
Εσείς πόσα είστε έτοιμοι να θυσιάσετε και με ποια ισορροπία ανάμεσα σε ισχύ και κατανάλωση είστε ευχαριστημένοι;
Εσείς πόση ισχύ θυσιάζετε για χάρη της οικονομίας καυσίμου;
7.498 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2014)
Πόσο σημαντική είναι η οικονομία καυσίμου σήμερα; Πιο σημαντική από την ισχύ και τις επιδόσεις που κυριάρχησαν τα περασμένα χρόνια; Επειδή όμως ισχύς και οικονομία δεν πάνε μαζί, τελικά πόσο από το ένα θυσιάζετε για χάρη του άλλου;
autotriti team
Βλέπεις η μείωση στην κατανάλωση ήρθε όχι τόσο ως αυτοσκοπός όσο ως παράπλευρο της προσπάθειας για μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Απλά όσο λιγότερο καις, τόσο λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα παράγεις, αφού το δεύτερο είναι ποιόν καύσης της βενζίνης ή του πετρελαίου. Και ο ευκολότερος τρόπος να μην καις, είναι να μην χρειάζεται να αποδίδεις υψηλά νούμερα ισχύος.
Το παράδειγμα αυτό μπορεί, ευτυχώς, να μην καθήλωση όλα τα αυτοκίνητα και όλους τους κινητήρες σε πολύ χαμηλές αποδόσεις, σίγουρα όμως έκανε τα μοντέλα που έχουν την απολύτως χαμηλότερη κατανάλωση, να έχουν και χαμηλότερες, συγκριτικά αποδόσεις ισχύος. Πειράζει;
Θα πείραζε αν συγχρόνως δεν είχε μειωθεί και το βάρος των αυτοκινήτων, μία τάση που τα βρήκε «σκούρα», αφού έπρεπε να υπάρχουν ένα σωρό συστήματα για την παθητική ασφάλεια του κάθε μοντέλου, συστήματα που ζυγίζουν πολύ. Και όμως το βάρος μειώθηκε. Και έτσι οι χαμηλότερες αποδόσεις δεν μεταφράζονται σε αναξιοπρεπείς επιδόσεις. Τα πολύ οικονομικά μοντέλα είναι σαφέστατα ικανά, ασφαλή και αξιοπρεπή.
Αυτό που άλλαξε, εντωμεταξύ, είναι οι «απαιτήσεις» ή καλύτερα οι προσδοκίες της αγοράς. Όταν φτάσαμε πριν μερικά χρόνια να θεωρούμε τα 8 δλ. για το 0-100 ένα «λογικό» νούμερο για ένα οικογενειακό μοντέλο, πως θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στα 11 δλ. και να είμαστε ικανοποιημένοι;Βλέπεις για να πετύχεις επιδόσεις που μέχρι πρότινος ανήκαν σε GTI και άλλες γρήγορες εκδόσεις, τα μοτέρ απέδιδαν πολύ. 150 άλογα για μικρομεσαίο, 180 για ένα μεσαίο, 120 για ένα μικρό. Και «πήγαιναν» σφαίρα. Οι καταναλώσεις όμως πάνω από 8 λτ./100χλμ στα χαρτιά και στην πράξη κοντά στα δώδεκα. Οι ρύποι 200 και γραμμάρια, ενώ κάποια γρήγορα μεσαία άγγιζαν και τα 300.
Όταν θες να πιάσεις 100 το πολύ γραμμάρια και 5 το πολύ λίτρα, πόσα άλογα θα κόψεις; Εσείς πόσα είστε έτοιμοι να θυσιάσετε και με ποια ισορροπία ανάμεσα σε ισχύ και κατανάλωση είστε ευχαριστημένοι;
Ανεξαρτήτως κατανάλωσης, το κύριο όχημα μου, δεν θα είναι ποτέ κάτω από 100 άλογα. Και όχι μόνο για λόγους οδηγικής απόλαυσης, αλλά και στοιχειώδους ενεργητικής ασφάλειας.
Συμφωνω με την loukia. Καμια θυσια! Κανενας συμβιβασμος στην ιπποδυναμη. Αν κατι μας απεμεινε σε αυτα τα λιγα ωραια καθημερινα πραγματα τωρα πια, ειναι η χαρα της γρηγορης οδηγησης! Γιατι να το συζηταμε το θεμα ενω πραγματικοι υπευθυνοι ειναι ολοι αυτοι που αισχροκερδουν εις βαρος μας με τις ευλογιες των εκαστοτε κυβερνοντων. Κατω απο κανονικες συνθηκες δεν θα το σχολιαζαμε καν το θεμα ισχυς η οικονομια. Θεωρω ευνουχισμο την αφαιρεση ισχυος απο ενα ικανο μοτερ για ψιχουλα οικονομιας η οποια ειναι και αμφιβολη στο οδηγικο στυλ του καθενα. Παρτε το χαμπαρι, δεν καινε τα αυτοκινητα μας παρα πολυ, απλα δυστυχως κοστιζουν τα καυσιμα!
Για την κάθεμια και τον καθένα, αυτό είναι πολύ υποκειμενικό.Προσωπικά δεν θέλω να κάνω κανέναν συμβιβασμό στο να μην έχω ιπποδύναμη για να πετύχω χαμηλά νούμερα κατανάλωσης καυσίμου.Βέβαια δεν είμαι και εγωίστρια του να έχω 1000 άλογα ιπποδύναμη στο όχημα μου και να κυκλοφορώ εντός πόλης, κ.τ.λ.Σαφώς στην πόλη θα πάω με τα πόδια, με μηχανή μικρή, με μικρό όχημα συνολικά, με τα μ.μ.μ.
Υπάρχει και η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.Επίσης να υπάρχουν επιλογές στο ίδιο όχημα από τους κατασκευαστές.Ας βγαίνει ένα όχημα και με υβριδικό μοτέρ και με ατμοσφαιρικό και με turbo.Καθείς ας κάνει την όποια επιλογή του.Λύσεις υπάρχουν, αν υπάρχει η κατάλληλη θέληση από όλους.
Εγώ θέλω καταναλώσεις καντά στα 6 λίτρα. Το οποίο άλογα μέχρι 140 (ένα 0-100 κοντά στα 10 μου είναι μια χαρά), πετρελαιοκινητήρας (για να έχω τη ροπή να επιταχύνω σβέλτα) και ελαφρύ αμάξωμα (κάτω από 1200 κιλά) και αυτόματο κιβώτιο με "έξυπνη" διαχείρηση-λογισμικό.