
Αν θες μεσαίο με ντιζάιν παίρνεις κουπε, αν θες χώρους παίρνεις στέισον βάγκον. H όχι;
Είναι το μέλλον των μεσαίων τα τετράθυρα κουπέ και τα στέισον βάγκον;
6.297 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2014)
Θες ντιζάιν; Πάρε τετράθυρο κουπέ. Θες χώρους; Πάρε στέισον βάγκον. Είναι το μέλλον των μεσαίων μοντέλων οι δύο αυτές εκδόσεις αμαξώματος; Μήπως οι κλασσικές μπερλίνες έφυγαν από τη μόδα και όλοι περιμένουν το κάτι παραπάνω; Σε χώρους ή σε ντιζάιν; Εσείς τι περιμένετε;
autotriti team
Βλέπεις αυτό που στην Ελλάδα λέμε «μεσαίο οικογενειακό», στις περισσότερες αγορές λέγεται «μικρό executive», λόγω της έμφασης που έχουν δώσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις εταιρικές πωλήσεις. Και τίποτα δεν κάνει μεγαλύτερη εντύπωση ως ποιοτικό και premium από ένα αμάξωμα κουπέ με τέσσερις πόρτες.
Όπως η Mercedes CLS, αλλά σε σμίκρυνση και στη μισή (αν όχι και χαμηλότερη τιμή). Αξίζει όμως; Είναι αυτό που θέλει ο κόσμος από ένα μεσαίο; Γιατί μέχρι τώρα τα μεσαία αυτοκίνητα ήταν πάντοτε ευρύχωρα και άνετα για μεγάλες σε αριθμό ή σε μέγεθος οικογένειες. Όταν χαμηλώνεις την οροφή, μικραίνεις τα παράθυρα και δεν ανοίγεις διάπλατα τις πίσω πόρτες, ποιος ο λόγος ύπαρξης;
Μήπως το ντιζάιν έχει παρεισφρήσει περισσότερη στην κατηγορία αυτή από κάθε άλλη; Στο κάτω κάτω αν θες χώρους αγοράζεις το στέισον που έχει και τις διαστάσεις, και την ψηλή οροφή, και τα μεγάλα παράθυρα και πόρτες που ανοίγουν «τέντα». Όποιος θέλει να «δείχνει» θα πάρει το κουπέ.Αν όμως οι πωλήσεις του Passat CC σε σχέση με το «απλό» δείχνουν κάτι, είναι πως παρά την αισθητική ανωτερότητα του πρώτου, είναι το δεύτερο που κάνει τις πωλήσεις.
Σαφώς το στέισον καλύπτει μεγάλο μέρος της αγοράς, αλλά όταν μιλάμε για μπερλίνα, η κανονική κερδίζει έναντι της κουπέ.Θα πει κανείς πως είναι και θέμα «συγκράτησης» και πως στην κατηγορία το γούστο είναι γενικά πιο συντηρητικό. Αν είναι έτσι, δεν το ξέρουν οι κατασκευαστές; Μάλλον ναι, και γι αυτό και τα μοντέλα που έρχονται στην αγορά δεν αντικαθιστούν αλλά συμπληρώνουν τη γκάμα.
Και η Opel όταν λανσάρισε το Insignia που έχει εμφανή κουπέ στοιχεία, δεν το έκανε «τελείως» κουπέ, απλά του έδωσε άρωμα. Το ίδιο κάνει τώρα και η Ford με το Mondeo. Η Peugeot, από την άλλη, φαίνεται να φέρνει ένα τετράθυρο κουπέ με τα σήματα του 408, επίσης για να συμπληρώσει και όχι να αντικαταστήσει το υπάρχον.
