
Μπορεί για κάποιους να αρκεί η νέα σχεδίαση, οι νέοι κινητήρες και η οικονομία, όμως κάποιοι θέλουν η νέα γενιά ενός μοντέλου να αλλάζει ριζικά τα δεδομένα.
Εσείς τι νέο περιμένετε όταν αλλάζει ένα μοντέλο για να σας κινήσει το ενδιαφέρον;
4.937 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2013)
Τι σκέφτεστε κάθε φορά που αλλάζει ένα μοντέλο; Ποιες αλλαγές σας ενδιαφέρουν; Και τελικά τι νέο στοιχείο πρέπει να έχει για να σας κεντρίσει το ενδιαφέρον;
autotriti team
Είναι λίγα τα έξι χρόνια; Για κάποιους ναι, απλά σκεπτόμενοι πως τελικά δεν έχουν αλλάξει και τόσα, ειδικά σε μοντέλα που η σχεδίαση δεν έχει κάνει και άλματα. Όμως ειδικά τα τελευταία έξι χρόνια τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει περισσότερο από ότι στην προηγούμενη εικοσαετία.
Και η βασικότερη αλλαγή έχει γίνει κάτω από το καπό. Γιατί μπορεί από τα ψόφια 1.600άρια του τέλους της δεκαετίας του 80 να φτάσαμε στα τούρμπο 1.800άρια της περασμένης δεκαετίας, όμως τα δύο αυτοκίνητα είχαν περισσότερα κοινά απ ότι διαφορές: αδιαφορούσαν για την κατανάλωση και τους ρύπους και ήθελαν εξίσου συχνά σέρβις.
Την περασμένη δεκαετία, και με τους περιορισμούς στους ρύπους που επέβαλε η Ευρωπαική Ένωση, αλλά και με την εκτόξευση των τιμών των καυσίμων, τα αυτοκίνητα άλλαξαν ριζικά. Μέχρι και το 2000, μοντέλα οικογενειακά με 100 και 140 ίππους και κατανάλωση 4 ή 5 λτ./100χλμ υπήρχαν μόνο σαν φουτουριστικά πρωτότυπα στις εκθέσεις. Μοντέλα που ήθελαν ένα σέρβις κάθε 30.000 χλμ. ή δύο χρόνια, επίσης, ανήκαν μάλλον στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.
Όμως αυτές οι διαφορές συχνά δεν αποτελούν τον πρώτο πόλο έλξης της νέας γενιάς ενός μοντέλου. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η σχεδίαση. Σαφώς, αυτό τραβάει το μάτι. Μετά έρχονται οι νέες τεχνολογίες, που ακόμη ξεκινούν από τις επιδόσεις, αλλά περιλαμβάνουν και την οικονομία. Νέες τεχνολογίες στο παρκάρισμα, στο φωτισμό τη νύχτα, στην ψυχαγωγία, στην πρακτικότητα και τους αποθηκευτικούς χώρους, στα συστήματα ασφαλείας και την ποιότητα ακολουθούν στη λίστα των αλλαγών.
Για εσάς όμως, ποιο είναι αυτό το νέο στοιχείο που σας τραβά το ενδιαφέρον; Τι πρέπει να έχει ένα νέο αυτοκίνητο για να κάνει ένα άλλο, μόλις έξι ετών (ή και λιγότερο κατόπιν του φέισλιφτ) να δείχνει παλιότερο; Κινητήρα, οικονομία, αραιά σέρβις και μικρό κόστος χρήσης; Σχεδίαση και φρέσκια εικόνα, ή κάτι τελείως μα τελείως καινούργιο; Τι λέτε
Όταν αλλάζει ένα μοντέλο, για να μου κινήσει το ενδιαφέρον η νέα του γενιά, θεωρητικά με ενδιαφέρει να αλλάζει ριζικά τα δεδομένα με κάτι τελείως καινούριο. Αλλά επειδή σπάνια και λίγοι το κάνουν αυτό, σε πιο ρεαλιστικό πλαίσιο περιμένω νέο πλαίσιο με νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, νέους κινητήρες - δυνατότερους, γρηγορότερους και πιο οικονομικούς - νέα σχεδίαση μέσα - έξω, υψηλότερη ποιότητα υλικών, συναρμογής τους και κατασκευής, καθώς και αυξημένα επίπεδα ασφάλειας.
