
Η Σειρά 3 της BMW είναι η ίδια σε όποια χώρα του πλανήτη και αν βρεθείς.
Εσάς σας ενδιαφέρει αν το αυτοκίνητο που αγοράζετε κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο ή μόνο σε κάποιες χώρες;
3.963 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2014)
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν παγκόσμια μοντέλα. Πρέπει να μας νοιάζει;
autotriti team
Για αυτό και πανηγυρίσαμε στην παρουσίαση της νέα Mustang που επιτέλους θα κυκλοφορήσει παντού. Και καλά η Mustang, έχει ένα θέμα, είναι λίγοι όμως αυτοί που θα την αγοράσουν. Πολλοί, πάρα πολλοί περισσότεροι θα αγοράσουν ένα Focus, ένα Fiesta ή ένα Mondeo. Αυτούς, εμάς δηλαδή, τι μας νοιάζει αν το αυτοκίνητό μας πωλείται σε εκθέσεις στην Καρδίτσα και στο Μοντεβιδέο; Γιατί μας ενδιαφέρει αν θα είναι παγκόσμιο;
Με πρώτη ματιά το ζήτημα είναι αδιάφορο. Από τη μία η Ford με τα οράματά της, από την άλλη η Toyota με την καθιερωμένη πρωτιά της παγκοσμίως. Και τα μοντέλα της Toyota δεν είναι παγκόσμια. Ίσα ίσα που οι Ιάπωνες θεωρούν πως κάθε αγορά έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και έτσι διαφοροποιεί αισθητά τα αυτοκίνητά της. H Fiat το ίδιο, ο δε όμιλος VW, μόνο την Audi προσφέρει σε όλες τις αγορές χωρίς καμία διαφορά, ενώ κάποιες μάρκες δεν υπάρχουν σε μεγάλες περιοχές του πλανήτη. Στην Κίνα πάλι η VW παράγει μοντέλα που δεν μοιάζουν με κανένα, ενώ στη Βραζιλία τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Και λοιπόν;
Αν τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα και οι εκδόσεις μοιράζονται την πλειονότητα των μηχανικών μερών, δεν επιτυγχάνονται έτσι οι οικονομίες κλίμακας για να κάνουν τα αυτοκίνητα όσο πιο φθηνά γίνεται; Πρέπει να είναι «καρμπόν»; Μπορεί το κόστος να πέφτει κι άλλο, είναι όμως καλύτερα; Αρέσει το ίδιο ένα σχέδιο στον Ευρωπαίο αγοραστή με τον Ασιάτη; Μάλλον όχι. Αξίζει λοιπόν η οικονομία;
Τι λέτε λοιπόν; Έχει σημασία; Γίνεται οικονομία με τα παγκόσμια μοντέλα; Η περιορίζονται οι επιλογές μας χωρίς ιδιαίτερο όφελος; Τι λέτε;
Θα συμφωνήσω και με τους δύο που προηγήθηκαν. Όμως επειδή αναφέρθηκε η Ford Mustang, που μου αρέσει πάρα πολύ, θα ήθελα να δω μια ευρωπαική έκδοση της, με μικρό κινητήρα αλλά με μεγάλη ιπποδύναμη. Τώρα όσο αφορά την ποιότητα της λαμαρίνας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα, θα μπορούσαν κάλλιστα να διαφέρουν, ανάλογα με το κλίμα που επικρατεί σε κάποιες χώρες, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα προσαρμογής. Π.χ το ίδιο μοντέλο να βγαίνει σε έκδοση με γαλβανισμένη λαμαρίνα, για περισσότερη αντοχή στις παραθαλάσσιες περιοχές και ο κινητήρας σε διάφορες εκδόσεις, για χώρες με υψηλή μέση θερμοκρασία και σε άλλες με χαμηλή.
Φυσικά και με ενδιαφέρει το αυτοκίνητο που αγοράζω κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο διότι και τα ανταλλακτικά είναι ποιο φτηνά και δεν τίθεται θέμα διαθεσιμότητας ανταλλακτικών. Γιατί δεν είναι μονό το πουλμουρ είναι και η συντήρηση.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν το όχημα το οποίο επέλεξα πωλείται σε ολόκληρη τη γη.
Καλά κάνουν οι κατασκευαστές και θέλουν παγκόσμια μοντέλα, μειώνεται σημαντικά το κόστος, αυξάνονται τα κέρδη, η τεχνογνωσία μεταφέρεται πιο εύκολα, κ.τ.λ.Αυτό όμως για τους κατασκευαστές, για τους αγοραστές τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.Όταν είδα την porsche cayenne για την Κίνα, έβαλα τα γέλια γιατί ο σχεδιασμός της μου φάνηκες κάπως.Όταν βλέπουν οι Κινέζοι την porsche cayenne της Ευρώπης, με Ευρωπαϊκή σχεδίαση, και αυτοί βάζουν τα γέλια γιατί ο σχεδιασμός τους φαίνεται και αυτούς κάπως.Άλλη κουλτούρα της σχεδίασης, πως να το κάνουμε.Και άντε να παραβλέψουμε την σχεδίαση των οχήμάτων και να μην μας φαίνονται κάπως, στα υπόλοιπα τι γίνεται;Μηχανή, σασί, κ.τ.λ.;Αλλιώς δουλεύει ένα όχημα στην Σουηδία, κ.τ.λ. και αλλιώς στην Ελλάδα και αλλιώς στην Κίνα, κ.τ.λ. πως να το κάνουμε.Θα είναι η ίδια λαμαρίνα σε χώρες με χιόνια και αλάτια, και η ίδια σε χώρες με ήλιο και θάλασσα;Και πόσα άλλα παραδείγματα.
Δεν πρέπει τα οχήματα να είναι καρμπόν κακά τα ψέματα, η κάθε χώρα ακόμα και στην Ευρώπη έχεις τις δικές ιδιαιτερότητες, όχι άλλη ήπειρος.Η σαλαμοποίηση των προϊόντων για την κονόμα και μόνον δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά μακροπρόθεσμα και τα όποια κέρδη επιφέρει, είναι πλασματικά.
Η Ελλάδα μας για παράδειγμα δεν μπορεί να έχει τίποτα κοινό με οποιαδήποτε άλλη χώρα, είναι το σημείο αναφοράς για τα οχήματα, άσχετα αν για διάφορους λόγους όλοι οι κατασκευαστές δεν έχουν ένα εργοστάσιο εδώ να τρελλαθούν από τις συνθήκες της.