• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.

Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.

Φορτίζει σε 9 ώρες από οικιακή πρίζα

Αυτός είναι ο ηλεκτροκινητήρας του VW e-up!.

Τρία προγράμματα οδήγησης

Αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης

Test διαρκείας: VW e-up!

Διαβάστηκε από 18407 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/6/2017

Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον, αποφασίσαμε να πάρουμε το μικρότερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς και να «ζήσουμε» μαζί του για έναν ολόκληρο μήνα.

 
Το e-up! της Volkswagen είναι ένα μίνι ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την μηνιαία συμβίωση μαζί του η οποία μάλιστα περιελάμβανε και αρκετά ειδικά «τεστ» στα οποία το υποβάλλαμε περνώντας τα όλα με επιτυχία. Για την αξιολόγησή του αλλά και για να εξετάσουμε π­ώς βλέπει «ο απλός» κόσμος την τάση προς τα ηλεκτρικά, το συστήσαμε ως ένα συμβατικό αυτοκίνητο σε κάποιους συνεργάτες μας. Κάποιοι κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται από τα μεγάλα αυτοκόλλητα που κοσμούν τα πλαϊνά του, άλλοι πάλι περίμεναν κάνα 5λεπτο για να πάρει «μπρός» και όλοι… δεν ήθελαν να μας το επιστρέψουν. Πριν ασχοληθούμε με εκείνους ας κάνουμε ένα flash back στα βασικότερα γνωρίσματα του ηλεκτρικού μίνι της Volkswagen.

Ηλεκτροκινητήρας
Η «ψυχή» του ηλεκτρικού συστήματος του e-up! είναι ένας τριφασικός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Αυτός αποδίδει 82 ίππους από τις 2.000 έως και 12.000 σ.α.λ. με την ροπή να ανέρχεται στα 210 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Στην πράξη αυτά τα νούμερα δεν λένε απολύτως τίποτα, αφού ο οδηγός το μόνο που αντιλαμβάνεται είναι το άμεσο τράβηγμα από τις 0 θεωρητικά στροφές (δεν υπάρχει στροφόμετρο) μέχρι και τον περιοριστή ταχύτητας που επεμβαίνει στα 130 χλμ./ώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το e-up! «τρολάρει» εύκολα μικρές σπορ κατασκευές με τα 80 χλμ./ώρα από στάση να επιτυγχάνονται σε 8,1 δλ. και τα 100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.

Φορτίζει σε 9 ώρες από οικιακή πρίζα
Σε οικιακή πρίζα, το e-up! «γεμίζει» τις μπαταρίες του σε 9 ώρες, ωστόσο από ταχυφορτιστές που μπορεί ο κάτοχος είτε να βρει σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και πάρκινγκ είτε να εγκαταστήσει στο σπίτι του, σε μισή ώρα μπορεί να φορτίσει το 80% των μπαταριών του.

Μπαταρίες
Οι 17 συστοιχίες μπαταριών με 2014 συνολικά κυψέλες του ηλεκτρικού συστήματος του e-up βρίσκονται «ενσωματωμένες» στο δάπεδο του αμαξώματος. Αυτές είναι ιόντων λιθίου και έχουν χωρητικότητα 18,7 kWh, ενώ ζυγίζουν 230 κιλά. Η τοποθέτησή τους στο δάπεδο εκτός του ότι επιτυγχάνει καλύτερη κατανομή του επιπλέον συνολικού του βάρους (1.229 κιλά), δεν μεταβάλλει στο ελάχιστο τους χώρους του μίνι αυτοκινήτου παραμένοντας έτσι πρακτικό όσο και ένα συμβατικό up!.

Τρία προγράμματα οδήγησης
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του VW e-up! διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης έτσι ώστε να μην σπαταλά ενέργεια όταν δεν χρειάζεται. Στη θέση Normal  που επιλέγεται από τον διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το e-up! κινείται ελεύθερα χωρίς φραγμούς αλλά φυσικά καταναλώνει περισσότερη ενέργεια. Στην θέση eco και eco plus, μειώνεται η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος, αναστέλλεται η λειτουργία κάποιων ηλεκτρικών περιφερειακών ενώ μειώνεται και η τελική του ταχύτητα. Εννοείται ότι η αυτονομία του μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αλλά και τον καιρό, με τις μπαταρίες να αποφορτίζονται πιο γρήγορα σε ψυχρό καιρό. 

Αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
To e-up! εφοδιάζεται με κιβώτιο μιας σχέσης βελτιστοποιημένης τριβής το οποίο έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται στις 10.000 σ.α.λ. Ο επιλογέας του συστήματος είναι παρόμοιος με των κιβωτίων DSG της εταιρείας, όμως ενσωματώνει το σύστημα εξελιγμένης ανάκτησης ενέργειας. Αυτή ενεργοποιείται όταν βάλεις τον επιλογέα στη θέση «B» και διαθέτει 4 προγράμματα ρύθμισης. Στο πρώτο έχεις μια ελαφριά επιβράδυνση σε κάθε άφημα του πεντάλ του γκαζιού ενώ στην τελευταία του θέση, κάθε άφημα ισοδυναμεί με έντονο φρενάρισμα. Σε έντονες κατηφόρες ή και πριν από φωτεινό σηματοδότη, το σύστημα αυτό σου επιτρέπει να κερδίσεις λίγα χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Πειραιωτης

    Και γενναται δικαιως το ερωτημα εδω. Ποσο ηλιθιος πρεπει να εισαι για να δωσεις 28 χιλιαρικα για τον λιλιπουτειο ασχημο και αθλιο κουβα-ψυγειο??? Πολυ....μα παρα πολυ!!

      20
  • Παναγιωτης

    Ας το πουλησουν τοτε 11.000 ευρω και όχι 27.000 που ζητανε για να γινουμε και εμεις ευαίσθητοι με το περιβαλλον

      9
  • JIMETA

    Γελάνε και τα σκυλιά με αυτά τα λεφτά που ζητάνε για τον κουβά τους,dieselara και τα μυαλά στα κάγκελα.

      6
  • Θάνος

    Είναι εξωπραγματικά ακριβό και χωρίς να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό. Αυτονομία ποδηλάτου, επιδόσεις ανεμικές και 9 ώρες για μια σωστή φόρτιση! Αν το φορτίζεις όποτε θέλεις όσο θέλεις σε 300-400 φορτίσεις το πιθανότερο να εμφανίσει το φαινόμενο μνήμης με ότι συνεπάγετε για την αυτονομία και την τσέπη. Για να κάνει κανείς απόσβεση έναντι του αντίστοιχου diesel θέλει πάνω από 400000χλμ. Αδύνατο να διανύσεις τόσα χλμ ακόμα και αν κάνεις 100χλμ κάθε μερα που είναι και πρακτικά η μέγιστη αυτονομία του. Αν υπολογίσει κανείς το ενεργειακό αποτύπωμα που αφήνει στο περιβάλλον ο λιγνίτης που καίγεται για να παραχθεί η ηλεκτρική ενέργεια, θα καταλάβει ότι είναι ένα αυτοκίνητο, εκτός από άχρηστο και ανούσιο, επιβλαβές για το περιβάλλον. Το μόνο συν είναι ότι δεν εκλύονται καυσαέρια μέσα στον αστικό χώρο. Για μένα ο ορισμός της σπατάλης.

      4
  • latvala

    Εξαιρετικη και διαφωτιστικη δοκιμη,συγχαρητηρια.Φαινονται ομως τα "προβληματα" που εχουν τα ηλεκτρικα αυτοκινητα,ως σχετιικα πρωιμη τεχνολογια.Μεγαλο κοστος αποκτησης ειναι το βασικο προβλημα,αφου απ' οτι καταλαβα το αγχος της καταναλωσης φευγει με τον καιρο.Απο τη στιγμη βεβαια που μια τεχνολογια γινεται διαθεσιμη,ειναι θεμα χρονου να γινει προσβασιμη και στο ευρυ κοινο.Η υποδομη φαινεται να ειναι ενα ακομη προβλημα,με τα χρονια ισως βελτιωθει.Φαινεται εξαιρετικη λυση για τη πολη και ας μην παραβλεπουμε το γεγονος ο,τι ειναι εντελως αθορυβο.Για μενα αυτο μετραει πολυ....

      4
  • manos

    Πολύ καλό άρθρο αλλά θα ήταν αναγκαίο να αναφέρετε σημεία με ταχυφορτιστές σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο είτε δουλεύουν είτε όχι

      1