Δυστυχώς με την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας ακόμα και αν διαθέτει κάποιος τα απαραίτητα χρήματα ουδόλως μπαίνει στη διαδικασία να αντικαταστήσει αυτοκίνητο πενταετίας ή εξαετίας. Για χάρη της συζήτησης θεωρώ ότι ο μόνος ίσως λόγος που θα έμπαινε κάποιος στην παραπάνω διαδικασία είναι μόνο αν κατέχει αυτοκίνητο βενζινοβόρο τύπου SUV (εστω και πενταετίας) το οποίο επιθυμεί να ξεφορτωθεί ώστε να αποκτήσει ένα νέο οικονομικότερο από κάθε άποψη
Ας μην κοροϊδευόμαστε,δεν υπάρχει το αλλάζει ριζικά κάποιο μοντέλο της λεγόμενης σειράς,υπάρχει το σου κάνω βόλτα με το αμάξι σου,ως κατασκευαστής.Όπως έχουμε ξαναπεί σε παρόμοιο θέμα,δεν αλλάζουν ριζικά τα περισσότερα οχήματα,παρά λίγε εξαιρέσεις,περισσότερο ειδικές και ακριβές.Τα σασί των περισσότερων κατασκευαστών είναι τα ίδια,η σχεδίαση αλλάζει γιατί δεν είναι κάτι το ακριβό,οι δήθεν νέες τεχνολογίες δεν ειναι επί της αρχής νέες παρά παλιές σε σύγχρονες εκτελέσεις.Χρησιμοποιούμε ηλεκτρονική για παράδειγμα σε μία τουρμπίνα για να την ελέγξουμε,ενώ παλιά την ελέγχαμε με μηχανικό τρόπο.Μόνο μία κατασκευάστρια μαζικής παραγωγής,άλλαξε τα σασί της,οι υπόλοιποι μία από τα ίδια.
Αν λάβουμε υπόψη την οικονομική συγκυρία,δεν θα έπρεπε για το συμφέρον των πελατών,να αλλάζει ένα μοντέλο στα έξι χρόνια,και στα τρία facelift.Μου αρέσει που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και κάποιοι άνθρωποι κοροϊδεύαν τους Ιάπωνες,που αλλάζαν συχνά τα μοντέλα τους και τώρα έχουν γίνει ίδιοι πια.10 χρόνια έπρεπε να μένει ένα μοντέλο και στα πέντε ένα μικρό facelift,ώστε να μην απαξιώνεται πολύ το προηγούμενο μοντέλο.
Λέτε για τις καταναλώσεις μέχρι το 2000,στα 4,5 λίτρα,ότι ήταν κάτι το φουτουριστικό.Με την τεχνολογία της τουρμπίνας σε κάτω από 2000 κυβικά,κάνεις οικονομία στις τυποποιημένες διαδρομές με eco driving,αλλά επί της αρχής,οι φθορές τα έξοδα,οι επισκευές,η κατανάλωση δίχως οδήγηση eco driving,δεν υπάρχει καμία οικονομία,αντίθετα υπάρχει αυξημένη κατανάλωση,από ότι ένα ατμοσφαιρικό όχημα του 2000,στα ίδια κυβικά.
Τα ίδια και με τα service.Δεν γίνεται να αντέξουν τα μέταλλα σε μία χώρα με 43 βαθμούς της κλίμακας κελσίου,με τουρμπίνες σε κάτω των 2000 κυβικών οχήματα,όπου οι πιέσεις των μετάλλων είναι πάρα πολύ μεγάλες και άλλα και να βάζω λάδι long life gia 40000 χιλιόμετρα ή λάδια για 100000 χιλιόμετρα.Πόσο θα αντέξει το μοτέρ.Μπορούν άραγε οι περισσότεροι να πετάνε το όχημα τους και να το αλλάζουν γρήγορα.Παλιά τα αλλάζαν οι περισσότεροι στα 20 χρόνια,ας μην το ξεχνάμε.Άρα η πράσινη και συγχρονη τεχνολογία,πόσο πράσινη και σύγχρονη είναι,αφού καταρρίπτεται πρακτικά και όχι θεωρητικά,όπως αυτοβαυκαλίζεται.
Το ότι το όχημα,έχει πλέον συστήματα ευκολίας,ενώ τα παλαιότερα δεν είχαν,αυτό είναι μία εξέλιξη,αλλά υπό προυποθέσεις.Στην μηχανολογία έχει έρθει η ηλεκτρολογία και η ηλεκτρονική.Τα συστήματα παρκαρίσματος,νυχτερινού φωτισμού,ψυχαγωγίας,συστημάτων ασφαλείας,και άλλα,μην ξεχνάτε ότι δεν αντέχουν πολύ στο χρόνο και έχουν και κάποιο σεβαστό κόστος,αναλογικά με αυτά που προσφέρουν.Επιλογή του καθενός αν τα θέλει στο όχημα του ή όχι.
