• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο βοηθάνε στον ψεκασμό καυσίμου τα χημικά πρόσθετα στα καύσιμα;

Έχουν πια νόημα τα πρόσθετα στα καύσιμα;

Διαβάστηκε από 4216 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/12/2018
 

Μήπως τα πρόσθετα καθαρισμού στα καύσιμα είναι πεταμένα λεφτά; Εσείς τι λέτε;

Τι ακριβώς καθαρίζουν τα πρόσθετα καθαρισμού στα καύσιμα, όταν μιλάμε για κινητήρες με άμεσο ψεκασμό; Μήπως πρόκειται για πεταμένα λεφτά;

Τα καθαριστικά πρόσθετα στους κινητήρες δεν είναι νέα μόδα. Δεν είναι καν σίγουρο αν πρόκειται για μόδα, ή αν τα πρόσθετα αυτά εμφανίστηκαν στα καύσιμα ως απαιτούμενα από τους κατασκευαστές, ή τις νόρμες ρύπων.

Το σίγουρο είναι πως με τις πρώτες νόρμες ρύπων την δεκαετία του 70, αυτά τα πρόσθετα έκαναν την εμφάνισή τους στα καύσιμα. Η λογική ήταν απλή: να καθαρίζουν τις επικαθίσεις στον κινητήρα ώστε αυτός να διατηρείται σε καλή κατάσταση και να λειτουργεί όπως πρέπει. Οι κατασκευαστές φυσικά επικροτούν, αφού παρατείνεται η καλή λειτουργία των αυτοκινήτων τους, και οι νόρμες ρύπων καλύπτονται, αφού η καλή λειτουργία του κινητήρα εξασφαλίζει χαμηλότερες εκπομπές από την εξάτμιση σε όλη τη διάρκεια ζωής του μοτέρ.

Όμως η βάση της λειτουργίας των καθαριστικών είχε κάποια συγκεκριμένα σχεδιαστικά προαπαιτούμενα. Τα καθαριστικά αυτά ακολουθούν το καύσιμο καθώς αυτό ψεκάζεται στον αυλό εισαγωγής και αναμιγνύεται με αέρα. Όπως το μείγμα περνάει γύρω από τη βαλβίδα εισαγωγής, την καθαρίζει από την εξωτερική της πλευρά, και την αφήνει λεία ώστε η ροή του μείγματος να παραμείνει ομαλή.

Αυτό όμως προαπαιτεί το καύσιμο να ψεκάζεται στον αυλό εισαγωγής. Τι γίνεται όμως όταν ψεκάζεται άμεσα; Δηλαδή απ`ευθείας στον θάλαμο καύσης; Βλέπεις η βαλβίδα εισαγωγής πλέον δέχεται σκέτο αέρα. Το καύσιμο ψεκάζεται στον θάλαμο και αναμιγνύεται στον θάλαμο, οπότε δεν έρχεται (σχεδόν) καθόλου σε επαφή με το πίσω μέρος της βαλβίδας. Και άρα δεν μπορεί να την καθαρίσει. Τι ακριβώς κάνει τότε;

Όχι πολλά. Σίγουρα δεν καθαρίζει την βαλβίδα, ή τον αυλό εισαγωγής. Πιθανώς στην πολύ σύντομη ζωή που έχει το καύσιμο άκαυστο στον θάλαμο καύσης, και στο ακόμη συντομότερο διάστημα που η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή, να την καθαρίζει λίγο, και να καθαρίζει και τον ίδιο τον θάλαμο καύσης, αν και αυτός δεν έχει γενικά πρόβλημα επικαθίσεων. 

¶ρα γιατί τα πληρώνουμε αυτά τα πρόσθετα; Μήπως έχουν ξεμείνει απλά ως εργαλείο του μάρκετινγκ για να διαχωρίζουν τη μία μάρκα καυσίμου από την άλλη; Μήπως στην πορεία των χρόνων, ο τρόπος λειτουργίας έδωσε απλά τη θέση του στην ιδέα που έχει η αγορά ότι «κάτι καλό κάνουν» και έτσι απλά πληρώνουμε παραπάνω χωρίς λόγο;

Τι λέτε όμως; Εσείς προτιμάτε τα καύσιμα με καθαριστικά πρόσθετα; Έχετε κινητήρα με άμεσο ψεκασμό; Έχετε σκεφτεί τι ακριβώς προσφέρει στον κινητήρα σας ένα τέτοιο καύσιμο; Και τελικά αξίζει τα λεφτά του;

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια

Citroen C3 Aircross vs Peugeot 2008 vs Renault Captur

Δοκιμή: Νέο Mazda 2

Αποκλειστικό: Νέο Audi eQ3

Πέθανε η «κούρσα» ή πέθανε μόνο η φθηνή «κούρσα»;

Η κίνηση στους δρόμους

Είναι το πρώτο ΤΤ έτοιμο να γίνει κλασσικό;

Αυτόματο vs Μηχανικό κιβώτιο

Diesel ή βενζίνη;

Η «καρδιά» του αυτοκινήτου σου

Δοκιμή: Dacia Duster με 150 PS

Αποκλειστικό: Νέο Volvo V40

To εσωτερικό της Porsche Taycan

Κινέζικο το νέο γρηγορότερο προσθιοκίνητο στο Ring

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »