
Πόσο θα αλλάξει την οδηγική εμπειρία η προσθήκη τεχνολογίας στην καμπίνα;
Εσείς πόση τεχνολογία θέλετε στην καμπίνα όταν οδηγείτε;
4.874 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2014)
Η σύγκλιση ανάμεσα στις τεχνολογίες αυτοκινήτου και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε στο σπίτι και στο δρόμο, ήταν θέμα χρόνου. Το ερώτημα είναι όμως, όταν οδηγούμε, μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου μας, πόση τεχνολογία είναι αρκετή;
autotriti team
Και δε μιλάμε μόνο για το σύστημα πλοήγησης που έχουν τα σύγχρονα κινητά, γιατί αντίστοιχο έχουν και πολλά αυτοκίνητα. Μιλάμε για το γεγονός ότι το σύστημα πλοήγησης, ψυχαγωγίας και δικτύωσης θα συνδεθεί με τα υποσυστήματα ελέγχου και πληροφόρησης του αυτοκινήτου. Έτσι η οικονομία στην κατανάλωση για παράδειγμα θα λαμβάνεται υπόψη στην επιλογή της διαδρομής με συνεχόμενη ροή πληροφόρησης για την κίνηση στο δρόμο. Την ίδια στιγμή πληροφορίες για τη δυνατότητα στάθμευσης σε διάφορα σημεία της πόλης θα φτανουν στο αυτοκίνητο, ενώ, φυσικά, όλα τα χρηστικά, όπως καταστήματα, βενζινάδικα κλπ θα είναι μονίμως διαθέσιμα στον οδηγό.
Το σίγουρο πάντως είναι πως αυτή η εξέλιξη φαίνεται να μεταμορφώνει τα εσωτερικά των αυτοκινήτων. Ήδη μοντέλα όπως η νέα Mercedes A-Class αλλά και αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, μεταφέρουν όλο το τεχνολογικό πακέτο ελέγχου σε ένα σημείο, προς το παρόν σε μία αυτόνομη οθόνη, αργότερα στον πίνακα οργάνων, κάνοντας την καμπίνα πιο ευχάριστη, λιγότερο κουραστική και περισσότερο εργονομική.
Το ζήτημα βέβαια εδώ είναι πως το αυτοκίνητο έχει ένα κοινό που δεν είναι ακριβώς ίδιο με αυτό των έξυπνων τηλεφώνων. Ως εκ τούτου αυτή η εξέλιξη άλλους θα τους ενθουσιάσει, άλλους θα τους προβληματίσει, ενώ σε κάποιους δεν θα αρέσει καθόλου.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Πόση τεχνολογία θέλετε στο αυτοκίνητο; Πόση τεχνολογία που δεν έχει να κάνει βασικά με τον έλεγχο αλλά περισσότερο με τη χρήση του αυτοκινήτου; Σας προβληματίζει αυτή η σύγκλιση; Τι λέτε;
Θεωρώ ότι τα αυτοκίνητα ήδη φορτώνονται με πολλά gadgets που δεν χρειάζονται όλα για τη βασική αποστολή του αυτοκινήτου, που είναι η μεταφορά από το σημείο Α στο Β, με ασφάλεια, γρήγορα και με άνεση (με αυτή τη σειρά).
Πιστεύω δηλαδή ότι οι κατασκευαστές έχουν αποδυθεί σε αγώνα για το "φόρτωμα" των αυτοκινήτων με "ευκολίες" προς εντυπωσιασμό των αγοραστών, στα πλαίσια του ανταγωνισμού (συνήθως πρόκειται για πληροφορικά συστήματα με μεγάλο λόγο εντυπωσιασμού / κόστους).
Πέρα από τα συστήματα βελτίωσης της ασφάλειας οδήγησης που είναι καλοδεχούμενα, υπάρχουν επίσης συστήματα που προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στον οδηγό, όπως η πλοήγηση, η hands free επικοινωνία και οι φωνητικές κλήσεις, αλλά υπάρχουν και άλλα συστήματα που δεν είναι άμεσα απαραίτητα.
