaxynsi, kyriws repriz, to turbo diesel einai ok. An thes spor epidoseis omos tote venzini turbo einai i epilogi.
Γενικά συμφωνώ με τα σχόλια όλων των φίλων. Όμως θα ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο που έχω ξαναπεί στο παρελθόν και έχει να κάνει με τις καταναλώσεις των αυτοκινήτων κάθε είδους. Όλοι οι κατασκευαστές ανακοινώνουν μια ελάχιστη κατανάλωση, που πρακτικά μπορεί να μην επιτυγχάνεται απόλυτα, αλλά τουλάχιστον είναι ενδεικτική και μας δίνει ένα μέτρο σύγκρισης μεταξύ των αυτοκινήτων. Αυτό όμως που θα ήθελα εγώ θα ήταν παράλληλα με την ελάχιστη να υποχρεώνονται να δίνουν και τη μέγιστη. Να βρουν έναν τρόπο κοινά αποδεκτό, με τον οποίο θα τη μετρούν, προκειμένου ο υποψήφιος αγοραστής, που ενδεχομένως έχει βαρύ πόδι και συνήθως οδηγεί με το γκάζι στο πάτωμα, να έχει τη δυνατότητα να ξέρει ποια είναι αυτή. Η πληροφορία αυτή εκτιμώ ότι θα ήταν πολύ χρήσιμη όχι μόνο στους κατά σύστημα γρήγορους, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους, διότι όταν χρειάζεται να εκμεταλλευτούμε όλη τη διαθέσιμη ιπποδύναμη και ροπή από τον κινητήρα μας, οι τιμές της ελάχιστης κατανάλωσης δεν μας λένε τίποτα. μπορεί δηλαδή μεταξύ δύο αυτοκινήτων με την ίδια ελάχιστη κατανάλωση, να υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές, όσο αφορά τη μέγιστη.
Αυτή η καραμέλα με το πετρελαιο φορέθηκε αποτομα. Προσωπικα δε με πολυ-πειθουν τα "γουργουριάρικα" με τα 100 - 120 αλογα. Οχι οτι μου πέφτουν λιγα, θυμαμαι οτι μερικές δεκαετίες πριν το τοτε ολοκαινουργο μου Punto εβγαζε 73 αλογα! Περισσοτερο ο τρόπος που τα βγάζουν, και δοξα τον Μεγαλοδυναμο εχουν ροπη να χορτάσουν κ οι ορνιθες!
Οτι αφορά την ποιότητα πετρελαίου, χωρις να έχω στοιχεια ειμαι απολυτα βεβαιος οτι ήδη καποιοι θα έχουν πάθει τα πρώτα εγκεφαλικα...
Προσωπικα, τα τελευταία 3-4 χρονια έχω αντιμετοπισει σοβαρες βλάβες με διαφορετικά οχήματα λόγο νοθευμένης βενζίνης.
Εχω ξαναγράψει, οτι αν επρεπε να πάρω ντιζελ, τοτε απο 1.8 - 2λτρο κ πανω (με τα σημερινα δεδομενα).
Αν το ζητούμενο είναι ροπή και η χαμηλή κατανάλωση τα 1,6 ντήζελ με τους 100 συν ίππους υπερκαλύπτουν. Για να έχεις 25-30 και βάλε νιουτόμετρα ροπής χρειάζεσαι βενζινοκινητήρα ατμοσφαιρικό πάνω από 2500 κεκ ή τούρμπο κοντά στα 2000 κεκ οπότε γίνεσαι αγαπητός στον βενζινά και στον κο Στουρνάρα (φόρος πολυτελείας και αυξημένα τέλη κυκλοφορία έστω και με δόσεις ο Θεοδόσης). Αν απο την άλλη πλευρά θες το αμάξι να τραβά ψηλά ξεχνάς το ντήζελ και αγοράζεις μικρομεσαίο Τουρμπο με 140 - 180 ίππους και ευφραινεται η καρδία σου. Κάτι παραπάνω θα πληρώσεις σε καύσιμο αλλά μπροστα στην γενικότερη αίσθηση τι είναι μερικές χιλιαδες ευρώ παραπάνω σε ετήσια βάση τώρα που ανακάμπτουμε και βγαίνουμε μωρό μου βγαινουμε μεσα από το τούνελ οφ λαβ.
Ενίοτε είναι και ενίοτε δεν είναι.Όπως το βλέπει και το αντιληφθεί καθείς.Άλλοι θέλουν ροπή και άλλοι ιπποδύναμη.Προσωπικά με ενδιαφέρουν και τα δύο να είναι σε αρμονία.
