
Οι ειδικές εκδόσεις ξεχωρίζουν ένα μοντέλο από τα όμοιά του και προσθέτουν περαιτέρω αξία (όπως το εικονιζόμενο Fiat Panda Trekking).
Εσείς πως προσθέτετε αξία στο αυτοκίνητο που αγοράζετε;
5.782 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2013)
Τι είναι αυτό που κάνει το νέο σας αυτοκίνητο αξιόλογο; Έχει τον «μεγάλο» κινητήρα; Τον «σωστό» κινητήρα; Είναι η «πλούσια» έκδοση; Ή μήπως απλά διαλέξατε το πιο δημοφιλές μοντέλο;
autotriti team
Κλασσικότερη περίπτωση προστιθέμενης αξίας είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού με χαρακτηριστικό όνομα. Έτσι λες ψώνισα την έκδοση «Elegance» και ξέρει ο άλλος ότι είναι η πλούσια. Πολλοί κατασκευαστές έχουν και εκδόσεις ακόμη πιο ξεχωριστές, όπως αυτές των στέισον βάγκον που είναι υπερυψωμένες, έχουν τονισμένους προφυλακτήρες και φτερά, και κάποιες έχουν και τετρακίνηση.
Αντίστοιχη περίπτωση είναι και αυτή της επιλογής του «σωστού» κινητήρα. Αυτού που όλοι θέλουν, ή που στις κριτικές απέσπασε τα εύσημα, ή που συζητιέται ήδη πως θα είναι ο κινητήρας που θα τραβήξει τις πωλήσεις στο δεύτερο χέρι. Μπορεί να είναι ο «καινούργιος» ή ο «ντίζελ» ή αυτός με το σύστημα που σβήνει στο φανάρι και θέλει σέρβις κάθε δύο χρόνια ή 30.000 χλμ.
Μπορεί η προστιθέμενη αξία να βρίσκεται στο χρώμα, και παρότι το ήθελες πράσινο το νέο σου Ford Focus, να το πήρες ασημί για να κινηθεί καλύτερα όταν το πουλήσεις αργότερα. Aλλοι πάνε ένα βήμα παραπέρα και «βάζουν» αξία στο αυτοκίνητό τους διαλέγοντας κάτι που δεν θέλουν πραγματικά, αλλά ξέρουν ότι θα «διώξουν» πιο εύκολα ή πιο ακριβά στο δεύτερο χέρι, και αγοράζουν το best seller τις κατηγορίας. Υπερβολικό, αλλά συμβαίνει.
Εσείς τι από αυτά κάνετε για να αυξήσετε την αξία του αυτοκινήτου σας; Τι παραπάνω θα επιλέξετε ώστε να νοιώθετε πως πήρατε κάτι περισσότερο από ένα νέο αυτοκίνητο; Και τι θα προσέξετε για να νοιώθετε ασφάλεια όταν έρθει η στιγμή να το πουλήσετε;
προσωπικα φροντιζω αν εχω την οικονομικη δυνατοτητα να επιλεξω την πιο ακριβη εκδοση του μοντελου που με ενδιαφερει και αν οχι αυτη τοτε την αμεσως πιο μικρη απ την ακριβη.λιγο πολυ τα εχουν ολα στον εξοπλισμο οποτε δεν χρειαζεται να κανω after market παρεμβολες που αλλοιωνουν τον χαρακτηρα κ πολλες φορες ακομη και την εμφανιση του αυτ/του.
Η πρόσθετη αξία στο αυτοκίνητό μας, έχει να κάνει αρχικά με την επιλογή ενός διαχρονικού χρώματος (π.χ.λευκό,μαύρο,ασημί,μπλε κλπ.) ή και ενός πιο ανατρεπτικού που όμως ταιριάζει στην σιλουέτα του.Το επίπεδο του εργοστασιακού εξοπλισμού όσο πιο ανεβασμένο τόσο και καλύτερο, όμως θεωρώ πως οποιαδήποτε αισθητική επέμβαση από κει και πέρα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή. Παρατηρώ και θεωρώ ότι το 80% αυτών που επεμβαίνουν αισθητικά στο αυτ/τό τους έχουν άσχημα αποτελέσματα (αεροτομές-απλώστρες, λασπωτήρες τεράστιες , κεραίες καρχαρίες(στην καλύτερη περίπτωση) , αυτοκόλλητα, τάσια , ζάντες κακόγουστες, φαρδιά ελαστικά, τελικά εξάτμισης-μπουριά , κόκκινο αυτ/το, κόκκινο σαλόνι, κόκκινο τιμόνι, κόκκινος λεβιές, κόκκινα πατάκια κλπ.) Μόλις το 20% καταφέρνει σωστή αισθητική επέμβαση και άρα πρόσθετη αξία. Οι υπόλοιποι έχουν αντίθετο αποτέλεσμα. Γενικότερα η διατήρηση του αυτοκινήτου μας όσο το δυνατό πιο κοντά στην εργοστασιακή του μορφή, του δίνει πρόσθετη αξία.Τέλος πρόσθετη αξία δίνει ένα καλό στέγαστρο, 2-3 πλυσίματα τουλάχιστον το μήνα, τα service στην ώρα τους και η άμεση αποκατάσταση των όποιων ζημιών. Ετσι χαίρεσαι το αυτ/τό σου όσα χρόνια το κατέχεις αλλά και την ώρα της μεταπώλησης έχεις σημαντικό πλεονέκτημα.
Εγώ, του βάζω βενζίνη....