Προσωπικά, ενώ είχα και έχω αυτοκίνητα με χειριστήρια στο τιμόνι, ποτέ δεν τα χρησιμοποίησα, ενώ θεωρώ ότι όλες οι βασικές λειτουργίες (πχ ράδιο-CD, κλιματισμού) πρέπει να είναι με μπουτόν και όχι με μενού.
Θα προτιμούσα καλύτερα οι κατασκευαστές να επικεντρώνονταν στην τυποποίηση θέσης και χειρισμού κάποιων συστημάτων, καθώς πολλές οικογένειες έχουν πάνω από ένα αυτοκίνητο, όπως το άναμμα των φώτων, η λειτουργία των καθαριστήρων, ο χειρισμός της όπισθεν, η θέση (δεξιά - αριστερά) ταχύμετρου - στροφόμετρου, η θέση (πάνω /κάτω) ραδιο-CD / κλιματισμού, και το ανέβα - κατέβα των αυτόματων κιβωτίων.
Είδατε κύριε Χρήστο;VW MOTORSPORT ΛΕΜΕ!
Ντρέπομαι που το λέω, άλλα πρόσφατα κλήθηκα να οδηγήσω ένα AUDI 8 R8..... Μου είχαν δώσει μια καρτούλα σαν πιστωτική, η οποία έμπαινε σε μια σχισμή κρυμμένη κάπου στο ταμπλό. Έβαλα λοιπόν την καρτούλα, άνοιξαν τα λαμπιόνια, έψαχνα κι εγώ ο έρμος να βρω κουμπί εκκίνησης. Τζίφος. Αφού παιδεύτηκα για κάνα πεντάλεπτο, ρίχνω μια ματιά στον πίνακα οργάνων όπου μέσα σε όλες τις ενδείξεις έλεγε, "please press the brake to start the engine" ή κάτι τέτοιο. Πατάω λοιπόν το φρένο και παίρνει από μόνο του! Ωραία, άντε να ξεκινήσουμε. Πως βγαίνει το χειρόφρενο? Το κλασσικό που ξέρουμε και αγαπάμε, εννοείται πως δεν υπήρχε...υπήρχε μόνο ένα κουμπί με την κλασσική ένδειξη επάνω, αλλά δεν έκανε τίποτα...μετά από πέντε λεπτά, ντροπιασμένος και οργισμένος, καλώ τον συνάδελφο μου και των ρωτάω "ρε μαλάκα, πως στο διάολο βγαίνει το χειρόφρενο από αυτό το ρημάδι?" Συγχωρήστε την αγοραία μου γλώσσα, άλλα ήμουν έξαλλος! Με τον εαυτό μου πιο πολύ. "Δεν έχει χειρόφρενο βρε ζώον" μου λέει ο άλλος ο έξυπνος. "Τι θα πει δεν έχει χειρόφρενο? Υπάρχει αμάξι χωρίς χειρόφρενο?" "Είναι αυτόματο βρε ηλίθιε Νεάντερταλ. Ξεκίνα και θα βγει από μόνο του." Και το έκανα! Μετά από περίπου ένα δεκάλεπτο από την στιγμή που μπήκα στο αμάξι, κατάφερα να το ξεκινήσω!!! Περιττό να σας πω, πόσο ηλίθιος αισθάνθηκα....τι λέγαμε? Α! Η τεχνολογία. Καλή ρε παιδιά δεν λέω. Αλλά με μέτρο...όχι να πρέπει να έχουμε γνώσεις πιλότου για το τσουλίσουμε...
Συμφωνώ με τη Λουκία. Χρειάζεται ένα μέτρο σε όλα. Επίσης να διατίθενται όλα τα μοντέλα με δυνατότητα επιλογής των τεχνολογιών, που θέλει ο κάθε πελάτης, ανάλογα με τα προσωπικά του ενδιαφέροντα. Το σημαντικότερο όμως είναι τα όποια ηλεκτρονικά βοηθήματα, να μην προσθέτουν επιπλέον βάρος στο αυτοκίνητο, που μειώνουν τις επιδόσεις του. Να βρεθεί δηλαδή τρόπος ώστε να κατασκευάζονται από πανάλαφρα υλικά, για να μην το βαραίνουν.