Προσωπικά από ένα μοντέλο νέο σε σχέση με το προηγούμενο,περιμένω να έχει πολύ καλύτερη οδηγική αίσθηση,καλύτερα υλικά,αξιοπιστία,ενεργητική ασφάλεια,τιμόνι,φρένα και άλλα.Το κόστος να μην είναι πάρα πολύ μεγαλύτερο από το προηγούμενο,αλλά μέσα στην λογική της τεχνολογίας και όχι της κονόμας.
Το βασικό επίσης για όλους μας,είναι οι κατασκευαστές να μην μας κάνουν βόλτα με το όχημα μας,αλλά να εξελίσουν όντως για εμάς.Εντιμότητα,τιμιότητα,καθαρότητα,αυτό είναι το τρίπτυχο του να σέβονται οι κατασκευαστές τους καταναλωτές.
Aυτό που πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνεται σε κάθε αλλαγή μοντέλου είναι η αύξηση της ιπποδύναμης του κινητήρα σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης, η βελτίωση της αισθητικής του αμαξώματος, η μείωση του βάρους, η μείωση της τιμής και γενικά ότι χρειάζεται, προκειμένου το νέο μοντέλο να είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Κάτι όμως που θα ήθελα να γίνει και δεν συμβαίνει ποτέ, είναι να υπάρχει η δυνατότητα να ταιριάζουν πολλά εξαρτήματα του νέου μοντέλου στο παλαιότερο. Έτσι θα μπορεί π.χ. κάποιος που έχει το παλιό, να αντικαταστήσει τον κινητήρα του, με αυτόν του νέου μοντέλου και έτσι με ένα μικρό κόστος να βρίσκεται πάντα με ένα ανανεωμένο αυτοκίνητο και να μην χρειάζεται να το αντικαταστήσει πλήρως. Κάτι που γίνεται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου κάποιος μπορεί να αναβαθμίσει ένα παλιότερο μοντέλο και να του δώσει καλύτερες δυνατότητες από αυτές που είχε. Μάλιστα θα μπορούσαν οι κατασκευαστές, να προσφέρουν κιτ αναβάθμισης των παλιότερων μοντέλων τους, ώστε με ένα λογικό κόστος, οι πελάτες τους να έχουν τη δυνατότητα να έχουν πάντα ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να το αλλάζουν εντελώς. Να μπορούν δηλαδή να εγκαθιστούν όλα τα επι μέρους εξαρτήματα του νέου μοντέλου στο παλιό, εκτός βέβαια από το αμάξωμα. Έτσι θα μειωθεί και η ποσότητα των ανακυκλούμενων υλικών, προς όφελος του περιβάλλοντος, αφού δεν θα ανακυκλώνονται ολόκληρα αυτοκίνητα, αλλά ένα μέρος τους.
απλα περιμενω το facelift του νεου μοντελου ωστε ναμαι σιγουρος για την αγορα του...συνηθως τοτε εξαλειφονται κατασκευαστικες ατελειες...
Κατά την γνώμη μου δε νοείται νέα γενιά ενός μοντέλου χωρίς να υπάρχει αλλαγή σε κινητήρες και πλαίσιο.Κινητήρες με ευρύτερη γκάμα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά από τους παλαιότερους και πλαίσιο όχι απαραίτητα μεγαλύτερο σε διαστάσεις,αλλά με βελτιωμένα στοιχεία παθητικής ασφάλειας και αν είναι δυνατό ελαφρύτερο.Επίσης η σχεδίαση θα πρέπει να είναι διαφοροποιημένη,είτε ως εξέλιξη του παλαιότερου είτε ως κάτι εντελώς καινούριο.Σε κάθε περίπτωση να είναι εμφανής η διαφορά με το προϋπάρχων μοντέλο (όχι αλλαγές τύπου Golf).Όσον αφορά στα στοιχεία τεχνολογίας,ευπρόσδεκτες είναι βελτιώσεις στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και άνεσης, αν και κατά τη γνώμη μου δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα σε αυτά απ οτι πρέπει.Τι να κάνουμε όμως,ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και οι γκουρού του μάρκετινγκ ποντάρουν πολλά πάνω σε αυτή.