Τι λέτε όμως εσείς; Πως σας φαίνονται τα τετράθυρα κουπέ; Σας αρέσει το ντιζάιν και σας καλύπτουν οι χώροι; H προτιμάτε τα «απλά» μεσαία; Μήπως θέλετε χώρους αλλά όχι στέισον; Τι λέτε;
Δεν θα το ελεγα οτι τα τετραθυρα κουπε και τα στεισον βαγκον ειναι το μελλον. Εχουν αρκετα πλεονεκτηματα, εχουν την αυρα του νεου ντιζαιν αλλα στην αγορα ενος οχηματος δεν αρκουν μονο αντικειμενικοι λογοι για να προβει καποιος σε αγορα αλλα υπαρχουν και υποκειμενικοι. Ο καθενας εχει τις προτιμησεις του, τα θελω του και τις αναγκες του. Τα στεισον παλιοτερα στην Ελλαδα τα ειχαν μονο επαγγελματιες ενω τωρα κυριως οικογενειαρχες. Εχουν χωρους και σχεδιαση αλλα ειναι ακαταλληλα για συχνη χρηση μεσα στην πολη. Στην Ελλαδα χρονια τωρα ο Ελληνας κατα πλειοψηφια προτιμα το σενταν μοντελο και μετα τα πενταπορτα λογω πρακτικοτητας. Οσο για τα τετραθυρα κουπε ειναι απλως μεταλλαγμενα σενταν μοντελα λογω ντιζαιν με σκοπο το μαρκετιγκ των αυτοκινητοβιομηχανιων να τα πουλαει ως κατι <νεο> με τσουχτερες <premium> τιμες. Πιστευω οτι ειναι μια ταση, μια μοδα που καποια στιγμη θα περασει και οι κατασκευαστες θα μας πλασαρουν μετα κατι νεο.
Ποτέ μου δεν είχα κλασική μπερλίνα από επιλογή (εξαιρώ ορισμένα εταιρικά αυτοκίνητα), καθώς οι προσωπικές μου επιλογές ήταν πάντα hatchback.
Ο βασικός λόγος είναι ότι πιστεύω ότι δεν υπάρχει λόγος να έχεις το μήκος μιας μπερλίνας και να μην εκμεταλεύεσαι τον χώρο πάνω από το πορτ μπαγκάζ.
Ούτε βέβαια τα κουπέ τον εκμεταλεύεται πλήρως, αλλά έχουν τουλάχιστον καλύτερη αεροδυναμική και αισθητική. Πάντως η επιλογή δίπορτου δεν δικαιολογείται σήμερα (παλιά θεωρείτο ότι είχαν καλύτερη στρεπτική ακαμψία), καθώς η όποια οικονομία στην αγορά τους δεν αντισταθμίζει την επιπλέον ευκολία και ασφάλεια που προσφέρουν οι τέσσερεις (ή πέντε) πόρτες. Εξάλλου έχει πάψει πλέον τα συσχετίζεται το δίπορτο με το σπορ, ενώ από την άλλη μεριά κάποιοι κατασκευαστές κρύβουν πολύ αποτελεσματικά τις πίσω χειρολαβές.
Το μέλλον των μεσαίων δεν είναι τα τετράθυρα κουπέ.Είναι ένας κανιβαλισμός της κατηγορίας και μία βραχυπρόθεσμη μόδα, η οποία θα ξεφουσκώσει με τον καιρό.Το πίσω μέρος το οποίο είναι κεκλιμένο αποπνέει ομορφιά, δεν είναι όμως λειτουργικό.Στερεί χώρο από μέσα, δεν μπορούν ψηλοί άνθρωποι να καθήσουν πίσω, και ο μέσος όρος ύψους έχει ανεβεί στη χώρα μας.
Από εκεί και πέρα κάνει καθείς τις όποιες επιλογές του, ομορφιά ή λειτουργικότητα.Προσωπικά προτιμώ τα κλασσικά τετράθυρα.Υπάρχουν και τα κουπέ, δεν γίνεται όλα σε ένα.
Τα station wagon είναι κλασσικά και αυτά, αν και στην χώρα μας δεν έχουν μεγάλη απήχηση, αλλά έχουμε αναφερθει γιατί.
Μελέτη για το τι είναι καλύτερο για εμάς και μόνον και όχι φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο.
Με δεδεμένη την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας δυστυχώς δεν μπορούμε να μιλάμε για μέλλον της αυτοκίνησης.Ο κόσμοςπλέον δεν μπορεί να συντηρήσει τα αυτοκίνητα που ήδη έχει με αποτέλεσμα η κυκλοφορία στους δρόμους να μοιάζει ρώσικη ρουλέτα.Να αγοράσουν αυτοκίνητο τα 2 εκατομμύρια άνεργοι και τα 3 εκατομμύρια συνταξιούχοι των 500 euro να πάνε που? Αν κάτι αλλάξει στα επόμενα 20 χρόνια ο καθένας θα αγοράσει ανάλογα με τις ανάγκες του (οι οποίες διαφέρουν απο άτομο σε άτομο) και σίγουρα ανάλογα με το βαλάντιό του.Συγνώμη αν σας ψυχοπλάκωσα αλλά αυτή δυστυχώς είναι η άποψή μου