Καλό είναι και στα μικρομεσαία,μεσαία,να υπάρχουν επιλογές,και τι εννοώ,να υπάρχουν και οχήματα με λίγη ιπποδύναμη και περισσότερη ροπή και το αντίθετο και εξαιρέσεις σε σχέση με τους υπολοίπους κατασκευαστές,να υπάρχει αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή.Χρειάζονται όλα συνολικά,για να έχει ο καταναλωτής επιλογές ανάλογα με τα θέλω του,τα οικονομικά του και άλλα.
Επίσης λέτε για τα μυλά του χθές,αλλά δεν λέτε για τα μυαλά του σήμερα,που οι περισσότεροι από εμάς με κουτοπονηριές και αλχημείες πιστεύουμε πως θα κάνουμε οικονομία.Αν δεν φωνάξουμε να μην υπάρχει 1,10 ευρώ φορός στα καύσιμα,τα υπόλοιπα είναι παραμύθια.Αυτόν τον χειμώνα θα κόψουμε να δέντρα των δασών για να τα τοποθετήσουμε στα οχήματα μας.Εκεί να δείτε οικονομία και τεχνολογική υπεροχή 3 αιώνες εμπρός.
Και μην λέτε για την τάση της Ευρώπης που έχει καλύτερο πετρέλαιο από το δικό μας,και δεν έχουν την συχνότητα βλαβών όπως εμείς στην Ελλάδα.
Και ένα παράδειγμα από φιλικό μου ζευγάρι,για να μην λέτε ότι δικές μου είναι οι εμπειρίες.Φίλη μου ήρθε με τον σύντροφο της,παντρεμένοι,με opel astra station wagon 2000cc πετρελαιοκίνητο.Δεν με ρωτάει από που να βάλω πετρέλαιο,βλέπετε και εκεί θέλει κονέ,ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το,και βάζει από έναν τυχαίο,τίμιο γαρ βενζινοπώλα,και μέχρι να έρθουν στο σπίτι μου,μόνον που οι εγχυτήρες δεν βγήκαν να πάνε βόλτα.Ανάβει το λαμπάκι μέσα στο ταμπλό για κακή ποιότητα πετρελαίου.Αναγκαστήκαμε να βγάλουμε όλο το πετρέλαιο από το ρεζερβουάρ και να τοποθετήσουμε νέο,από κονέ γαρ βενζινοπώλα.Οπότε τι να λέμε.Για να μην μιλήσω για τα προβήματα που ήδη βγάζουν και τα βλέπω απτά,τα πετρελαιοκίνητα και υγραεριοκίνητα.Όσοι πληρώσαν μάθαν,οι υπόλοιποι,έρχεται και η δική τους σειρά.
Γιαυτό μελέτη και όχι τζάμπα λόγια,μαγκιές,κουτοπονηριές,αλχημείες.
Nομίζω ότι ένα σύγχρονο 1.600άρι diesel με 100 plus ίππους δεν υστερεί σε απόδοση και συνολικα σε σχεση με ένα κλασικο ατμοσφαιρικό σβέλτο 1600αρι βενζίνης μέχρι 120ΗΡ. Δε μιλάμε βέβαια για κατηγορία GT ή mini GTI με πανάλαφρη καρότσα ή πολύ κοντό sport κιβώτιο αλλά ένα οικογενειακό με καλή απλώς τεχνολογία. Απο κει και πέρα όμως το 100άρι μικρομεσαιο diesel προσπερνάει ΠΙΟ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ από το 16άρι βενζινοκίνητο και απλά παραμένει ένα φυσιολογικό λαχάνιασμα και ραθυμία επιτάχυνσης μετά τα 180Κm την ώρα. Επίσης η τάση πια θέλει 1600άρια diesel να ξεπερνούν και τα 130 ακομα ΗΡ όπως ο νεος ECOTEC της Opel που θα έχει 136 ολοζώντανα άλογα και 32Κg.m ροπής που ανταγωνίζονται έστω και στιγμιαία GOLF GTI. Νομιζω ότι αυτος που θα πει ότι δε του φτάνουν έχει την επιλογή ειτε να αγοράσει ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ DIESEL π.χ 2.000 cc ή να πάρει βενζινοκίνητο, όπου ομως ΞΑΝΑΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ με το επιπλέον ενδεχόμενο να ειναι αναγκασμένος να αγοράσει και υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης όπου εκει πλέον θα καιει παααααρα πολυ...