Ποιός μπορεί να αρνηθεί ότι η υψηλή θέση οδήγησης στις διασταυρώσεις, οι χώροι και η ικανότητα στους κακοτράχηλους ελληνικούς δρόμους δεν κάνουν τα SUV ιδανικά για την Ελλάδα;
Είναι τα SUV δημοφιλή λόγω φιγούρας ή γιατί είναι τα κατάλληλα αυτοκίνητα για την Ελλάδα;
7.273 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2013)
Ποιος δε θέλει ένα SUV, να σηκώσει το χέρι! Γιατί το θέλει όμως; Γιατί είναι αυτό που θα μας άρεσε να μας δουν μέσα ή γιατί πάει χωριό, διακοπές, φορτώνει καροτσάκια ποδήλατα και περνάει από παντού; Είναι φιγούρα ή ουσία πίσω από την προτίμηση των Ελλήνων στο SUV;
Τώρα όμως το πράγμα είναι αλλιώς. Οι Ιάπωνες έχουν βάλει το SUV στα σαλόνια και οι ευρωπαίοι το έκαναν πλήρες υποκατάστατο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και στην Ελλάδα η καψούρα για το SUV δε σβήνει με τίποτα. Γιατί;
Η μία θεωρία λέει ότι είναι απομεινάρι της φιγούρας. Βλέπεις τα SUV για μεγάλο διάστημα (προ εικοσαετίας) απολάμβαναν χαμηλή φορολόγηση και έτσι αποτέλεσαν τη λύση στο «πολυτελές» όχημα, μια εποχή που όλοι κυκλοφορούσαμε με σακαράκες. Το στάτους έγινε συνώνυμο, αφού όσοι μπορούσαν αγόραζαν SUV για να δείξουν την «άνεσή» τους.
Και η εικόνα έμεινε. Μιλάμε για καθαρά ελληνικό φαινόμενο, αφού αλλού η έκρηξη των SUV αντιμετωπίστηκε με πιο ήπιους τρόπους ή ακόμη και με περιφρόνηση λόγω της κακής (αν και λανθασμένης πλέον) εικόνας των αυτοκινήτων αυτών ως προς τους ρύπους και την κατανάλωση.Ίσως η φιγούρα να πουλάει ακόμη στα μάτια κάποιων Ελλήνων, όμως δεδομένης της καλής φήμης που είχαν τα αυτοκίνητα τέτοιου τύπου (γιατί δεν ήταν SUV τότε) παλιότερα, υπάρχει και η περίπτωση να ταιριάζει το προφίλ τους.
Και δεν είναι παράλογο. Με το οδικό δίκτυο στα χάλια του, τα νησιά και τα χωριά να έχουν χωματόδρομους, τις οικογενειακές ανάγκες να απαιτούν χώρους (αλλά τα MPV και στέισον να μην αρέσουν) και επιπλέον τα αυτοκίνητα αυτά να κινούνται σαν «κανονικά» Ι.Χ. στην πόλη, με άνεση, χαμηλή κατανάλωση και επιδόσεις, το πράγμα αλλάζει.
Στο κέντρο όπου τα παρκαρισμένα φτάνουν μέχρι το χείλος των στροφών η ψηλή θέση οδήγησης βοηθάει πολύ στην ορατότητα. Το ίδιο και το ύψος από το έδαφος όταν οι λακούβες, οι νερόλακοι και τα σπασμένα κράσπεδα είναι καθημερινότητα μέσα στις αστικές περιοχές. Οπότε το SUV ταιριάζει.
Ποιος όμως είναι ο λόγος τελικά; Είναι το lifestyle; H φιγούρα; Ή μήπως είναι όντως το SUV το καταλληλότερο για τους ελληνικούς δρόμους; Τι λέτε;
Τα πλεονεκτήματα των SUV προκύπτουν απ΄τα εξής:
Κατά τη γνώμη μου, όχι, η υψηλή θέση οδήγησης και οι χώροι δεν καθιστούν τα SUV ιδανικά για την Ελλάδα. Κατά τη γνώμη μου, είναι πιο δημοφιλή λόγω φιγούρας, παρά λόγω καταλληλότητας. Και τα άλλα αυτοκίνητα πάνε στο χωριό, διακοπές και φορτώνουν καροτσάκια και ποδήλατα. Lifestyle. Για μένα, ουσία υπάρχει μόνο αν ο ιδιοκτήτης του ζει, εργάζεται, παραθερίζει ή τέλος πάντων πρέπει να... περάσει από παντού, όπως λέτε, και χωματόδρομο.