Στην σημερινή εποχή που ζούμε σε όλα τα πράγματα πιο έντονα απο κάθε άλλη εποχή ισχύει η διαρκής βελτίωση. έτσι και στα αυτοκίνητα. Οι αλλαγές που χρειάζοτανε αρκετα μεγάλο χρονικο διάστημα να εφαρμοσθουν πριν 20-30 χρονια τώρα γινονται εν ριπη οφθαλμού.
η τεχνολογία για μενα θα πρέπει να βελτιώνει δυο πράγματα
1. ασφάλεια
2. κόστος χρήσης
και ευτυχως ζουμε σε μια εποχή που μπορούμε να επιλέξουμε τεχνολογία με βάση τις ανάγκες μας.
Συμπέρασμα: Πολλή τεχνολογία ; Ναι αλλά προσαρμοσμένη στις ανάγκες μας. Όταν αυτό δεν γίνεται (δεν επιλέγουμε εμείς σωστά) τότε γεμίζουμε με ασκοπα και πολλές φορές επικινδυνα μπλιμλπικια.
Προσωπικά δεν θέλω καμία τεχνολογία μέσα στο όχημα, ότι χρειάζομαι το τοποθετώ όπως πιστεύω και βολεύει εμένα και μόνον εμένα.Ακόμα και τώρα που έχω όχημα του 2013, δεν βλέπω να έχει μέρος να τοποθετήσω υπολογιστή μέσα στην καμπίνα και εκτυπωτή, αλλά εγώ τα τοποθετώ επειδή τα χρειάζομαι.Και πριν 15 χρόνια το έκανα και με το κοιτούσαν όλοι περίεργα, τώρα όχι τόσο.
Όποιοι θέλουν κινητά, τηλεοράσεις, κ.τ.λ. μπορούν να τα τοποθετήσουν, αλλά δεν έχει να κάνει με την χρήση του αυτοκινήτου.Η οδήγηση είναι οδήγηση, δεν γίνεται να σερφάρω στο διαδίκτυο επειδή έχω υπολογιστή στο όχημα μου, πρώτα η ασφάλεια της οδήγησης, ούτε το όχημα είναι ντισκοτέκ, μπαρ, κλαμπ, κ.τ.λ. ας μην ξεχνιόμαστε.Όταν παρκάρω και χρειαστώ τον υπολογιστή μου, θα τον ανοίξω να κάνω την δουλειά μου, αντί να τρέχω στα net cafe για σταθερό υπολογιστή ή να έχω laptop, netbook, tablet, που σε καμία περίπτωση δεν είναι υπολογιστές σταθεροί.
Περισσότερο φαντεζί πάει να γίνει το όχημα, όπως κάποιους στο δρόμο που βλέπω που τα κάνουν κινητές ντισκοτέκ.
Είμαι υπερ της ουσίας, και το κινητό ή μία οθόνη μέσα στο αμάξι αρκεί.Όποιοι θέλουν το όχημα ντισκοτέκ, ή το αγοράζουν έτοιμο, εφόσον θέλουν να τα βγάζουν έτσι οι κατασκευαστές ή τα τοποθετούν οι ίδιοι.
Σε καμία περίπτωση δεν θέλω υποσυστήματα που να ελέγχουν την προσωπική μου οδήγηση και να την κάνουν απόμακρη.Θέλω να πηγαίνω το όχημα μου και όχι να με πηγαίνει αυτό.Ούτε θέλω το όχημα μου να γίνει σπίτι.Αν είναι έτσι ας έχω ένα όχημα-σπίτι μαζί να μου έρχεται και πιο φθηνά ή καλύτερα να έχω ένα καύκαλο πίσω στην πλάτη μου σαν τις χελώνες να μου βγαίνει ακόμα πιο φθηνά.
Η υπερβολή σε πολλά πράγματα που δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της φυλής μας.
Το να έχουμε μέτρο όμως δεν βλάπτει και δεν έβλαψε ποτέ.
Kαλή η τεχνολογία και βολική πολλές φορές όμως σε λίγο θα μπαίνουμε σε αυτοκίνητο και θα ψαχνόμαστε πως βάζεις μπρος.