Εγώ προσωπικά όταν αγοράζω ένα αυτοκίνητο, που μου αρέσει, και δεδομένου ότι αγοράζω σχεδόν πάντα μεταχειρισμένο (όσες φορές αγόρασα καινούριο το μετάνοιωσα), του κάνω αρκετές αλλαγές, ώστε να το προσαρμόσω στα δικά μου δεδομένα. Π.χ. βελτιώνω τον κινητήρα, ώστε να αποδίδει μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή (συνήθως πολύ περισσότερη της αρχικής), βελτιώνω τα φρένα, την ανάρτηση, του αλλάζω τιμόνι, με αντίστοιχο μικρότερης διαμέτρου κατά προτίμηση momo, βάζω ζάντες ελαφρού κράματος και αντίστοιχα φαρδύτερα λάστιχα, τοποθετώ επιπλέον όργανα ελέγχου, κάποιες φορές αλλάζω καθίσματα με αντίστοιχα τύπου bucket και γενικά του δίνω σπορ χαρακτηριστικά, ώστε να γίνει πιο γρήγορο, αλλά να έχει και μια πιο σπορ εμφάνιση. Αυτά όπως καταλαβαίνετε δεν μετράνε στη μελλοντική πώληση, αλλά αν σκέφτομαι την πώληση, όταν αγοράζω αυτοκίνητο, ποτέ δεν θα το ευχαριστηθώ, όπως το θέλω. Άρα κάνω το κέφι μου και η πώληση έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Επιλέγω μάρκες που αλλάζουν τα αυτοκίνητά τους κάθε 10 χρόνια πχ mazda Nissan. Οπότε το αυτοκίνητό μου μετά από 10 χρόνια θα είναι το μοντέλο που κυκλοφορεί.
Δεν υπάρχει το προσθέτω αξία στο όχημα μου,εκτός από κάποιες λιγοστές εξαιρέσεις.
Θέλετε να το δείτε στην πράξη.Αγοράστε το οποιοδήποτε όχημα,με οποιοδήποτε κινητήρα,σε οποιαδήποτε τιμή και εξοπλισμό και άλλα,και την ίδια ημέρα πουλήστε το δίχως να έχετε κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο και θα καταλάβετε το τι επένδυση κάνατε.Οπότε ότι κάνουμε είναι για την προσωπική μας ιδιοσυγκρασία και μόνον,τα υπόλοιπα είναι λόγια και ούτε καν φιλοσοφικά.
Εξαιρούνται όπως λέω κάποια ειδικά οχήματα,που έχουν αξία για τους συλλέκτες και μόνον,οι οποίοι είναι μία λιγοστή μερίδα ανθρώπων,που έχουν περισσότερη αγάπη για το όχημα.Άλλοι έχουν την τέχνη,άλλοι τα κοσμήματα,άλλοι κάτι άλλο,άλλοι τα ειδικά οχήματα.Αλλά βέβαια τους πολλούς δεν τους ενδιαφέρει,αντίθετα το κοροϊδεύουν.Καθεμία και καθένας έχει την προσωπική αγάπη του.Οι χλευασμοί δεν έχουν θέση.
Βλέπουμε και μελετάμε το τι είναι καλύτερο και χρήσιμο για εμάς και μόνον για εμάς.Μόνον έτσι κάνουμε μία καλή προσωπική αγορά οχήματος,και δεν περιμένουμε τα όποια κορόϊδα στην πώληση να πιάσουμε το κάτι παραπάνω.Τα πολλά κορόϊδα,δεν υπάρχουν πια.
Σίγουρα η καλύτερη λύση είναι η ειδική παραγγελία με extra εξοπλισμό που δεν διαθέτει το αυτοκίνητο στην πιο πλούσια εξοπλισμένη του έκδοση.Αυτό όμως συνεπάγεται αναμονή τριών μηνών περίπου, με ανοιχτή τιμή αγοράς και άντε να περιμένεις το καινούργιο σου κοσκινάκι (είναι κάτι που πολλοί δεν το αντέχουν).Στον αντίποδα, πέρα από το ότι πρέπει να κρατήσεις τα παραστατικά της ειδικής παραγγελίας για να δείξεις στον επόμενο αγοραστή τι αγοράζει, εγκυμονεί τον κίνδυνο να πουληθεί το αυτοκίνητο πιο εύκολα χωρίς όμως να πιάσει την ανάλογη τιμή σε σχέση με το επιπλέον κόστος της ειδικής παραγγελίας.Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να βρεθεί ο μερακλής αγοραστής που θα πληρώσει το επιπλέον κόστος για να αποκτήσει το πλούσιο καλομεταχειρισμένο αυτοκίνητο.Βέβαια ο ψαγμένος αγοραστής μεταχειρισμένου θα κοιτάξει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αλλά κακά τα ψέματα στις μέρες μας τα πράγματα έχουν τόσο πολύ ζοριστεί που δυστυχώς οι περισσότεροι ψάχνουν μεταχειρισμένο τζάμπα.Καταλήγοντας πληρώνεις παραπάνω χρήματα για σένα και μόνο για σένα και εάν βρεθεί κατάλληλος αγοραστής όταν έλθει η ώρα της αντικατάστασης κάνεις ταμείο και αξιολογείς εάν άξιζε τα παραπάνω χρήματα που ξόδεψες στην αγορά του αγαπημένου σου τετράτροχου.Η αξία του αυτοκινήτου μόλις κυλίσει τις ρόδες του έξω από την αντιπροσωπεία κατρακυλάει σε βάθη απύθμενα!