Πολυσυζητημένο το θέμα...Καταρχάς τα SUV δεν θεωρώ ότι είναι τα πιο κατάλληλα οχήματα για την Ελλάδα, εκτός για κάποιον που : ζεί σε ορεινή τοποθεσία με βαρύ χειμώνα και κακούς δρόμους, έχει σκάφος που το μετακινεί, κάνει εκδρομές σε μονοπάτια χωρίς άσφαλτο κτλ.Και λέγοντας SUV μιλάμε για αυτοκίνητο με τετρακίνηση (γιατί υπάρχουν τα δικίνητα άραγε;). Κατά τα άλλα, στην καθημερινή μετακίνηση εντός ή εκτός πόλης νομίζω ότι και ένα μη SUV μια χαρά ανταπεξέρχεται.Αν μιλάμε για χώρους, αρκετά στέισον ή πολυμορφικά είναι εξίσου ανταγωνιστικά.Το ίδιο ισχύει και για την άνεση .Τώρα αν μιλάμε για καλύτερη ορατότητα των SUV στις διασταυρώσεις ως λόγο προτίμησης τους ... το θεωρώ απλά αστείο.Η δημοφιλία τους λοιπόν οφείλεται κατά κύριο λόγο στο φαίνεσθαι και τη φιγούρα.Το οποίο τελικά δεν το θεωρώ κακό, με την έννοια ότι αγοράζει κανείς κάτι που του αρέσει ... γιατί έτσι του αρέσει (που λέει και η διαφήμιση) και γιατί να μην το κάνει άλλωστε;Μια ζωή την έχουμε...Καλό είναι όμως να ξέρουμε (και να λέμε) τον πραγματικό λόγο που αγοράζουμε ένα ΙΧ και να μην αναλωνόμαστε σε σαθρά επιχειρήματα.
Εδώ θα σας αναφέρω μια διαφορετική περίπτωση προτίμησης SUV. Προσωπικά έχω αυτοκίνητο τύπου τζιπ (δεν λέω SUV, διότι το συγκεκριμένο Mitsubishi Pajero, δεν είναι πολυτελές και άνετο), διότι το αγόρασα μεταχειρισμένο, με άδεια αγροτικού φορτηγού, όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά, το 1988 με αποτέλεσμα να μην έχει αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, να μην έχει τεκμήριο και γενικά να μην μετράει στην εφορεία ως αυτοκίνητο (τα αγροτικά φορτηγά, όπως και όλα τα επαγγελματικά αυτοκίνητα, δεν δηλώνονται καθόλου στη φορολογική δήλωση). Με τις προυποθέσεις αυτές και παρά την αυξημένη κατανάλωση βενζίνης, δεδομένου ότι κάνω πολύ λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, εκτιμώ ότι είναι συμφέρουσα η κατοχή του, διότι μπορώ να μεταφέρω αρκετά πράγματα, όταν πηγαίνω από το σπίτι της πόλης στο εξοχικό, μπορώ να μεταφέρω ογκώδη αντικείμενα, μπορώ να κινούμαι σε σγροτικούς δρόμους και στα χωράφια, για να μεταφέρω ελιές, λιπάσματα κ.λ.π. και γενικά με εξυπηρετεί παντού. Επίσης πριν λίγα χρόνια έκανα μια σημαντική βελτίωση του κινητήρα, που υπερδιπλασίασε την ισχύ και τη ροπή, κάτι που του έδωσε τεράστια αύξηση των επιδόσεων, με συνέπεια εκτός από τα παραπάνω να μου δίνει και αρκετά καλή οδηγική απόλαυση.
ειναι τα καταλληλοτερα αυτοκινητα τα suv γιατι συνδιαζουν πρακτικοτητα-χωρους-και οι ελληνικοι δρομοι δεν φημιζονται για ττην ποιοτητα τους αν και τα υελευταια χρονια εχουν βελτιωθει κα ποιοι απο αυτους.(εθνικοι οδοι-αττικη οδος).
ειναι τα καταλληλοτερα αυτοκινητα τα suv γιατι συνδιαζουν πρακτικοτητα-χωρους-και οι ελληνικοι δρομοι δεν φημιζονται για ττην ποιοτητα τους αν και τα υελευταια χρονια εχουν βελτιωθει κα ποιοι απο αυτους.(εθνικοι οδοι-αττικη οδος).
Προσωπικά εγώ την ψηλή θέση οδήγησης των suv δεν την αλλάζω με τίποτα. Τα περί φιγούρας για μένα εν έτει 2013 δεν ισχύει με τίποτα. Υπάρχουν ΙΧ που είναι κατά πολύ πιο πολυτελή από πολλά suv. Εξαρτάται από τις ορέξεις του καθενός, όπως φίλων που θέλουν το κάθισμα να βρίσκεται σχεδόν πάνω από το δρόμο. Για το θέμα των χώρων και της άνεσης δεν υπάρχει συζήτηση ενώ και πλέον η κατανάλωση βρίσκεται σε ανταγωνιστικότατα επίπεδα
Και για τους δύο λόγους είναι δημοφιλή,αλλά περισσότερο για τον πρώτο λόγο που λέτε.Η φιγούρα,η τζάμπα μαγκιά,κ.τ.λ. είναι στο d.n.a. μας πως να το κάνουμε τώρα;Θέλει προσπάθεια και γενιές πολλές για να αλλάξει η νοοτροπία και αν αλλάξει κιόλας τελείως.
Στους μεγαλύτερους ανθρώπους ηλικιακά είναι καλό ένα μέσο suv,για το λόγο ότι βολεύονται καλύτερα στην θέση οδήγησης του.Για όσους πηγαίνουν στα βουνά,στη θάλασσα για κάποιο χόμπι,εργασία,μένουν κάπου εκεί,κ.τ.λ.ναί είναι καλό το suv.Για τους υπόλοιπους όμως τι;
Ας αναλογιστούν όλοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των suv και ας πράξουν ανάλογα,δίχως να ταλαιπωρούν και τους άλλους χρήστες των δρόμων.Αν δεν τους χρειάζεται πραγματικά,ας στραφούν σε μία άλλη λύση.